Tot op heden dacht ik dat het niet onaardig ging, druifje.Chantal C. schreef:Heb je ooit leren lezen muts?
Waar ging ik dan nu de fout in ?
Moderator: Moderators
......neuh joh, niet verplicht, je hebt het nog niet door, we doen het uit eigen intensie, niemand die me iets voorschrijft........ik zei, dat ik me beter voel, als ik verzorgt en/of gestyled bijloop......en ja ook erom dat andere het leuk kunnen vinden (of niet......), maar dat helemaal los van elke verplichting....Frederique_ schreef:Dus waarom wij -->verplicht<-- wel?
Maak liever zelf een lange wandeling en vraag je af waarom mensen je ergerenNathalie schreef:Ik hou van lange wandelingen.
Vooral als ze gemaakt worden door mensen die mij ergeren. (Fred Allen)
Maar toch maak je je zorgen erover, dat mensen, die je nog niet hebt ingelicht over je anderszijn, je spotten als je als jezelf de straat opgaat.....zou het zo zijn, dat andermans mening je niet deert, zo liep je gewoon onbevangen bij, zoals je dat graag zou willen.....Frederique_ schreef:Ook @Nathalie: ik ben gestopt om mij verantwoordelijk te voelen voor wat een ander van mij/mijn mening vindt.
Je wilt dus zoals je velemaal herhaalt, dingen doen, kleren aantrekken wat bij je past.....maar je wilt wel niet weten, ik vind het wel vreemd, wat andere erover denken, of het nou bij je past of het je staat of hoe gewoon andere over je mening denken......meestals is het ook zo, dat je je aangegrepen voelt door andermans/vrouws mening omdat je denkt niet begrepen te worden.....daar kan ik je eigenlijk het zelfde betichten, wat je mij of andere hier voorspiegelt, namelijk dat de communikatie hier in schriftvoorm, dus nonverbaal, niet voldoet om een goeie gesprek te voeren.....een gesprek heeft immers minstens twee leden, een daarvan in dit geval ben jij.....en jij hebt hier op dit forum al wat vaker dingen niet zo gesnapt, hoe ze zijn bedoelt.......Lisa schreef:Het gaat juist om wat jouw doel is; wat je wilt bereiken, welke boodschapj je wilt geven en welke gevechten je aan wilt gaan.
Als het je werkelijk niet interesseert wat anderen hier van jou denkt en het ook niet jouw bedoeling is om waardeoordelen over anderen uit te spreken dan zou het je sieren als je ook consequent was in hoe je over de meningen van anderen schrijft en in plaats van dit:Frederique_ schreef:De "andere anderen" bestaan uit mensen die ik toevallig op straat tegen kom, overige familieleden en mensen hier op travestie.org. Op dit forum heb ik inmiddels zo'n huid gekweekt dat het mij absoluut geen enkele zier meer interesseert wat iemand van mij, mijn aanpak en mijn meningen vindt. Het interesseert mij ook niet als iemand op basis van mijn berichten boos wordt, of het forum verlaat, of "passende quotes" in onderschriften zet of whatever. Ik schrijf niet met de bedoeling een ander op zijn/haar tenen te trappen - en als een ander zich dan toch geraakt voelt dan moet die persoon vooral bij zichzelf gaan zoeken waarom zoiemand haar schouders niet optrekt over een andere dan haar eigen mening. Vandaar ook mijn reactie op Nathalie's onderschrift.
Zoiets als dit had geschreven:Frederique_ schreef:Ik vind dat je jezelf (en anderen) ernstig tekort doet door dit te vinden: waarom zou de lat qua uiterlijk voor jou hoger liggen dan voor biologische mannen en vrouwen?
Overigens gefeliciteerd: het was je in eerst instantie gelukt om een draad die over het leren hoe je makeup aan moet brengen om te buigen tot een van jouw stokpaardjes: hoe ver moet je gaan in het nabotsten van een vrouwelijke uiterlijk -- en nu dat de draad al afgesplitst is wordt een andere van jouw lievelingsonderwerpen aangesneden: hoe de leden van het forum jou niet begrijpen.Ik zou mijzelf ernstig tekort doen door dit te vinden: waarom zou de lat qua uiterlijk voor mij hoger liggen dan voor biologische mannen en vrouwen?