transsexualiteit en zorgverzekering

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Elianne
daar ben ik weer

transsexualiteit en zorgverzekering

Bericht door Elianne »

Zijn er meiden die ervaring hebben met transsexualiteit en zorgverzekeringen? Met andere woorden welke verzekering is het best en dekt het meest. Uiteraard gaat het hierbij dan om de aanvullende behandelingen zoals definiteve ontharing, logopedie, plastische correcties en adamsappel reductie. De rest zit in de Basisverzekering.
Dus eigenlijk: welke maatschappij is het soepelst?
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Volgens mij was Turien en Co met zijn aanvullende pakket voordelig met ontharen maar heb er nog geen navraag naar gedaan. Verder zou ik wel willen weten of er misschien meiden zijn die een collectief gestart zijn voor onze doelgroep? Ik zou me graag via die VVZ (verbond voor verzekerden of zo) in een collectief willen gooien om zo die basispremie omlaag te krijgen door collectieve kortingen.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Hey, Elianne,

Tja, goede vraag.... ik worstel op dit moment ook met mijn zorgverzekering betreffende de vergoeding van mijn adamsappelreductie. Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea, en daar werd mij dus verteld dat b.v. een AR totaal niet (meer) vergoed werd. Oke, met een 3* polis zou 20% max. vergoed worden, maar dat weegt niet op tegen de premie die je ervoor betaalt. Medicijnen, bezoeken aan mijn endo, logopedie, ontharing is allemaal geen probeem, want dat zit in het basispakket, maar groter werk....

Ik ben nu inmiddels zover dat ik het wachten op die langzame papiermolen aardig zat begin te worden, en ik dus overstap om een deel zelf te gaan betalen. Ik houd er zelfs rekening mee dat wanneer ik over een paar jaar mijn SRS onderga dat dat ook niet meer vergoed wordt.

Het is niet anders...

Liefs,

Kitty.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ik zit vooralsnog bij IZA. Tot nu geen problemen gehad met vergoedingen.

Het VU heeft vlak voor kerst voor het 2e jaar een epilatievergoeding aangevraagd (oude liep af op 31-12-2005). Ik wacht nog op de beslissing. Over het algemeen is de epilatievergoeding bij IZA ruim. Ik mocht vorig jaar voor maximaal 3500 euro declareren. Die regeling is in 2006 gehandhaafd.

Aanvraag voor AA reductie is ook gedaan. Even afwachten.

Ik zag vandaag dat je via de Rabobank een flinke korting krijgt op zowel de basis- als aanvullendeverzekering bij InterPolis. Ik zal eens kijken wat die zoal vergoeden.

Ik heb een beetje het idee dat het elkaar niet veel ontloopt. De ene persoon krijgt bij verzekeraar A niks vergoed, de ander bij A alles. Hangt helemaal af wie de vergoeding behandeld en of die persoon met het juiste been uit bed is gestapt.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Elianne
daar ben ik weer

Bericht door Elianne »

Ik denk dat mijn verzekeringsadviseur een goede heeft gevonden: Fortis ASR. Bij het meest uitgebreide pakket staat namelijk 1 heel groot voordeel: medische noodzaak: nee.
Ze schijnen verder ook vrij soepel te zijn met beoordelingen.
Heeft iemand ervaring met Fortis?
2b
is nieuw hier

Bericht door 2b »

Ik ben een aantal jaren gelden onder behandeling geweest en had Univé als maatschappij.
Op zich kan ik je niet helpen met hoe de situatie nu is wat ik wel weet is dat je als het even ken een vacantie maar moet afzeggen want de vergoeding voor epilatie of het nu electrisch is of flitsen is zelden toereikend en er bestaat het risico dat je in het zich van de haven gaat stranden omdat de vergoeding op is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk.

Hopende je een beetje geholpen te hebben.
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Heb altijd bij Unive gezeten , ze waren heel erg soepel, Zo werd het complete bedrag van 6900 euro voor eplileren vergoed (ook na 1 jan 2004) Daarna kreeg ik nog 1100 voor ontharen. Na veel zeuren werd de borst vergroting ook vergoed. (SRS kwam niet voor vergoeding in aamerking, en adams appel werd ook afgewezen.)

Zit nu bij interpolis via rabobank collectief. Meest uitgebreide pakket 1000 euro epilatie vergoeding. premie 100,- per maand.
ook nog 350 voor cosmetische ingrepen.

Indicatie kosten TS :
Adams appel 1400 euro
SRS 15000
Borstvergrot. 4000
FFS 14000
Naams ver. 1500
Totaal E 34000,-

En dan hebben we nog niet eens alles !
Groetjes

Afbeelding
joke^
is nieuw hier

Bericht door joke^ »

hoi esther-marye

je schreef dat unive de srs niet zou vergoeden??

ik zit namelijk bij unive en voorzover ik weet word het wel vergoed in ieder geval de srs in nederland.
dus nu is mijn vraag ben of word jij in nederland geopereerd of in het buitenland
vriendelijke groet
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Ben buiten NL geweest voor SRS. In het AZG (groningen) hebben ze flink lopen rotzooien, telkens datum verschuiven, een arts naar voren schuiven voor srs die dat bijna nooit doet. Had dus geen vertrouwen meer. Ben toen om me heen gaan kijken. Kwam er achter dat in het buitenland de technieken veel beter waren. Ik kreeg van unive bericht dat omdat het AZG moeilijk dee ik me wel kon aanmelden bij het VU, vergeten werd wel dat er dan 2 jaar wachttijd bij kwam terwijl ik boven aan de lijst stond.
Groetjes

Afbeelding
joke^
is nieuw hier

Bericht door joke^ »

okee esther-marye dank je voor je antwoord.

ik maak hier uit op dat de operatie in nederland dus wel door unive word vergoed.
Chantal C.
Forumdiva

joke^ schreef:ik maak hier uit op dat de operatie in nederland dus wel door unive word vergoed.
Alle verzekeraars vergoeden een SRS in A'dam of Groningen...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Chantal,

Het kan wel zijn dat bij een SRS in Amsterdam de verzekering niet alles vergoed (niet elke verzekeraar heeft een contract met de VU, zie www.zorgkiezer.nl voor verzekeraars die dat wel/niet hebben).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Chantal C.
Forumdiva

Frederique_ schreef:Hoi Chantal,
Het kan wel zijn dat bij een SRS in Amsterdam de verzekering niet alles vergoed (niet elke verzekeraar heeft een contract met de VU, zie www.zorgkiezer.nl voor verzekeraars die dat wel/niet hebben).
Voor zover ik weet is het wettelijk geregeld... Er zijn namelijk maar 2 genderteams in Nederland en beide staan onder toezicht van de politiek.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Chantal C. schreef:Er zijn namelijk maar 2 genderteams in Nederland en beide staan onder toezicht van de politiek.
Dát verklaart waarom Balkenende af en toe zo afwezig lijkt... ;-)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Chantal,

Voor zover ik het begrepen heb is het bij een naturapolis zo dat deze in principe zelf mogen weten of ze rekeningen van een specifiek ziekenhuis (of dokter, of ...) mogen vergoeden. Ze kunnen dus zeggen "leuk dat je in Amsterdam behandeld wilt worden, maar wij hebben alleen een contract met het ziekenhuis in Groningen, dus vergoeden wij ook alleen het ziekenhuis in Groningen".

Bij een restitutiepolis krijg je maximaal een standaard geldbedrag voor een behandeling. Als een ziekenhuis duurder is betaal je zelf het verschil bij.

Via internet begrijp ik van veel verzekeringen dat ze dit bij hun naturapolissen mengen: als ze een contract met het ziekenhuis hebben waar jij behandeld wordt dan betalen ze zelf de rekening aan het ziekenhuis, hebben ze geen contract dan laten ze je het bedrag voorschieten en vergoeden ze alleen het standaardbedrag. Als een ziekenhuis meer vraagt dan het standaardbedrag dan schiet je daar als verzekerde bij in...

Als je op de genoemde site kijkt dan zul je zien dat de VU duurder is dan andere ziekenhuizen, naar ik aanneem is dat ook de reden dat sommige verzekeraars geen contract met de VU gesloten hebben. Vandaar ook mijn waarschuwing om hier goed op te letten...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie