Wenkbrauwen met de tondeuse bewerken
Moderator: Moderators
-
- daar ben ik weer
Wenkbrauwen met de tondeuse bewerken
Hallo beste lezeres,
Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met het korter maken van lange wenkbrauwen door middel van een tondeuse of schaar. Ik kan me zo voorstellen dat dit consequenties kan hebben voor de vorm en de haargroeirichting, maar helemaal zeker weten doe ik dit niet.
En wanneer je je benen met de tondeuse behandelt, heeft dat nog vervelende bijeffecten?
En als laatste, van scheren worden haren in de loop van de tijd dikker, toch? Is dit ook zo bij epileren? Zou je de schaamstreek kunnen epileren? Of is dat te gevoelig en risicovol omdat de haren daar "klem" zitten en dus snel kunnen ingroeien?
Dank en liefs,
Simone
Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met het korter maken van lange wenkbrauwen door middel van een tondeuse of schaar. Ik kan me zo voorstellen dat dit consequenties kan hebben voor de vorm en de haargroeirichting, maar helemaal zeker weten doe ik dit niet.
En wanneer je je benen met de tondeuse behandelt, heeft dat nog vervelende bijeffecten?
En als laatste, van scheren worden haren in de loop van de tijd dikker, toch? Is dit ook zo bij epileren? Zou je de schaamstreek kunnen epileren? Of is dat te gevoelig en risicovol omdat de haren daar "klem" zitten en dus snel kunnen ingroeien?
Dank en liefs,
Simone
- Chantal C.
- Forumdiva
-
- daar ben ik weer
Sorry, maar ik dacht dat het haren weghalen door middel van een pincet ook epileren heette? Of noem je dit anders? Ik was ervan uitgegaan dat je niet met een epilady je wenkbrauwen eens flink onder handen zou nemen , maar daar kan bij de poll inderdaad enige onduidelijkheid over bestaan. Ik zal het de volgende keer beter specificeren.Chantal C. schreef:Pincet... die keuze ontbreekt... Verre weg de nauwkeurigste!
Allen ook alvast dank voor de tips, ik krijg een beter beeld van de mogelijkheden.
Groetjes,
Simone
-
- Eredivisie
Oeps ik mis hier een optie :
Ik heb gekozen voor een tatouage (permanent dus) en dan alles laten wegtrekken.
Achteraf gezien was dat niet zo slim ...... ik had beter eerst alles (zwarte haren) met de laser laten verwijderen en dan een tatouage laten zetten.
Enfin is nu gewoon lastig, omdat ik regelmatig die haren moet laten uitrekken.
Groeten,
Melina
Ik heb gekozen voor een tatouage (permanent dus) en dan alles laten wegtrekken.
Achteraf gezien was dat niet zo slim ...... ik had beter eerst alles (zwarte haren) met de laser laten verwijderen en dan een tatouage laten zetten.
Enfin is nu gewoon lastig, omdat ik regelmatig die haren moet laten uitrekken.
Groeten,
Melina
-
- Eredivisie
Zeker, je huid gaat nooit zo zacht worden als die van een vrouw.
De beste oplossing is verwijderen met strips en/of de zwarte haren met de laser verwijderen.
Ook regelmatig bij het beauty-center langs om de ingegroeide haren te laten verwijderen.
Niet zo bij epileren, maar dat is dus meestal minder goed voor je huid.
Schaamstreek begin er niet aan zou ik zeggen.
Voor mannen doen ze dat niet bij het beauty-center denk ik, voor vrouwen wel , ze noemen dat ook een braziliaanse ..... en dat is echt proper.
De beste oplossing is opnieuw de laser, is in België ook sterk aangeraden voor de SRS trouwens.
In feite moet je scheren en epileren (met epil lady ) zoveel moegelijk vermijden.
Betere oplossingen zijn laser, elekrolyse of strips (was of wax).
Groeten,
Melina
Zeker, je huid gaat nooit zo zacht worden als die van een vrouw.
De beste oplossing is verwijderen met strips en/of de zwarte haren met de laser verwijderen.
Ook regelmatig bij het beauty-center langs om de ingegroeide haren te laten verwijderen.
Niet zo bij epileren, maar dat is dus meestal minder goed voor je huid.
Schaamstreek begin er niet aan zou ik zeggen.
Voor mannen doen ze dat niet bij het beauty-center denk ik, voor vrouwen wel , ze noemen dat ook een braziliaanse ..... en dat is echt proper.
De beste oplossing is opnieuw de laser, is in België ook sterk aangeraden voor de SRS trouwens.
In feite moet je scheren en epileren (met epil lady ) zoveel moegelijk vermijden.
Groeten,
Melina
-
- daar ben ik weer
Beste Melina,melina_r schreef: In feite moet je scheren en epileren (met epil lady ) zoveel moegelijk vermijden.
Dank voor je uitgebreide uitleg, maar toch heb ik nog een klein vraagje: waarom is het beter om te waxen dan te epileren dmv een apparaat.
Dank jullie allen voor alle tips en uitleg, dat maakt het allemaal veel tastbaarder dan algemene stukjes die over dit onderwerp worden geschreven. Ze zijn vaak heel hulpzaam, maar er gaat niets boven de directe specifieke ervaringen van mensen!
Groetjes,
Simone
-
- Eredivisie
Simone schreef :
Dank voor je uitgebreide uitleg, maar toch heb ik nog een klein vraagje: waarom is het beter om te waxen dan te epileren dmv een apparaat.
Omdat zo een apparaat de huid meer gaat beschadigen bij het uittrekken.
Ik heb bij mijn beauty-consulente geleerd dat ontharen niet alleen gaat over het verwijderen van haren, maar vooral ook over de toestand van je huid na het ontharen.
Zelf heb ik dan ook alles (dus echt heel het lichaam en gezicht, behalve de wenkbrauwen) laten laseren.
De overblijvende witte haren laat ik bij een beauty-center met wax verwijderen.
Als je dan ook nog vrouwelijke hormonen neemt en heel af en toe je benen met een speciale handschoen behandelt, dan krijg je echt een heel zachte huid en met een beetje geluk (als de natuur meezit) ook prachtige benen.
Groeten,
Melina
Omdat zo een apparaat de huid meer gaat beschadigen bij het uittrekken.
Ik heb bij mijn beauty-consulente geleerd dat ontharen niet alleen gaat over het verwijderen van haren, maar vooral ook over de toestand van je huid na het ontharen.
Zelf heb ik dan ook alles (dus echt heel het lichaam en gezicht, behalve de wenkbrauwen) laten laseren.
De overblijvende witte haren laat ik bij een beauty-center met wax verwijderen.
Als je dan ook nog vrouwelijke hormonen neemt en heel af en toe je benen met een speciale handschoen behandelt, dan krijg je echt een heel zachte huid en met een beetje geluk (als de natuur meezit) ook prachtige benen.
Groeten,
Melina