Sabina Arevalo
Moderator: Moderators
Ja hoor, ik herken die tweestrijd waar Frederique het over heeft ook wel. Daar had ik vroeger wel eens last van als ik na een lange reis uiteindelijk toch niet die winkel in durfde. Tegenwoordig heeft de spagaat bij mij een ander karakter: je wilt er wel mooi uitzien en zo, maar soms baal je ervan dat die troela binnen in je steeds meer tijd opeist en steeds meer geld kost. Het is net een soort bioritme waarin je man/vrouw aspecten afwisselend de overhand hebben. In een "vrouw-fase" besluit je dan iets waar je later in een "man-fase" weer heel anders tegen aankijkt.
Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je in het stadium bent aangeland dat je jezelf opgeeft voor een make-up cursus, dan zou je onderhand wel moeten weten hoe dat mechanisme bij je werkt. En als je dan nog enige twijfel koestert bij jezelf of algemeen geldende fatsoensnormen kunnen prevaleren boven je eigen interne tweestrijd, dan is dat op zich niet eens zo erg, maar dan moet je je gewoon niet opgeven.
Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je in het stadium bent aangeland dat je jezelf opgeeft voor een make-up cursus, dan zou je onderhand wel moeten weten hoe dat mechanisme bij je werkt. En als je dan nog enige twijfel koestert bij jezelf of algemeen geldende fatsoensnormen kunnen prevaleren boven je eigen interne tweestrijd, dan is dat op zich niet eens zo erg, maar dan moet je je gewoon niet opgeven.
Even een zijpaadje.....voor mij heel herkenbaar wat je schrijft Shaquani, over de man-vrouw fase en aankopen. Dat valt mij op bij mijn partner, in de man-fase (leuke benaming) is hij heel terughoudend in aankopen en in de 'vrouw-fase' is er bijna geen rem..hahaha. Het bekende 'gat' in de hand misschien?Shaquani schreef:een "vrouw-fase" besluit je dan iets waar je later in een "man-fase" weer heel anders tegen aankijkt.
.
elsa
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ik ben met Shaqani eens; ik kan mij inderdaad heel goed voorstellen wat je bedoelt, Frederique, en zelfs begrip voor opbrengen dat je voor zoiets als een demonstratie daaraan toegeef. Maar in zoveel gevallen waar men met elkaar een afspraak heeft gemaakt om iets te gaan doen of waar je voor een cursus opgeef dat speciaal hiervoor is georganiseerd -- je hebt verplichtingen voor jezelf geschept tov anderen en het is dan geen stijl om die mensen zo te behandelen. Dan moet je niet zulke afspraken maken of in ieder geval zo eerlijk zijn om de mensen te waarschuwen dat zoiets kan gebeuren. En dan zelfs een verontschuldiging achteraf op z'n minst en niet zomaar niet op komen dagen en niks van je laten horen.
Lisa
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Hier een stukje tekst wat mijzelf aan het denken heeft gezet over het 'Sandy' zijn...
Tiesto - Just be
You can travel the world
But you can't run away
From the person you are in your heart
You can be who you want to be
Make us believe in you
Keep all your light in the dark
You're searching for truth
You must look in the mirror
And make sense of what you can see
Just be
Just be
They say learning to love yourself
Is the first step
But you take what you want to be real
Flying on plains exotic locations
Won't teach you
How you how to feel
Beside the fact
That you are who you are
And nothing can change that believe
Just be
Just be
Zeker heb ik ook onzekerheden en twijfels over dingen. Maar als ik iets afspreek, en ik twijfel of ik toch zal gaan...neem ik wel netjes contact op om uitleg te geven.
Tiesto - Just be
You can travel the world
But you can't run away
From the person you are in your heart
You can be who you want to be
Make us believe in you
Keep all your light in the dark
You're searching for truth
You must look in the mirror
And make sense of what you can see
Just be
Just be
They say learning to love yourself
Is the first step
But you take what you want to be real
Flying on plains exotic locations
Won't teach you
How you how to feel
Beside the fact
That you are who you are
And nothing can change that believe
Just be
Just be
Zeker heb ik ook onzekerheden en twijfels over dingen. Maar als ik iets afspreek, en ik twijfel of ik toch zal gaan...neem ik wel netjes contact op om uitleg te geven.
"Dream as if you'll live forever,
live as if you'll die today"
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
i will tel my story
It was very interesting to read what you all wrote here.
I woke up one morning and thought let's star a course for T* girls, it was a very exiting idea.. i did not know if it would work or not, but you never know until you try... so that is what i did.. reaction there were many, but I was also wondering why only 3 people really sight in... this is still a mystery to me,
the only thing can say is that, i can only do my part an let people do there's
so it was very nice with the 3 girls i really enjoyed it, i hope they did as well.
the eye story:
when i first wanted to advertise the curse on this web site i asked Paula.
she agreed and thought it was a good idea to put a photo.
so she found one on internet, but i really did not like the idea to advertise my self with a make-up done by someone else ( i felt like a hypocrite) so for one day there was deferent eye with black and white eye shadow, but it really did not feel right. so that night i made up my own eye and asked my husband to make a photo of it, and that is the eye that was there. so Nathalie you have mistaken this eye is my own, made up by me. (i can imagine you did not recognize me since when I have seen you I hardly have any makeup on).
Any way girls this is all I can say at the moment.
Thanks for you comments,
Sabina
I woke up one morning and thought let's star a course for T* girls, it was a very exiting idea.. i did not know if it would work or not, but you never know until you try... so that is what i did.. reaction there were many, but I was also wondering why only 3 people really sight in... this is still a mystery to me,
the only thing can say is that, i can only do my part an let people do there's
so it was very nice with the 3 girls i really enjoyed it, i hope they did as well.
the eye story:
when i first wanted to advertise the curse on this web site i asked Paula.
she agreed and thought it was a good idea to put a photo.
so she found one on internet, but i really did not like the idea to advertise my self with a make-up done by someone else ( i felt like a hypocrite) so for one day there was deferent eye with black and white eye shadow, but it really did not feel right. so that night i made up my own eye and asked my husband to make a photo of it, and that is the eye that was there. so Nathalie you have mistaken this eye is my own, made up by me. (i can imagine you did not recognize me since when I have seen you I hardly have any makeup on).
Any way girls this is all I can say at the moment.
Thanks for you comments,
Sabina
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
hallo,ik heb jullie verhalen zitten lezen en heb een tip voor diegene die op dit moment arbeidsongeschikt zijn en een uitkering krijgen van het UWV.
Ik ben jaren terug arbeidsongeschikt verklaard,ik moest dus een omscholing doen.Bij mij in de straat was toevallig een school,vanKathleen Kay op het gebied van visagie en aanverwanten.Ik heb toen aangegevenbij het UWV dat ik daar een curses visagie wilden doen.
Dat mocht, maar dan moest ik wel een scholing van een jaar doen en haarstiling .Nou dat was toch wel een voorwaarde waar ik meer dan tevreden meewas.Ik bevond mij tussen dames van 16 t/m pakweg 30 jaar,de ene keer kwam ikzelf opgemaaklt binnen en de andere keer niet.
Opmerkelijk was dat 10 van de 11 het nog leuk vond ook,of het eigenlijk soms niet eens op viel.Het was een leuke en erg gezellige tijd vooral de wintermaanden,en ik heb mijn diplomas gehaald.
Dus misschien zijn er meer mogelijkheden wanneer je zo n curses te duur vind,en wanneer je echt goed ben(ik niet dus)dan kun je er nog je beroep van maken ook,en krijg je daar begeleiding bij van het UWV.
Ik ben jaren terug arbeidsongeschikt verklaard,ik moest dus een omscholing doen.Bij mij in de straat was toevallig een school,vanKathleen Kay op het gebied van visagie en aanverwanten.Ik heb toen aangegevenbij het UWV dat ik daar een curses visagie wilden doen.
Dat mocht, maar dan moest ik wel een scholing van een jaar doen en haarstiling .Nou dat was toch wel een voorwaarde waar ik meer dan tevreden meewas.Ik bevond mij tussen dames van 16 t/m pakweg 30 jaar,de ene keer kwam ikzelf opgemaaklt binnen en de andere keer niet.
Opmerkelijk was dat 10 van de 11 het nog leuk vond ook,of het eigenlijk soms niet eens op viel.Het was een leuke en erg gezellige tijd vooral de wintermaanden,en ik heb mijn diplomas gehaald.
Dus misschien zijn er meer mogelijkheden wanneer je zo n curses te duur vind,en wanneer je echt goed ben(ik niet dus)dan kun je er nog je beroep van maken ook,en krijg je daar begeleiding bij van het UWV.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
Nathalie:
Ik snap dat je graag over jezelf praat, Robin.
Maar kun je uitleggen wat dit te maken heeft met de topic over Sabina Arevalo ?
Ik snap het wel. Alleen was het denk ik handiger geweest als Robinhood met bovenstaande quote begonnen was ipv er mee te eindigenRobinhood:
Dus misschien zijn er meer mogelijkheden wanneer je zo n curses te duur vind....
"Dream as if you'll live forever,
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Om nou werkeloos te moeten worden teneinde het UWV een visagiecursus te laten betalen lijkt me niet echt een zinvolle optie voor velen, Sandee-dear. Dus de relevantie ontgaat me nog steeds. Maar zand erover.
Wat wel weer een tip zou kunnen zijn voor Sabina maar ook voor andere 'potentials' voor het geven van een dergelijke cursus is gewoon het bedrag per keer innen. Zo heb ik ook mijn workshops bij visagiste Karin Mellissant in Hilversum gedaan. Gewoon elke keer... wat was het ? 50 euro.... meenemen. Is alweer een stuk makkelijker op te hoesten dan in 1 keer 450 euro. Of een veelvoud daarvan. Dat was wat mij ook tegenhield bij Sabina's cursus, het flinke bedrag en de tijd die me even ontbrak.
Tja.. vier kids, w.v. drie meiden.. kost klauwen met geld
Wat wel weer een tip zou kunnen zijn voor Sabina maar ook voor andere 'potentials' voor het geven van een dergelijke cursus is gewoon het bedrag per keer innen. Zo heb ik ook mijn workshops bij visagiste Karin Mellissant in Hilversum gedaan. Gewoon elke keer... wat was het ? 50 euro.... meenemen. Is alweer een stuk makkelijker op te hoesten dan in 1 keer 450 euro. Of een veelvoud daarvan. Dat was wat mij ook tegenhield bij Sabina's cursus, het flinke bedrag en de tijd die me even ontbrak.
Tja.. vier kids, w.v. drie meiden.. kost klauwen met geld
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Re: Sabina Arevalo
Voor mij was het ook de tijd en geld wat ontbrak.Sandee schreef:Dag allemaal,
Ik heb gisteren de eerste cursusdag bij Sabina gehad.
Tot mijn verbazing hadden veel mensen wel info opgevraagd...maar er niks mee gedaan. Hoe komt dit? Toch de kosten misschien?
Ik zou er ook heel graag aan mee hebben gedaan.
Groetjes,
Derya
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Nou heel simpel Nathalie,er zijn trans die om de bekende redenen,lijkt mij niet nodig het allemaal op te noemen,arbeidsongeschikt zijnEn daarom geen geld hebben om een curse te volgen.Maar wel door die arbeids ongeschiktheid te benutten,en toch een scholing kunnen volgen,en nog betaald door de staat ook.
En voor de rest is het een voorbeeld ,dat er altijd mogelijkheden zijn
Dat is alles,nog meer????? PFFFFF
En voor de rest is het een voorbeeld ,dat er altijd mogelijkheden zijn
Dat is alles,nog meer????? PFFFFF
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.