Waneer vertel ik mijn relatie over mijn travestie

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

lady-with-red-boots

Bericht door lady-with-red-boots »

misschien ligt wel een klein deel van mijn probleem in het feit dat ik nooit concurrentie heb gehad thuis. ik had geen zus die mijn kleren pikte en mijn make up gebruikte. ik hoefde zelfs niet bang te zijn dat ze mijn vriendjes inpikte ( :grin: ).
die concurrentie voel ik nu dus wel.
het voelt wel eens of mijn identiteit wordt geleend en daar ben ik niet altijd even blij mee. maar het valt helaas niet mee om daar helemaal uit te komen, dus roeien we maar met de riemen die we hebben.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mmm, ok,of het echtzo moelijk is vraag ik me af

allereerst had ik me voorgenomen geen relatie te beginnen voordat ik er redelijk uit was wat betrefd T-gevoel,dat was op een gegeven moment zo
travestie staat bij mij sowieso op de 1e plaats en stel dat ik iemand tegen zou komen in de zin van 'een relatie'(ik denk niet in termen als 'relatie' maar het moet een naam hebben), dan zou ik het zo snel mogelijk vertellen, bevalt dat niet dan gaat de relatie ook niet door, ook denk ik dat je vanzelf die mensen uitzoekt en eventueel op zou kunnen vallen waarvan je vantevoren wel kan bedenken hoe die persoon erover denkt, althans in mijn geval,

inmiddels is dat gebeurd,heb ik het gewoon verteld en het was geen enkel probleem, die persoon vond het zelfs hardstikke leuk en ok , en als ik vantevoren had gedacht dat die persoon er negatief over gedacht zou hebben was ik er nooit mee in zee gegaan.
ik zie een 'relatie ' ook niet als traditioneel, trouwen , partner voor het leven,etc. zo denk ik niet, wat het wellicht minder beladen maakt,en wellicht eenvoudiger om te vertellen, voor nu ben ik blij met hoe die persoon er over denkt en hoe dat in de toekomst zal gaan, daar maak ik me niet druk om, wat komt dat komt en eerst wil ik genieten van de stappen die ik verder zet, met die ander:)
Gast

Bericht door Gast »

Ook ik heb lange tijd geworsteld met de vraag of ik mijn vriendin zou inlichten. En hoe langer ik erover nadacht hoe minder ik eruit kwam.

Uiteindelijk heb ik, alle op zich nobele argumenten als "waarheid duurt het langst" terzijde schuivend, mijn toevlucht genomen tot het opmaken van een simpele 'verlies & winst rekening' met als uitgangspunt:

"Er mag alles in overweging nemende geen of zo min mogelijk geweld worden aangedaan aan de levensvreugde van mijn vriendin."

'Alles in overweging nemende' zal voor een ieder natuurlijk een ander beeld opleveren maar ieder geval: vooralsnog geeft de uitslag mij nog steeds het gevoel dat ik in deze juist gehandeld heb.

Elfi
Gebruikersavatar
Miss_Bianca
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo jul 25, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven

vertel ik het of niet ??????

Bericht door Miss_Bianca »

Hierbij moet er wel een onderscheid gemaakt worden tussen TG of CD. Als je zeker weet dat je TG gevoelens hebt moet je er niet langer als ca. 2 maanden mee wachten om het te vertellen.
Als CD (crossdresser, travestiet, trava etc.) kun je het heel lang geheim houden. Het hangt af hoe goed je elkaar kent, en of je wel alle geheimpjes van elkaar wilt weten.
Een tactische manier is dus om uit te vinden in hoeverre je partner is geinteresseerd in jouw geheimpje........
Laat ik even iets vertellen uit mijn ervaringen : ik zit dus heel veel in het uitgaans circuit, zowel het hetero als het gay uitgaanscircuit. Wat opvalt is dat vrouwen die gay vrienden hebben er meestal veel opener voor zijn. Deze vrouwen hebben meestal zelf een verborgen (nog niet ontdekt ?) of onderdrukt gevoel (namelijk dat ze bi-gevoelens kunnen hebben) Laat haar blijken dat je hiervoor open staat, dan zal zij jouw geheimpje veel makkelijker accepteren. Je moet er wel voor uitkijken dat je niet teveel doorslaat naar de andere kant (dat je als man teveel vrouwelijke trekjes gaat krijgen) want de meeste vrouwen hebben toch het liefst een echte (mannelijke) man naast hun in bed. Vrouwen waarderen het zeer dat je complimenten maakt, wij als T* weten maar al te goed hoe belangrijk het is om er goed uit te zien. Ze kan dus blij zijn dat iemand met T* gevoelens daar veel meer kijk op heeft. Wees niet te egoistisch, denk ook aan de gevoelens van je partner ! Ben je er eenmaal achtergekomen dat je partner bi gevoelens heeft, dan staat zij er meestal open voor jouw T* gevoelens, en lijkt het mij niet zo moeilijk om op een listige wijze het gesprek richting jouw geheimpje te brengen. Probeer eventueel ook of je partner openstaat voor kinky spelletjes, deze vrouwen accepteren het T* zijn ook veel makkelijker.
Als ik als drag-queen door een discotheek loop heb ik ook altijd veel meer reakties van vrouwen dan van mannen. De meeste reakties zijn zeer positief, vrouwen vinden het allemaal zeer interessant dat een man zijn vrouwelijke kant laat zien..........
wordt vervolgd ?
Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder !
Gebruikersavatar
Sascha
dagelijks aanwezig
Berichten: 81
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Sascha »

Ieder zijn/haar keus... ik blijf voorstander van zo snel mogelijk.
Weet je gelijk de reactie en als ze je echt leuk vinden is dat geen doorslaggevend feit.

Wacht je lang dan zal bij ontdekking vaak de vraag meespelen: wat heeft die nog meer te verbergen... en wat heeft die ermee gedaan???????
Waarheid:
De waarheid van de één
De waarheid van de ander

In het midden vind je de echte waarheid
Gebruikersavatar
besilvia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 07, 2001 1:00
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door besilvia »

Bianca's posting houd in elk geval steek. Voor zover ik reeds gezien en gehoord.

Wat mijn eigen ervaring betreft, alles heeft zijn tijd. Voor mij was dat op het moment dat ik met mezelf in het reine gekomen ben. ttz. we waren reeds 2 jaar getrouwd toen ik de "oude" behoefte kreeg om weer de Silvia in mij aan het woord te laten. Huwen was voor mij toen een manier om er komaf mee te maken, alle kleding eruit te gooien en nu "eindelijk" eens man te zijn (zoals de maatschappij dat verwacht). Temeer daar ik toen ook niet in contact was met jullie.

Op het moment dat ik ben gaan beseffen dat "ervan af raken" een doodgeboren kind was, en dat ik in contact gekomen ben met anderen, heb ik ook de stap gezet om het thuis naar voren te brengen. Wel heb ik er een tijdje over gedaan om de juiste opportuniteit te vinden en het juist in te kleden (wist ik veel). Enfin, om een lang verhaal kort te maken, heb ik m'n vrouw op een bepaalde avond voorgesteld van mij te schminken en op te maken, en zo een opening te creeren om op verder te gaan. Het heeft aardig gewerkt, alleen denk ik dat het nog vlotter had verlopen indien ik toen minder bezig had geweest met het ei dat ik wou leggen dan met de vrouw aan wie ik het vertelde. Achteraf, denk ik had ik het gesprek iets anders moeten voorbereiden... (jeugdig enthousiasme noemen ze dat).

Zoals ik zei, het hangt voor een stuk van jezelf af, hoever je zelf staat in je vrouwelijke volwassenheid. In mijn geval kon ik het moeilijk vroeger zeggen, omdat het te sporadisch was en voor mezelf weinig samenhangend was (noem het gerust puber-achtig). Maar ik kan mij voorstellen, als ik morgen een nieuwe relatie moet starten, wetende wat ik weet, dan kom ik er ook vrij snel voor uit, ttz van zodra de relatie iets "serieuzer" wordt.

Groetjes,

Silvia
"there is only one sex. A man and a woman are so entirely the same thing"
George Sand to August Flaubert in 1867
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

LIEFDE IS EEN WERKWOORD
Mooi, Marcha, erg mooi (en waar) !
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

miss_bianca schreef:"

Laat ik even iets vertellen uit mijn ervaringen : ik zit dus heel veel in het uitgaans circuit, zowel het hetero als het gay uitgaanscircuit. Wat opvalt is dat vrouwen die gay vrienden hebben er meestal veel opener voor zijn. Deze vrouwen hebben meestal zelf een verborgen (nog niet ontdekt ?) of onderdrukt gevoel (namelijk dat ze bi-gevoelens kunnen hebben)

---------hoe weet je dat?dat is nogal een generalisatie en je zou er helderziend voor moeten zijn, tenzij je ze allemaal daarover gesproken hebt:)

Laat haar blijken dat je hiervoor open staat, dan zal zij jouw geheimpje veel makkelijker accepteren. Je moet er wel voor uitkijken dat je niet teveel doorslaat naar de andere kant (dat je als man teveel vrouwelijke trekjes gaat krijgen) want de meeste vrouwen hebben toch het liefst een echte (mannelijke) man naast hun in bed

--------dat is ook een generaliastie, en ik ben het niet mee eens, als je doorslaat en (teveel) vrouwelijke trekjes krijgt waar je je goed bij voelt, dan lijkt het me niet gezond je in te gaan houden voor die ander, mocht die er moeite mee hebben dan is dat - kort door de bocht - toch haar probleem

shalomm
Gebruikersavatar
Miss_Bianca
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: wo jul 25, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven

Bericht door Miss_Bianca »

Sheibbie schreef :

---------hoe weet je dat?dat is nogal een generalisatie en je zou er helderziend voor moeten zijn, tenzij je ze allemaal daarover gesproken hebt:)

ik heb ze inderdaad allemaal gesproken......je kunt wel stellen dat dit een interessant (psychologie) studie-object van mij was)

als je doorslaat en (teveel) vrouwelijke trekjes krijgt waar je je goed bij voelt, dan lijkt het me niet gezond je in te gaan houden voor die ander, mocht die er moeite mee hebben dan is dat - kort door de bocht - toch haar probleem

---->ok, maar het blijft erg egoistisch (vind ik) om aleen maar aan jezelf te denken. Als je b.v. al 10 jaar met een partner bent, en altijd alles verborgen hebt gehouden voor haar (dus geen vrouwelijke trekjes vertoond), kun je bijna zeker problemen verwachten met acceptatie van deze partner. Dat je zelf dan al die jaren heel ongelukkig bent geweest is een keuze. Vergeet niet dat heel veel (misschien wel ongelukkige) t* personen hun bestaande relatie belangrijker vinden dan hun comming-out.
De nieuwe generatie zal het ook een stuk makkelijker hebben dan de oude, omdat er nu gewoon veel meer aandacht aan besteed wordt door de massa dan vroeger.

wordt vervolgd ?[/i]
Met beide voeten op de grond kom je geen stap verder !
Petratv
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 09, 2002 23:28
Locatie: Venlo

Bericht door Petratv »

Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen.

Heb de berichten gelezen en ik vind mezelf ook een bofkont met mijn vrouw. Ze heeft er nooit echt afwijzend tegenover gestaan, ze koopt kleren en make up voor me, en is me aan het leren hoe me perfekt op te maken.

Groetjes van Petratv
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi allemaal

we hebben hierover al veel gepost en veel zinnigs is ook geschreven, krijg toch weer de kriebels om hier nog wat over te posten omdat het ons allemaal zonder uitzondering raakt.

dit is een onderwerp waar we allemaal mee temaken hebben of hadden, het is of je grootste geheim of in het beste geval in een relatie sfeer een verbeterde relatie omdat de druk, de eenzaamheid gekoppelde aan schuldgevoel, van je af is, dit is "winst".

Hoe dan ook, de partner verliest niet de man!!!!, misschien tijdelijk voor een moment... ja dat wel, maar ze verliest niet alleen ze krijgt ervoor terug een mens welke zijn diepste gevoelens durft te tonen, dit is misschien meer "winst" dan het "verlies".
Dat het effe wennen is ja....

Een konkurrend voor de partner zal hij nooit worden omdat hij dit niet nastreeft, behalve als het extreem wordt door dagelijks omkleden en niet meer als man te plaatsen is dan heeft de partner gelijk dat dit de relatie in gevaar brengt en dat hier waarschijnlijk niet mee te leven is omdat ze zo een relatie vanaf het begin nooit had gewenst.

De timing is moeilijk de een zegt kan in feite niet vroeg genoeg, de ander na 10 tig jaar omdat de relatie al sterk is en liefde meestal de basis is dat het bij elkaar houd en die kan meestal wel tegen een stootje ook als het een geopenbaarde travestie situatie betreft.

groetjes, Adriana
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Welkom Petra. Ik hoop dat je hier vind wat je zoekt en dat we vaker van je horen. Heel fijn dat je vrouw je zo helpt.

En m.b.t. het onderwerp ..... Hoe je het went of keert. Ik vind dat je het dit altijd moet benaderen of zien vanuit het oogpunt van de partner. Het is voor haar geen lot uit de loterij dat haar man travestiet is. Ongetwijfeld zijn er positieve kanten aan, maar als ik reeel ben en alle plusjes en minnen naast elkaar zet, gaan de minnen echt winnen (en dat rijmt nog ook :-))


Liefs, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Petratv
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: wo okt 09, 2002 23:28
Locatie: Venlo

Bericht door Petratv »

Hallo Paula dank je voor je antwoord.

Het is echter niet altijd zo makkelijk geweest voor mij, ik heb echt wel een jaar of 15 met mij gevoelens gevochten.
Maar afgelopen weken heb ik beetje bij beetje toch mijn zieltje bloot gegeven aan mijn vrouw.
Dit heeft wat nachten van praten gekost maar was wel erg bevrijdend.
Mijn vrouw is nu echt een vriendin voor mij, zoals ik gistern al zij, en hoop een hele boel leuke vriendinnen hier te ontmoeten.

Groetjes Petra
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Petra, mijn vrouw (Bibi) heeft contact met andere partners. Als jouw vrouw eens met haar contact zou willen hebben kan ze altijd een mailtje sturen (bibi@travestie.org).

Liefs, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Petra,

Paula heeft het m.i. heel duidelijk samengevat. Hoe dan ook wij het bekijken, is het voor onze partners een kwestie van "making the best of a bad situation". Maar zolang jullie twee bereid zijn om wederzijds begrip voor elkaar te tonen, is er best iets heel moois van te maken.

En Bibi's raad heeft ook voor mijn vrouw veel betekend.

Groetjes,

Lisa (met een "s"
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie