Vraagje over Bont?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Mirthe
ff weer wat posten

Vraagje over Bont?

Bericht door Mirthe »

fff snel dit:

Waarom is het toch zo dat wij (ok niet iedereen) Maar velen van ons graag bont dragen. Ik zelf ook vind het geweldig. Maar waar komt dat toch vandaan.

Misschien is dit in de cat. loze vragen absoluut een loze vraag. :) Maar toch heb jij dat nou ook wel eens. Dus stel ik het maar op het forum :) En best wel leuk eigenlijk. even een luchtige vraag. Terwijl bont niet luchtig is maar warm en zacht.

Ik snap mezelf ook niet daarin maar ik weet wel dat ik het heerlijk zacht vind en 's winters (als het koud is in de lente en de herfst) graag er in loop. Wat is dat toch eigenlijk. Ik weet dat meer dames dat hebben maar waar komt het vandaan.

Zou het nu komen omdat het ultieme vrouwlijke jassen zijn?

Dus als jij dit leest en denkt. Laat ik is reageren. Ik ben nieuwsgierig hoeveel dat van ons nu hebben of niet?

Groetjes Esther :P
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Esther,

ik draag ook bontjassen in de winter, daar ben ik zo'n 15 jaar geleden mee begonnen, tijdens het hoogtepunt van de anti-bont campagnes. Aanvankelijk uit verzet tegen overdreven politiek correcte opvattingen, want als je tegen het dragen van bont bent, draag dan ook geen leren schoenen, jassen of broeken, was en is mijn credo.
Ik kocht mn op het Waterlooplein de meest waanzinnige 60's/70's bontjassen, die getailleerde jaren 70 jassen, maar ook de A lijn bontjassen uit begin jaren 60. Ik kon zelfs een echte ocelot (soort panter) op de kop tikken tegen een erg zacht prijsje :-)

Momenteel heb ik een korte, getailleerde jaren 70 nerts hangen en een korte poolvos, ook jaren 70, beiden van het Waterlooplein, in verbazingwekkend goede conditie gekocht.

Het is lekker warm om te dragen in de winter, en eerlijk is eerlijk: bont houdt het midden tussen chique en hoerig.......maar ook sjiek en elegant.

Afgelopen winter, tijdens een van de koude dagen had ik eens een hoofddoek elegant rond mijn hoofd en hals gewikkeld, had ik mijn Gucci zonnebril op, (de zon scheen nogal fel ja), droeg ik mijn korte nerts, verder een gewone zwarte broek, kalfsleren laarzen en handschoenen.... en een (ook echte) krokohandtas, tres chique, tres New York like, dacht ik zo, en dat bleek inderdaad toen ik door een hele grote, gespierde suri man met een mond vol gouden tanden en zwaar behangen met dikke, gouden sieraden glimlachend en goedkeurend werd opgenomen, en vervolgens werd begroet met........."Yo! Gangsterwidow!"

Compliment? Of niet? Ik vond het wel heel erg leuk in ieder geval.

Groetjes Mila.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Wat een idioten zijn jullie zeg!!

Zo worden dieren behandeld in een furfarm in China!!

LEVEND GEVILD!!

En in het westen?? Zo gaat er er in de VS aan toe... Die bekend staat als 1 van de meest diervriendelijke van de wereld...

Dat jullie dierenleed nodig hebben om je vrouw te voelen: echt walgelijk!

En ik wil het gebruik van leer of vlees helemaal niet goedpraten (ik doe er zelf trouwens niet aan mee) maar bont is zooooooo onnodig!!
Bij een koe wordt het hele dier gebruikt.. (Vlees, botten en huid...) In de huidige maatschappij is het nog steeds gangbaar om vlees te eten dus als zo'n beest geslacht wordt dan maar liever zo veel mogelijk ervan gebruiken vind ik...
Maar bij bont wordt een beest alleen maar gefokt om de pels.... Een pels die we helemaal niet nodig hebben... Alleen maar om het zogenaamde 'mooie'...

Nou veel plezier met jullie bont hoor!! Afbeelding

Afbeelding
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Ik weet niet, hoe je er aan komt dat 'velen van ons' graag bont dragen. Ik niet in ieder geval. En wat ik heb gezien op T&T avonden en andere T-gelegenheden valt het wel mee met de passie voor bont.

Ik geef toe dat bont heerlijk aanvoelt en erg aaibaar is. Maar dan wel graag met de oorspronkelijke eigenaar erin.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

Jamie: als we alle onnodige dingen gaan boycotten zijn we nog wel even bezig lijkt me. En wat ik vaak zie als 'actie' tegen bont, het verf gooien naar zo'n jas, dat is al helemaal dom. Dan is het beestje dus niet alleen pijnlijk aan zn eind gekomen voor een jas, maar voor een jas die nooit meer gedragen zal worden. Vind ik zelf nog idioter dan het dragen van bont.

Ik ben zelf ook geen fan van bont, maar als er dieren worden gefokt voor hun pels en ze pijnloos worden afgemaakt heb ik er opzich geen probleem mee. Gebeurd immers ook met varkens en koeien.
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik draag geen bont. en zal het ook nooit willen.
Niet omdat ik er op tegen ben.
Ik hou er helemaal niet van, ik vind er ook helemaal niets vrouwlijks aan...
Groetjes Derya
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Jamie,

sjees, vergis jij je even mbt China zeg? Daar worden de desbetreffende pelsdieren ook opgegeten hoor, chinezen eten ook honden en kattenvlees, remember? Dus die gevilde pelsdieren worden ook helemaal voor menselijke consumptie gebruikt hoor, in China word echt nix weggegooid, gezien het probleem van overbevolking daar, en hoe het Chinese volk van voedsel te voorzien. Hence, the one child policy in China.

Take it easy!

Groetjes Mila, nou ook bepaald geen veggie, en in ieder geval dagelijks leren schoenen dragend.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

mila schreef:Hoi Jamie,

sjees, vergis jij je even mbt China zeg? Daar worden de desbetreffende pelsdieren ook opgegeten hoor, chinezen eten ook honden en kattenvlees, remember? Dus die gevilde pelsdieren worden ook helemaal voor menselijke consumptie gebruikt hoor, in China word echt nix weggegooid, gezien het probleem van overbevolking daar, en hoe het Chinese volk van voedsel te voorzien. Hence, the one child policy in China.
Ik denk niet dat de dieren, die gevild worden op het filmpje in Jamie's link, bedoeld zijn voor menselijke consumptie.
Als je op die manier een dier 'slacht', dan is het vlees direct waardeloos geworden, omdat de beesten niet leegbloeden.
Maar misschien denken ze er in China anders over. Smakeloosheid verschilt per land.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Tijn schreef:Jamie: als we alle onnodige dingen gaan boycotten zijn we nog wel even bezig lijkt me. En wat ik vaak zie als 'actie' tegen bont, het verf gooien naar zo'n jas, dat is al helemaal dom. Dan is het beestje dus niet alleen pijnlijk aan zn eind gekomen voor een jas, maar voor een jas die nooit meer gedragen zal worden. Vind ik zelf nog idioter dan het dragen van bont.

Ik ben zelf ook geen fan van bont, maar als er dieren worden gefokt voor hun pels en ze pijnloos worden afgemaakt heb ik er opzich geen probleem mee. Gebeurd immers ook met varkens en koeien.
De PETA doet niet meer aan acties met verf. Je kunt je oude bontjas doneren die dan ontkleurd wordt en gelabeled met PETA (waardeloos gemaakt) en dan worden die jassen gegeven aan daklozen.

Die beesten worden dus niet pijnloos afgemaakt. Heb je het filmpje bekeken? En hun leven in die kooi is al helemaal weerzinwekkend.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

mila schreef:Hoi Jamie,

Take it easy!

Groetjes Mila, nou ook bepaald geen veggie, en in ieder geval dagelijks leren schoenen dragend.
Nou ook al wordt dat vlees in China wel opgegeten: heb je gezien hoe die beesten 'geslacht' worden. Terwijl ze nog leven wordt dat vel eraf getrokken! Dus dan maakt het mij niks meer uit of het vlees dan wel of niet geconsumeerd wordt erna.

En in Europa of de VS waar dan de omstandigheden wel zogenaamd okay zijn, wordt het vlees dus NIET gebruikt....
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

ik ken het type filmpje, beestje wordt aan z'n staart gehangen, mes in de buik, huid eraf, beest in de afvalbak. Maar zoals ik al zei vind ik dit ook niet goed. Als ze pijnloos worden afgemaakt en dan van hun huid ontdaan worden heb ik er geen problemen mee.
Je kunt je oude bontjas doneren die dan ontkleurd wordt en gelabeled met PETA (waardeloos gemaakt) en dan worden die jassen gegeven aan daklozen.
welke de jas vervolgens het label eraf halen en weer doorverkopen voor bier en vrouwen. Als je echt iets tegen bont wil doen moet je volgens mij bij de grote ontwerpers zijn en bij hun gaan klagen, niet bij degene die de jas kopen. Die hoeven niet gestraft te worden omdat ze iets kopen wat door een stel fashionnichten (niets tegen homo's hoor, maar ik vind die mannetjes die mode maken meestal zo nichterig dat het bijna pijn doet aan m'n ogen) als 'mode' en 'in' hebben verklaard.[/quote]
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Mirthe
ff weer wat posten

Bericht door Mirthe »

Zo wil even een kleine reactie geven.

Lieve mensen,

Allereerst wil ik niemand tegen haar zere been aanschoppen. AUW
Maar ja met dit soort onderwerpen gebeurd dat al gauw.

Nu heb ik altijd geleerd dat je alles mag vragen en dat er mensen zijn met meningen. Dus ja als je een mening hebt is er iemand voor of tegen.

Weet je wat erg is...... geen mening hebben.

Dus wat ik hiermee aan geef is dat ik het geweldig vind dat mensen voor dieren opkomen!! Ik ook.

Maar om nu alles weer in dit PETA daglicht te plaatsen......

Dat was mijn vraag niet en de geen met de grootste mond wint het in dit geval.. (en dat ben ik niet)

Ik probeer netjes en degelijk nu te antwoorden.

He JAMIE Nepbont dus........ :)

Als je nu je vraagstelling anders had gemaakt ipv zo'n toon dan had er een beter energie ingezeten dan dit.

En ook als je echt bont zou gebruiken wat maakt het uit. VOOR OF TEGEN.. Dat was mijn vraag niet!

De vraag stelling is totaal uit zn verband gerukt.

Mijn vraag was dus ook niet wie is er voor of tegen bont.

Als laatste zeg ik erover dat Sophie Ellis Bexter een mooie vrouw is en jammer een mooie neppert had er echt geweldig gestaan!!

Kus van Esther :wink:
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Tijn schreef:ik ken het type filmpje, beestje wordt aan z'n staart gehangen, mes in de buik, huid eraf, beest in de afvalbak. Maar zoals ik al zei vind ik dit ook niet goed. Als ze pijnloos worden afgemaakt en dan van hun huid ontdaan worden heb ik er geen problemen mee.
Dus je bent het er mee eens dat het niet kan? Want zo gebeurt het dus op dit moment NIET. En ik vind het afmaken niet eens het belangrijkste. Dat duurt nog het kortst. Als ze eerst weken (soms met open wonden of oog of oorontstekingen) opgesloten worden in mini-hokjes met raster-metaal aan alle kanten (ook aan de onderkant) die ze tot waanzin en soms zelfs kannibalisme drijft. Dat is pas een marteling. Die dieren worden naar mijn idee echt gezien als een product en niet als levende wezens met gevoel.
Tijn schreef: welke de jas vervolgens het label eraf halen en weer doorverkopen voor bier en vrouwen. Als je echt iets tegen bont wil doen moet je volgens mij bij de grote ontwerpers zijn en bij hun gaan klagen, niet bij degene die de jas kopen. Die hoeven niet gestraft te worden omdat ze iets kopen wat door een stel fashionnichten (niets tegen homo's hoor, maar ik vind die mannetjes die mode maken meestal zo nichterig dat het bijna pijn doet aan m'n ogen) als 'mode' en 'in' hebben verklaard.
Doorverkopen?? Ze worden echt speciaal WAARDELOOS gemaakt door ze te ontkleuren en te labelen. Niet meer mogelijk dus.

En alle schuld bij de modeontwerpers neerleggen vind ik onzin hoor. Het is vraag en aanbod. De mensen die zo'n jas kopen weten heel goed dat er veel dierenleed aan te pas komt voor het maken van zo'n jas. En die modeontwerpers zouden nooit producten maken met bont erin verwerkt als ze vooraf al wisten dat niemand het zou gaan kopen.
Maar het ook fijn zijn als er statements gemaakt zouden worden door modeontwerpers zelf door geen bont meer te verwerken. Maarja, veel zijn verblind door geld.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

@Esthertje
Ik werd getriggered door deze opmerking:
mila schreef:Hoi Esther,

ik draag ook bontjassen in de winter, daar ben ik zo'n 15 jaar geleden mee begonnen, tijdens het hoogtepunt van de anti-bont campagnes. Aanvankelijk uit verzet tegen overdreven politiek correcte opvattingen, want als je tegen het dragen van bont bent, draag dan ook geen leren schoenen, jassen of broeken, was en is mijn credo.
Zo erg offtopic is het nou ook weer niet hoor. Het gaat nog steeds over dragen van bont. We hebben het niet opeens over de tenaladyslips van mijn grootmoeder. Toch?
En wat ik er van vind heb ik al gezegd: ik heb bij bont meteen de associatie met extreem veel dierenleed. Dus het zou me absoluut geen vrouwelijk gevoel geven maar eerder een schuldgevoel.
En sowieso vind ik bont (ja dus ook nepbont) lelijk en ordinair staan. Het spijt me zeer. Ik vind het net zoiets als een tijgerprint. Iets voor omhooggevallen wijven a la Rochel Hazes.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Jamie schreef:En sowieso vind ik bont (ja dus ook nepbont) lelijk en ordinair staan. Het spijt me zeer. Ik vind het net zoiets als een tijgerprint. Iets voor omhooggevallen wijven a la Rochel Hazes.
Je haalt me de woorden uit de mond :lol:

Dorothy.
Plaats reactie