vraag over het Genderteam in Groningen

Algemeen

Moderator: Moderators

Jose/TS
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 23:38
Locatie: zwolle

vraag over het Genderteam in Groningen

Bericht door Jose/TS »

beste allemaal die dit bericht lezen.

ik ben erg benieuwd of hier meisjes vrouwen zijn die ervaring hebben met het Genderteam in Groningen.
hoe ze zijn bedoel ik dan en hoe je wordt opgevangen de eerste keer als je daar komt en ze ook een beetje meelevend zijn.
en hoe jullie ervaring is geweest of nog met het team.
ik wil zelf namelijk binnen niet al te lange tijd me ook bij hun gaan aanmelden en eindelijk mijn echte doel achterna gaan na vele jaren van twijfel en onzekerheid dus vandaar mijn vraag hoe ze daar zijn.
hoop dat ik wat leuke reacties mag ontvangen en wat tips kan krijgen over het hoe en wat.

Groetjes Jose/TS
hoop hier informatie te kunnen vinden over het Genderteam in Groningen en ervaringen te kunnen uitwisselen..
anna_r
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: zo okt 12, 2003 13:04

Bericht door anna_r »

ik denk niet dat je woord aangenomen je valt buiten de grens van groningen, ben bang dat je word door verwezen naar amsterdam Jose/ts.

ik zal voor je duimen.
Jose/TS
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 23:38
Locatie: zwolle

Bericht door Jose/TS »

is niet echt mijn vraag meid maar toch bedankt voor je reactie.
heb trouwens wel via een beetrouwbare bron anders gehoord dat ik wel onder Groningen val heb daar naar geinformeerd.

Groetjes Jose/TS
hoop hier informatie te kunnen vinden over het Genderteam in Groningen en ervaringen te kunnen uitwisselen..
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

anna_r schreef:ik denk niet dat je woord aangenomen je valt buiten de grens van groningen, ben bang dat je word door verwezen naar amsterdam Jose/ts.

ik zal voor je duimen.
Ik woon in Gronau, en ik werd aangenomen bij het UMCG.

Ervaringen zijn prima, heb geen klachten. Alleen thja, het duurt allemaal erg lang.. :(
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

Beste Jose,

Ik ben via de huisarts verwezen naar het genderteam in Groningen. Ik weet nl. niet of je zomaar je bij deze afdeling kunt aanmelden, omdat de instap procedure iets anders gaat dan in Amsterdam.

Je wordt in het UMCG nl. eerst doorverwezen naar de algemene psygiatrie en pas als daar de conclusie is dat je genderdysfoor bent krijg je een oproep van het genderteam om te komen praten.

Hoe je wordt opgevangen? Wel ik heb hier hele goede ervaringen (tot nu toe) Je wordt wel degelijk serieus genomen en men heeft begrip voor je situatie.

Het is echter niet zo dat je na een paar gesprekjes helemaal klaar bent. Dat hangt ook een beetje van je doelstelling af natuurlijk.

In ieder geval veel succes toegewenst.

Groetjes,
Franscien
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Volgens mij is Zwolle - Groningen niet zo heel ver van elkaar af......in ieder geval dihterbij dan Enschede - Groningen.........en dat was voor hen bij Marcella geen enkel probleem indertijd.

Dan even de vraag zelf.
Marcella (en ik) zijn dik tevreden over het genderteam van het Umcg.
Wij hebben altijd het gevoel gehad serieus genomen te worden en zijn er tijdens het hele traject goed behandeld (vinden wij dan toch).
Voor vragen was alle ruimte en je kreeg ook een sereius antwoord.
Kortom, als Marcella het nog eens zou moeten doen, ging ze weer naar Groningen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Denise_Euvelman
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: wo okt 22, 2003 11:07
Locatie: flevoland

Bericht door Denise_Euvelman »

Hoi,

Men moet zelf natuurlijk besluiten waar ze heen gaan natuurlijk.
Maar zoals Anna zei;

(ben bang dat je word door verwezen naar amsterdam Jose/ts.

ik zal voor je duimen.)

vind ik zelf niet helemaal ok hoe het omschreven word want ik zelf loop met erg goede ervaringen van de mensen daar in het VU in A'dam dus tis net zoals ik lees "zal voor je duimen" dat A'dam erg veel minder is dan in Groningen.
Maar das mijn mening en gedachten.
Zal zeker ook niet zeggen dat het in groningen beter is want heb daar geen ervaringen mee

vriendelijke groetjes Denise
TIME FLIES WHEN YOU'RE HAVING FUN
Jose/TS
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 23:38
Locatie: zwolle

Bericht door Jose/TS »

hallo Denise

dankje voor je reactie maar je haalt wel vreemde conclusie's uit mijn verhaal meid ik heb niks tegen Amsterdam hoor laat dat duidelijk zijn het ging mij meer om de afstand aangezien ik geen auto heb en dus alles met het openbaarvervoer moet doen en dan is Groningen voor mij een stuk dichterbij snap je.

Groetjes Jose
hoop hier informatie te kunnen vinden over het Genderteam in Groningen en ervaringen te kunnen uitwisselen..
Gebruikersavatar
Denise_Euvelman
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: wo okt 22, 2003 11:07
Locatie: flevoland

Bericht door Denise_Euvelman »

Hoi Jose,

Ja zo had ik het nog niet eens bedacht meid maar bedoelde er geen negatieve dingen mee wilde ook beetje mijn mening kwijt en ja als men geen auto bezit zoals ik alleen maar in zo'n ding zit zoals nu ook ik dit bericht maak vanuit noorwegen hihihi.
Hoop dat je zult komen waar je naar toe wilt met jezelf he.

groetjes Denise
TIME FLIES WHEN YOU'RE HAVING FUN
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Hallo Jose,

Tot nu toe heb ik ook goede ervaringen met de procedure in het UMCG. Nadat mijn huisarts mijn verhaal had aangehoord wist ze niet precies hoe ze hier mee aan moest. Gelukkig had ik me laten verdiepen in de gehele procedure en vertelde mijn huisarts dat het UMCG een genderteam heeft. Zij heeft me vervolgens aangemeld. Een paar weken later kreeg ik een brief van het UMCG dat ik een intakegesprek zou krijgen bij de afdeling Algemene Psychiatrie. Na dit intakegesprek volgden nog een aantal gesprekken en een test waarna al vrij snel de diagnose "genderdysfoor" werd gesteld. Vervolgens ben ik aangemeld bij het genderteam van het UMCG waar ik nog steeds onder behandeling ben. Over de onderzoeken bij de afdeling Algemene Psychiatrie ben ik vrij goed te spreken. Zo heb ik samen met de psycholoog de brief opgesteld voor mijn huisarts. Ook over het genderteam ben ik tot nu toe te spreken. Alleen het begint nu allemaal wel heel erg lang te duren. Zes weken nadat ik het groene licht heb gekregen zou ik een oproep krijgen. Maar het is nu inmiddels 12 weken geleden en ik heb nog steeds geen bericht.

Omdat mijn huisarts niet goed wist hoe met een dergelijk onderwerp om te gaan lag het initiatief geheel bij mij. Voor mij was de keuze dan ook snel gemaakt. Tien minuutjes lopen of bijna drie uur in de trein. ;)

Groetjes,
Edith
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Bij mij belde Weymar Schultz me op toen ik al 1,5 maand met de hormonen bezig was. Hij melde mij dat ik de hormoon therapie kon beginnen. Hoe grappig is dat! :D
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Patricia27 schreef:Hoi Edith,

hoe is het bij jou gegaan? Als het goed is krijg je toch de 1e keer bij Weimar-Schultz direct een recept mee voor hormonen. En je wordt dan gebeld als de resultaten van het bloedonderzoek er zijn, dat je mag beginnen met de hormonen?

Mevrouw Elliot zei tegen mij dat dat allemaal vrij vlot gaat.

Groetjes,

Patricia.
Als je bij Weymar Schultz binnenkomt gaat hij eerst eventjes met je praten. Dan krijg je een kort lichamelijk onderzoek (stel je hier niet teveel van voor) En dan moet je nog bloedprikken, en dan moet je 2 weken wachten op de uitslag. Als de uitslag goed is dan kan je met de Estradiol en Androcur beginnen.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Patricia27 schreef:Bij dat lichamelijk onderzoek wordt je toch gewogen en er wordt naar je hart geluisterd?
Ja, en verder wordt er nog gevraagt of je rookt, alcohol gebruikt en of je drugs gebruikt.

Volgens mij is dat alles wel.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hmm... voor ik aan de hormonen begon ben ik dus wel aardig binnenstebuiten gekeerd hoor! Hart, longen, natuurlijk of je niet rookt, aan de drugs of alcohol zit, allergische reacties, choresterol, lever, nieren, huidig medicijngebruik, noem maar op. Gewoon in het plaatselijke ziekenhuis... Mijn endo verbaasde zich er ook over dat dat lichamelijke onderzoek zo weinig voorstelt bij een genderteam.

Kitty.
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Florieke schreef:
Patricia27 schreef:Hoi Edith,

hoe is het bij jou gegaan? Als het goed is krijg je toch de 1e keer bij Weimar-Schultz direct een recept mee voor hormonen. En je wordt dan gebeld als de resultaten van het bloedonderzoek er zijn, dat je mag beginnen met de hormonen?

Mevrouw Elliot zei tegen mij dat dat allemaal vrij vlot gaat.

Groetjes,

Patricia.
Als je bij Weymar Schultz binnenkomt gaat hij eerst eventjes met je praten. Dan krijg je een kort lichamelijk onderzoek (stel je hier niet teveel van voor) En dan moet je nog bloedprikken, en dan moet je 2 weken wachten op de uitslag. Als de uitslag goed is dan kan je met de Estradiol en Androcur beginnen.
Jij heet toch geen Edith? :wink:

Hallo Patricia,

Florieke heeft inderdaad gelijk. Na een gesprek met de gynaecoloog van het genderteam Prof. Dr. Weijmar-Schultz, een medische keuring en een uitgebreide bloedtest krijg je meteen al het recept mee naar huis. Je mag de medicijnen van de apotheek halen maar je mag pas met beginnen met de hormonale behandeling nadat je te horen hebt gekregen dat de uitslag van de bloedtest goed is. Als je nog niet fulltime als vrouw leeft, wordt er ook van jou verwacht dat je na het bezoek volledig als vrouw gaat leven.

Mevrouw Elliott heeft helemaal gelijk. Ondanks de vakantieperiode verloopt alles bij jou best wel vlot. In ieder geval wens ik jou heel veel sterkte toe de komende weken.

Groetjes,
Edith
Plaats reactie