Zorgpremies gaan zeer fors stijgen, zoals in Zwitserland

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ik ben tegen de nieuwe basisverzekering.

Ja
12
41%
Geen mening
5
17%
Nee
12
41%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Nicky B
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: di jul 05, 2005 23:34
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Nicky B »

Josee schreef:om de nieuwe verzekering goedkoper te maken misschien deze tip:

http://www.zorgpolis2006.nl/app/zorgpolis
ik heb even gekeken maar ik mis hier mijn huidige aanbieder (OHRA) en volgens mij zijn er nog een aantal die er niet tussen staan. Ik zelf ga dus weer verder kijken op http://www.independer.nl daar staan ze volgens mij wel allemaal op.

Groetjes,
Nicky
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Nicky B schreef:
Josee schreef:om de nieuwe verzekering goedkoper te maken misschien deze tip:

http://www.zorgpolis2006.nl/app/zorgpolis
ik heb even gekeken maar ik mis hier mijn huidige aanbieder (OHRA) en volgens mij zijn er nog een aantal die er niet tussen staan. Ik zelf ga dus weer verder kijken op http://www.independer.nl daar staan ze volgens mij wel allemaal op.

Groetjes,
Nicky
Independer is vaak overbelast en bieden weinig korting aan. Heb ze gebeld, Ze kunnen niet meer korting krijgen is hun antwoord dan.
Ik heb een aanbod van Unive gehad van 195,90 (2 personen module A, kleinste aanvulling) Heb er voor bedankt. Wordt daar een partij moeilijk gedaan. Incasso bij de bank in getrokken!

Vrijdag een gesprek bij de Rabobank, daar boden ze me een collectief contract aan , 7,5 % korting op de basis verzekering (dan wordt de premie 976,80 jaar) en 10% op de aanvullende.

Kon het een na beste pakket krijgen (boden ze me aan) voor 200 euro per maand ( kon ik weer voor 500 epileren! ) voor 2 personen.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Esther-marije schreef:Kon het een na beste pakket krijgen (boden ze me aan) voor 200 euro per maand ( kon ik weer voor 500 epileren! ) voor 2 personen.
Kortom, er is nog hoop ;-)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Lieve mensen,

Jullie hebben ongetwijfeld gelijk maar missen m.i. de essentie:

voorbeeld:
Als 200 mensen die bij een nog niet vermeldde maatschappij zich aanmelden heeft de VVZ opnieuw een groep er bij en kan met de betreffende maatschappij om de tafel gaan zitten.

Het gaat dus niet om vergelijken, of wat dan ook, maar om een willekeurige groep mensen bij elkaar te trommelen die één ding gemeenschappelijk hebben: zij willen zich verzekeren bij dezelfde maatschappij.
Dan voldoen zij aan de eis van collectiviteit, en gaan vandaaruit een collectiviteitspremie bedingen.

groetjes van

José
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Josee schreef:Lieve mensen,

Jullie hebben ongetwijfeld gelijk maar missen m.i. de essentie:

voorbeeld:
Als 200 mensen die bij een nog niet vermeldde maatschappij zich aanmelden heeft de VVZ opnieuw een groep er bij en kan met de betreffende maatschappij om de tafel gaan zitten.

Het gaat dus niet om vergelijken, of wat dan ook, maar om een willekeurige groep mensen bij elkaar te trommelen die één ding gemeenschappelijk hebben: zij willen zich verzekeren bij dezelfde maatschappij.
Dan voldoen zij aan de eis van collectiviteit, en gaan vandaaruit een collectiviteitspremie bedingen.

groetjes van

José
Heb me al bij ze aangemeld, Wachten is op antwoord.
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik ben er inmiddels achter wat dat nieuwe zorgstelsel voor mij gaat inhouden:
De premie wordt in een klap verdrievoudigt, and that's it. De rest is lood om oud ijzer.
Zorgtoeslag reken ik niet meer op, heb het wel aangevraagd, maar ik maak me er geen illusie's over.
En Hoogervorst heeft zijn carriere geregeld.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Tsja ik ga er ook niet bepaald vooruit op maar heb wel gezien dat bij Turien en Co bij de aanvullende verzekering de epilatie vergoeding 100% is. (dus zonder bovengrens van een x bedrag per persoon per jaar) En dan met name de ontsierende gelaatsbeharing. Ze moeten eens weten wat dat kost bij de gemiddelde trans en dan schieten ze zich vast en zeker door de kop dat ze daar nog niet aan gedacht hebben :D :D Ik blijf dus denk ik voor mijn basisverzekering bij Groene land omdat ik die al jaren ken maar voor mijn aanvulling ga ik bij Turien aankloppen. Bummer voor hun die acceptatie plicht hehehe..... :P :P
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Joanne schreef: Bummer voor hun die acceptatie plicht hehehe..... :P :P

Aanvullende verzekeringen


Vormen van noodzakelijke zorg die op dit moment zijn verzekerd via het ziekenfonds vallen in hoofdlijnen onder de dekking van de basisverzekering. Vormen van zorg die het Kabinet rekent tot “niet-noodzakelijke zorg” blijven buiten het pakket van de nieuwe zorgverzekering. Hiervoor kan de consument een aanvullende ziektekostenverzekering afsluiten.

Zorgverzekeringswet niet van toepassing

De nieuwe regels van de zorgverzekeringswet zijn niet van toepassing op de aanvullende verzekeringen. Dit heeft onder meer tot gevolg dat voor aanvullende verzekeringen:

Voor verzekeraars geen acceptatieplicht geldt. Verzekeraars geheel vrij zijn in het berekenen van premies.
Verzekeraars geheel vrij zijn in het bepalen van de inhoud van hun aanvullende verzekeringen.
Verzekeraars vrij zijn een eigen beleid te voeren ten aanzien van het eigen risico bij aanvullende verzekeringen.
Overgang bestaande aanvullende verzekeringen

Consumenten die bij invoering van de Zorgverzekeringswet reeds een aanvullende verzekering hebben, ongeacht of dit een ziekenfondsverzekerde of een particulier verzekerde is, ontvangen van hun bestaande verzekeraar een voorstel voor voortzetting van de aanvullende verzekering voor zover de dekking niet onder de basisverzekering komt te vallen.


Het is dus niet zo dat verzekeraars, ter gelegenheid van de invoering van de Zorgverzekeringswet, bestaande aanvullende verzekeringsovereenkomsten eenzijdig kunnen beëindigen.


Geen koppeling zorgverzekering en aanvullende verzekering

Het is verzekeraars niet toegestaan een koppeling aan te brengen tussen de basisverzekering en de aanvullende verzekering. Verzekeraars mogen dus acceptatie van een basisverzekering niet weigeren omdat de consument elders een aanvullende verzekering heeft afgesloten of gaat afsluiten.
Vraag me alleen af hoe ik dat in de pratijk dus voor elkaar ga krijgen. Ze bieden alleen maar complete pakketten aan. Hoe kan ik dus bij de een een basis halen en bij de ander een aanvullende??? En gaat dat geen problemen opleveren met declaraties?? Wie weet hier meer over????
Groetjes

Afbeelding
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Damn had het al helemaal in mijn kop :D :D

Maar goed zou natuurlijk kunnen kijken of ik helemaal over ga stappen dan. Maar ik sluit me bij Esther aan alle info is welkom.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Joanne schreef:Damn had het al helemaal in mijn kop :D :D

Maar goed zou natuurlijk kunnen kijken of ik helemaal over ga stappen dan. Maar ik sluit me bij Esther aan alle info is welkom.
De zorgverzekeraars hadden een tijdje geleden beloofd dat ze geen kriteria zouden stellen bij aanname voor aanvullende verzekeringen. Dat was niet wettelijk bepaald.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Vergelijken is hel erg moeilijk het is appels met peren vergelijken,
De een bied dit en de ander dat. Tot nu toe al 20 polissen door gespit. Krijg er helemaal een punthoofd van.

Beste aanbod blijft collectief bij de rabo bij interpolis,
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik zit zelf sterk te denken aan de mogelijkheid om via het CNV de basisverzekering af te sluiten. Als ik dan ook nog vooraf per jaar betaal dan is deze erg goedkoop (terwijl hun basisverzekering ook net iets meer biedt dan de basisverzekering van bijv. Menzis - zelfs daar zitten dus verschillen in!).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:terwijl hun basisverzekering ook net iets meer biedt dan de basisverzekering van bijv. Menzis - zelfs daar zitten dus verschillen in!).
Sure?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

esther-marye schreef:Vergelijken is hel erg moeilijk het is appels met peren vergelijken,
De een bied dit en de ander dat. Tot nu toe al 20 polissen door gespit. Krijg er helemaal een punthoofd van.
Daarom zijn er zoveel vergelijkende sites, esther.
www.kiesbeter.nl , www.independer.nl , www.consumentenbond.nl , etc
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Nathalie schreef: Daarom zijn er zoveel vergelijkende sites, esther.
www.kiesbeter.nl , www.independer.nl , www.consumentenbond.nl , etc
Heb ik allemaal al doorgespit, Richt mij op het moment eigenlijk alleen nog maar op collectieve contracten. Anders veelste duur. Aanbod van Unive (zit ik nu) was veelste mager vergelijken wat ik nu collectief kan krijgen bij een ander. Alleen gaat overstappen niet zo makkelijk als men beweert. Unive probeert mij te "gijzelen" Zo kon ik de iincasso per 1/1/06 volgens hun niet stop zetten. Heb dat dus gedaan bij de bank naar aanleinding van het volgende bericht :
ZN: premie bij overstap binnen 10 dagen terug

20 December 2005

| bron:
ZN



Zorgverzekeraars Nederland (ZN) wil ervoor zorgen dat mensen die overstappen naar een andere zorgverzekeraar binnen tien dagen de al betaalde premie aan de ‘oude’ verzekeraar terugkrijgen.


Woordvoerder Sandra den Held voegt er voor de volledigheid wel aan toe dat het een streven is van ZN, en geen ‘keiharde garantie’. ‘Alle verzekeraars zullen er in elk geval alles aan doen om binnen die tien dagen de premies terug te storten.’

Zorgverzekeraars gaan de premie niet onderling verrekenen. Den Held: ‘Dat is niet haalbaar. Je krijgt de premie met terugwerkende kracht terugbetaald.’

Een voorbeeld: Iemand betaalt 100 euro per maand premie via automatische incasso en stapt na drie maanden over naar een verzekeraar die 90 euro per maand kost. Hij zegt zijn oude verzekering op, krijgt met terugwerkende kracht 3 x 100 euro teruggestort en via een nieuwe automatische incasso wordt er 3 x 90 euro van zijn rekening afgeschreven.
Geen keiharde garantie, Jaja moet nu al 2 maanden wachten op een ingediende declaratie, Ik schiet helemaal niets meer voor!
Groetjes

Afbeelding
Plaats reactie