Namen.

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Elsa
Forumdiva

Namen.

Bericht door Elsa »

Waar ik benieuwd naar ben zijn jullie namen. Bij de profielen kom ik namen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Kies je zo'n naam omdat er een betekenis aan zit, of gewoon omdat die je aanspreekt? Vroeger vond ik mijn eigen naam maar niets, maar nu ben ik er best blij mee. Dan nog een vraag, verander je de naam weleens en weet je partner ook jouw vrouwen naam?
groetjes elsa :P
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

ik heb een paar maanden geleden gekeken op zo'n babynamensite, stuk of 15 namen gezien die ik wel leuk vond, waarna ik die aan mn stiefmoeder en vader heb laten zien en toen hebben we Tanja uitgekozen, omdat ie wel dichtbij mn mannetjesnaam ligt =)
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Silvia_
dagelijks aanwezig

Bericht door Silvia_ »

De naam "Edith" heb ik gekozen omdat er veel letters in voorkomen die ook in de naam voorkomen die ik van m'n ouders heb gekregen. (Nou vooruit, voor één keertje dan. :-? De naam die ik van mijn ouders heb gekregen is "Edwin". :wink: Dus de "E", de "d" en de "i" komen in beide namen voor. Bovendien is de voorletter ongewijzigd gebleven.) Bovendien vind ik "Edith" een mooie naam. Toen een vriendin van mij de naam "Edith" hoorde, zei ze: "Dat is een naam die precies bij jou past". :) Ik heb niet lang gezocht voor een naam. De naam "Edith" kwam vrijwel direct in me op. Een aantal maanden nadat ik de naam "Edith" had gekozen, heb ik in een namenwoordenboek de betekenis van de naam "Edith" opgezocht. De naam "Edith" is een Germaanse naam dat Strijdster betekent. Een betere en mooiere keuze had ik dus niet kunnen maken voor iemand die bijna haar hele leven heeft moeten strijden om uiteindelijk zichtzelf te kunnen en mogen zijn.

Groetjes,
Edith (Strijdster) :D
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

Ik heb bewust voor Renate gekozen. Mijn bescheiden talenknobbel heeft me daarbij geholpen. Renaissance betekent wedergeboorte, het Franse werkwoord renaitre betekent weer geboren worden en het Latijnse 'il renate' betekent 'de herborene'. Herboren zo voel ik me nu, nu ik alweer anderhalf jaar als Renate door het leven ga.

Ook het feit dat in de periode dat ik Renate als voornaam koos de schrijfster Renate Stoute juist was overleden, heeft meegespeeld in de keuze voor Renate.

Groet aan allen,

Renate den Heijer
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

ik heb net even opgezocht wat Tanja betekend, het blijkt dat het is afgeleid van een Romeinse martelares, whatever that means :-? :D
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heet al Irene van begin jaren tachtig, de tijd van de koude oorlog en de dreiging van de kuisraketten, daarom heb ik me naar de godin van de vrede genoemd. Ik heb nooit behoefte gehad mijn naam te veranderen, is ook wat verwarrend voor de rest van de gemeenschap volgens mij.
Ik denk niet dat mijn echtgenote er snel aan zou kunnen wennen en zie ook geen noodzaak haar daar mee op te zadelen.

Irene
Kleine stapjes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja het heeft wel een poosje geduurd voordat ik de juiste naam had gevonden... Het is eigenlijk een naam die eigenlijk niet zo vaak voorkomt maar toch een bepaalde klank heeft. Altans ik vind het een erg mooie naam. Het is ook de naam van iemand die ik ken, en we hebben zeg maar dezelfde stijl. Buiten dit wereldje cq kast kent niemand deze naam verder. Later kreeg ik van Edith *kijkt even een paar berichtjes naar boven* de betekenis ervan:
Mireille: Naam afgeleid van het Provençaalse "Mirèio", dat mogelijk verband houdt met het Latijnse "Mirus" (verwonderlijk)
En met elk stapje dat ik neem blijf ik me verwonderen...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

In tegenstelling tot velen heeft mijn naam helemaal niets gemeen met mijn oude naam. Mijn oude naam is verleden tijd en ik wens er niet meer aan herinnerd te worden.

Er zijn twee wegen die naar mijn huidige naam leiden: de eerste had ik niet zelf in de hand toen ik jaren geleden met een stel vrienden uit eten was. Laat ik de details maar even achterwege laten *hik* :wink: , maar ik leefde toen nog als androgyn. Ik heb toen aan al mijn vrienden een foto laten zien waarop ik stond als zeemeermin, een van m'n eerste. Mannen eigen waren zij dus enorm benieuwd wie die mooie meid dat wel was. Nog voor ik in kon grijpen had een ander al gezegd: " Oh, dat is Kitty :wink: " Waar -ie die naam vandaan heeft weet ik nog steeds niet, maar het rijmde wel mooi met de tweede weg: In het kleine buurtje waar ik vroeger woonde heette mijn buurmeisje Kitty. Ik heb altijd wel iets gehad met haar naam, maar sinds deze twee wegen samen kwamen, heb ik besloten de naam te gaan gebruiken.

Kitty is een afkorting van het Engelse Katharina, in de VS is dat Cathy. Ook een reden om Kitty te kiezen: in het buitenland struikelt men over een Nederlandse naam. Mijn nickname "Kitty Mermaid" is dan ook geen probleem voor de buitenlandse bezoekers van mijn website.

Liers en kusjes,

Kitty.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb mijzelf altijd Frederique genoemd, afgeleid van mijn mannennaam Frederik (met uitzondering van dit forum, waar ik nog een tijdje Annegreet geheten heb omdat ik de illusie had dat ik elke dag wel een andere naam zou kunnen nemen, via Bea, Cecile, Diana en misschien zelfs Elsa ;-) - wat uiteindelijk toch niet bleek te werken - waardoor ik bij Annegreet ben blijven steken). De reden is heel pragmatisch: ik heb geen hekel aan mijn mannennaam en Frederique zit er het dichtst bij. Mijn ouders waren mij dankbaar dat ik een vrouwennaam koos die het dichtst bij mijn mannennaam lag, onder meer ook omdat die naam weer is afgeleid van mijn opa zijn naam.

Ik vond het argument dat het wel eens voordelen zou kunnen hebben als je een naam kiest waar de voorletter gelijk is aan de voorletter van de mannennaam ook wel steekhoudend (met alle respect trouwens voor mensen die dat anders doen).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Nicky
is nieuw hier

Bericht door Nicky »

Bij al die mooie namen steekt de mijne dan maar schril af. Ik heb gekozen voor Nicky omdat het een makkelijke afgeleide was van Nickname. Ik heb nog geen naam gevonden die ik echt bij me vind passen. Daarom zal het voorlopig nog wel bij Nicky blijven en misschien slijt dat wel zo in dat het nooit verandert.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Nicky schreef:Bij al die mooie namen steekt de mijne dan maar schril af. Ik heb gekozen voor Nicky omdat het een makkelijke afgeleide was van Nickname. Ik heb nog geen naam gevonden die ik echt bij me vind passen. Daarom zal het voorlopig nog wel bij Nicky blijven en misschien slijt dat wel zo in dat het nooit verandert.
Dat vind ik nu juist zo intrigerend, want doordat je zelf verder ontwikkeld past misschien de naam die je eerst gekozen hebt ook niet meer. Een naam zegt toch heel wat. Dank voor jullie reaktie's tot nu toe :wink:
Sjaleesha
ff weer wat posten

Bericht door Sjaleesha »

In 1996 besloot ik mijn nieuwe leven definitief te gaan beginnen. Ik ging dus op zoek naar een nieuwe naam die ook pas in dat jaar in Nederland voor de eerste keer werd gebruikt. In Rotterdam gebruikte men toen voor de eerste keer een naam die sterk lijkt op " Sjaleesha" (spreek uit: Sjaliesha) maar iets eenvoudiger wordt geschreven.

Mocht iemand de betekenis er van weten of kunnen achterhalen dan hoor ik dat graag.
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld en verdriet gedeeld.
Shaquani
daar ben ik weer

Bericht door Shaquani »

Wat een leuk onderwerp, en wat een prachtige reacties.

@Elsa, als je meer wilt weten over de filosofie achter namen, kijk eens op www.kabalarians.com
@Sjaleesha, zoeken op Shaleisha levert op "Lively".

Voor m'n eigen naam was ik op zoek naar iets exotisch. Ik vind meisjes uit verre oorden vaak zo onvoorstelbaar mooi, en ze hebben dan ook nog eens de meest dromerige namen. *Zucht*. Nou, die associatie zag ik voor mezelf ook wel zitten, wishful thinking natuurlijk, en zo kwam ik uit op Shaquana. Dat klonk me wel aardig in de oren, en ook de betekenis ("Truth in Life") sprak me wel aan. Dus ik gelijk een gmail account aanmaken, was die naam al bezet. En Shaquana2000 oid. vond ik niks, dus toen maar die laatste letter veranderd naar een i.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Mij naam is op een vreemde manier in de familie gekomen. Mijn ouders hadden geen oom of tante meer om te benoemen en 1 tante zei bij mijn geboorte het is net een prinsje.
Zodoende is mijn mannennaam Bernhard. Juist geraden naar prins Bernhard. Zodoende moest mijn vrouwennaam ook komen uit het koningshuis. En om toch de eerste letter gelijkt te laten werd het dus Bea.
Mijn roepnaam verschilt maar 1 letter van Bea. Alles komt op die manier bij elkaar.

Lieve groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik ben hier zonder vrouwennaam begonnen. Bij de laarzen dacht ik er niet aan om een vrouwennaam aan te nemen.

Ook toen ik in 2003, vlak nadat ik op T.org begon te schrijven, voor het eerst serieus aan dameskleding dacht, dacht ik niet aan een meisjesnaam. Ik wilde wel een naam die wel vaker voorkwam. Het was uiteindelijk Lisa die mij op dit forum mij over de streep trok. IRL kwam Josette voor het eerst in de Fun4Two naar buiten.

Mijn T-naam is niet creatief. De naam Josette is een vrouwelijke versie van mijn mannennaam (Joost), maar ik wil 'r (de naam Josette) nog in de toekomst wijzigen. Veel hangt af hoe mijn vrouwelijke gedeelte zich in de toekomst ontwikkelt.
liefs, Josette
Plaats reactie