Voor de meesten van jullie zal het misschien geen enkele probleem geweest zijn om dit te doen maar voor mij is het toch wel een verdere acceptatie van mijzelf. Het vreemde is dat ik als man zijnde eigenlijk geen behoefte heb aan gaatjes/ringetjes in mijn oren.
Nou geloof maar Dhiamara dat het ook voor mij een hele stap was. Ik wilde de vakantieweken er voor gebruiken maar heb er wel 2jaar over gedaan om het werkelijk te laten doen. Mijn partner heeft me hier enorm mee geholpen, anders had ik ze nu nog steeds niet. De reacties op mijn werk waren varierend van: 'leuk', 'ik moet er wel even aan wennen' zoiets verwacht ik wel voor een tiener maar niet voor een 40+
Het was één week even moeilijk, maar niemand heeft het er meer over. Overigens, waar jij schrijft: Het vreemde is dat ik als man zijnde eigenlijk geen behoefte heb aan gaatjes/ringetjes in mijn oren. Dat voel ik helemaal met je mee. Maar soms zijn de grote bellen zoooooo mooi
Hey Amber
Ik ben het helemaal met je eens.Die grote oorbellen kunnen zooooooooo mooi zijn.Ik vind trouwens dat bij een vrouw oorbellen noodzakelijk zijn.Het is echt de afwerking,net zoals de andere juwelen.
Vind het gewoon supervrouwelijk.
groetjes
Tja ben wat ongeduldig en dus afgelopen weekend maar een setje oorhangers gekocht, passend bij mijn ketting, en de zweerknopjes eruit!!!
Inderdaad voelde het voor mij aan als "finishing touch" regelmatig voor de spiegels langslopen etc, genieten van de beweging en de combinatie met de halsketting. Make-up en dergelijke ben ik niet mee bezig, misschien komt dit nog maar het zou in een beperkte mate gebeuren. Enigszins een afkeer van
Daarna weer de zweerknopjes los er in, na enkele dagen wisseling bleek toch dat 3 weken toch wat te snel is gegaan en dus moet ik het even langer met zweerknopjes dragen. Nou ook goed, begin maart dus maar weer. Ik denk dat dan de juiste tijdstip is. Overschrijding cruciale leeftijd en starten met .....
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Vandaag 2 setjes nieuwe oorbellen gekregen van mijn vrouw, de schat. Terwijl zij het juist niet mooi vindt. Ik heb nu inmiddels een ruime keuze. Heeeeeeeeerlijk !!
Heerlijk hé! Ik heb nu weer wat extra's in mijn spaarpotje en ga volgende week naar de byouterie waar ik mijn eerste blunder als tv heb gehad. Ik zocht clipjes en flapte er ook zo uit dat ze voor mijzelf zijn. Ik heb nu dus gaatjes in mijn oren plus zweerknopjes en ga daar dus even lekker rondneuzen. En tegelijkertijd ben ik benieuwd hoe die dame in kwestie nu zal reageren. ik denk zo dat ze mij niet is vergeten. Tegelijkertijd merk ik ook in mijzelf dat deze manier van inkopen voor mij geschikt is. Op de één of andere manier geeft dat mij rust (bekend zijn met mijn tv - gegeven)
Ik wil dit nog even overdenken en misschien kom ik hier wel met een onderwerp over. ik zie wel.
With Love and Lightness.
wel jou vergeten zal de dame wel niet. Wij waren voor een maand terug aan het winkelen in Groningen. In 1 zaak was ik zeker 3 jaar niet geweest en wij kwamen er binnen en tegelijk tegen mij: Hallo hoe is het enz. net of ik alleen was en de 2 andere dames niet waren binnen gekomen. Persoonlijk vond ik het wel leuk en heb zeker een kwartier staan kletsen met de verkoopster. Dus ze zullen jou ook wel herkennen.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Bij de tandarts was het altijd wel goed: Geen gaatjes!
Voor mij gold eigenlijk hetzelfde als voor Dhiamara, als man geen behoefte. en nu als 40+ is het een beetje raar, dus is het er nog altijd niet van gekomen. Laatst heb ik wel mijn dochter (12) voorgesteld om solidair te zijn, maar zij ziet het nog niet zitten. Voorlopig hebben we allebei magneetjes van Claire.
Leuk dat je dit oude (nou ja) gedeelte oppikt. Ik geniet er nog steeds van. Ik vind het heerlijk en sierlijk staan Vooral hangers hebben mijn voorkeur. Heel langzaam wordt het uitgebreid en afgelopen week heb ik een sieradenkistje gekocht. Het doet mij veel plezier om èn femme lekker te zitten rommelen welke ik nu weer in wil doen.
Als man zijnde draag ik kleine oorknopjes in de vorm van een bloempje. Valt wel op maar toch "normale" reacties. Deze worden ook op het werk gedragen. Ringetjes zijn voor mij geen success omdat ik nogal eens hardhandig geknuffeld word en dan is de kans op inscheuren groter ben ik achtergekomen. Thuis draag ik overdag als man wel eens stekers in de vorm van een komma met hierin een trash-steentje. Daar krijg je dus wel reactie's op. Inderdaad de bekende opmerkingen: Onlangs de bekende vraag gekregen van "Ben je homo?, verwijfd, en nog enkele andere opmerkingen.
Voor mijzelf merk ik dat ik deze stekers ook enigszins draag als provocatie. Gewoon om te laten merken dat dit bij mij speelt en op die manier langzamerhand verder te kunnen gaan in mijn uitkomen naar buiten.
With Love and Lightness.
Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring opgedaan
Heb ook kleine stekertjes aan beide kanten, door laseren is mijn baard schaduw nagenoeg verdwenen (eindelijk).
Ik werk in een mannen wereld, dus opmerkingen in de trend van "verwijfd, ben je gay" enz heb ik ook al gehoord.
Ook achter je rug om wordt er gekletst.
Dus ik heb daarop 1 jaar geleden besloten om ook mijn haar te laten groeien voorzolang dit getolereerd wordt (wil wel eens zonder pruik)
Mij beslissing om het haar te laten groeien is eigenlijk een beetje voorgekomen uit om tegendraads te zijn, beetje dwars.
Moet wel eerlijk zeggen dat m'n collega's er aan zijn gaan wennen.
En er waren ook erg positiefe reacties hoor.
Kortom, ik laat het maar zo, voel me er trouwens heel erg tevreden mee.
Kus, Carla
oei dat doet zéér !!! (grapje hoor) Helaas, helaas, haar laten groeien is voor mij niet meer mogelijk. Met veel weemoed denk ik terug aan de tijd dat de kapper mij uitnodigde om deel te nemen aan een kappershow. Vol haar (lang was in, toen, en dus had ik het tot tussen mijn schouderbladen, vol golven van nature) maar helaas al rond mijn dertigste het begin van inhammen etc. en van boven erg dunnetjes. Nu gooi ik gewoon de tondeuse erover en draag ik als vrouw een lange pruik. Wel regelmatig met lokken achter de oren om mijn oorbellen/hangers te laten zien
With Love and Lightness.
dhiamara schreef:
Als man zijnde draag ik kleine oorknopjes in de vorm van een bloempje.... Thuis draag ik overdag als man wel eens stekers in de vorm van een komma met hierin een trash-steentje.
Voor mijzelf merk ik dat ik deze stekers ook enigszins draag als provocatie. Gewoon om te laten merken dat dit bij mij speelt en op die manier langzamerhand verder te kunnen gaan in mijn uitkomen naar buiten.
Gelukkig is deze draad nog steeds actueel. Ik heb dus ook gaatjes, maar ook twijfels. Ik vind het zelf mooi om stekertjes te dragen, maar merk dat ik me er op het werk niet echt gemakkelijk bij voel. Nu draag ik alleen in het weekend knopjes en mooie grote bellen als ik even die ander (of is het juist mezelf ?) ben. Voor mij is het beslist geen provoceren, maar een diepgeworteld verlangen waar ik het helaas nog steeds moeilijk mee heb.
Carla van Eibergen schreef:
Dus ik heb daarop 1 jaar geleden besloten om ook mijn haar te laten groeien voorzolang dit getolereerd wordt .....
, Carla
Kort haar, lang haar (Hoera), en dan door die onzichtbare druk van de omgeving (weet niet echt wat het is) toch maar weer kort geknipt. Maar ja, lang haar is zoveel mooier !! Nu ik mijn haar weer eens goud-blond geverfd heb, denk ik er aan het toch maar weer een beetje te laten groeien.
Weet ik dan niks meer zeker ? Trouwens: eencomming out bij de kapper zou een mooie eerste stap zijn.
Ik heb ook gaatjes in mijn oren, maar durf op mijn werk nog niets te dragen.
Heb haar tot aan mijn schouders, daar krijg ik al heel wat opmerkingen over op mijn werk en ergens anders.
De meeste zijn wel positief maar negatieve zijn er ook.
wanneer ga je nu eens naar de kapper, heb je soms geen geld voor de kapper etc. etc.
Ik ben van plan om dinsdag naar de kapper te gaan.
Ik wil er dan als vrouw heen en wil het vrouwlijk laten knippen en verven.
Derya schreef:Ik ben van plan om dinsdag naar de kapper te gaan.
Ik wil er dan als vrouw heen en wil het vrouwlijk laten knippen en verven.
`
Derya
Moet je echt doen. Ik heb dat destijds ook gedaan in mijn aanloop naar mijn transitie. En geloof me, ze vinden het leuk om te doen en een uitdaging. En er zullen maar weinig mensen zijn die er echt negatief over zullen doen; vooral wanneer je de reden erbji vertelt (al weet ik niet of je dat al durft).
Was dit weekend bij de kapper,
bij het voorgesprek grapte de kapster nog wel elke kleur, maar ik dorst niet te zeggen doe maar kastanje bruin en kun je zo knippen dat ik het zowel mannelijk als vrouwelijk kan dragen, maar nou was ik wel met he hele gezin. Misschien moest ik een keer alleen gaan. Thuis wordt er al tijden op aangedrongen dat ik mijn (grijze) haar verf, maar als man zie ik dat niet zo zitten.