Beroep of werk

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Misschien komt het ook omdat juist ICT'ers veel internet gebruiken en daardoor "de weg" naar dit forum beter kunnen vinden...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Kim_E schreef:Bij het doorlezen van oude berichten op dit forum had ik al eerder de indruk dat heel wat van de forummers een technische achtergrond hebben (vooral de ICT). Ik kon het uiteindelijk dan toch niet laten om even de score in dit draadje te te tellen. Dan kom ik er op uit dat bijna driekwart "iets technisch" doet, waarvan zo ongeveer de helft in de ICT. Hoewel dit zeker geen statistisch betrouwbare steekproef is, vind ik dat toch wel onwaarschijnlijk hoog (zo populair is techniek toch niet in Nederland?).
Is dit nou toeval? :wink:
Je kan zoveel onderzoeken doorlezen als je wil, maar daar komt overal hetzelfde uit naar voren. Dat heel veel t's in de techniek te vinden zijn en dan vooral ICT. Waarom dat is, weet niemand, maar opvallend is het zeker. Kennelijk zijn wij niet een echte doorsnee van de Nederlandse bevolking :wink:
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Frederique_ schreef:Misschien komt het ook omdat juist ICT'ers veel internet gebruiken en daardoor "de weg" naar dit forum beter kunnen vinden...
Dat lijkt me niet. Tegenwoordig heeft toch bijna iedereen internet? Dat kan dan een steekproef niet zo sterk beinvloeden.
Cyn.
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Ik zal proberen de verhoudingen weer wat recht te trekken! Ik doe niets technisch en heb filosofie gestudeerd. Momenteel geen werk omdat ik net ben afgestudeerd, maar het zal vast geen ICT worden :)
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

Bericht door paula25 »

Het scheelde niet veel of ik had de agrarische opleiding gevolgd
suzanneR
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 1:14

Bericht door suzanneR »

Theatertechnicus,
op het toneel heel veel vrouwelijke mannen,
maar achter de schermen mannelijke vrouwen. . . . .

niet echt ideaal dus, en vooral de technische vrouwen die je soms tegenkomt doen erg hun best om de mannen op de vloer te overtroeven. . .
Maar ondanks al het macho gebeuren is er wel begrip voor gene zijde. . .
helen
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: za jul 09, 2005 23:02
Locatie: Enschede

Bericht door helen »

Geen it'er geen verzorging maar lasser (ik geloof dat er niet eens een vrouwelijke naam voor bestaat :-? )

Ik las verkeersmaterialen zoals verkeersbordpalen e.d. in elkaar.
Een echte mannenbaan dus :cry:

Mijn vader vond destijds dat ik maar in de bouw moest gaan werken,omdat daar toekomst in zat.
Ik was en ben een tenger persoontje van amper 55 kilo,met niets meer kracht dan de doorsnee vrouw,dus in de bouw had ik het snel gezien.
Ben daarna in de metaal sector terecht gekomen en dat beviel aanvankelijk erg goed.
Maar de laatste jaren gaat ook mijn mannenbaan me erg tegenstaan.
Ik hoop ooit een omscholing te kunnen doen,om toch eens in de verzorging mijn kost te gaan verdienen
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Juliette schreef:Ik doe 'iets met treinen' voor mijn werk.
Mmmmm zitten wij misschien bij dezelfde werkgever??? NSR :D
Laatst gewijzigd door johnn op vr sep 08, 2006 9:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Voor mijzelf doe ik al 30 jaar 'iets met reizigersvervoer per trein' ........maar ik ben geen T*, dus dat telt niet (denk ik).
Marcella daarintegen komt 'uit de bouw' (schilder) en is tijdens haar traject/transitie (min of meer 'per ongeluk' ) in de gezondheidszorg terecht gekomen.
Zowel in haar 'bouw periode' als later in de zorg heeft zij geen problemen gehad met haar T* zijn (transitie e.d.).....het is altijd goed geaccepteerd door haar collega's.
Ze heeft het nu goed naar haar zin in de zorg (zwak uitgedrukt) en is op dit moment 3e jaars VIG. (4 dagen werken, 1 dag naar school (heet BBL opleiding meen ik.....maar kan ook BOL zijn).
Ze heeft echt haar roeping gevonden in de zorg en doet het hartsikke goed......zo goed zelfs dat zowel haar praktijkbegeleiders als haar docent bij haar werkgever aangeven dat die er handig/goed aan doet om haar te laten doorleren voor niveau 4 (en verder eventueel).
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

johnn schreef:
Juliette schreef:Ik doe 'iets met treinen' voor mijn werk.
Mmmmm zitten wij misschien bij dezelfde werkgever??? NSR :D
Nopez, jij bent mijn klant, ik bestuur de 1:1 modelbaan :wink:
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Plaats reactie