beledigt..

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

franchepANNeke
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr dec 30, 2005 15:45
Locatie: hamme

beledigt..

Bericht door franchepANNeke »

hoi,

nu een dkke week geleden had er zich een persoon toegevoegt om msn, op zich heb ik daar geen problemen mee..MAAR...deze persoon kwam mij daar even verwijten dat aangezien ik de vriendin van een travje ben niet goed bij mij hoofd ben en geestelijk gestoord ben net zoals mijn vriendin en hierbij dus ook alle andere trav's....ik was geschokt. normaal zeker, heb deze persoon mijn gedacht eens goed gezegd namelijk dat hij daar niets van afwist en waarschijnlijk nog nooit met een trav in contact geweest is en dat ik heel fier ben dat ik ook met een trav verkeer...heb deze persoon daarna meteen geblokt...zit er nu wel nog steeds mee in mijn hoofd..ook al zegt evelien (mijn vriendin) dat dit niet hoeft zij trekt haar dit tensloote ook niet aan.....
ik wou nu gewoon weten of er al nog al iemand met zo een persoon in contact geweest is.....

dikke kus Ann......
just be yourself
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Hoi,

Ik laat die mensen gewoon hun gang gaan en hoop dat ze een keer verleid orden doot een T en het niet door hebben. Dan komn ze er wel achter hoe wij in elkaar zitten.

Joy
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

franchepAnneke, het lijkt erop dat dit dezelfde persoon is die bij de groep 'partnersvoorpartners' enkele leden ook zo heeft benaderd. Precies hetzelfde wat jij benoemd zei hij tegen deze vrouwen. Die er ook niet blij mee waren. Denk dat het dezelfde persoon is.Die is zelf ziek in zijn hoofd! Hij kan jou gelukkig niet meer lastig vallen he.
groetjes elsa
franchepANNeke
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr dec 30, 2005 15:45
Locatie: hamme

Bericht door franchepANNeke »

het is idd dezelfde persoon, heb het er al met enkele meisjes over gehad en zij waren er ook niet mee opgezet.......

groetjes Ann
just be yourself
Gebruikersavatar
Poky
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 23:15
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door Poky »

Ja inderdaad, zoals Elsa en Ann weten heb ik dus ook met hem te maken gekregen.
Het enige wat ik me nog steeds afvraag: waarom doet die persoon in kwestie zoveel moeite partners van T's op te sporen en zijn missie te verkondigen?
Hoe dan ook, ik was er ook wel even niet goed van...
Ik hou van mijn vriend/in zoals ie is!! Ok, sommige mensen zullen dat absoluut niet begrijpen, maar waarom dan nog zoveel moeite doen dat ons te komen vertellen op msn???
Step out of the ordinary...
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Je kan mensen blokkeren op MSN hoor! Bovendien kan je het zo instellen dat je eerst toestemming moet geven voordat iemand je online ziet. Onbekende mensen die mij toegevoegd hebben, blokkeer ik per definitie al...

Bespaart je een hoop gezeur, gedoe en geëmmer... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
franchepANNeke
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr dec 30, 2005 15:45
Locatie: hamme

Bericht door franchepANNeke »

ik denk dat deze persoon veel plezeir haalt om zo tegen ons bezig te zijn anders zou hij niet zoveel moeite doen..
mss dat ik beter niet iedereen meer telaat op mijn msn en dat ze eerst een mailtje moeten sturen om zich wat voor te stellen maar dan heb je nog altijd de kans dat ze je iets voorliegen
..we zullen er mee moeten leren leven dat niet iedereen open staat voor het T zijn, hoe jammer ik dit ook vind....

(k)(k)(k) Ann
just be yourself
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tjonge, de moeite die hij ervoor neemt! je gaat je inderdaad afvragen.. is het afreageren ? en waarom ?

bij mij staat ook alles standaard op block, je kan niet voorzichtig genoeg zijn als meisje :wink: ...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Poky
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 23:15
Locatie: oost vlaanderen

Bericht door Poky »

Chantal C. schreef:Je kan mensen blokkeren op MSN hoor! Bovendien kan je het zo instellen dat je eerst toestemming moet geven voordat iemand je online ziet. Onbekende mensen die mij toegevoegd hebben, blokkeer ik per definitie al...

Bespaart je een hoop gezeur, gedoe en geëmmer... :wink:
Natuurlijk heb ik hem geblokkeerd :wink: En hij had me ook niet zomaar toegevoegd. Hij had eerst via mijn profiel hier op T.org een mailtje gestuurd dat hij interesse had in de Twereld en mijn opinie als partner. Dus ik dacht: Why not??
Foutje van mij dus :wink:
Step out of the ordinary...
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

dat soort mensen kom ik ook vaak tegen op een chat (www.scholieren.com/chat ) waar ik als operator even de dienst uit maak.
komen ze aanzetten met dingen als "travestieten zijn vies", en als ik vraag waarom we dan vies zijn zeggen ze: "je moeder".
blijkt maar weer uit hoezeer je die mensen serrues kunt nemen :P als ze nog niet eens een argument kunnen geven, hoe slap dan ook. ( gelukkig kan ik ze voor een dagje ofzo verbannen :P )
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Hallo Tijn,

je doet nu net alsof dit een zeldzaam soort mensen is.

O.K., er zijn misschien niet zo veel mensen die openlijk gaan schelden en je gaan uitmaken voor gek. Mee eens en gelukkig maar.

Maar er zijn dus bosjes mensen die dat misschien niet zeggen, maar wel stiekum denken en die je dat bij gelegenheid ook echt wel even laten merken als ze weten dat je T bent. Zij zien jou als afwijkend, onaangepast, minderwaardig, pervers, gek, vreemd, belachelijk en vaak ook als iets gevaarlijks. Als iets dat ze het liefste zouden uitbannen, vertrappen en vernietigen. En dat ze dat niet doen, komt vaak meer doordat ze bang zijn voor de gevolgen van zo'n daad dan doordat ze het idee hebben dat dat niet hoort. (Je kent ondertussen vast ook wel genoeg verhalen van vermoorde T's, vrees ik.)

Het grote probleem met travestie is dat het sociaal niet geaccepteerd is. En dat heeft weinig van doen met travestie en alles van doen met de samenleving en de cultuur. Voor V-M travestie geldt dat in Nederland merkwaardig genoeg niet meer of nauwelijks. Maar zo lang M-V travestie niet geaccepteerd is, plaats je jezelf als openlijke T in een sociaal heel moeilijke positie. Sorry, ik zou het graag anders zien.

En misschien is het ook goed als wij ons eens proberen te verplaatsen in hun manier van denken. Zelf zien we ons het liefst als onschuldig ogende Barbies die dan qua uiterlijk vaak niet helemaal gelukt zijn, maar verder geen vlieg kwaad doen.

Maar bekijk het nu eens vanuit hun optiek. Je hebt al vanaf groep 1 geleerd en vermoedelijk al een paar jaar eerder, dat meisjes geen jongens zijn en jongens geen meisjes. En dat heb je steeds weer bevestigd gezien. Jongens waren jongens, meisjes waren meisjes. Op de TV en film zie je mannelijke mannen en heel vrouwelijke vrouwen. Dus nog meer bevestiging. Zo is het, zo zit de wereld in elkaar. En dan op een kwade dag is daar iets, het is geen echte man, het is geen echte vrouw, maar het probeert die indeling onderuit te halen. Moet je zo'n iemand dankbaar zijn? Kom nou! Dat is iemand die niet weet hoe het hoort! Dat is iemand die buiten jouw groep staat. Het is op zijn gunstigst een vreemde snuiter en op zijn ergst een vijand.

Dus, Tijn, wees blij dat je het wettelijke recht hebt om vrouwenkleren te dragen maar wen er maar vast aan dat veel mensen je zullen zien als iemand waar van alles mis mee is. Sorry.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Kim,

Ik vind dat je dit wel erg negatief opschrijft. Ik wil er graag een ander verhaal tegenover stellen.

Zoals je weet leef ik in mijn vrije tijd tussen man en vrouw. Ik woon in een appartementencomplex. Een van mijn buren is een vrouw van ongeveer 64 jaar. Ze heeft mij vorig jaar 1x gezien in een rokje en keek toen raar, ja, voor mijn gevoel zelfs afwijzend. Ik had ongeveer het gevoel wat jij hierboven ook beschrijft. In de periode tussen vorig jaar en nu hebben we elkaar nauwelijks op straat gezien.

Afgelopen week belde ze: ze had een probleempje met haar computer en of ik even kon helpen. Ik heb bewust een broek gedragen, maar kwam er verder wel in vrouwenkleren. Ze was heel open, vriendelijk. Ze maakte een opmerking over mijn "aparte kleren", ze vond ze wel mooi. Ze heeft me nog een jasje van haar aangeboden.

Moraal van mijn verhaal: mensen hebben soms even de tijd nodig om aan ons te wennen. En wij hebben als T*'s nogal eens de neiging om ons eigen negatieve zelfbeeld te projecteren op een ander. Daarmee doe je zowel jezelf als een ander vaak tekort...

Doe je ding, vind het normaal dat mensen die je voor het eerst tegenkomen schrikken of je nakijken maar besef ook dat er ondanks die schrikreacties en rare blikken er meer begrip is dan je denkt.

Tot slot: er gebeuren soms vervelende dingen, zowel in het binnen als in het buitenland. Maar worden vermoorde T*'s altijd vermoord om hun T*-zijn? Of zou ook de persoonlijkheid van die T* (soms) (ook) meespelen? Een ding is voor mij duidelijk: in Nederland is het altijd nog een uitzondering als een homo of een T* vermoord wordt om hun homo- of T*-zijn. Maak jezelf niet banger dan nodig is...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Florence
ff weer wat posten
Berichten: 75
Lid geworden op: do nov 10, 2005 10:14
Locatie: noord Belgie

Bericht door Florence »

Ik ben gisteren samen met mijn vriendin een hele middag weesten stadten in Gent ,hebben ook dikwijls hand in hand gelopen als twee vriendinnen.veel mensen kijken wel ,maar we hebben geen enkel negatieve reacktie gehoord,ook niet toen we sávonds in een druk restaurant gegeten hebben.En ik val toch echt wel op mijn lengte van 1,90m.
Overigens kijk ik zelf ook als ik iemand apart gekleedt zie of opvallend is opgemaakt.

groetjes Florence
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

kim dietrich,

Ik snap niet hoe je in uit mijn bericht kunt halen dat ik doe alsof dit soort mensen zeldzaam zijn :-?
Integendeel, ik zei dat ze erg vaak komen.

Als ik vanuit hun optiek kijk zie ik hetzelfde als wat ik 4 jaar geleden zag, voordat ik ( bewust ) begon met travestie: mensen zijn zoals je zijn en daar verander je niks aan. Dus als een meisje een jongen wil zijn kan ik het daar wel niet mee eens zijn maar dat veranderd niets aan het feit dat ze als een hij gezien wil worden. ( niet dat ik er iets op tegen heb ofzo )
En als iemand die indeling onderuit wil halen zou ik die juist dankbaar zijn, durf maar gewoon anders te doen dan de rest :-?

Ik ben ook erg blij met mn vrijheden, en heb er ook vrede mee dat mensen het niet accepteren als ik plots aan kom huppelen in een rok.
Maar wat ik in mijn bericht zei was niet dat ik die mensen niet begrijp, ik vind het gewoon idioot van ze dat ze zonder een door hun gegeven redenering me beginnen uit te schelden.
Als iemand me uitscheld vind ik dat opzich nog niet eens zo erg, maar als ze het gewoon doen zonder er een goede reden bij te geven dan ben ik gewoon niet de meest aardige meer, net zoals zij ook niet aardig doen.
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Hallo Tijn,

zit wat in. OK.

Groetjes,

Kim.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Plaats reactie