Wie kent er een arts die hormonen voorschrijft

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Elianne
daar ben ik weer

Wie kent er een arts die hormonen voorschrijft

Bericht door Elianne »

Hoi Allemaal,

Ik heb mijn huisarts gevraagd om hormonen voor te schrijven. Na een overweging van twee weken belde hij vandaag: hij gaat het niet doen. Kennelijk te laf :-) of teveel beinvloed door het VUmc :-(
En aangezien ik in een ander tempo zit dan het VUmc ben ik op zoek naar een arts die wel wil meewerken aan een receptje. Ik doe het liever niet via het illegale circuit vanwege de risico's.
Mijn vraag aan jullie is dus: Wie weet er een arts die wel wil meewerken aan hormonen uitgifte, het liefst in het midden van het land.
Ik weet dat ze er zijn. Ik ga morgen ook de hele dag bellen, maar als iemand er 1 weet, scheelt dat mij een hoop werk.

Alvast bedankt.
Liefs, Elianne
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Elianne, ja-nee direkt voorschrijven zal het bijna geen arts zonder indikatie, maar er zijn serieuse internetapoteken, waar je zonder recept terecht kunt en een huisarts zal zeker niet wijgeren een forulier te geven, waarmee je een bloedtest kunt laten doen om de zoveel tijd!

Ik ben afgestapt van het VUmc en doe dit nu ook weer op die manier, heb wel een recept van een duitse artse (dat omdat die medicijnen, die ik neem, hier niet toegelaten zijn), maar voor haar mag ik geen reklame maken, mijn bloedwaardes laat ik gewoon via mijn huisartse controleren......

Ik heb hier in NL sowieso de ervaring opgedaan, dat niet alles optimaal is, wat je hier voorgeschreven krijgt en dat je maar beter zelf een studie endocrinologie kunt doen.......ik heb veel info ingewonnen op een bepaalt duitse forum, waar ook artsen aanwezig zijn!

Op trans-europe.org zal ik weer un hoop links posten over het endocrinologe systeem in het lichaam, net zoals ik het toen op transcommunity.nl al had gedaan, misschien heb je daar wat aan :wink:

Groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Hoi, Elianne,

Mijn huisarts schreef mij ook zelf geen hormonen voor, maar hij was zo slim om mij door te verwijzen naar een endocrinoloog hier in het plaatselijke ziekenhuis. Daar loop ik nog steeds, ondanks dat ik ook bij de VU loop (voor de belangrijkste stap in je leven kan het wel eens handig zijn om twee opties te hebben).

Dat kan jouw huisarts ook doen - doorverwijzen. Probeer het eens.

Liefs, Kitty.
Elianne
daar ben ik weer

Bericht door Elianne »

Hoi Kitty,

Ik heb nu ook een husarts gevonden die wel mee wil werken. Zij wil ook informeren bij een plaatseljke endocrinoloog, en dan vervolgens de hormonen gaan voorschrijven en de controles uitvoeren. Ik moet alleen nog twee weken geduld hebben voordat ze is voorgelicht. Nou dat zal dan ook nog wel lukken. Ik ben in ieder geval weer helemaal happy!

Groetjes, Elianne
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Hallo Elianne,

Ik ben wel benieuwd of het uiteindelijk gelukt is en hoe je ervaringen inmiddels zijn.

Groetjes,

Joyce
Plaats reactie