Geen zin in omkleden

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Dank voor de verhalen lieverds.

Van het weekend een paar uur in rok en panty gelopen en strak truitje in de flat. Vaak is dat al heel wat voor mij. Maar ik moet zoiets niet forceren, ook niet met make-up.

Pamela heeft gelijk met het te hard van stapel gaan. Het blijkt dat bij zoiets een kick-back komt. De uitdaging verdwijnt. Pikant detail: als je zoiets denkt komen er 100 nieuwe. En bij Lisa: het verbod is de ziel van de illegaliteit, als travestie verboden is in je prive-sfeer dan doe je het juist.

Ik denk dat je er vooral zelf klaar voor moet zijn en dat je vooral lekker in je vel moet zitten om de vrouw in je de ruimte te geven. Bio-vrouwen doen dat op hun manier. Modieus gekleed zijn gaat vaak niet gepaard met de waan van de dag.
liefs, Josette
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

De ultieme uitdaging bestaat niet,want na een ultieme uitdaging komt de volgende ultieme uitdaging.Waardoor de vorige ultieme uitdaging niet meer bestaat.Met deze wetenschap kun je altijd precies weten of je doet wat je hart verlang of dat je jezelf verliest!
Het is inderdaad niet van belang wat een ander vind,maar volg dan zeker je eigen hart,zonder in "het denken"verstrikt te raken.

Er zijn zelfs vrouwen die zichzelf 2 soms zelfs 3 keer verkleden per dag om hun gevoel of verlangen uit te drukken.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
isabel
dagelijks aanwezig

Bericht door isabel »

Robinhood schreef:Er zijn zelfs vrouwen die zichzelf 2 soms zelfs 3 keer verkleden per dag om hun gevoel of verlangen uit te drukken.
Klopt, maar er zijn ook genoeg vrouwen die dat nooit ziullen doen, die zich alleen kleden hoe het makkelijk is. Ook zijn er vrouwen genoeg die dagen geen zin hebben om zich op te tutten in welke zin dan ook. Soms niet eens zin om netjes aan te kleden op een vrije dag thuis. Genoeg vrouwen bij wie dat vaak voorkomt, gewoon eventjes geen zin erinn hebben! Dat dacht ik meteen toen ik de eerste berichtjes las, maar daarbij zat ik ook met een vraag die ik, nu Robin de vergelijking zoekt, toch maar stel:
Is wat bij "bio-vrouwen" dan speelt vergelijkbaar met wat Josette oorspronkelijk bedoelde en met wat anderen bekend voorkomt??? Speelt bij travestie hetzelfde of iets heel anders? En is het voor transseksuelen hetzelfde of anders???

-x-

isa
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Ik denk dat het niet uit maakt,omdat het zeer persoonlijk is.Ik zelf vind het als travie ook leuk om meerdere keren te verkleden wanneer ik daar behoefte aan heb.Heb ik die behoefte niet,nou dan niet !
En dat geld denk ik voor ieder mens,ook voor mannen,er zijn ook mannen die zich vaker op een dag verkleden.
En er zijn er ook die een week lang in hetzelfde lopen,........jakkieeeh.!
Enzovoorts,......mijn buurvrouw heeft zelfs meerdere shirtjes en dekjes voor haar hondje,.........ook leuk!

Ik merk wel op dat travies er meer een probleem van maken dan bio vrouwen en transen en de getransformeerde bio vrouwen(ik zie een trans nl ook als een bio vrouw,maar dat is persoonlijk.)
Travies vestigen daar meer de aandacht op het verkleden of het wel of niet kan,goed is ,etc. ,en daar heeft ook elke travie een andere achtergrond bij.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het geen zin hebben in omkleden is heel herkenbaar. Het komt bij mij bij vlagen. Soms neem ik iedere mogelijkheid die me geboden wordt, maar soms is het me gewoon teveel gedoe. Ik heb wel gemerkt dat naarmate ik me vrouwelijker ben gaan voelen het omkleden minder belangrijk is geworden. Hoewel ik het soms hardstikke leuk vind om lekker te tutten, heb ik het niet meer constant nodig om me vrouwelijk te voelen. Het is niet meer onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik heb een paar jaar geleden ooit drie maandenlang onafgebroken damesondergoed gedragen (niet hetzelfde hoor :-) ), maar heb daar op dit moment niet zo'n behoefte aan.

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Hallo Irene,nu word het intresant.Want wanneer ik onder de douche staat zonder kleding of make up,dan kan ik mij soms net zo vrouwelijk voelen .
Er zijn er meer die dit soort zelfde gevoelens aangeven,dan zou ik dus kunnen concluderen dat de zoektocht naar het vrouwelijke aspect in de man een geestelijke ervaring is.?
Zou travestie dan misschien een hulpmiddel zijn om uiteindelijk de complete eenheid van man- als zowel vrouwzijn te mogen ervaren.
Zodat beide als één aanwezig zijn ?

Dat is voor mij intresant,omdat ik als androchine zelf geen keuze WIL maken .De geest kan nimmer "gekleed "worden dan alleen door de geest zelf.Dus is kleding en make up ten alle tijde uiterlijk vertoon.
Hoe zie jij dat dan?
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

De douche is misschien wel de vervelendste plek, omdat je dan zo met de naakte waarheid wordt geconfronteerd. Voor mij is het echter voor een deel, niet geheel, een geestelijke ervaring. Het kleden is daarbij niet alleen uiterlijk vertoon, maar een manier om mijn vrouwelijkheid te benadrukken. Ik wordt daar wel steeds ingetogener in overigens.

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Oke,dat is duidelijk Irene,ik heb zelf de laatste tijd zo,n gevoel van eenheid in mijzelf dat ik gewoon het totaal onbelangerijk vind of ik man of vrouw bent.Ik draag dan eigenlijk vrouwenkleding omdat het veel comfortabeler zit dan herenkleding,niet eens om mij vrouwelijker te voelen
Ik vind zelfs Make up niet specifiek vrouwelijk,maar eerder menselijk.
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

In het niet maken van keuzes ben ik overigens ook een expert. Misschien moest ik in mijn profiel als beroep maar twijfelaar opgeven.

'I Used to be indecisive, but now I'm not so sure'

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Ik probeer altijd zo weinig mogelijk keuzes te maken,en laat alles (altans dat probeer ik )op mij af komen zo als het leven mij dat geeft.Inclusief mijn eigen variabele behoeften.
Ik reageer niet impulsief maar accepteer de levensstroom,meer kan je als mens ook niet,kijk maar naar een "controle freak" als er iets niet naar willens gaat dan stort alles in,nou lekker is dat !
Er zit natuurlijk wel verschil tussen geen keuzes WILLEN maken,of DURVEN maken zodat bewust worden van deze verschillen je als mens kunnen helpen ,met de stroom des levens mee te gaan.
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het is meer een kwestie van niet willen kiezen, hoewel het accepteren van de consequenties daar vaak debet aan is. Misschien dus toch wel niet durven?

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Irene schreef:De douche is misschien wel de vervelendste plek, omdat je dan zo met de naakte waarheid wordt geconfronteerd. Voor mij is het echter voor een deel, niet geheel, een geestelijke ervaring. Het kleden is daarbij niet alleen uiterlijk vertoon, maar een manier om mijn vrouwelijkheid te benadrukken. Ik wordt daar wel steeds ingetogener in overigens.

Irene
Wel voor mij geld dat ik geen hekel aan mij mannenlichaam heb en dus ook geen problemen heb om naakt te zijn. Nog onder de douche , bad of sauna. Zelfs op het strand gaat de zwembroek dan uit. Thuis loop ik met mooi weer zelfs naakt in de zon te gras maaien enz. Maar iets in mijn hoofd geeft af en toe ,en winters wel vaak, aan dat ik vrouw wil zijn. Maar ik heb dan geen last van mijn plasser tussen de benen.
Dit zal per T wel verschillen. en voor een trans mag dat ding er wel direct af.

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Ik heb het bij mezelf altijd vreemd gevonden die ups en downs. Leuk om te lezen dat anderen dat ook hebben. Ook ik kleed me soms helemaal om: kleding, pruik, make-up, luchtje en hoge laarsen. Heerlijk...... soms. Maar soms ook niet, en heb ik aan een beetje 'rommelen met mijn haar'al voldoende. Het blijft een vreemd iets vind ik zelf. Zoals ik onlangs tegen mijn vrouw zei: "Mijn TV-gevoelens, ik snap het zelf ook niet" en daar is geen woord van gelogen.
Be yourself- who else is better qualified?
Anne-Claire
dagelijks aanwezig

Bericht door Anne-Claire »

Hallo allemaal,

fijn om te lezen dat andere meiden het ook hebben.
Ik sluit me aan in deze rij.

Soms tut ik bijna iedere dag en dan weer een maand (of 2) niet. Sta ik voor mijn kleren- en pruikenkast en kan ik de fut niet opbrengen om ook maar een pruik van z'n kop te halen of een paar hakken aan te doen...

Gelukkig komt het evenzo snel weer terug als ik een nieuw rokje oid heb gekocht en het wil combineren en passen met bestaande kleding.

Ik kan en 'mag' tutten van mijn vrouw wanneer ik wil. Dat heeft ook zeker te maken met de drang erachter. Als je het gewoon kunt doen verdwijnt de drang om af en toe gelukkig in alle hevigheid terug te keren

Ik zou niet zonder willen en kunnen...

Groetjes aan iedereen.

Anne-Claire
(die gewoon meeleest maar niet veel te melden heeft)
...uit Groningen. Daar waar de lucht de horizon nog raakt....
Plaats reactie