Chatbox
Moderator: Moderators
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Chatbox
Ik moet dit echt even kwijt:
Een half mensenleven geleden heb ik hier een profiel aangemaakt omdat ik wilde leren van de ervaringen van anderen. Er werden toen vragen gesteld en antwoorden gegeven waar ik wat mee kon.
Intussen heb ik veel geleerd over mezelf; als mens en als trans.
Maar ik ben nog niet uitgeleerd.........
Helaas lijkt het nu, dat dit forum is overgenomen (ge-hijacked) door een stel trollen die niet weten hoe een 'chat' werkt.
Ik kom steeds meer oeverloos geneuzel tegen waar ik absoluut niet op zit te wachten. Praatjes voor de vaak. Bladvulling.
Wat mij betreft zowat het einde van Travestie.org.
Een trieste Ciska.....
Een half mensenleven geleden heb ik hier een profiel aangemaakt omdat ik wilde leren van de ervaringen van anderen. Er werden toen vragen gesteld en antwoorden gegeven waar ik wat mee kon.
Intussen heb ik veel geleerd over mezelf; als mens en als trans.
Maar ik ben nog niet uitgeleerd.........
Helaas lijkt het nu, dat dit forum is overgenomen (ge-hijacked) door een stel trollen die niet weten hoe een 'chat' werkt.
Ik kom steeds meer oeverloos geneuzel tegen waar ik absoluut niet op zit te wachten. Praatjes voor de vaak. Bladvulling.
Wat mij betreft zowat het einde van Travestie.org.
Een trieste Ciska.....
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Ciska,
Het is dan wel niet het einde van travestie.org, maar ook ik erger me soms oeverloos aan wat er momenteel allemaal geschreven wordt.
Niet alleen door het geouwehoer op zich, maar ook door de soms heel erg aanvallende schrijfstijl.
En het schijnt allemaal (net?) binnen de grenzen van het toelaatbare te liggen.
Ik bemoei me dan ook steeds minder met deze site.
Jammer maar het is niet anders.
Gelukkig heb ik alternatieven.
Het is dan wel niet het einde van travestie.org, maar ook ik erger me soms oeverloos aan wat er momenteel allemaal geschreven wordt.
Niet alleen door het geouwehoer op zich, maar ook door de soms heel erg aanvallende schrijfstijl.
En het schijnt allemaal (net?) binnen de grenzen van het toelaatbare te liggen.
Ik bemoei me dan ook steeds minder met deze site.
Jammer maar het is niet anders.
Gelukkig heb ik alternatieven.
Cyn.
Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme om op de link "Berichten sinds laatste bezoek" te klikken steeds minder wordt.
En dat geldt ook voor de behoefte om een bijdrage te leveren in de discussies.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar je alternatieven, Cynthia, want ik ben net als Ciska nog lang niet uitgeleerd.
Groetjes,
Joyce
Ik ben dan ook wel benieuwd naar je alternatieven, Cynthia, want ik ben net als Ciska nog lang niet uitgeleerd.
Groetjes,
Joyce
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Antwoord op jou vraag Joy, Wat ik bereid ben er zelf aan te doen?
Eén mogelijkheid is mijn profiel te verwijderen. Wegwezen hier, want ik erger me ziek aan de posts van sommige mensen: Teksten met dubbele regelafstand, alsof er tussen de regels wél iets te lezen zou zijn. Altijd direct een hatelijk toontje aanslaan......
Waarom? Heeft zo iemand ergens een hekel aan? Is het iemand die doet alsof 'ie T* is, maar ondertussen als één of andere terrorist de boel probeert te ontwrichten?
Maar moet ik daar dan voor op de loop gaan? Ik dacht het niet.
Stap 1 om er iets aan te doen is deze draad. Eens zien of er meer mensen zijn die zich onbehaaglijk voelen onder dit 'geweld'
Stap 2 is (als 1 niet helpt) aan de forumwatch vragen of sommige profielen verwijderd worden.
Misschien zijn er nog wat tussenstappen: De personen die de overlast veroorzaken middels een persoonlijk bericht laten weten hoe ergerlijk ze zijn.
De 'relschoppers' met naam en toenaam noemen is ook een optie.
Nu willen de oplettende lezeressen natuurlijk weten waarom ik deze draad hier ben gestart, en niet bij Algemeen?
Blijkbaar maakt het op dit forum geen f**k meer uit waar je iets neerkalkt..............
Forumwatch?
Ben je d'r nog?
Ciska.
Eén mogelijkheid is mijn profiel te verwijderen. Wegwezen hier, want ik erger me ziek aan de posts van sommige mensen: Teksten met dubbele regelafstand, alsof er tussen de regels wél iets te lezen zou zijn. Altijd direct een hatelijk toontje aanslaan......
Waarom? Heeft zo iemand ergens een hekel aan? Is het iemand die doet alsof 'ie T* is, maar ondertussen als één of andere terrorist de boel probeert te ontwrichten?
Stap 1 om er iets aan te doen is deze draad. Eens zien of er meer mensen zijn die zich onbehaaglijk voelen onder dit 'geweld'
Stap 2 is (als 1 niet helpt) aan de forumwatch vragen of sommige profielen verwijderd worden.
Misschien zijn er nog wat tussenstappen: De personen die de overlast veroorzaken middels een persoonlijk bericht laten weten hoe ergerlijk ze zijn.
Nu willen de oplettende lezeressen natuurlijk weten waarom ik deze draad hier ben gestart, en niet bij Algemeen?
Blijkbaar maakt het op dit forum geen f**k meer uit waar je iets neerkalkt..............
Forumwatch?
Ben je d'r nog?
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
okCiska Lacomte schreef:Antwoord op jou vraag Joy, Wat ik bereid ben er zelf aan te doen?
Forumwatch?
Ben je d'r nog?
Ciska.
Forumafdeling transseksualiteit :
Zomaar wat factoren die meespelen in het regelmatig ontsporen van onderwerpen
Het onderwerp is niet makelijk, de mensen die daar mee te maken hebben, zouden vanwege hun eigen situatie sneller geirriteerd, sneller op de kast kunnen zitten dan gemiddeld elders, daarbij spelen het nemen van hormonen ed mee
Je hebt hier kortom te maken met een groep die letterlijk niet goed in het vel zit, men is op zijn zachts gezegd licht ontvlambaar
Dat hoeft echter niet te betekenen dat men elkaar respectloos gaat behandelen, er zijn ook voorbeelden van topics waar het goed gaat
Forumwatch:
Ik ben geen voorstander van het (sneller) ingrijpen van een forumwatch
De meesten zijn oud en wijs genoeg om met elkaar op een behoorlijk niveau te communiceren, en als enkelen dat niet kunnen ben je daar als medeposter ook min of meer verantwoordelijk voor, kortom, het kan geen kwaad iemand even de halt toe te roepen, dat gebeurd te weinig op een goede manier is mijn indruk
Stel dat je met dit clubje in real life in gesrek bent en het loopt fout, ga je ook niet meteen roepen om een ingreep van buitenaf lijkt mij, dan los je dat ook in dialoog op
Verwijderen van profielen lijkt me ook wat overdreven, velen hebben niet eens profielen, dat is 1, en 2, je lost er niets mee op
Of je bedoeld, verwijdering van forum, daar is wat van te zeggen, mij lijkt dat echter wat overdreven
Ik begrijp je frustratie en ik erger me bij tijd en wijle ook , en ja ook ik maak me wel eens schuldig aan niet al te nette postings, e doch, wat over en weer gebakkelei , daar zie ik de ramp niet van in, en als ik er echt ff niet goed van wordt negeer ik het simpelweg en de storm waait vanzelf over
Ik kom hier langer dan vandaag, en dat gebakkelei is er altijd geweest en zal er altijd zijn
Hoef je zoals je aangeeft met je posting niet zonder meer te accepteren en het komt dan ook regelmatig ter sprake
Niet zo leuk voor nieuwelingen, misschien moet je in een aanmeld-respons-meel iets zetten in trant dat het er vanwege het ingewikkeld onderwerp soms best hard aan toe kan gaan, zodat men is voorbereid
my 2 cents
joy
Hoi hoi,
ik kan me wel vinden in de uitlatingen van Ciska en Cynthia, en ook ik ervaar de ontwikkelingen hier als niet fijn, ongenuanceerd, agressief en onnodig, maar wellicht zou je kunnen stellen dat dit een afspiegeling van de maatschappij is waarin we leven.
"Politieke" correctheid is definitief uit: ongenuanceerde uitlatingen en alles maar roepen wat men in zijn of haar hoofdje heeft, is in. Persoonlijk ervaar ik dit als buitengewoon ergerlijk, en ik zie absoluut niet in wat de meerwaarde van dit gedrag is. Respectvol en liefdevol als mensen met elkaar omgaan schijnt een omgangsvorm te zijn die te veel mensen of niet op willen of op kunnen brengen; helaas!
Aan de andere kant heeft een ieder recht op zijn of haar leer- en levensprocessen.
Groetjes en liefs,
Babette.
ik kan me wel vinden in de uitlatingen van Ciska en Cynthia, en ook ik ervaar de ontwikkelingen hier als niet fijn, ongenuanceerd, agressief en onnodig, maar wellicht zou je kunnen stellen dat dit een afspiegeling van de maatschappij is waarin we leven.
"Politieke" correctheid is definitief uit: ongenuanceerde uitlatingen en alles maar roepen wat men in zijn of haar hoofdje heeft, is in. Persoonlijk ervaar ik dit als buitengewoon ergerlijk, en ik zie absoluut niet in wat de meerwaarde van dit gedrag is. Respectvol en liefdevol als mensen met elkaar omgaan schijnt een omgangsvorm te zijn die te veel mensen of niet op willen of op kunnen brengen; helaas!
Aan de andere kant heeft een ieder recht op zijn of haar leer- en levensprocessen.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ik ben heel erg geschrokken van hoe sommige mensen je kunnen afbranden alleen omdat je lang bent en mischien niet zo mooi, of nog niet full time als vrouw leeft enzovoort, maakt me bang nog een keer naar een support groep te gaan (want dat werd ook al gekraakt). Maar ik wil er tegenin gaan maar mischien is het gewoon trollen ik was er al voor gewaarschuwd
Nu zie ik ook wel dat het steeds de zelfde persoon is en steeds dezelfde woorden, doet het al minder pijn, stom om me dat zo aan te trekken, ik ben ook nieuw hier sorry als ik teveel chat, zijn ook andere dingen voor, en interpunkties enzo
Ik ben heel onzeker en ga dan gewoon emotioneel lopen typen
dus ja hoop dat jullie erop vertrouwen dat ik minder fel in zal gaan op dingen die gemeen zijn, zal ik ignoren en richten op opbouwende dingen
afgesproken??
liefs
Dorine
Nu zie ik ook wel dat het steeds de zelfde persoon is en steeds dezelfde woorden, doet het al minder pijn, stom om me dat zo aan te trekken, ik ben ook nieuw hier sorry als ik teveel chat, zijn ook andere dingen voor, en interpunkties enzo
Ik ben heel onzeker en ga dan gewoon emotioneel lopen typen
dus ja hoop dat jullie erop vertrouwen dat ik minder fel in zal gaan op dingen die gemeen zijn, zal ik ignoren en richten op opbouwende dingen
afgesproken??
liefs
Dorine
deal
positief gezien is er maar een kleine kern die zich structureel ongenuanceerd uitlaat over anderen mbt het meest besproken topic aller tijden binnen de t wereld:
Uiterlijk
Dan nu mijn wijsheid:
Alles waar je energie in stopt zal groeien
dus ook dergelijke negatieve uitlatingen
er op reageren maakt erger
er is dus maar 1 remedie
gewoon negeren, niet op ingaan
Joy
positief gezien is er maar een kleine kern die zich structureel ongenuanceerd uitlaat over anderen mbt het meest besproken topic aller tijden binnen de t wereld:
Uiterlijk
Dan nu mijn wijsheid:
Alles waar je energie in stopt zal groeien
dus ook dergelijke negatieve uitlatingen
er op reageren maakt erger
er is dus maar 1 remedie
gewoon negeren, niet op ingaan
Joy
Hoi hoi Dorine,
ongeacht de ( ongenuanceerde ) kritiek en uitlatingen, is er maar één ding dat je kunt doen: volstrekt jezelf zijn. Niemand anders kan jouw leven leiden of inrichten, en daar hoef je dus ook geen afspraken over te maken. Ieder mens ( jij dus ook ) is mooi zoals hij of zij is. Accepteer jezelf zoals je bent, en hou van jezelf: dat is mijns inziens verreweg het belangrijkste!
Groetjes en liefs,
Babette.
ongeacht de ( ongenuanceerde ) kritiek en uitlatingen, is er maar één ding dat je kunt doen: volstrekt jezelf zijn. Niemand anders kan jouw leven leiden of inrichten, en daar hoef je dus ook geen afspraken over te maken. Ieder mens ( jij dus ook ) is mooi zoals hij of zij is. Accepteer jezelf zoals je bent, en hou van jezelf: dat is mijns inziens verreweg het belangrijkste!
Groetjes en liefs,
Babette.
JoyceJoyce_ schreef:Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme om op de link "Berichten sinds laatste bezoek" te klikken steeds minder wordt.
Ik ben niet van plan om op dit forum reclame te gaan lopen maken voor een ander forum of chat of wat dan ook; dat doe ik alleen voor de chatbox van travestie.org, die ook heel gezellig kan zijn.
Als je iets anders van me wilt weten moet je dat maar via een persoonlijker medium doen.
Cyn.
Hoi hoi Dorine,
niets nieuws onder zon, hoor meid! Zo hebben we allemaal wel onze worstelpartijen! Wij mensjes zijn magische energiewezens, maar we hebben nogal de neiging om ons als kuddedieren te gedragen, en dus wordt er ( veel te ) vaak verwacht dat jij je schikt naar anderen: niet doen! Water bij de wijn is zonde van de wijn èn het water!
Wees vooral lief voor jezelf en luister goed naar je diepste gevoelens!
Liefs,
Babette.xxx
niets nieuws onder zon, hoor meid! Zo hebben we allemaal wel onze worstelpartijen! Wij mensjes zijn magische energiewezens, maar we hebben nogal de neiging om ons als kuddedieren te gedragen, en dus wordt er ( veel te ) vaak verwacht dat jij je schikt naar anderen: niet doen! Water bij de wijn is zonde van de wijn èn het water!
Wees vooral lief voor jezelf en luister goed naar je diepste gevoelens!
Liefs,
Babette.xxx