18 jarigen zijn verplicht om een zorgverzekering te hebbenTijn schreef:welke verzekeraar dekt het nou een beetje dan, want dat heb ik nog niet gelezen ( of alweer vergeten), want ik moet voor half oktober beslissen of ik bij m'n moeder verzekerd blijf of zelf verzekerd, en dan lijkt het me wel handig als dit allemaal wordt vergoed, mocht ik besluiten het allemaal te doen en dergelijke.
transsexualiteit en zorgverzekering
Moderator: Moderators
Het onderzoek en later de behandeling door VU of UMCG en de voorgeschreven medicijnen vallen gewoon onder de basisvergoeding.
Logopedie os ook iets uit het basispakket.
Wat interessant is bij een vergelijking is kijken naar vergoedingen voor epilatie (heel wisselend), evt. cosmetische operaties (vrijwel nooit).
En het is natuurlijk niet slim om een eigen risico te nemen.
Logopedie os ook iets uit het basispakket.
Wat interessant is bij een vergelijking is kijken naar vergoedingen voor epilatie (heel wisselend), evt. cosmetische operaties (vrijwel nooit).
En het is natuurlijk niet slim om een eigen risico te nemen.
Cyn.
daarom dus ook zoeken wat goedkoper is voor mij als arme studentpaula22 schreef:18 jarigen zijn verplicht om een zorgverzekering te hebbenTijn schreef:welke verzekeraar dekt het nou een beetje dan, want dat heb ik nog niet gelezen ( of alweer vergeten), want ik moet voor half oktober beslissen of ik bij m'n moeder verzekerd blijf of zelf verzekerd, en dan lijkt het me wel handig als dit allemaal wordt vergoed, mocht ik besluiten het allemaal te doen en dergelijke.
spamqueen
omfgwtfbbq!!one1
omfgwtfbbq!!one1
Ik heb net even op de site van de Consumentenbond gekeken bij de vergelijking van ziektekostenverzekeringen.
Een selectiecriterium voor SRS o.i.d. zit er niet bij.
Als je selecteert op 'Vormverbeterende operatie uit persoonlijke behoefte' met een zeer uitgebreid pakket, dan zijn er maar een paar verzekeringen die alles vergoeden, en dan nog alleen op medische indicatie.
Die medische indicatie krijg je natuurlijk makkelijker als je als vrouw wordt behandeld, c.q. ingeschreven bij de verzekering.
Mijn idee is dat je niet moet beknibbelen op je verzekeringspremie.
Uiteindelijk zit er tussen een verzekering met een gemiddelde dekking en een verzekering met een zeer uitgebreid pakket ca. 50 euro per maand.
Dat verdien je volgens mij al gauw terug als je eens per jaar een vervrouwelijkende gezichtsoperatie vergoed krijgt.
En als je klaar bent, dan zoek je gewoon weer een goedkope verzekering. Niet erg netjes, maar wie houd je tegen.
Dorothy.
Een selectiecriterium voor SRS o.i.d. zit er niet bij.
Als je selecteert op 'Vormverbeterende operatie uit persoonlijke behoefte' met een zeer uitgebreid pakket, dan zijn er maar een paar verzekeringen die alles vergoeden, en dan nog alleen op medische indicatie.
Die medische indicatie krijg je natuurlijk makkelijker als je als vrouw wordt behandeld, c.q. ingeschreven bij de verzekering.
Mijn idee is dat je niet moet beknibbelen op je verzekeringspremie.
Uiteindelijk zit er tussen een verzekering met een gemiddelde dekking en een verzekering met een zeer uitgebreid pakket ca. 50 euro per maand.
Dat verdien je volgens mij al gauw terug als je eens per jaar een vervrouwelijkende gezichtsoperatie vergoed krijgt.
En als je klaar bent, dan zoek je gewoon weer een goedkope verzekering. Niet erg netjes, maar wie houd je tegen.
Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zie ook de links:
http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen/
http://www.independer.nl/default.aspx?s ... page=intro
http://www.verzekeringssite.nl/zorgverz ... dcampaign=
Ik heb in 2006 zelf via dergelijke sites lopen te vergelijken (o.b.v. ziekenhuizen die aangesloten waren) en daarna op de sites van de verzekeraars zitten te kijken wat er wel/niet in de basis- en aanvullende polissen zit. Het was een heel gepuzzel (waarbij ik m.n. op mijn diabetes gelet heb). Toen ik een betere verzekeraar had gevonden dan ik nu heb heb ik aan de nieuwe verzekeraar gevraagd of ze m'n (toen: vrijwel nieuwe) insulinepomp zouden overnemen. 1 verzekeraar wou dat niet op voorhand zeggen (ik moest zelf dat risico maar nemen), een ander heeft helemaal niet gereageerd...
Wat ik hiervan vind zal duidelijk zijn - maar gelukkig komen er binnenkort verkiezingen en kan ik de partijen die hiervoor kozen "belonen" door ze niet te stemmen. En mijn advies is om mij hierin te volgen
Groetjes,
Frederique
http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen/
http://www.independer.nl/default.aspx?s ... page=intro
http://www.verzekeringssite.nl/zorgverz ... dcampaign=
Ik heb in 2006 zelf via dergelijke sites lopen te vergelijken (o.b.v. ziekenhuizen die aangesloten waren) en daarna op de sites van de verzekeraars zitten te kijken wat er wel/niet in de basis- en aanvullende polissen zit. Het was een heel gepuzzel (waarbij ik m.n. op mijn diabetes gelet heb). Toen ik een betere verzekeraar had gevonden dan ik nu heb heb ik aan de nieuwe verzekeraar gevraagd of ze m'n (toen: vrijwel nieuwe) insulinepomp zouden overnemen. 1 verzekeraar wou dat niet op voorhand zeggen (ik moest zelf dat risico maar nemen), een ander heeft helemaal niet gereageerd...
Wat ik hiervan vind zal duidelijk zijn - maar gelukkig komen er binnenkort verkiezingen en kan ik de partijen die hiervoor kozen "belonen" door ze niet te stemmen. En mijn advies is om mij hierin te volgen
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Dorothy Schreef:
Irene
Dat klopt Dorothy, maar er is wel een drempel voor de bijzondere kosten en die is erg hoog. Je moet echt gigantisch veel kosten maken wil je een beetje terug krijgen, overigens is in dat geval de premie voor de ziektekosten ook aftrekbaar.Bij een (chronische) ziekte kan je allerlei zelf betaalde kosten opvoeren als aftrekpost bij het invullen van je belastingformulier. Ook je verzekeringspremie kan je hierbij opvoeren.
Misschien lukt dat ook wel met eigen kosten, die je maakt voor je transitie.
Irene
Kleine stapjes
Maar weer eens even ophalen dit topic...
Het is er nu, zo aan het einde van het jaar, de tijd voor om daar over na te denken lijkt me.
Zit er zelf aan te denken om over te gaan stappen ivm zeer beperkt vergoeding voor ontharing bij mijn huidige ziektekostenverzekeriaar CZ.
(slechts 570 euro éénmalig gedurende looptijd vd verzekering)
Heb nu VGZ op het oog omdat daar per jaar 800 euro vergoed wordt....
Iemand nog een andere suggestie waar je beter terecht zou kunnen?
Het is er nu, zo aan het einde van het jaar, de tijd voor om daar over na te denken lijkt me.
Zit er zelf aan te denken om over te gaan stappen ivm zeer beperkt vergoeding voor ontharing bij mijn huidige ziektekostenverzekeriaar CZ.
(slechts 570 euro éénmalig gedurende looptijd vd verzekering)
Heb nu VGZ op het oog omdat daar per jaar 800 euro vergoed wordt....
Iemand nog een andere suggestie waar je beter terecht zou kunnen?
live, laugh, love
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Menzis (+ pakket "extra verzorgd 3") leverde mij vorig jaar € 1000 op.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Forumdiva
Ja, en dat is gedurende de gehele looptijd van de polis, en kun je ook extra verzorgend 4 nemen, is het bedrag € 1500, dan is € 800 p/jr aantrekkelijker. Maar er spelen veel meer factoren een rol. Bedenk wel dat er steeds meer verzekeraars zullen komen die regels gaan stellen voor toegang tot de extra pakketten..Frederique_ schreef:Menzis (+ pakket "extra verzorgd 3") leverde mij vorig jaar € 1000 op.
Groetjes,
Frederique
Het elk jaar wisselen om gebruik te maken van het voor jou beste pakket, of het maximale er uit te halen en weer een andere verzekeraar te nemen gaat echt niet blijven.
Ziekenfondsen hadden vroeger ook 6-12 maanden wachttijd voor je gebruik kon maken van de aanvullende verzekering, die tijd kon nog weleens terugkomen, en medische keuringen erbij gebeurt bij sommigen nu al.
-
- dagelijks aanwezig
Ontharingssessies zijn zo goedkoop geworden, dat het niet eens de moeite meer is om dit te laten vergoeden.
Ik heb al tig jaar het Zilveren Kruis en die vergoeden maar minimale dingen,
en de srs hebben ze nog vergoed dat is mooi zat zo, de rest betaal ik.
Met een paar jaar zal er wel steeds minder vergoed worden, ik denk zo n beetje aan de medicijnen, al het gedoe rond de apothekers de laatste tijd, dan lijdt dit vast en zeker tot zelf betalen.
Met een paar jaar zal er wel steeds minder vergoed worden, ik denk zo n beetje aan de medicijnen, al het gedoe rond de apothekers de laatste tijd, dan lijdt dit vast en zeker tot zelf betalen.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik vraag het me af of die sessies allemaal zo goedkoop zijn, ik hoor daar enorm uiteenlopende verhalen over, met even veel uiteenlopende bedragen.antoinette41 schreef:Ontharingssessies zijn zo goedkoop geworden, dat het niet eens de moeite meer is om dit te laten vergoeden.
Zelf betalen = zelf doding.
Behalve de weinig gelukkigen die nog een inkomen hebben, of over voldoende kapitaal beschikken. Die kunnen wat genuanceerder ernaar kijken. Dat is nu juist het hele probleem met de hele SRS gebeuren.
Wie zelf over voldoende geld beschikt maakt zich nergens ( bijna ) zorgen om, qua transitie, maar anderen plegen misschien zelfs zelfmoord louter omdat er een schakel in het traject niet vergoed wordt. Armoede onder transen die het traject nog in moeten, / ex transen, oftewel mannen of vrouwen met een trans verleden, is niet ongewoon.
Daar wordt zo vaak aan voorbijgegaan, soms ook door mede transen, en ogenschijnlijk door diegene die nu nog zogenaamd "zorg" leveren. Waar gat dat allemaal naar toe? Als het steeds meer afgebouwd wordt? Moeten we allemaal in de prostitutie om de transitie te kunnen betalen.... Laten we hopen van niet. Ik ga er nu nog steeds van uit dat het net niet zo ver komt, maar je kan van alles verwachten, waarvan veel onder het mom van de recessie.
Petra v
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
-
- dagelijks aanwezig
Dat het niet bij iedereen rozegeur en maneschijn is, qua inkomen,etc, daar heb je gelijk in Petra.
Ik vind het ook de normaalste zaak dat mensen die dit traject in gaan, vanuit overheidswege vergoedingen kunnen krijgen en zo toch nog het hele traject op een normale manier kunnen doorlopen.
Ik heb al vele medemensen ontmoet , die het van een bijstandsuitkering moeten doen,een trieste zaak ,dat zij ook worden belemmerd in dit hele proces,door een laag inkomen, geen werk etc..
Hier moet zeker wat aangedaan worden door de regering,alleen heeft het volgens hen geen urgentie.
Ze hebben het te druk met ontwikkelingshulp, banken redden enz.., en vergeten hun eigen medemensen in Nederland.
Als ik in de regering mag plaatsnemen is dit een van de verbeterpunten.
antoinette
Ik vind het ook de normaalste zaak dat mensen die dit traject in gaan, vanuit overheidswege vergoedingen kunnen krijgen en zo toch nog het hele traject op een normale manier kunnen doorlopen.
Ik heb al vele medemensen ontmoet , die het van een bijstandsuitkering moeten doen,een trieste zaak ,dat zij ook worden belemmerd in dit hele proces,door een laag inkomen, geen werk etc..
Hier moet zeker wat aangedaan worden door de regering,alleen heeft het volgens hen geen urgentie.
Ze hebben het te druk met ontwikkelingshulp, banken redden enz.., en vergeten hun eigen medemensen in Nederland.
Als ik in de regering mag plaatsnemen is dit een van de verbeterpunten.
antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Huh? topic zomaar opeens verplaatst....
Heb nog een keer gebeld met klantenservice van VGZ.
Specifiek ook uitgelegd dat ik naar ze zou willen overstappen
ivm veel betere vergoedingen die mij goed zouden uitkomen in verband met mijn transeksualiteit.
De dame reageerde niet alleen heel vriendelijk maar had ook alle begrip.
Omdat ik zelf twijfelde over acceptatie van de kant van de verzekeraar,
heeft ze me ook dat nog eens heel nadrukkelijk en goed uitgelegd.
Zowel voor basis en aanvullende verzekeringen hebben ze acceptatieplicht.
Dus overstappen kan zonder problemen.
Alleen op een aantal specifieke tandartspolissen zijn keuringen verplicht.
@A: Ik zou (of ik het nu makkelijk kan betalen of niet),
de behandelingen nou niet echt goedkoop willen noemen.
En 800 euro bijdrage ieder jaar weer, is zeker de moeite waard.
Ik weet dus wel waar ik volgend jaar naartoe ga.
Heb nog een keer gebeld met klantenservice van VGZ.
Specifiek ook uitgelegd dat ik naar ze zou willen overstappen
ivm veel betere vergoedingen die mij goed zouden uitkomen in verband met mijn transeksualiteit.
De dame reageerde niet alleen heel vriendelijk maar had ook alle begrip.
Omdat ik zelf twijfelde over acceptatie van de kant van de verzekeraar,
heeft ze me ook dat nog eens heel nadrukkelijk en goed uitgelegd.
Zowel voor basis en aanvullende verzekeringen hebben ze acceptatieplicht.
Alleen op een aantal specifieke tandartspolissen zijn keuringen verplicht.
@A: Ik zou (of ik het nu makkelijk kan betalen of niet),
de behandelingen nou niet echt goedkoop willen noemen.
En 800 euro bijdrage ieder jaar weer, is zeker de moeite waard.
Ik weet dus wel waar ik volgend jaar naartoe ga.
live, laugh, love
-
- Forumdiva
Dat is HUN beleid tav aanvullende verzekeringen. Alleen voor de basisverzekering is er een wettelijke acceptatieplicht. Voor aanvullende verzekeringen, geen enkele, is er die, verzekeraars kunnen daar mee doen wat ze willen, zoals bv ieder jaar de vergoedingen aanpassen.Lomar schreef:Zowel voor basis en aanvullende verzekeringen hebben ze acceptatieplicht.
Alleen op een aantal specifieke tandartspolissen zijn keuringen verplicht