reportage: Vergezichten

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
in-sanne-ty
ff weer wat posten

reportage: Vergezichten

Bericht door in-sanne-ty »

Omroep Brabant TV schreef: Maandag 14 augustus in Vergezichten de 57-jarige Dirkje van Os. Sinds enkele jaren hult hij zich in vrouwenkleren. Wat tijdens zijn kinderjaren begon met het aantrekken van moeders beha is zo uitgegroeid tot een heuse levenswijze.

Met liefde en plezier heeft travestiet Dirkje het harde boerenbestaan ingeruild voor het doen van het huishouden.

In de portrettenserie Vergezichten worden de levens van dertien bijzondere Brabanders belicht.

Bekijk de uitzending hier online
(nog tm volgende week maandag)
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Wat ziet ze eruit..

Serieus, mijn oma van 78 zit er minstens net zo goed uit.
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

nou inderdaad :-? maar wel tof dat ze zich zo laat filmen enzo :D
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Florieke,

Uiterlijk is niet het enige dat telt. Wat mij vooral opvalt in het stukje is het geluk en de innerlijke rust die deze mens uitstraalt. En de eigen keuzes die ze durft te maken. Prachtig, toch? Als ik zo gelukkig zou zijn op die leeftijd als dat zij uitstraalt dan zou ik het er graag voor doen!

Sanne, bedankt voor het posten van de link!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

"doen zoals je bent"
Na het lezen van een aantal reacties had ik even verwacht, een soort "Berendien uut Wisp" aan te treffen en vervolgens te zien hoe ze volkomen voor gek zou worden gezet.
Maar gelukkig bleek dat niet waar te zijn, ik vond het een heel mooi portret.
Dirkje heeft de keuzes weten en durven te maken die voor haar nodig waren om gelukkig te worden. Ze laat zich niet gek maken door de waan van de dag, de waan van de maatschappij en daar zouden heel veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
in-sanne-ty
ff weer wat posten

Bericht door in-sanne-ty »

@Frederique_ en Kim_E:
Jullie verwoorden precies 't gevoel wat ik had bij deze dame. Misschien ziet ze er niet op en top vrouwelijk uit, maar ondanks dat heeft ze wel het lef om naar buiten te gaan en zichzelf te tonen zoals ze wil zijn. Als ik naar de reportage kijk zie ik gewoon een stralend gelukkig mens met het lef waar menigeen hier jaloers op is...

Ik werd zelf ook helemaal gelukkig van dat prachtmens en kon 't niet laten om de link hier te posten... :D

Groetjes ;)
Diego
ff weer wat posten

Bericht door Diego »

..............maar een beetje make-up had geen kwaad gekund............ Als je vrouw wil zijn wil je toch helemaal vrouw zijn ?? (nou ja bijna dan).

Wel perfect hoor, lekker jezelf kunnen zijn.
Diego
ff weer wat posten

Bericht door Diego »

moest wel lachten hoe ze haar rok(jes) ophangt aan een kledinghangertje . . .ze vraagt zich waarschijnlijk nog steeds af waarom er nou aan de bovenkant van die rare bandjes zitten.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Lana schreef:..............maar een beetje make-up had geen kwaad gekund............ Als je vrouw wil zijn wil je toch helemaal vrouw zijn ?? (nou ja bijna dan).

Wel perfect hoor, lekker jezelf kunnen zijn.
bijna dan?

Ik denk dat iedere T* voor zichzelf moet uitmaken wat voor vrouw zij wil neerzetten, om zich daar lekker en gelukkig bij te voelen.
Ik denk dat Dirkje daar inderdaad wel wat lagere eisen aanstelt, dan wat ik zelf doe (en dat zal voor vele forummeiden wel het geval zijn, anders zat je hier ook niet te schrijven en te lezen).
Maar ze is gelukkig. En ze is realistisch in het maken van haar keuzes, geen onmogelijke dromen en dat is natuurlijk ergens ook wel een verstandig voorbeeld. Aan het eind van de reportage laat ze nog wel weten dat als ze 20 of 25 was geweest, dan zou ze misschien wel anders kiezen, maar dat is natuurlijk niet zo en daar kan ze in berusten (hoewel ze het zonde vindt van al die jaren die ze "weggegooid" heeft in haar leven).
groetjes,
Arike

"But life is too short
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lana,

Ik heb het ook anderhalf jaar zonder make-up gedaan - en ik voelde me daar beter bij dan met make-up. Tegenwoordig doe ik dat anders en daar voel ik me ook goed bij.

't Is maar net in wat voor fase je zit en wat je belangrijk vindt: vind je het belangrijk(er) om "bij de groep vrouwen" te horen dan zul je heel snel voor make-up kiezen, omdat je zonder make-up daar gewoon nooit bij zult horen. Vind je het belangrijk(er) om vooral je eigen gevoel te volgen en zal het je (relatief) een zorg zijn wat je omgeving daarvan vindt - dan maakt make-up/passability niet zoveel uit, of dan speelt 't pas later een rol als je gevoel later pas die richting in wil.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Florence
ff weer wat posten

vergezichten

Bericht door Florence »

Beste vriendinnen,

ik denk dat we heel gelukkig moeten zijn ,met het feit dat Dirkje zo'n eenvoudige niet opgetutte persoon is,die gewoon van uit haar hart praat,dit laat bij veel mensen de negatieve vooroordelen die zij van ons hebben verdwijnen.hulde aan de eenvoud van Dirkje.
ik zou willen dat ik me zo zou kunnen profileren.

groetjes Florence
corrie-a
is nieuw hier

uitzending Brabant

Bericht door corrie-a »

Hallo allemaal,

inderdaad mooi om iemand helemaal zichzelf, ook onvolmaakt, te zien
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

In deze post:
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=4143
zal toch dezelfde Dirkje bedoeld worden? Wel een jaartje ouder, dus blijkbaar net jarig geweest.
Binnenkort zien we haar ook bij Man bijt hond.

(Tenminste als iemand een goede tip voor de redactie heeft, ik niet dus)
groetjes,
Arike

"But life is too short
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Heb de uitzending net bekeken en ik heb zitten genieten. Wat een pracht mens!!!
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Plaats reactie