Aan de kassa:"Veel plezier met uw aankoop" of niet

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Word je bij de kassa veel plezier met je aankoop gewenst?

ja, altijd
7
15%
heel vaak
25
52%
alleen soms
15
31%
nee, nooit
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 48

Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Aan de kassa:"Veel plezier met uw aankoop" of niet

Bericht door Arike »

Ik vond het wel weer eens tijd voor een nieuwe poll :wink:

Als ik wat in een damesmodezaak koop, dan overkomt mij het niet vaak dat de kassière mij veel plezier met mijn aankoop wenst. Maar ik winkel dan ook nooit en femme. Misschien dat dat uitmaakt, geef dat als je wil even aan bij een reactie. Ik ben wel benieuwd!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Hmm, ik zal er eens op gaan letten :) ... dus niks ingevuld...

Maar in het algemeen wordt er niet raar gekeken... ook al sta ik als enigste man in een rij vol dames :roll: :roll: :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Nance
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jul 21, 2003 16:26

Bericht door Nance »

Sommige verko(o)per/sters 'moeten' het zeggen van hun baas... :lol:

In sommige winkels hebben ze vaak ook snel door hoe het zit...Maar dat zijn vaak de wat oudere verkoopsters, zeg maar 27+ tot 36-.. :wink: En bij mij vaak in de wat minder populaire winkels, met vaak iets andere kleding....Daar zijn ze vaak iets meer gewend...
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb ook heel vaak ingevuld, maar het Betekent niks, want dat is hun standaard antwoord, net zoals wil u koop zegels, ook al heb je al nee gezegd.

Over het algemeen heb ik niet de indruk dat men raar opkijkt van aankopen die niet genderovereenkomstig zijn.

Zelfs als je als man een rokje past en koopt reageert men nog heel standaard.

Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Ik ga altijd als vrouw winkelen en heb dan ook altijd de opmerking bij de kassa van veel plezier met de aankoop.

groeutjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Ik krijg dat meestal te horen.
Maar leef al anderhalf jaar full-time, dus dat is ook niet zo verwonderlijk.
En zie er gelukkig als een doorsnee vrouw uit.
Dus word ik ook zo behandeld.
Cyn.
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

heel vaak is in mijn geval drie keer, omdat ik pas drie keer zelf het spul kocht, maar toch is dat dus nog wel vaak :P
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Een keer zowiezo:-)

Alleen riep ze het een beetje te hard door de winkel.
Vond het wel lachwekkend.
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Ik ga ook maar voor heel vaak, want als ik wat koop zeggen ze het meestal, samen met de opmerking dat het bonnetje in de tas zit voor het geval het toch niet goed is :) . Hoezo standaardzinnetjes? De keer dat ik (in mijn onschuld) reageerde dat het wel goed kwam kreeg ik een hele vreemde blik mijn kant op.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

Bericht door paula25 »

grappige poll, toch wel vaak meegemaakt dat ze zei "Tot de volgende keer" of inderdaad "Veel plezier ermee" (hihi)
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tja ik zeg wel "tot ziens" en dat is dan ook zo :D
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ik stond een keer bij de kassa van een 2e hands winkel.
Was opgemaakt en droeg oorringen enzo, zoals altijd.
En dan toch die vraag: Eh, dit is een rok, hoor.

Tsja ...
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Vaak genoeg

Maar ik leef ook al 2,5 maand a femme
eva
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 26, 2006 16:42
Locatie: Eindhoven

Bericht door eva »

Misschien iets uitvoerdiger dan andere antwoorden maar ik vind het toch leuk om hier even mijn ervaringen op te tekenen.

Het heeft jaren geduurd, maar sinds een paar jaar is mijn angst om als man dameskleding te kopen verdwenen. Tegenwoordig loop ik zonder schroom een winkel binnen en kijk net als wanneer ik herenkleding koop, langs en door de rekken. En als het moet vraag ik advies.
En wat blijkt: hoe 'normaler' ik doe, hoe vriendelijker de verkoopsters.
Terwijl vroeger, toen ik heel nerveus rondstruinde en met smoesen beladen van' het is voor mijn vrouw' de verkoopsters benaderde, de reactie anders was.
Laatst stond ik bij de kassa van een modewinkel voor de iets grotere maat. "Het is voor de eerste keer dat een man alleen deze winkel bezoekt' zei de kassiere. Dan zal ik hier eens vaker komen was mijn antwoord. De verkoopster keek alleen een beetje onwennig. 'zou het voor z'n vrouw of voor hemzelf zijn' zag je haar denken. En dat bleek ook toen ze mij adviseerde om de blouse 1 maatje kleiner te nemen. 'Anders valt het bij uw, pardon uw vrouws schouders verkeerd" . We moesten samen voorzichtig lachen om haar foutje. Toen ik een kleinere maat haalde zij ik , in mijn ogen brutaal 'deze zal mij beter passen'.

Voor een ervaren tv/ts misschien peanuts. Voor mij was het een enorme overwinning. Zeker toen ze mij na het afrekenen veel plezier wenste.

Inmiddels koop ik vaker in deze winkel. Zo ook gisteren. Het was niet zo druk in de winkel. Maar de ogen van enkele mannen die hun vrouwen vergezelden keken raar naar mij, toen ze mij met de kleding op mijn armen zagen lopen. Ik had van een blouse twee maten uitgezocht en wachte tot de mij bekende verkoopster klaar was om mij te helpen. Toen ik zachtjes vroeg welke maat ze mij adviseerde antwoorde ze even zachtjes ' kom maar even mee naar achteren, dan kun je hem passen.' Toch weer nerveus van deze volgende stap liep ik met haar mee.
Bij het pashokje was op dat moment niemand anders. Ik vertrok achter het deurtje en kleede mij uit. De verkoopster liep weg. Ik paste de blouse en ook maar de rok die ik had uitgezocht. Wat ik niet in de gaten had is dat mijn met een mooie modieuse panty bekousde benen onder de deur door zichtbaar waren. Toen ik mij weer had aangekleed en het hokje uitliep zat er inmiddels een man op het bankje recht tegenover mijn deurtje te wachten op zijn vrouw. Hij schok nog meer van mij dan ik van hem. Zijn reactie kwam spontaan. Verrek een vent met een panty aan. Oeps! Snel liep ik de winkel in naar de kassa, rekende snel af en ging naar buiten. Toen de schrik uit mijn hoofd was moest ik toch wel lachen. Ook deze proef had ik doorstaan. Weer een drempel overleefd.
Weer een ervaring rijker waarbij ik sterker uit de strijd kom.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Zo zie je maar Eva, de drempels zijn zo hoog als je ze zelf aan legt.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie