Hai, Charlotte,charlotte234 schreef:Kitty Mermaid: Een zeemeermin,dat vind ik heel bijzonder! Waarom wil je zo graag een zeemeermin zijn?
Ik zou willen dat ik je daarop een kort en krachtig antwoord kon geven, maar sorry, ik kan dat niet.
Ik was 14 jaar toen ik Splash voor het eerst zag. Bij het zien van Daryl Hannah als de zeemeermin Madison had ik maar een wens: ik wil haar zijn. Maar ja, ik was een jongen.... Toch heeft die wens mij nooit losgelaten. Ik heb mijn droom waargemaakt. Ik ben nu echt een zeemeermin, en heb daar letterlijk alles voor over. Twee jaar een freedive-opleiding volgen om heel lang onderwater te kunnen blijven. Net zolang gezocht dat ik de man die de staart voor Splash heeft gemaakt, ook mijn staart heeft gemaakt. Vele projecten van mijn activiteiten dragen de naam "Madison", naar de zeemeermin uit Splash. De componist van de soundtracks uit Splash heeft zijn toestemming gegeven om zijn muziek te gebruiken voor mijn projecten.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn zeemeermindroom de basis is geweest wat ik nu ben. Sinds kort besef ik dat dat wel eens andersom kan zijn. Het is bekend dat genderdysfore kinderen heel vaak zeemeerminnetjes tekenen. Ik ken intussen meerdere mensen die genderdysfoor zijn die wat met zeemeerminnen hebben, en ik heb er een geholpen om haar droom, net als de mijne, uit te laten komen.
Ik heb heel lang getwijfeld wat ik nu ben. Gesprekken gehad met een psych, en niet eens op het gebied van genderdysforie. Conclusie: je bent gewoon transseksueel, maar je weet het zelf nog niet (oke, ze zei het in iets andere bewoordingen, maar het komt op hetzelfde neer). Ik heb dat altijd ontkend. Ik stond ook te boek als transgenderist en androgyn. Nu heb ik dan eindelijk geaccepteerd dat zij toen gelijk had...
Nog steeds is het zo dat als ik een zeemeermin onderwater zie op tv, dat de emoties weer los komen, en ik direct naar een zwembad moet om te zwemmen als een zeemeermin....
Liefs,
Kitty.