FFS

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
eline bergman
is nieuw hier

FFS

Bericht door eline bergman »

Is het mogelijk om FFS te doen voor je full-time gaat leven als vrouw ? Het zou makkelijker om te gaan werken als vrouw als je er ook een beetje uitziet als een vrouw. Zijn er artsen die dit soort operatie willen doen voordat je de real-life test volledig hebt uitgezeten ?
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Lijkt mijns inziens geen probleem. Via de Wellness Kliniek weet ik dat ook mannen b.v. een adamsappelreductie ondergaan, of andere corrigerende ingrepen.
Daar maakt men geen punt van of je wel of niet in je RLE zit, of wel of niet de officiele weg volgt, man of vrouw bent of iets er tussenin.

Liefs, Kitty.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi

Wat Kitty zegt klopt. Wanneer je het tenminste zelf betaalt (en voor een FFS is dat vrijwel altijd het geval). Zeker wanneer je motivatie goed is zal er geen punt van gemaakt worden.

Maar ik zou niks overhaasten. Van de hormonen verander je evengoed.
Ik had in het verleden ook het idee dat ik eerst passabel moest worden voor ik omkon. Maar voor ik hormonen kreeg, was ik al met androcur begonnen. En na een half jaar androcur werd ik als man al regelmatig met mevrouw aangesproken. Toen bleek het opeens vanzelf te gaan.
En zonder operatieve ingreep.
Cyn.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Eline,

ik vind het persoonlijk een erg slim idee, nog als 'man' leven, maar je op RLE voorbereiden door alvast je baardgroei te laten verwijderen en een FFS te ondergaan, als bruin dat financieel kan trekken tenminste.
Ik ken een full time TV die zich eerst (zonder hormoongebruik) succesvol heeft laten ontharen, en die gewoon zei dat de huiduitslag ed een reactie op scheren was, kon ook makkelijk, ze leefde nog als man. Toen de baardepilatie voltooid was is ze full time als vrouw gaan leven, en tamelijk succesvol, want geen kilo's make up nodig om haar baardgroei te verbloemen.

Voor wat betreft een (full) FFS: als je als man leeft en een FFS ondergaat in de zin van een voorhoofdsconstructie, een mannelijk voorhoofd is namelijk a dead give away, evt een neuscorrectie, een kin en kaak verkleining, ook een dead give away als die groot en mannelijk ogen, dan is het resultaat dat je er als pre hormoon/pre ts er wat zachter en jonger uit gaat zien. Maar wel ready to go om als vrouw te gaan leven, want geloofwaardiger zo zonder (evt) neanderthaler voorhoofd/kin/kaak.
Een FFS ingreep is geen wondermiddel, wel een hulpmiddel om (geloofwaardig) als vrouw te gaan leven.

En hormoongebruik? Dat is denk ik als *aanvulling* na je FFS/baardepilatie erg nuttig voor een RLE, het maakt je gezicht zachter, maar in de regel niet passabeler.......als je voornoemde mannelijke looks hebt.

Nogmaals: baardepilatie/hormoongebruik/FFS zijn handige hulpmiddelen die je flink op weg kunnen helpen voor wat betreft RLE, maar geen wondermiddelen........een groot mannenhoofd kan idd op bepaalde plaatsen (voorhoofd, neus, kin, kaak) wel een of 2 maten kleiner gemaakt worden, maar het blijft wel een formaat mannenhoofd, op een evt mannen nek, met daaronder brede schouders, een brede romp, geen taille, evt 1.80+, grote handen en voeten, etc. Om van de evt mannelijke motoriek en totaal verkeerd gekozen kleding nog maar te zwijgen.

Twee jaar geleden of zo, zond RTL4 een amerikaanse docu uit over FFS bij dr Oosterhout, en zowaar, de gezichten van de dames waren meer dan geslaagd na de (zware) operatie, alleen was hun verschijning allesbehalve passabel........de een bewoog (in mantelpakje) als een bouwvakker, de ander liep onbekommerd rond in mouwloze topjes, daarbij een paar brede schouders, knoestige mannenarmen, brede polsen en een paar flinke mannenhanden/kluiven showend....oftewel: niet alleen hormoongebruik/FFS/baardepilatie doen de truc.....

Oh ja.......in Thailand resideren diverse betaalbare FFS chirurgen, waaronder dr Chettawut in Bangkok, waar ik een (partiele) FFS heb ondergaan. De enige werkelijke FFS procedure die ik ondergaan heb was een voorhoofdsconstructie, de rest was cosmetisch, dankzij die voorhoofdsconstructie, omdat ik 1cm huid overhield moest ik ook een voorhoofds/facelift ondergaan.

Heel veel succes en wijsheid toegewenst bij je beslissingen,

groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik kan de vraag niet vaak genoeg stellen (denk ik :wink: ), maar wat is eigenlijk het probleem als je niet passabel bent?

Ik ben, met 1.97m, veel make-up en nog steeds een mannenstem, duidelijk niet-passabel. Toch wordt mijn transitie op het werk en daarbuiten goed geaccepteerd.

Ik denk dat er maar één goede reden is voor een behandeling (of dat nu FFS, epilatie, logopedie, anders lopen of iets anders is): je moet het voor jezelf doen omdat je jezelf dan mooier vindt. En niet voor een ander omdat die je dan "beter accepteert". Een ander accepteert je (zeg ik uit ervaring) ook wel met minder behandelingen (of men accepteert je ook niet met meer behandelingen). Ik denk ook dat hoe overdrevener je dingen doet hoe kleiner de kans is dat men je accepteert. In die zin kun je beter met een bouwvakkershouding in vrouwenkleren lopen en dan volledig jezelf zijn dan met overdreven verwijfde pasjes 'net doen alsof je een vrouw bent'. In mijn geval waren mijn collega's enorm bang voor dat laatste en waren ze gerustgesteld toen ik op dit vlak mijzelf bleef.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

nou, je moet er maar tegen kunnen hoor, om constant aangegaapt te worden, en wat dacht je er van als dat nog steeds op langere termijn gebeurt?

Ik kan me levendig voorstellen dat deze of gene zich het leven veraangenaamt door eea aan haar uiterlijke verschijning te doen. Veraangenaamt in de zin van FFS dus. Of in de zin van mannelijke motoriek *AFLEREN* ipv *'VROUWELIJKE'* motoriek 'aanleren'..........enzenz.

Dat jij het niet erg vind om onpassabel te zijn, wil nog niet zeggen dat een ander dat ook vind.

Groetjes Mila.
San10
dagelijks aanwezig

Bericht door San10 »

Uitstraling en zelfverzekerdheid zijn de belangrijkste kernpunten,
waarbij iig als je bv je niet lekker voelt, je helaas voer bent voor de leeuwen; (leeuwen= hier met name jongeren).
Ik droom, dus ik ben.
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Hallo Eline,

Misschien overbodig om te vermelden voor diegene die er al meer vanaf weten, maar als groentje ben ik even gaan zoeken.

Op deze pagina van de site van Lynn Conway wordt het een en ander over FFS uitgelegd.
Je ziet hele mooie voorbeelden van 'ervoor' en 'erna', maar ook de zwaarte van de operatie en de risico's worden genoemd.

Ik kan me wel goed voorstellen dat je tijdens je transitie dit eventueel overweegt.

Joyce
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

wauw! vooral die en-profiel foto's van Sally, daarmee kan je je leven als 24/7-vrouw wel een stuk mee vergemakkelijken.
Alhoewel, als je leest wat je daarvoor moet ondergaan hoop ik toch dat ik ook zonder FFS voldoende vrouw kan zijn, voor het geval dat dat ooit zo ver mocht komen.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Dat was ook precies mijn gedachte, Arike !
Plaats reactie