Zorgpremies gaan zeer fors stijgen, zoals in Zwitserland

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben tegen de nieuwe basisverzekering.

Ja
12
41%
Geen mening
5
17%
Nee
12
41%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Esther-marije schreef:Nog in de aanbieding een Nederlands paspoort.
Ik zou je laten naturaliseren als Marokkaanse. Eens kijken of je dan nog zo blij bent met de staat van zorg daar. Sorry hoor, maar die hele discussie hier slaat werkelijk helemaal nergens op. Iedereen eist alles van de zorg. Men wil uitgebreider, beter, meer en vooral sneller. Maar het mag allemaal niets kosten.

Vreemd Esther, dat ik je nooit hoor roepen over de toegenomen verzekeringskosten van je auto, opstal, WA, inboedel of nagenoeg alle andere verzekeringen. Ook dié kosten zijn toegenomen. Maar hier staat er zeer weinig tegenover. Je krijgt namelijk niet opeens meer uitgekeerd. Sterker nog: vaak zelfs minder. Dit i.t.t. de zorg waar je wel degelijk een beter product krijgt als je daar een betere financiering tegenover zet. (meer en beter gekwalificeerd personeel, meer opleidingsfaciliteiten, meer ziekenhuiscapaciteit, kortere wachtlijsten, beter geregelde huisartsenzorg, betere nazorg, etc etc etc)

En hoe je het nu wenden wilt of keren, aan die financiering daarvan dragen we allemaal aan bij !
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nathalie schreef:Sorry hoor, maar die hele discussie hier slaat werkelijk helemaal nergens op. Iedereen eist alles van de zorg. Men wil uitgebreider, beter, meer en vooral sneller. Maar het mag allemaal niets kosten.
Dat laatste heb je mij niet zien schrijven: ik wil uitgebreider, beter, minder bureaucratie, geen markwerking (want: elke maatschappij heeft z'n eigen managementlaag en die houdt de managementlaag van het ziekenhuis en de dokter en de ... aan het werk -> dit is per definitie inefficienter dan dat de overheid alles in eigen hand houdt), betaald door de hogere inkomens door verhoging van de tarieven op de inkomstenbelasting. En ja, daardoor betaal ik ook mee aan diverse mensen die nu in de WAO, WW, bijstand, enz. zitten en ja, dat doe ik graag!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

En nu zonder te lachen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:Dat laatste heb je mij niet zien schrijven: ik wil uitgebreider, beter, minder bureaucratie, geen markwerking (want: elke maatschappij heeft z'n eigen managementlaag en die houdt de managementlaag van het ziekenhuis en de dokter en de ... aan het werk -> dit is per definitie inefficienter dan dat de overheid alles in eigen hand houdt), betaald door de hogere inkomens door verhoging van de tarieven op de inkomstenbelasting. En ja, daardoor betaal ik ook mee aan diverse mensen die nu in de WAO, WW, bijstand, enz. zitten en ja, dat doe ik graag!

Groetjes,

Frederique
Het is een universele herkende feit dat "overheidsinstantie" en "kostefficientie" een contradictio in terminis is
Het zegt al genoeg dat ondanks de managementlagen van de individuele ondernemingen -- met in wezen dubbele functiebezettingen -- privatisering van staatsondernemingen en staatsactiviteiten overal ter wereld leidt uiteindelijk tot meer efficientie en goedkopere diensten voor de burger

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lisa,

Dat is een geloof in marktwerking - een geloof dat ik niet heb.

Kijk naar de NS: al enig positief effect van de marktwerking gezien?
Kijk naar de energie: al enig positief effect van de marktwerking gezien?

Er zijn andere zaken die je niet moet privatiseren - met name de zaken waar mensen niet onderuit kunnen om er gebruik van te maken. De zorgverzekeringen vallen voor mij prima in het rijtje met NS en energie.

De enige manier waarop de nieuwe zorgverzekeringen goedkoper kunnen is minder ziekenhuizen contracteren en/of minder behandelingen vergoeden aan de patient (dus: verschraling van de mogelijkheden binnen de polis). De patient betaalt de rekening.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Nathalie schreef:Ik zou je laten naturaliseren als Marokkaanse. Eens kijken of je dan nog zo blij bent met de staat van zorg daar. Sorry hoor, maar die hele discussie hier slaat werkelijk helemaal nergens op. Iedereen eist alles van de zorg. Men wil uitgebreider, beter, meer en vooral sneller. Maar het mag allemaal niets kosten.

Vreemd Esther, dat ik je nooit hoor roepen over de toegenomen verzekeringskosten van je auto, opstal, WA, inboedel of nagenoeg alle andere verzekeringen. Ook dié kosten zijn toegenomen. Maar hier staat er zeer weinig tegenover. Je krijgt namelijk niet opeens meer uitgekeerd. Sterker nog: vaak zelfs minder. Dit i.t.t. de zorg waar je wel degelijk een beter product krijgt als je daar een betere financiering tegenover zet. (meer en beter gekwalificeerd personeel, meer opleidingsfaciliteiten, meer ziekenhuiscapaciteit, kortere wachtlijsten, beter geregelde huisartsenzorg, betere nazorg, etc etc etc)

En hoe je het nu wenden wilt of keren, aan die financiering daarvan dragen we allemaal aan bij !
Ik zeg niet dat het elders beter is, nou ja in belgie zijn ze een stuk beter bezig dan hier....Ja ook mijn auto verzekering is duurder geworden, maar ik kan er voor kiezen een auto te hebben of niet. Ik kan er niet voor kiezen wel of niet ziek te worden! is dus even heel wat anders.

En het mag niets kosten??? dat zeg ik niet, maar wat het nu gaat kosten is van de zotte, ik heb al in de gaten de meesten hier weten niet wat het is als ze hun baan kwijt raken en zich vervolgens suf soliciteren.

betere zorg ?????? Waarom moet ik dan in GODSNAAM NAAR THAILAND VOOR EEN FATSOENLIJKE SRS!!!! en geen marteling ?????

En ik geef hier mijn mening dus ik vind dat deze discussie wel ergens opslaat!!!!! Als het je niet bevalt dan ga je toch ergens anders je mening geven.
Groetjes

Afbeelding
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Wel eens gezien naar je GSM en ADSL en Internet? Deze diensten zijn door privé-ondernemingen opgezet. Het grote verlies van de KPN in de periode 2000-2005 leidde tot een hevige concurrentie met meer Internetsnelheid voor minder geld. Hetzelfde geldt voor mobieltjes en de oprichting van XS4ALL was particulier initiatief, ook om er zelf beter van te worden. De overheid kwam er slechts zijdelings te pas.

Iedereen haalt de NS erbij als mislukte privatisering. Maar de NS is nog steeds 100% staatsbezit en heeft een monopolie op het spoor. In de lucht houden EasyJet en Ryanair de grote maatschappijen als KLM en British Airways scherp. Concurrentie heeft het goederenvervoer per spoor gered, anders reden er nog meer vrachtwagens en helemaal geen goederentreinen. Concept eerder toegepast in Amerika waar goederenvervoer per spoor in handen van ondernemers is, niet van de staat. En zie wat al die goederentreinen vervoeren, de ruggegraat van de Amerikaanse economie. Vraag: Wilt u dan terug naar de tijd van een staats-PTT waarin bellen naar Amerika 5 gulden per minuut kostte, je aanvankelijk maar een type telefoon kon huren. De autotelefoons van 20 jaar geleden waren precies hetzelfde: 45 gulden abonnement per maand, bellen voor 90 cent per minuut (daluren 45 cent per minuut). Er waren maar zegge en schrijve vijf verschillende toestellen, prijs 500 tot 3000 gulden. Vergelijk dat nu eens met alle mobieltjes
liefs, Josette
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Nathalie schreef: Dit i.t.t. de zorg waar je wel degelijk een beter product krijgt als je daar een betere financiering tegenover zet. (meer en beter gekwalificeerd personeel, meer opleidingsfaciliteiten, meer ziekenhuiscapaciteit, kortere wachtlijsten, beter geregelde huisartsenzorg, betere nazorg, etc etc etc)

En hoe je het nu wenden wilt of keren, aan die financiering daarvan dragen we allemaal aan bij !
en betere salarissen voor de directie, nog meer buocratie en nog hogere gebouwen van de verzekerings maatschapijen met gouden kranen, en nog meer graaiers aan de top... moet ik nog even door gaan?

Als markt werking dan zo goed is, waarom is mijn energie rekening dan niet omlaag gegaan???? En waarom is de hele energie sector een bende geworden?
Groetjes

Afbeelding
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Josette schreef:Iedereen haalt de NS erbij als mislukte privatisering. Maar de NS is nog steeds 100% staatsbezit en heeft een monopolie op het spoor.
Josette. Nu eens de keerzijde. In de provincies Groningen en Friesland heeft NoordNed enkele jaren de treindienst overgenomen. Er is duidelijk een verslechtering te zien. Had de NS nog een materieeltekort voor de noordelijke nevenlijnen, NoordNed kon met de helft van het materieel de treindienst onderhouden. Gevolg: Reizigers worden achtergelaten op de perrons. Is dit vooruitgang? Bovendien zijn de treinen vies, slecht onderhouden en de kaartcontrole is afgeschaft. Vooral in de avonduren worden de treinen bevolkt door rokende, blowende en agressieve jongeren. Geweldig deze aanbesteding. Daarnaast is het rijdend personeel slecht geschoold. Regelmatig is de veiligheid in het geding. Ik ben altijd weer blij dat ik op de eindbestemming ben aangekomen. En zelf reis ik ook niet meer met de treinen van NoordNed later op de avond.
Met Arriva is het al niet veel beter. Ik krijg van de indruk dat de uitlaat in de bus hangt in plaats van buiten. Daarnaast durven de buschauffeurs 10 minuten eerder te vertrekken dan in het busboekje staat aangegeven. Leve de privatisering!!! En dit is nog maar het openbaar vervoer. Zelf ben ik bang dat de kwaliteit van de zorgverzekeraars te vergelijken is met het openbaar vervoer in noord Nederland. En je gezondheid is toch niet te vergelijken met een vieze, kapotte trein van NoordNed. Toch?!!!

Groetjes,
Edith
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Esther Marije... Ik begrijp dat het je hoog zit, maar je opmerkingen gaan echt mank.
Je schreef:En het mag niets kosten??? dat zeg ik niet, maar wat het nu gaat kosten is van de zotte, ik heb al in de gaten de meesten hier weten niet wat het is als ze hun baan kwijt raken en zich vervolgens suf soliciteren.
Waarom associeer jij in hemelsnaam jou onmogelijkheid tot het vinden van een geschikte baan (want banen zijn er echt wel genoeg) met de kosten in de zorg ? Dit raakt kant noch wal. Als je iets niets kunt betalen, is het daarom dan meteen maar een slechte zorg ? Waanzin ! Aan de oplopende kosten zijn we namelijk allemaal debet ! Jij, ik en iedereen !
Ik heb een aantal redenen daarvoor wel eerder betoogd in andere threads. Dus dat zal ik hier niet nogmaals gaan herhalen. Bovendien heb je jezelf kennelijk in een dusdanig star denkpatroon gemanouvreerd dat andere visies niet meer tot je doordringen. Daarom heeft deze discussie ook niet zo heel veel zin.
Je schreef:betere zorg ?????? Waarom moet ik dan in GODSNAAM NAAR THAILAND VOOR EEN FATSOENLIJKE SRS!!!!
Het is misschien een wat moeilijk te begrijpen concept voor je gezien je beperkte blikveld, Esther. Maar de zorg is echt wel iets groter dan het uitvoeren van SRS'en alleen. *surprise, surprise*

En dat er in Nederland geen fatsoenlijke SRS'en zouden kunnen worden uitgevoerd, daarover moest je maar even met je collega's in de clinch. Maar ik vermoed dat velen dat niet met je eens zullen zijn. Natuurlijk zal het in Thailand (of welk aziatisch land ook) ongetwijfeld goedkoper zijn, maar daar werkt men voor een grijpstuiver waar jij niet eens je bedje voor uitkomt. En van sociale zekerheid hebben de werknemers daar nog nooit gehoord. Dus dat is appels met peren vergelijken.
En bovendien: wie kunnen de problemen oplossen van al die mensen die snel en goedkoop hun operaties proberen te scoren in het buitenland ? Waar gaan ze heen met hun postoperatieve infecties, abcessen, cystes en sepsissen ? Ze komen dan weer fijntjes terecht in de nederlandse zorg. Compleet met meegenomen MRSA infecties.

En als laatste: ik denk dat er maar weinig bedrijfstakken zo efficient met geld omgaan als de nederlandse ziekenhuizen. Na jaren en jaren gekort te zijn geweest op hun budgetten zijn ze wel genoodzaakt geweest middels beddenreducties en inkrimping van managementlagen, overhead en zeer matige salarissen zo doelmatig als mogelijk te werken. Daar kunnen veel bedrijven in de publieke sector een voorbeeld aannemen.
Zo, nu jij weer... :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gast

Bericht door Gast »

Tja, ik ben hierin vrij nuchter; ook ik zal meer gaan betalen als ik dezelfde dekking wil houden, ook ik hecht meer aan mijn eigen medische prioriteiten dan aan die van een ander, ook ik zou in het algemeen de geldstromen die de regering ons toebedeeld anders zien, etc.
Maar of er nu een linkse- of een rechtste regering zetelt; het zal hoogstens wat uitmaken in de marges. Niemand kan om een situatie heen die onbetaalbaar is, dus het zal gaan kosten. Klaar.

Zoveel mogelijk in handen van de overheid houden? Dat zal nooit uitblinken in efficiëntie.

Privatisering? Dat wil nog wel eens leiden tot bezuinigingen op de verkeerde punten. Onlangs haalde de erbarmelijke infrastructuur van de Amerikaanse spoorwegen het nieuws nog; levensgevaarlijke situaties wegens gebrek aan onderhoud.

De waarheid zal weer ergens in het midden liggen.
Ik vind het begrip ‘duur’ ook zo betrekkelijk: ik sta bijvoorbeeld iedere keer weer versteld als ik mensen stapels kratten bier en sloffen sigaretten in hun boodschappenkarretje zie laden…
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Nathalie schreef:want banen zijn er echt wel genoeg


Dat zal je nog vies tegen vallen maar ja, blijkbaar weet jij dat beter. Hier in het Noorden kan ik wel voor 3 of 4 uurtjes aan de slag ja, maar kan ik dan tegen de bank zeggen, betaal deze maand de helf van de hypotheek of de helf van mijn ZORGPremie!
Nathalie schreef: star denkpatroon gemanouvreerd dat andere visies niet meer tot je doordringen. Daarom heeft deze discussie ook niet zo heel veel zin.

Ik vind dat discussies altijd zin hebben, Ik haal hier misschien fel uit, maar dat komt omdat ik gewoon heel erg boos word hiervan. Gisteren bij mijn opa en oma geweest, nou die oudjes zien door al die bende door de bomen het bos niet eens meer, en die blijven dus ook gewoon bij hhun huidige verzekeraar. Is dat nu conceurentie???
Nathalie schreef:betere zorg ?????? Waarom moet ik dan in GODSNAAM NAAR THAILAND VOOR EEN FATSOENLIJKE SRS!!!!
Het is misschien een wat moeilijk te begrijpen concept voor je gezien je beperkte blikveld, Esther. Maar de zorg is echt wel iets groter dan het uitvoeren van SRS'en alleen. *surprise, surprise* en dat er in Nederland geen fatsoenlijke SRS'en zouden kunnen worden uitgevoerd, daarover moest je maar even met je collega's in de clinch.
Ik weet ook wel dat de zorg meer is dan alleen SRS, maar het is niet alleen de SRS waar ik van baal in NL, een vriendin van me had heel veel last van haar buik, naar de huisarts, niets aan de hand zegt die man gaat wel weer over. Na een paar dagen maar weer bellen, Gewoon afwachten gaat vanzelf over. 2 Dagen later s'nachts gaat ze bijna dood van de pijn. Ik met haar met spoed naar de eerste hulp. Wat blijkt een kiste van 12 x 12 cm op de eierstok die gekanteld is. Met spoed een operatie, en die K*** huisarts zij dat er niets aan de hand was!! en dat noemen ze nu goede zorg!!!!! Ze heeft nu een gigantische jaap op haar buik omdat de arts ook nog een "beetje" verkeerd gesneden had. Dus nooit meer bikini aan voor haar!

En om de prijs ben ik niet naar Thailand gegaan, Ik kon hier namelijk GRATIS de SRS krijgen, maar nadat ik andere meiden had gezien die hier geopereerd waren en hoeveel herstel operaties ze hadden gehad, bedankte ik er toch echt voor. Kon ik mijn slager ook wel vragen om dat ding te amputeren. Je gaat mij echt niet wijs maken dat die Kanhai, mulder, Nicolai of Robinson of alle andere SRS artsen hier dezelfde kwaliteit kunnen leveren in 2 uurtjes als waar ze in Thailand 7 uren over doen!!!
Nathalie schreef: Natuurlijk zal het in Thailand (of welk aziatisch land ook) ongetwijfeld goedkoper zijn, maar daar werkt men voor een grijpstuiver waar jij niet eens je bedje voor uitkomt. En van sociale zekerheid hebben de werknemers daar nog nooit gehoord. En bovendien: wie kunnen de problemen oplossen van al die mensen die snel en goedkoop hun operaties proberen te scoren in het buitenland ? Waar gaan ze heen met hun postoperatieve infecties, abcessen, cystes en sepsissen ? Ze komen dan weer fijntjes terecht in de nederlandse zorg.
Dat de prijzen in Thailand goedkoper zijn dan in Nederland dat komt inderdaat omdat ze daar veel goedkoper werken, en is idd niet met de prijzen van nederland te vergelijken, Maar het leven is daar ook goedkoper. daarom verdienen ze toch genoeg. Wat denk je wat er straks gebeurd als Roemenie bij de EU komt, Alle grote bedrijven vertrekken dan uit NL want een werk nemer kost in Roemenie maar een kwart van wat een nederlandse kost. Gebeurt nu al met polen. Ik kan een baan als chauffeur nu wel vergeten , of ik moet voor 600 euro aan het werk!

En snel en goedkooop?????? Dacht het niet. Voor mij was die 12000 euro een hele hap. heb het moeten lenen, en IK BEN NIET DAAR HEEN GEGAAN OMDAT IK NIET KON WACHTEN!!!!!. Ik stond boven aan de wachtlijst van het AZG! dus kom niet aanzetten dat ik gewoon niet op mijn beurt kon wachten. En nee ik kwam niet terug met infecties die ik wou laten behandelen in NL. Je denk toch niet dat ik zoon prutser aan mijn lichaam laat zitten!
Nathalie schreef: Compleet met meegenomen MRSA infecties.
Speciaal voor jou meegenomen! Waarom zou ik in NL geen MRSA kunnen krijgen???? Ik kwam in het AZG voor een bloedprik, nou ik werd behandeld alsof ik een crimineel was, en waarom?? omdat ik mij niet door hun had laten opereren. Ik heb nog net de mannen in de gele pakken niet gezien. Klacht bij de directie ingediend.
Nathalie schreef: En als laatste: ik denk dat er maar weinig bedrijfstakken zo efficient met geld omgaan als de nederlandse ziekenhuizen. Na jaren en jaren gekort te zijn geweest op hun budgetten zijn ze wel genoodzaakt geweest middels beddenreducties en inkrimping van managementlagen, overhead en zeer matige salarissen zo doelmatig als mogelijk te werken. Daar kunnen veel bedrijven in de publieke sector een voorbeeld aannemen.
Zo, nu jij weer... :wink:
En jij denkt dat het nu beter gaat worden???? kijk naar de energie sector en de NS! . een Zooitje. Wordt nu contstant lastig gevallen door opdringerige energie verkopers en als je dat over stap, krijg je de grootste ellende van de wereld. Heb zelfs een advocaat in de armen moeten nemen om van oude leverancier af te komen.!!!

Er was laatst al iets in het nieuws dat mensen voorrang konden kopen bij de specialist voor 250 euro. Zal je het zien. Jij en ik komen beiden bloedend bij de dokter binnen, Jij bent zwaarder gewond dan mij, maar ik heb die 250 euro bij me... en jij niet. Ga jij dan maar lekker doood. Klinkt nu als dat kan niet , maar die kant gaan we wel op.

Als dit systeem zo geweldig werkt waarom is het dan in de USA zoon ramp, miljoenen mensen zonder zorg daar, (ja alleen een pleistertje) Zeer gevaarlijke situaties op het spoor en electrish dat steeds uitvalt. Bedrijven zullen omde prijs te drukken, bezuinigen op alles wat los en vast zit en dat komt echt de zorg niet ten goed.

Moet je de uitzendingen op de NOVA website maar eens zien, oorlog in de zorg. Een verzekerings maatschappij wou de noodzakelijke medicijnen niet vergoeden. Waarom betaal je DAN PREMIE???? Als ze toch niets betalen dan hoe ik ook niet te betalen en ga ik zeker ook niet doen!

zo en nu jij weer!!!!!
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Kan er geen slotje op dit draadje? De negativiteit druipt ervan af...

Wees blij dat we nog een zorgstelsel hebben en dat je niet voor alles zelf de knip moet trekken...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ook al heb ik de nodige tekortkomingen aan mijn doosje en zou ik als ik het geld had gehad ook naar Thailand gegaan zijn weet ik 1 ding heel zeker in ieder geval. Van Onselen en Kanhai hebben bij mij heel erg hun best gedaan om een goeie SRS uit te voeren. En voor de mogelijkheden die we hier in Holland hebben kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn resultaat.

Overigens is de reden dat ze het bij de VU in 5 uurtjes doen (en dus geen 2 zoals jij aanhaalde) dat ze voor veiligheid gaan omdat elke uitbreiding van de SRS risisco's met zich meebrengt. De methode die de VU hanteert is er een waarbij alle delen van de vagina nog met hun eigen bloedtoevoer verbonden zijn zodat de kans op weefselsterfte minimaal is. Dat doen ze zodat je dat gevoel in je doos houdt en ze gaan dus meer voor gevoel in plaats van mooigheid. Evt cosmetische correcties kunnen de tweede keer wel en die zijn ook prima voor zover ik het kan beoordelen. (Heb ongeveer 15 vriendinnen die bij de VU geholpen zijn waarvan er twee complicaties opgelopen hebben. Complicaties die overigens in hun geval meer met leeftijd en leefpatroon te maken hadden dan met de onkunde van het chirurgisch personeel en waarvan er vijf nog de correctie ondergaan hebben die ik ook ondergaan heb.

Daarnaast prijs je Suporn de hemel in maar ook daar ken ik de nodige mensen die complicatie's hebben opgelopen. Daar kwam dan nog eens bij dat men totaal geisoleerd was in die situatie. Geen familie en vrienden erbij. Gewond en ziek in een ziekenhuis liggen waar je de taal van het personeel niet machtig bent en datzelfde personeel de engelse taal maar ten dele machtig is. Nietjes die blijven zitten. Weefselafsterving en zo kan ik een lijstje maken wat in ieder geval jouw verhaal een beetje tegengas geeft Esther.

Kijk de meeste redenen die jij aangeeft als excuus waarom jij tegen de nieuwe zorg bent hebben eigenlijk helemaal niets met die zorg te maken. Ze zijn gebaseerd op vooronderstellingen en vooraannames. Je hebt zelfs je hele verzekering al opgegeven las ik in je bericht terwijl je in ieder geval tot en met eind maart nog gewoon volgens je oude voorwaarden en premie verzekerd zou blijven. Volgens mij ben je bezig met een flink partijtje paniekvoetbal.

Heb je zelf wel door dat de werkelijke reden waarom je in problemen komt straks die lening voor je SRS en die hypotheek zijn? En dat je eigenlijk loopt te klagen over een luxe keuze. Je had ook in Nederland geholpen kunnen worden en ik vraag me oprecht af of je werkelijk voor de techniek naar Suporn bent geweest of dat je het deed om de wachtlijsten te omzeilen. Op zich is dat helemaal niet erg maar je had het dus ook met de VU kunnen doen en dan was je nu misschien niet in de problemen geweest. Je zou kunnen zeggen dat je een beetje boven je budget gegaan bent en daar nu de vruchten van plukt. Maar nee de regering heeft het gedaan. (en dat terwijl het probleem er nog niet eens is of er misschien zelfs niet eens gaat komen) Missschien tijd even uit te ademen en tot jezelf te komen????

En van mij mag de discussie nog wel doorgaan hoor. Soms bereik je er een hele hoop mee als je in het heetst van de strijd en op het scherp van de snede alles zegt wat je denkt en dan de reactie van anderen ernaast kunt zetten om voor jezelf te kijken of je missschien niet iets te negatief naar de situatie kijkt. Zo heb ik het ook vaak gehad. Maakte ik me druk om zaken terwijl het eigenlijk nog niet nodig was en als ik het hier dan eruit gooide kwamen er altijd van die heerlijk ontnuchterende reacties dat ik weer snel met beide benen op de grond terecht kwam.

En dit overigens van iemand die al vijf jaar niet gewerkt heeft en dus echt minima is maar toch de moed niet opgegeven heeft. Dus ik ken de situatie. Werkeloos en drie jaar achter elkaar solliciteren solliciteren solliciteren en nog eens solliciteren plus de benodigde papierwinkel aan correspondentie met het UWV daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Maar echt de markt is aan het aantrekken Esther. En als je je SRS zoals jij al achter de rug hebt en in redelijk rustig vaarwater de nodige dingen verwerkt heb zijn er meer kansen voor je op de arbeidsmarkt. Ook dat ondervind ik aan den lijve momenteel.

En geloof het of niet maar in mijn geval (mijn nieuwe baan) heb ik het idee dat de betreffende contact persoon helemaal doorhad waarom ik niet gewerkt heb die hele tijd :wink: En dat ze me JUIST daarom een goeie kans wil geven omdat ze respect heeft voor mijn keuze en inziet dat het moeilijk is om werk te vinden in deze tijd. Helemaal als je al een beetje anders bent dan anderen. Hou me echter ten goede want ik heb er nog niet met haar over gepraat dus het is slechts een gevoel wat ik heb. Mijn T-dar is daar volgens mij goed in getraind inmiddels. Net als denk ik de meesten onder ons wel hebben. Maar het komt uiteindelijk toch weer neer op dat hele simpele concept van die half lege of half volle fles.

Maar goed dit gaat weer hopeloos offtopic :D ik ben nog steeds voor dat nieuwe zorgstelsel en het lijkt me ook voor jou handiger als je eerst eens even afwacht wat er gaat gebeuren. En een kale basis verzekering (zou toch ook een tandarts verzekering nemen als ik jou was) zou in mijn rekenvoorbeeld neerkomen op een verzekering met een premie van 88 euro. Als ik dan de simpelste tandarts verzekering erbij zou nemen kom ik op € 98,40 en dat zou voor mij een kostenstijging zijn van: € 31,95 per maand wat dus volgens de gegevens die ik heb betreffende de zorgtoeslag voor mij geheel vergoed gaat worden door die toeslag. En die basisverzekering komt neer op een polis vergelijkbaar met de ziekenfonds polis dus eigenlijk verandert er dan weinig. Afgezien van de evt afhandeling van de implementering van dit nieuwe stelsel. Ik moet toegeven dat dit soort zaken niet altijd vlekkeloos verlopen in Holland maar als je achter je eigen rechten aan blijft gaan op een positieve manier is men toch vaak bereidt je te helpen zodat het voor iedereen zo makkelijk mogelijk verloopt. Echter wat ik duidelijk wil maken is dat je misschien iets te snel bent met je conclusies Esther.

Exhale Baby!!!!!! :D :D :D :D :D
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Overigens wel interessant. Als je mijn "geen mening" verandert in "Ja" staan Ja en Nee gelijk. Dat vind ik veel positiever dan ik verwacht had. Dacht echt dat de meerderheid tegen zou zijn hier :D :D
Plaats reactie