Travestie en computers/wiskunde

Algemeen

Moderator: Moderators

kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Travestie en computers/wiskunde

Bericht door kim dietrich »

Ik heb het idee dat er proportioneel relatief veel TV's/TG's/TS'en rondlopen die iets hebben met computers, automatisering, wiskunde, natuurkunde. Kortom, hoe betagericht ben jij? Of juist helemaal niet?
Gebruikersavatar
Rachel Ridder
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jul 29, 2005 19:04
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

mee eens !

Bericht door Rachel Ridder »


I agree! computers and automation slash IT in general yeah....

maybe its something to do with the advantages this last decade or so has had over those previous, i.e. having the net at our fingertips. Or, maybe its more to do with aptitude [and if so what is the relation between the two....?]

it really is do it or die where the net and trans's are concerned there days.
certainly for those who were already chatting with other trans's when we were still in our early teens.... I mean - I often wonder what was the modus operandi before that?

for my part, niet; but 'juist helemaal niet' I don't think so.
Don't languages and maths have a lot in common for some people's heads. Applied linguists will tell you it has something to with brain activity in the left & right and dominance.

than again 'translation' does have the letters t-r-a-n-s-t-i ~ ?



http://brain.web-us.com/brain/LRBrain.html
Sweet Dreams !
Gebruikersavatar
Caroline B
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: di nov 18, 2003 10:44
Locatie: Arnhem

Bericht door Caroline B »

klopt ik heb een totaal Bèta pakket VWO gehad vroeger. Als ik een talenpakket had moeten nemen had ik nog niet eens de mavo gehaald.
Eén van mijn favoriete bezigheden is schaken. Maar gelukkig kan ik me toch nog spiegelen aan topspelers. Kijk maar naar Alexandra.Ook judith Polgar doet op dit moment mee aan de wereldkampioenschappen. Eén van de weinige sporten waar mannen en vrouwen in één competitie spelen. Maar het is inderdaad zo dat de meeste vrouwen communicatief beter ontwikkeld zijn en de meeste mannen op het exacte vlak beter uit de voeten kunnen. En dan heb je nog die personen die op beide vlakken uitblinken

Afbeelding
Caroline
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Zit wat in: de cliché-homo is verzorger in een verpleegtehuis en een cliché-T* is ITer.

Geldt in ieder geval voor mij wel. Maar achteraf gezien was het misschien ook een soort compensatiedrang; Zo van, je bent anders, dan moet daar toch wel een 'echte baan' tegenover staan. Als je je moet bewijzen tegenover mannen gaat dat nu eenmaal makkelijker met prestaties op het gebeid van logica/intelligentie dan met bijvoorbeeld een goed gevoel voor kleding.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Bowine
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za aug 13, 2005 22:09

Re: Travestie en computers/wiskunde

Bericht door Bowine »

kim dietrich schreef:Ik heb het idee dat er proportioneel relatief veel TV's/TG's/TS'en rondlopen die iets hebben met computers, automatisering, wiskunde, natuurkunde. Kortom, hoe betagericht ben jij? Of juist helemaal niet?
Ook ik ben IT'er ja. Puur toeval :lol: :wink:
Martiene
dagelijks aanwezig
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 11, 2002 13:59
Locatie: Drenthe

Bericht door Martiene »

:-? Klinkt als "auch ich bin an Berliner" of zoiets want mijn talen zijn niet zo goed. :lol:

Ik heb wel veel met computers en had wiskunde in mijn examenpakket puur omdat ik het een leuk vak vond.
Maar geen IT"er geworden.

Martiene
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

Dan ben ik zeker een uitzondering. Ik moet het vooral hebben van m'n talen.
Toch heeft ook mijn vak (elektrotechniek) raakvlakken met IT??
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Ik ben bang dat ik hier wat broodnodige balans ga aanbrengen. Sorry. Ik weet het namelijk zo net nog niet. Ik ken ook genoeg T's in de zachte sector.

Wat mijzelf betreft: Mijn begrip van wiskunde was op de middelbare school ver beneden gemiddeld, ik heb met veel moeite eindexamen gedaan in wiskunde A, en van IT heb ik al helemaal geen kaas gegeten.
Gelukkig compenseer ik mijn logaritmische onbenul met een fijne talenknobbel en een buitensporige interesse in geschiedenis en aardrijkskunde. Kortom: helemaal alfa.

groetjes,

Monica
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi,

Helemaal niet... absoluut geen gevoel voor wiskunde automatisering boeit mij ook maar matig... ik ben allang blij dat ik me op de PC redden kan met email internet word...

Nee geef mij maar een vak zoals boer, boswachter/jachtopziener.
Iets op het gebied van natuurbeheer.

Greetzzz, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Rachel Ridder
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: vr jul 29, 2005 19:04
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Rachel Ridder »



am... just a stab in the dark, but....




....could those of you who replied and were alpha/beta also tell us weather you are left/right-handed or ambidextrous ?



[alvast bedankt voor alle alphas die meedoen aan deze practische 'onderzoekje']
Sweet Dreams !
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Ha! Ik betagericht? Phoe... Ehhh... tja...

Eerlijk gezegd kan ik met een pc overweg zolang die het blijft doen. Maar o wee als -ie kuren heeft. Dan weet ik het echt niet meer, hoor. Wiskunde? Ook zo iets wat ik toen eigenlijk uit mijn takenpakket geknikkerd zou moeten hebben. Net als rekenen - ligt mij ook niet.
Wat mijzelf is opgevallen is dat met name de techniek mij steeds minder gaat boeien. Ik ben dan wel werkzaam in de elektrotechniek, maar ook dat gaat straks voor mij toch veranderen.

Liefs, Kitty.
Alexistv
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: vr jul 15, 2005 9:06
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Alexistv »

Het klopt voor mij voor deel, ja ik was vroeger beter in de Beta vakken dan in de Alpha vakken, ja ik heb jaren in de ICT gewerkt en voelde me daar best op mijn gemak maar tegenwoordig hou ik me liever bezig met de zachtere kant van de zaak te weten bedrijfskundig/organisatie advies.

Ik heb er verder nog nooit over nagedacht dus ik kan ook geen zinnig woord zeggen of dit een logisch verband is of niet

Trouwens ik ben rechtshandig.

Liefs, Alexis
I'll always try everything at least once!
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Ik zelf ben werkzaam als modeontwerper bij een groot modemerk ..... (in mijn dromen)
Nee, toch ook een IT-er. Als de groep groot genoeg is kunnen we misschien samen een T-vriendelijk automatiseringsbedrijf oprichten.
Ik heb wel wat ideeën voor de dress code :wink:
Iemand al een suggestie voor een leuke naam? "Pink Elephant" is al gebruikt, jammer genoeg.

Joyce (linkshandig)
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Bericht door Sjosjana »

Een interessante vraag.
Ben een aantal jaren werkzaam geweest als boomchirurg maar dat beroep kan ik helaas niet meer uitoefenen (allergie).
Dussss ben dit jaar begonnen met een opleiding systeembeheer :lol: aangezien dit altijd al mijn interese had. Werk nu in een call center
Hmmm ik denk dus dat dit ook voor geldt
O ja ik ben linkshandig
Credendo Vides
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Rachel,

rechtshandig, behalve voor het bedienen van m'n muis, want daarvoor heb ik teveel RSI in m'n rechterhand.

groetjes,

Monica
Plaats reactie