In mijn ogen is iemand die nog niet geopereerd is, iemand die het uiterlijk heeft van het ene, en het innerlijk van het andere geslacht.
Om het te verduidelijken heet dat dan transsexueel.....
Voor jezelf ben je dus gewoon mismaakt geboren, omdat datgene wat je voelt gewoon niet klopt met wat je ziet.
Helaas(maar vaak ook niet ten onrechte)moet je eerst duidelijk kunnen aantonen dat je wel degelijk in een verkeerd lichaam zit, voordat het voor de behandelaars verantwoordelijk is om hulp te verlenen.
Als je zelf de touwtjes in handen neemt, heb je alleen die verantwoordelijkheid naar jezelf toe, en sla je gewoon een grote stap over.
Zo moest ik indertijd van mijn psyg eerst een sexuele ervaring opdoen met zowel een man als met een vrouw, alleen om voor hem duidelijk te maken waar ik nu op viel.....in mijn ogen belachelijk, want waar je op valt, geeft toch geen indicatie hoe je je voelt van binnen!
Ik weigerde dit, en ik kreeg bot te horen dat dan verdere begeleiding ophield!
Gelukkig kon ik toen overstappen op destijds Yvonne Kroonenberg(ja, de schrijfster)die dit even heeft gedaan, en die vond dit gelukkig te belachelijk voor woorden!
Vanaf dat moment heb ik voor een groot gedeelte de touwtjes zelf in handen genomen, en dat gevoel van vrijheid was onbetaalbaar!!
Helaas was ik toen pas 18, en dus voor de wet nog niet volwassen...volgende probleem, maar dat is een ander verhaal!
Wat ik hier mee probeer te zeggen, dat is gewoon dat je voor de buitenwereld gezien en behandeld wordt als trans, maar voor jezelf ben je gewoon vrouw....met helaas wat tekortkomingen, maar die kunnen gelukkig voor een heel groot deel verholpen worden.
(waarschijnlijk overbodig voor jullie allen hier om dit uit te leggen, maar dit is ff mijn visie op de quote van Kitty)
Een zeemeermin is wel een hele mooi vervrouwelijking van de mens, omdat dit schepsel zo intens als vrouw wordt gezien!
Er is ook geen vraag van man of vrouw.....geen zeemeerman aan de kust!!!
Als zeemeermin hoef je jezelf dan ook niet te bewijzen....je bent wat je bent!