De spot met transen drijven is o zo geestig
Moderator: Moderators
-
- Eredivisie
Mina schreef :
ja precies...we praten veel langs elkaar heen...
Het gaat er om met welk doel je passabel wilt zijn...en de waarde ervan is afhankelijk van de situatie.
Ik droom er regelmatig over...als een meisje met een jongen zijn...ik vraag me alleen af hoe realistisch dat beeld is zonder een FFS...ik denk dat ik dat ook veel liever eerder zou willen ondergaan dan een SRS.
Niet vanwege de reacties op straat, maar gewoon omdat ja, ik een liefdesleven toch ook wel belangrijk vind.
Een vriend van mij zei vanavond dat ik er als jongen leuk uitzie, maar dat ik waarschijnlijk geen mooi meisje zal kunnen worden...
Inderdaad, zie je Mina ... ik droom daar ook al mijn heel leven van.
Al heb ik dat vroeger wel nooit durven uitspreken !
Nu stel ik vast dat ik een vrouw ben van 36 , zonder enige ervaring in relaties of liefde.
Als je de dingen leest dan zie je dat de puzzels heel simpel in elkaar vallen.
Het is namelijk gewoon je puberteit als meisje die je opnieuw meemaakt, maar dan wel op je 36ste !
Onder invloed van hormonen en de SRS begin je pas je eerste 'gevoelens' als meisje te ontdekken.
Net zoals je eerste borstgroei trouwens
En ja dan ben je zeker met je uiterlijk bezig als meisje en met jongens (enfin mannen zeg maar in mijn geval) versieren.
De volgorde van de operaties is echt niet te zeggen hoor.
Het is wel redelijk van belang om te beseffen dat de vrouwelijke hormonen wel degelijk je gezicht vrouwelijker maken.
Het is opvallend om een foto van mij te zien van 2 jaar geleden en nu.
Dat is toch wel stevig hoor dat verschil.
Bepaalde 'mannelijke' details gaan er echter nooit meer uit en dus heb je een FFS nodig om die te verwijderen.
De SRS is dan weer belangrijk als je een stap verder wil met je vriendje.
Ik ben immers zelf nooit homo geweest en wil absoluut op die manier niet vrijen met een man.
Het was voor mij dus echt wachten op de SRS om een 'normale' relatie met een hetero-man te kunnen hebben.
Nu alles klopt .... of toch bijna .....elke week 2 à 3 dates.
Met wisselend succes dus ....
Groetjes,
Melina
ja precies...we praten veel langs elkaar heen...
Het gaat er om met welk doel je passabel wilt zijn...en de waarde ervan is afhankelijk van de situatie.
Ik droom er regelmatig over...als een meisje met een jongen zijn...ik vraag me alleen af hoe realistisch dat beeld is zonder een FFS...ik denk dat ik dat ook veel liever eerder zou willen ondergaan dan een SRS.
Niet vanwege de reacties op straat, maar gewoon omdat ja, ik een liefdesleven toch ook wel belangrijk vind.
Een vriend van mij zei vanavond dat ik er als jongen leuk uitzie, maar dat ik waarschijnlijk geen mooi meisje zal kunnen worden...
Inderdaad, zie je Mina ... ik droom daar ook al mijn heel leven van.
Al heb ik dat vroeger wel nooit durven uitspreken !
Nu stel ik vast dat ik een vrouw ben van 36 , zonder enige ervaring in relaties of liefde.
Als je de dingen leest dan zie je dat de puzzels heel simpel in elkaar vallen.
Het is namelijk gewoon je puberteit als meisje die je opnieuw meemaakt, maar dan wel op je 36ste !
Onder invloed van hormonen en de SRS begin je pas je eerste 'gevoelens' als meisje te ontdekken.
Net zoals je eerste borstgroei trouwens
En ja dan ben je zeker met je uiterlijk bezig als meisje en met jongens (enfin mannen zeg maar in mijn geval) versieren.
De volgorde van de operaties is echt niet te zeggen hoor.
Het is wel redelijk van belang om te beseffen dat de vrouwelijke hormonen wel degelijk je gezicht vrouwelijker maken.
Het is opvallend om een foto van mij te zien van 2 jaar geleden en nu.
Dat is toch wel stevig hoor dat verschil.
Bepaalde 'mannelijke' details gaan er echter nooit meer uit en dus heb je een FFS nodig om die te verwijderen.
De SRS is dan weer belangrijk als je een stap verder wil met je vriendje.
Ik ben immers zelf nooit homo geweest en wil absoluut op die manier niet vrijen met een man.
Het was voor mij dus echt wachten op de SRS om een 'normale' relatie met een hetero-man te kunnen hebben.
Nu alles klopt .... of toch bijna .....elke week 2 à 3 dates.
Met wisselend succes dus ....
Groetjes,
Melina
Misschien mag ik er als hetero vrouw weinig van zeggen, ondanks dat mijn partner voor 11 jaar terug nog een jongen was.....
Iedere vrouw let op haar uiterlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat het ideale vrouwenpatroon bij meer dan 80% niet meer in het hoofd voorkomt. Naarmate de jaren erbij komen wordt er meer naar de binnenkant gekeken.
Ik begrijp dat er van jullie meer verwacht wordt, de wereld is genadeloos kritisch, maar een stuk zelfacceptatie is wel van belang.
Als ik op een verjaardag eens met mijn benen wijd zit is dat normaal. Doet (deed) mijn partner dat dan was dat wel een heeeeeeeel mannelijke trek en moest ze daar zeker wat aan doen!
Eerst trok ze zich dat aan, nu niet meer.
Maar iedere dag dat ze buiten gaat zal haar haar absoluut in model zitten.
Voor haar geen supermodelfiguur meer, die heeft ze (net als 1000-en andere vrouwen) uit haar lijstje geschrapt, maar ze weet wel dat er nog steeds iets meer druk ligt dan bij de doorsnee vrouw.
Ik vind het enorm knap dat jullie de stappen naar buiten durven te zetten, of in huis met bekenden om je heen als ouders of vrienden.
Daar is aardig wat lef voor nodig (geweest)!
Iedere vrouw let op haar uiterlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat het ideale vrouwenpatroon bij meer dan 80% niet meer in het hoofd voorkomt. Naarmate de jaren erbij komen wordt er meer naar de binnenkant gekeken.
Ik begrijp dat er van jullie meer verwacht wordt, de wereld is genadeloos kritisch, maar een stuk zelfacceptatie is wel van belang.
Als ik op een verjaardag eens met mijn benen wijd zit is dat normaal. Doet (deed) mijn partner dat dan was dat wel een heeeeeeeel mannelijke trek en moest ze daar zeker wat aan doen!
Eerst trok ze zich dat aan, nu niet meer.
Maar iedere dag dat ze buiten gaat zal haar haar absoluut in model zitten.
Voor haar geen supermodelfiguur meer, die heeft ze (net als 1000-en andere vrouwen) uit haar lijstje geschrapt, maar ze weet wel dat er nog steeds iets meer druk ligt dan bij de doorsnee vrouw.
Ik vind het enorm knap dat jullie de stappen naar buiten durven te zetten, of in huis met bekenden om je heen als ouders of vrienden.
<Misschien mag ik er als hetero vrouw weinig van zeggen, ondanks dat mijn partner voor 11 jaar terug nog een jongen was..... >
Ik zie geen reden waarom je je mening niet zou mogen geven
sterker, ik zou wel meer meningen willen horen van niet transgender/ transen, kortom, de biologisch geboren vrouw:)
Ik zie geen reden waarom je je mening niet zou mogen geven
sterker, ik zou wel meer meningen willen horen van niet transgender/ transen, kortom, de biologisch geboren vrouw:)
-
- Eredivisie
Kom maar op met die foto, want zoiets kan iedereen wel roepen
Tja,
De evolutie is zo enorm geweest de laatste tijd.
Ik heb niet meteen een recente foto hoor.
Ik heb hier nog wel iets van enkele maanden geleden liggen.
Zelfs nog eentje van de travestie-party in België....
Is ondertussen ook wel al 'oud' materiaal.
Enfin ik zet in elk geval geen foto's online.
Ik heb daar vroeger wat problemen mee gehad
Maar ik wil wel een foto sturen via e-mail, dan hebben jullie wel een idee met wie je aan het praten bent.
Als je via een berichtje je e-mail eventjes achterlaat dan mail ik je wel een foto door.
Maar dus nooit verspreiden hé, want ik moet nog anoniem kunnen daten .... als er in België geen kandidaten meer over zijn , kom ik misschien nog ooit naar Nederland voor mijn dating (lol)
Voor Frederique is een foto niet nodig, die moet maar naar Antwerpen komen ....live is dat toch altijd beter dan op foto lijkt me zo.
Groeten,
Melina
Tja,
De evolutie is zo enorm geweest de laatste tijd.
Ik heb niet meteen een recente foto hoor.
Ik heb hier nog wel iets van enkele maanden geleden liggen.
Zelfs nog eentje van de travestie-party in België....
Is ondertussen ook wel al 'oud' materiaal.
Enfin ik zet in elk geval geen foto's online.
Ik heb daar vroeger wat problemen mee gehad
Maar ik wil wel een foto sturen via e-mail, dan hebben jullie wel een idee met wie je aan het praten bent.
Als je via een berichtje je e-mail eventjes achterlaat dan mail ik je wel een foto door.
Maar dus nooit verspreiden hé, want ik moet nog anoniem kunnen daten .... als er in België geen kandidaten meer over zijn , kom ik misschien nog ooit naar Nederland voor mijn dating (lol)
Voor Frederique is een foto niet nodig, die moet maar naar Antwerpen komen ....live is dat toch altijd beter dan op foto lijkt me zo.
Groeten,
Melina
DianaDiana67 schreef:Ik vind het enorm knap dat jullie de stappen naar buiten durven te zetten, of in huis met bekenden om je heen als ouders of vrienden.
Als ik erop terugkijk vind ik het geen lef meer (al ben ik in het begin best wel bang geweest voor alles).
Uiteindelijk heb je geen keuze, en ga je gewoon de weg die je moet gaan. En blijkt dat het allemaal veel minder erg is als je het jezelf had ingedacht.
Ik moet hier wel aan toevoegen dat ik door de natuur gezegend ben met een aantal minder mannelijke kenmerken. Dat maakt het wel eenvoudiger.
Cyn.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Melina,
Ik kom graag naar Antwerpen. Ik hoop dat we elkaar een volgende keer weer ontmoeten, ik vond het de vorige keer heel gezellig. Wat dat betreft ken ik niemand met wie ik zo vaak zo hevig in meningsverschillen zit en met wie het toch heel ontspannen praten is als jij
Groetjes,
Frederique
Ik kom graag naar Antwerpen. Ik hoop dat we elkaar een volgende keer weer ontmoeten, ik vond het de vorige keer heel gezellig. Wat dat betreft ken ik niemand met wie ik zo vaak zo hevig in meningsverschillen zit en met wie het toch heel ontspannen praten is als jij
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Joy schreef :
<Onder invloed van hormonen en de SRS begin je pas je eerste 'gevoelens' als meisje te ontdekken>
Kan me vergissen, maar die gevoelens waren er toch altijd al?
Als je hormonen en en srs nodig hebt om dat te kunnen voelen, oei?
Ja en neen.
Je verstand is dan wel vrouwelijk.
Maar dat is niet voldoende om je borsten te laten groeien hé, hormonen doen dat wel en dat heeft dus ook een psychisch effect.
En een SRS laat je toe je seksuele gevoelens als vrouw te ontdekken, dat kan je je ook wel inbeelden, maar dus nooit echt voelen voor je SRS.
Groeten,
Melina
<Onder invloed van hormonen en de SRS begin je pas je eerste 'gevoelens' als meisje te ontdekken>
Kan me vergissen, maar die gevoelens waren er toch altijd al?
Als je hormonen en en srs nodig hebt om dat te kunnen voelen, oei?
Ja en neen.
Je verstand is dan wel vrouwelijk.
Maar dat is niet voldoende om je borsten te laten groeien hé, hormonen doen dat wel en dat heeft dus ook een psychisch effect.
En een SRS laat je toe je seksuele gevoelens als vrouw te ontdekken, dat kan je je ook wel inbeelden, maar dus nooit echt voelen voor je SRS.
Groeten,
Melina
Mina,mina schreef:Oh ik vraag me echt of in welke mate...melina_r schreef:Het is wel redelijk van belang om te beseffen dat de vrouwelijke hormonen wel degelijk je gezicht vrouwelijker maken.
Ben daar heel nieuwsgierig naar!
Zoiets gaat heel subtiel. Het is niet direct aanwijsbaar, maar als je foto's ziet van voor de hormoonbehandeling en van een tijd later, dan zie je wel degelijk verschillen.
Gezicht wordt iets ronder, trekken worden wat zachter.
Wel is het zo dat je dit voor een deel al bereikt wanneer je geen baardschaduw meer hebt.
Cyn.
Op het moment zelf is het inderdaad spannend en eng. De eerste keer op hakjes en lijntje met mascara door het dorp lopen. Je thuis vertonen met de kerstmaaltijd in een kort rokje, waarop je pa mompelt 'had het nog korter gekund?', je moet door alles een eerste keer heen en dat vergt naar mijn idee toch durf!!
das waar, want je hebt je halve leven achter muren doorgebracht en door het open te gooien stel je jezelf kwetsbaar op, dat heb je nooit gekund en dat moet je dus lerenDiana67 schreef:Op het moment zelf is het inderdaad spannend en eng. De eerste keer op hakjes en lijntje met mascara door het dorp lopen. Je thuis vertonen met de kerstmaaltijd in een kort rokje, waarop je pa mompelt 'had het nog korter gekund?', je moet door alles een eerste keer heen en dat vergt naar mijn idee toch durf!!
Joy