Als ik als meisje was geboren ...

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Als ik als meisje was geboren ...

Bericht door Wendy B »

Het is een nogal existentieel dilemma:

Als ik als meisje was geboren zou ik namelijk niet bestaan.

Het is net zoiets als wat sommige ouders wel eens tegen hun kinderen zeggen:
'Wees maar dankbaar dat we je op de wereld hebben gezet'.

Filosofisch gezien een beetje onzin, want als ze dat niet hadden gedaan zou ik de laatste zijn die daar wat van zou vinden. :wink:
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

of je zou gewoon hetzelfde leven leiden maar dan met precies tegenovergestelde gevoelens
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Re: Als ik als meisje was geboren ...

Bericht door gast »

Wendy B schreef:Als ik als meisje was geboren zou ik namelijk niet bestaan.
Hmmm.... als... zo ken ik er nog wel een paar. Zoals mijn opa altijd zei: als ik een baard van spinazie had stond ik op de kermis... :wink:

Kitty.
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

dilemma

Bericht door paula25 »

"Well, actually, I'm a bisexual lesbian in a man's body... but it's more complicated than that."
movie-quote: All the Queen's Men (2001)
Afbeelding
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Als ik als meisje was geboren?

Wel voor mij was het dan dat ik anders dan andere meisjes was. Voor mij was het dan dat ik heel erg op mezelf was, als het om borstjes ging dan gaf ik niet op cup DD, ik geef niets om broodmager zijn. Kaarten, treinen en laarzen staan nog steeds hoog op de interesselijst. Ik zou een behoorlijk mannelijk meisje zijn.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Zoiets heb ik ook. Ik zou nog steeds sterk beta zijn, zou vermoedelijk ook in de ICT terechtgekomen zijn en me vervolgens afvragen of ik als man niet beter in die wereld zou functioneren... Misschien is het in dat opzicht ook wel handig om wel een transgender te zijn, nu weet ik in ieder geval dat er meer nodig is dan de sociale omgeving om je man of vrouw of iets daar tussenin te voelen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

ik zou ook nog hetzelfde zijn
ben ook een beta en momentueel werkzaam als webapplicatie-ontwikkelaar op freelace-basis

Wel zou ik dan al die problemen niet hebben gehad
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Ik geloof daar helemaal niks van.
Wanneer ik als meisje geboren was, had ik de vrouwelijke interessen kunnen ontwikkelen in de jeugd en de puberteitsfase.
En mijn vrouwelijke hersenen zouden niet blootgesteld zijn aan testosteron.
Waardoor ik vermoedelijk een heel ander leven en andere kwalificaties zou hebben ontwikkeld.

Ik denk in ieder geval wel dat ik een stuk beter in mijn vel gezeten zou hebben dan nu.
Cyn.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

..."als "ik draai het gelijk om, stel dat ik als jongetje geboren zou zijn? Had ik meer kansen gehad om te studeren wat ik wilde, nu moest het een 'degelijk' beroep zijn. Omgekeerd speelt deze gedachte ook weleens bij mij, denk wel bij meer vrouwen. Een dag eens als man te leven en te ervaren hoe dat is. Niet bij het pompstation direkt bekeken worden als ..het is een vrouw, die zal er wel niets van bakken. Maar, ik ben wel blij dat ik een vrouw ben :)
elsa.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ik ben al als een meisje geboren, mja met het lichaam van een jongetje... :(
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Chantal C. schreef:Ik ben al als een meisje geboren, mja met het lichaam van een jongetje... :(
Goed uitgelegd Chantal. Helaas is het niet altijd even gemakkelijk om de buitenwereld dit duidelijk te maken.

Maar mijn lichaam heeft wel m'n identiteit bepaald. Dus omdat ik een "jongetje" was moest ik een technische opleiding volgen. Veel heb ik nooit aan deze opleiding gehad want ik heb nog steeds twee linker handen. :P Ik vond het ook helemaal niet leuk en heb regelmatig op het punt te staan om de opleiding te beëindigen. Gelukkig ben ik redelijk goed terecht gekomen als software-engineer.

Enkele jaren geleden, toen we een vacature op de afdeling hadden, ging de voorkeur uit naar een vrouwelijke software-engineer. Deze vacature is nooit vervuld maar ze hebben nu wel een vrouwelijke software-engineer. :wink: En de gedachten van mijn collega's zijn ook totaal veranderd. Waren er een paar jaar geleden enkele collega's die er moeite mee hadden met een vrouwelijke collega op de afdeling omdat vrouwen niet kunnen programmeren en zo. Nu hebben ze hun woorden ingetrokken en zijn ze helemaal van gedachte veranderd. En ik heb bewezen dat vrouwen net zo goed kunnen programmeren en een probleem vaak van de andere kant belichten. Een aantal maanden geleden heeft het tijdschrift "Computable" hier zelfs aandacht aan besteed met het artikel : "ICT'er zoekt vrouw".

Wel denk ik serieus na om toch iets anders te gaan doen. Een functie in de verzorging of maatschappelijk werkster lijkt me leuk. Misschien iets als ik de transitie helemaal achter de rug heb. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken wat voor mij de mogelijkheden zijn.


Groetjes,
Edith
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Edith schreef:Enkele jaren geleden, toen we een vacature op de afdeling hadden, ging de voorkeur uit naar een vrouwelijke software-engineer. Deze vacature is nooit vervuld maar ze hebben nu wel een vrouwelijke software-engineer. :wink: En de gedachten van mijn collega's zijn ook totaal veranderd. Waren er een paar jaar geleden enkele collega's die er moeite mee hadden met een vrouwelijke collega op de afdeling omdat vrouwen niet kunnen programmeren en zo. Nu hebben ze hun woorden ingetrokken en zijn ze helemaal van gedachte veranderd. En ik heb bewezen dat vrouwen net zo goed kunnen programmeren en een probleem vaak van de andere kant belichten. Een aantal maanden geleden heeft het tijdschrift "Computable" hier zelfs aandacht aan besteed met het artikel : "ICT'er zoekt vrouw".
Deze vooroordelen ken ik :(
Online ben ik gewoon een meid en krijg ik ook van die vooroordelen te horen dat vrouwen niet kunnen programeren.

Als ze dan horen dat ik tot de top 10 van Webmastercity (een grote webmastercommunity) behoor vallen ze ineens stil :D
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

Als ik als meisje was geboren ...

Bericht door paula25 »

bottem line: meiden kunnen wel technisch zijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Tja, als ik met een meisjeslichaam geboren was, dan was ik hier nooit gekomen, had ik waarschijnlijk kinderen, en misschien al kleinkinderen, en leidde een gelukkig, maar gewoon leventje.
Nu heb ik een heftig, zeker niet altijd leuk, maar wel een intens leven waarin ik mezelf dankbaar ben geweest dat ik al op jonge leeftijd de stap heb genomen om lichaam en geest een te laten maken,en geniet ik sinds die tijd elke dag van het vrouw zijn! De meeste mensen die me kennen weten niet beter, en ik zelf heb mijn srs altijd als een noodzakelijk kwaad gezien, omdat iemand die een grote bult op zijn rug zou hebben deze ook weg zou laten halen als hij of zij er last van zou hebben!
Kortom, ik heb altijd gebrobeerd om van iets negatiefs iets positiefs te maken, en vind het altijd een tekortkoming van mezelf als ik niet het beste ervan probeer te maken, en niet bij de pakken neerzitten uit zelfmedelijden en mezelf zielig vinden, maar mijn leven te leven zoals ik dat graag wil, en uit angst voor de maatschappij te doen zoals anderen het graag willen zien!
Jammer dan dat wij al die moeite moeten doen om lekkerder in ons vel te zitten, maar dan heb je ook wat !

veel liefs,
Betteke :wink:
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Re: Als ik als meisje was geboren ...

Bericht door Juliette »

paula22 schreef:bottem line: meiden kunnen wel technisch zijn
Mag ik dan als voorbeeld mijn beroep aandragen? Ik werk ergens bij het spoor, in een echte mannenbaan, maartoch is op mijn werkplek de helft van de medewerkers vrouw. En deze doen het vaak nog beter met het computersysteem dan de mannen.


Ps: Berichtje nummer 100! Kom ik nu ook bij de geheime club van 100 en leer ik ook de geheime handdruk?? :wink:
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Plaats reactie