Namen.

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
helen
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: za jul 09, 2005 23:02
Locatie: Enschede

Bericht door helen »

Bij mijn coming out heb ik gekozen voor de naam tara ,gewoon omdat ik het een mooie naam vond,en omdat die naam al lange tijd een deel van mij was.
Er kwam echter van alle kanten commentaar dat men geen problemen had met mijn ts zijn maar wel met die naam die niet bij me paste.
Na een nacht piekeren kwam ineens de naam helen in mij op en ik vond dat een geweldig alternatief.

toen ik de naam aan mijn moeder voorlegde stond ze te dansen van plezier omdat haar naam maar een letter meer had,zij heet helena.
Omdat toen ook nog eens bleek dat mijn zus ook zo was gaan heten als ze niet dood geboren was,stond het voor mij vast.

Groetjes Helen
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Mijn naam heeft helemaal niets te maken met mijn mannelijke naam, maar ik wilde wel een naam die voor mijn gevoel paste bij de wijze waarop ik me kleedde en gedroeg, en die voor mezelf geen negatief gevoel opriep, omdat ik bijvoorbeeld een dame ken die zo heet, en waar ik niet zo goed mee opschieten.
Daardoor zijn heel wat namen de revue gepasseerd en kwam ik uiteindelijk op Claudia Ilse Zomer
Claudia, vanwege de kleding en uitstraling van ieman die ik kende.
Ilse, naar het meisje waardoor het smeulende tv-vuurtje zo'n 25 jaar geleden uiteindelijk toch is gaan branden
en Zomer, omdat dat mijn tijd van het jaar is, en ik dan het meest behoefte heb om als mijn vrouwelijke ik op te treden.
Misschien een beetje vreemde motivatie, maar ik ben blij met deze naam

Groetjes
Claudia Ilse
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Ik heb gekozen voor Carla omdat daar stukjes uit al mijn doopnamen inzitten. Hiernaast staat CALA, maar dat komt gewoon omdat ik niet altijd hard genoeg op de toetsen van dit computertje druk (oud beestje).
Ik heb pas 'officieel' een meisjesnaam gekozen toen ik me hier aanmeldde, deels uit beleefdheid (vrijwel iedereen draagt hier een meisjesnaam) en deels om niet over te komen als 'een vent in een jurk'.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Er is veel verschil in namen en uitleg, lees ik. Sommigen kiezen voor 'lief' anderen verwerken hun mannen naam ermee, en weer anderen zijn bewust op zoek naar iets héél speciaals. Er zijn veel namen bij waar ik nog nooit van gehoord heb, maar die wel erg bijzonder zijn. Vind het ook niet vreemd dat je daar heel bewust naar zoekt. Wat ik wel vreemd vind is dat sommige T* bij hun profiel invullen dat ze vrouw zijn, terwijl ze tevens een relatie hebben met hun eigen vrouw. Misschien een nieuw item?
groeten elsa.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Elsa schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat sommige T* bij hun profiel invullen dat ze vrouw zijn, terwijl ze tevens een relatie hebben met hun eigen vrouw. Misschien een nieuw item?
Wat ik nog vreemder vind, is dat er een hoop transseksuelen MAN invullen... Je voelt je vrouw gevangen in een verkeerd lichaam en dan toch... :-?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Voortschrijdend inzicht en dit specifieke veldje vergeten aan te passen, misschien?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Voortschrijdend inzicht en dit specifieke veldje vergeten aan te passen, misschien?
Het feit dat je dat al invult, terwijl je een hekel hebt aan de term "man". Zoiets begrijp ik niet...

Maargoed wellicht spiegel ik mijn eigen gevoel op anderen en voelen zij dit niet zo heftig als ik.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Chantal C. schreef:
Frederique_ schreef:Voortschrijdend inzicht en dit specifieke veldje vergeten aan te passen, misschien?
Het feit dat je dat al invult, terwijl je een hekel hebt aan de term "man". Zoiets begrijp ik niet...

Maargoed wellicht spiegel ik mijn eigen gevoel op anderen en voelen zij dit niet zo heftig als ik.
Misschien dat de meeste mensen gewoon invullen wat in hun paspoort staat. Daarbij, wat zegt dat ene vakje over een persoon? Ik heb man ingevuld omdat ik fysiek een man ben, maar geestelijk is het volgens diverse testen 50/50.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Chantal,

Ik ben op dit forum begonnen met een sterk TG-gevoel (heb er toen dus "onbekend" ingevuld). Sinds kort heb ik dit veranderd in "vrouw".

Er zullen misschien ook TV's zijn die daarna toch TS bleken te zijn, die hebben er daarom misschien nog "man" staan?

Overigens heb ik ook geen hekel aan de term "man". Net zomin als dat ik een sterke voorkeur heb voor "vrouw". Ik voel me vrouw, maar snap best als iemand (nog) een man in mij ziet - ik heb toch ook (nog) een mannenlichaam? 't Maakt me niet echt uit...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tja ik had er eerst vrouw staan, maar omdat ik niet echt 24/7 zo door het leven ga (nou ja in m'n hoofd misschien dan) heb ik dat maar veranderd in "onbekend". geen haar aan m'n hoofd die er aan denkt om daar ooit "man" in te gaan vullen...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Mirthe
ff weer wat posten
Berichten: 31
Lid geworden op: za mar 25, 2006 19:59
Locatie: Utrecht

Re: Namen.

Bericht door Mirthe »

Elsa schreef:Waar ik benieuwd naar ben zijn jullie namen. Bij de profielen kom ik namen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Kies je zo'n naam omdat er een betekenis aan zit, of gewoon omdat die je aanspreekt? Vroeger vond ik mijn eigen naam maar niets, maar nu ben ik er best blij mee. Dan nog een vraag, verander je de naam weleens en weet je partner ook jouw vrouwen naam?
groetjes elsa :P

Wat een leuke vraag, Namen ja heb er verschillende gehad.
treed wel eens op onder de naam glamourgirl. Uhm Mirthe, Lisa, Martiene, Maar Esther vind ik toch echt de mooiste. Het was heel simpel had gevraagd aan mn lieve moeder. "mam wat was mijn naam geweest als ik een meisje was"? Toen zijn mijn moeder"Esther"

Uhm Hoezo wil je dat eigenlijk weten......? Uh........ O zomaar :)

X Es
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Re: Namen.

Bericht door Elsa »

="esthertjeUhm Hoezo wil je dat eigenlijk weten......? Uh........ O zomaar :)

X Es

Waarom ik dat wil weten vraag je ...omdat mijn partner in het begin een andere naam gebruikte en deze al vrijsnel veranderd heeft. Als je bij je geboorte een naam krijgt groei je ermee op en weet je niet anders. Ik heb gemerkt dat jullie heel serieus hierin zijn.
groetjes elsa :)
Gebruikersavatar
Bianca de milo
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 10:16
Locatie: Rotterdam (Omg.)

tipje van de sluier

Bericht door Bianca de milo »

Beste Elsa,
wat een leuke vraag en om gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben eerst gaan kijken wat mij aanstond als naam.
Dit vergemakkelijkte het om me aangesproken te voelen.
Er bleven er 3 over. Tresa vind ik respectloos op een omgeving met gelijkgestemde en hou ik Bianca aan als roepnaam.
Mijn naam is echt diep en gemotiveerd, zodat die bij mij past. Een klein tipje van de sluier.
Tresa ==> teresia => toonbeeld van naasteliefde, liefde, trouw, toewijding en humor

Liefs,
Bianca de Milo


Ps Sorry, was een deeltje weg nu wel goed
Ik zie je aan de andere kant!
Liefs, Bianca

Dare to be different
Zeëna
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 28, 2006 20:58

Bericht door Zeëna »

Ik heb de naam Zeëna (lees Zééjena) een 10-tal jaar geleden voor de eerste maal gehoord en eerlijk gezegd ook voor de laatste maal. Ik vond/vind het een prachtnaam :wink:
Er zit dus voor mij geen betekenis achter, vind het gewoon een mooie naam :D

groetjes.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Zeëna, spreek je 'jena' uit met een z of j klank? Bijzondere naam hoor ik voor het eerst.
gr.elsa :wink:
Plaats reactie