En dan nu het gebruik van
Silx ontharingscrème extra mild in de “genitale zone”.
Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd, deze zegt 3-5 minuten laten inwerken en dan met een soort bot plastic mesje verwijderen en afspoelen met lauw warm water zonder zeep.
Op zich werkt het product prima, maar voor dikkere haren, die ik onder andere heb in mij “genitale zone” heeft het toch langer de tijd nodig dan is aangegeven. Ook op het zakje valt het effect tegen, ondanks dat ik daar niet zeer dikke haren heb.
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat je daar niet echt kracht kan zetten met het scalpel en daardoor minder makkelijk de haar kan breken, wegschrapen. Misschien vallen deze er in de loop van de tijd wel vanaf?
Verder merk ik dat het scalpel nogal heftig is voor de huid, heel iets anders dan de
Raséra van
Veet, maar die heb ik nog niet op zulke gevoelige huid gebruikt. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon
Veet erop smeer en dan met de
Raséra de boel er vanaf haal, mede door de aanmoedigende woorden van Tina, dank je!
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eens zien wat voor een sporen dit achterlaat op de gevoelige huid.
Ik heb in ieder geval geen pijnlijke bijwerkingen dus binnenkort maar eens op het gezicht proberen
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Wel heb ik het idee dat dit product beter werkt als de haren iet wat langer zijn, maar dit kan ook visuele schijn zijn. Wanneer je echter een stevige ondergrond hebt en de haren zijn niet te dik dan gaat het heel best. Ik hou mijn hart vast voor mijn gezicht, daar zitten nogal dikke haren. Maar als dit werkt, dan heb ik in ieder geval geen baardschaduw meer als ik dat wil
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
! Gelukkig hoef ik er niet iedere dag voor te zorgen geen baardschaduw te hebben, dus zou dit voor mij een uitstekende oplossing zijn! We zullen zien.
Dank allen voor de tips en ervaringen die jullie hebben gehad. En sorry dat dit het duizendste onderwerp is over ontharen, maar iedere keer is het toch weer anders en iedere keer zijn er ook weer nieuwe producten en nieuwe mensen die weer andere ervaringen hebben.
Liefs,
Simone