Transseksualiteit op tv

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Transseksualiteit op tv

Bericht door adriana »

Hi allemaal,
had gisteren de BBC of channel 4 aan en zat te kijken naar een programma van Ruby Wax, zij is nogal bekend om haar direkte benadering en scherpe opmerkingen naar de personen die zij interviewed. In haar programma kreeg ze goed lik op stuk want haar gast was de Engelse presentatrice van "the weakest chain" en dit is iemand die niet op haar mondje gevallen is. Het interview was over en ik dacht het programma ook en wilde het afzetten toen er nog een gaste kwam, een transseksueel of beter postup.

Deze vrouw was visueel weinig vrouwelijk en het was duidelijk dat het publiek een beetje zat te ginnegappen en Ruby wilde scoren met de opmerking nu ze vrouw was waarom ze geen jurk droeg, simpel gedacht nu ben je vrouw en daarom draag je toch geen spijkerbroek. Zij antwoorde ze dit allang achter zich had gelaten m.a.w. kleding is geen indicatie voor je ware gender.
Gaandeweg merkte ik dat men de eerste indrukken over haar, een beetje lacherig, aan het bijstellen was door haar openheid over haar transseksualiteit.
Zij vertelde dat ze getrouwd was geweest, gehouden had van haar vrouw en 2 grote kinderen had. Dat ze geprobeerd had haar vrouwelijk gevoelens te verdringen maar tevergeefs en dat dit niet iets is wat je op een zondag namiddag uit een boekje haald.
De relatie met haar 2 kinderen was uitstekend en ook met haar ex onderhield ze een goed kontakt, ze had geprobeerd om nu als vrouw een relatie met mannen aantegaan maar toch de voorkeur gaf aan een vrouw.

Ik weet niet hoe dit intervieuw sommige mensen een betere/andere indruk heeft gegeven over het fenomeen transseksualiteit, maar veel mensen kijken naar dit programma en het zal hier en daar toch wel het verkeerde beeld hebben bijgesteld die de meesten mensen hebben aangaande transseksualiteit, speciaal omdat ze erg open en gewoon zichzelf was met de benadrukking dat ze nu erg gelukkig was.

Dit was het bewijs dat in een programma met een van Engelands top intervieuwsters, Ruby Wax, dat transseksualiteit op een eerlijke niet op sensatie beluste manier naar voren gebracht kan worden en de kijker geen mening opdringen.

Zouden we meer in Nederland moeten hebben, met de juiste personen, omdat je in een keer erg veel mensen bereikt.

Lieve groeten, Adriana
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Transseksualiteit op tv

Bericht door ilona »

adriana schreef:Zouden we meer in Nederland moeten hebben, met de juiste personen, omdat je in een keer erg veel mensen bereikt.
Geduld Adriana... geduld. Late night op 3... tot op het bot. Met Gooren en Ditvoorst ;-) Binnenkort ook op uw scherm... donderdag of de week erop ...

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Ilona,

Hou ons op de hoogte wanneer dit programma komt denk dat er een hoop mensen daar graag naar willen kijken en niet willen missen.
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Hoi Des,

Wil ik wel doen hoor... alleen maakt de omroep er zelf een zootje van. Oorspronkelijke uitzenddatum was 16 mei. Maar ivm het recente overlijden van Martin van Amerongen, werd die aflevering naar voren gehaald. En de 23 was de beurt aan Frans Molenaar. Of het donderdag aanstaande is? Ik zou het niet durven zeggen en de gidsen zijn ook heel beknopt in de aanduiding van het onderwep. Gewoon elke donderdag even teletekst raadplegen ;-)

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Vernomen via de doorgaans betrouwbare tam-tam...

Het lijkt nu echt door te gaan... donderdag a.s. op Nederland 3: Late night - tot op het bot. Als de berichten niet bedriegen om 23.15 uur . Met Louis Gooren in de hoofdrol en - dus-over transseksualiteit.

Loontje
Everybody 's free... to feel good :-)
Gebruikersavatar
estherj
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: vr apr 26, 2002 8:52

Bericht door estherj »

k zal eens kijken vanavond en bedankt voor de tip,loon.

doei,
esje.
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Ilona

dank voor je tip ik ga vanavond kijken :D
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

leuke foto

Bericht door Joanne »

Leuke foto Loontje.

Je staat er patent op.

Liefs Joanne
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: leuke foto

Bericht door ilona »

benthemj schreef:Leuke foto Loontje. Je staat er patent op.
Hey... thnxxx Joanne... :oops: :oops: :oops:

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Bericht door Wendy_ »

Leuke foto ilona, heb inmiddels gesprek met dhr gooren gezien was zeer zeker voor leek als ik interressant.

Wen
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Dank je Wendy... voor die complimenten met de foto en zo... zal ik 'm alleen niet ff oplichten... erg donker enzo....
Alleen... dat gesprek met die Gooren? 't Viel me vies tegen. Maar blij dat jij er wat van hebt opgestoken :roll:

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Loon

Mij viel het ook niet tegen.
Het interview ging over de man en de liefde voor zijn vak.
Dus niet over transseksualiteit in het byzonder.
En je weet toch dat als je iets goed wilt doen je het nog altijd zelf zult moeten doen.
Aardige man die Gooren al ben ik het in sommige opzichten niet met hem eens maar ach, het was zijn interview.

Liefs Joanne
Het blijft een leuke foto.
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

benthemj schreef: Het interview ging over de man en de liefde voor zijn vak. Dus niet over transseksualiteit in het byzonder.
Je hebt gelijk Joanne. In die zin was het een uitstekend en onderhoudend programma. 'k Had alleen zo ongeveer iedereen in m'n omgeving getipt van.... kijken. En die hebben dus een interview met een aardige en gedreven man gezien, maar zijn geen steek wijzer geworden over TS :lol: :wink: :roll:
benthemj schreef: Het blijft een leuke foto.
Euhhh... zal ik een pol starten... oplichten of niet? :D :roll: :lol:

Liefs - Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi ilona
ik heb het programma ook gezien en ja vindt het best wel een mooi portret over die man.
zoals je zegt thema transseksualiteit opzich misschien niet echt aan het woord gekomen.
maar aan de andere kant voor iemand als onder andere ikzelf die nog aan het begin staan,heb ik wel een globale indruk gekregen van een man die in de toekomst mogelijke een zeer belangrijke rol zal/kan gaan spelen en mijn leven en welzijn .
heb dus de indruk mocht ik ooit met die man in aanraking komen dat het een man is die 100%achter zijn overtuigingen staat.
en dat hij alle mogelijkheden die hij tot zijn beschikking heeft zal aanwenden om de best mogelijke zorg te geven.
zeker voor iemand die als ik nog aan het begin van een lange weg staat zeker en geruststellende gedachte.

groetje joca

ps foto is prima zo toch maar het gebruik van een beetje high- light
hier en daar is een dame niet vreemd toch :lol:
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Euhhh... zal ik een pol starten... oplichten of niet? :D :roll: :lol:
Nee natuurlijk niet poepie.
Je moet die foto neerzetten zoals JIJ hem het leukst vind.

Liefs Joanne
Plaats reactie