toekomst

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

wie is joyce?
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

joysette xx
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ga je me nou nog uitschelden ook? :evil:

:)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Dankjewel Joy. Ik weet niet waarom, misschien alvast vanwege je reactie?

Maar ik ken de twijfel. Bestaan er T* beroepen? Het schijnt dat 'we' juist mannen beroepen kiezen ter compensatie: Miltair, Zeeman, Metaalbewerker, Manager, Trucker. Als het maar technies is en/of fysieke dan wel geestelijke macht meebrengt.
Ik stelde al een aantal jaren geleden vast dat ik werk op plekken waar het volkomen normaal is dat hooguit 2% van de mensen vrouw is. Inmiddels heb ik om meerdere redenen besloten dat ik ermee ga stoppen, maar het is niet makkelijk om een beroep te vinden wat aansluit bij mijn persoonlijkheid en bij mijn levensvisie.
Het is heel makkelijk om te zeggen: "Blijf lekker zitten waar je zit", maar dat kan gewoon niet altijd. Ik heb ook al aardig wat haar verloren en om praktiese redenen zal ik geen pruik oid kunnen dragen op het werk. Mijn kleding is volslagen unisex: Mannen en Vrouwen dragen op de werkvloer een zwarte spijkerbroek, zwart T-shirt, meestal met opdruk. Veiligheidsschoenen klasse S3 en in voorkomende gevallen een veiligheidshelm. Als we kijken naar ondergoed, ben ik op het werk al helemaal om. Make-up ed. is not done, ook niet voor bio-vrouwen. Ik ben nu dus om me heen aan het kijken, letterlijk: Wie zijn er ondersteunend of in de marges bezig, met wat voor bedrijven en organisaties heeft mijn baas te maken, welke afnemers, welke leveranciers. Kan ik daar met mijn kennis en ervaring terecht, hoe is hun band met m'n huidige baas, heb ik een goede referentie aan degene voor wie ik nu werk, misschien wil m'n huidige baas me zelfs helpen als ik overstap naar één van zijn relaties. Elke arbeidsconsulent zal beamen dat je via je netwerk veel meer kans hebt op een (andere) baan dan wanneer je domweg gaat solliciteren op vacatures uit de krant. Verder ga ik binnenkort praten met een psychotherapeut. Ik weet dat het bedrijf waar ik nu werk daar heel begripvol, zelfs instemmend tegenover staat. Men heeft allang door dat ik niet echt lekker in m'n vel zit. Ik hoef op het werk niet te vertellen wat er precies aan de hand is zolang ik nog niet zeker ben dat ik het traject in zal gaan. Verder blijf ik geloven in wonderen. In mijn tienerjaren zag ik mensen van het bedrijf waar ik nu alweer tien jaar zelf voor werk, bezig. Ik kon me toen niet voorstellen dat zulk uitzonderlijk werk door mensen gedaan werd die geen speciale opleiding gevolgd hadden in het buitenland. Via een hele rare omweg ben ik er zelf ingerold. Nooit ergens naar gesolliciteerd. Gewoon de dingen gedaan waar ik achter kon staan en die ik mooi vond om te doen. Van het één kwam het ander en uiteindelijk werd ik nota bene gevráágd voor deze baan.....
Als die weg mijn weg nog steeds is komt het vrijwel vanzelf goed. :wink:

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Mooi verwoord, en herkenbaar ook

Weetje, wat ik de laatste jaren erg heb geleerd is, vertrouw op jezelf, de toekomst, vertrouw erop dat de dingen zullen uitpakken zoals ze voor jouw het beste zijn

Energie steken in het zoeken naar passend werk, energie steken in vechten voor je plekje, het levert je zelden, misschien wel nooit op wat je op voorhand dacht te bereiken, en als je het wel bereikt valt het je tegen

Juits het niet zoeken en argeloos zorgeloos leven en warempel, ineens gebeuren er zaken die je niet voor mogelijk had gehouden maar die wel van belang zijn en die voor jou werken

In het klein kent iedereen wel de momenten dat je aan iemand denkt, die je al jaren niet gezien hebt,en ineens belt diegene waar je aan dacht op

Kleine wonderen, maar ga er eens vanuit dat grote wonderen ook kunnen gebeuren

Hoe minder ik mijn best doe mijn doelen te bereiken, hoe sneller ik erop af lijk te gaan

Maar, dat wordt je als kind helemaal niet aangeleerd, welnee, je wordt aangeleerd hard te werken, hard te studeren, want anders kan je straks niet mee in de maatschappij

kolder

Kijk eens om je heen

Welke mensen zijn succesvol?

De mensen die doen waar ze zin in hebben, doen wat ze leuk vinden, hun hart volgen, argeloos, in feite puur kind zijn gebleven

Wat je als kind leuk vond vind je als volwassene vaak nog steeds leuk

Ik betrap mezelf nog regelmatig op teveel nadenken, zorgen maken over toekomst, zoals dit topic, en als ik terugkijk op het afgelopen jaar, juist de meest zorgeloze periodes brachten me het verst

Mijn conclusie mbt dit topic, overbodig merk ik nu

Ik was het weer even kwijt, het vertrouwen, ik wil me niet bezig houden met toekomst, ik vetrouw er weer op dat alles komt zoals het voor mij moet komen

Heerlijk:)

Joy
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Zie je wel Joy, je snapt er niks van. Ik heb al die jaren keihard gewerkt. Dagen van twintig uur ? Why not?. Ik heb geleerd wat er te leren viel, m'n mond opengetrokken als het nodig was, gejankt als het eens niet lukte, de wanhoop, de teleurstelling steeds onder ogen gezien en overwonnen..
Ik heb datgene gedaan wat iedereen heeft gedaan die succesvol is: Ik heb ervoor geknokt !
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Waarom wind je je zo op?

Waarom maak je je zo boos?

Ik lees 2 berichten van jou in korte tijd net, en allebei hebben ze een boze ondertoon

kun je dat uitleggen?

Ik geloof namelijk niet dat die boosheid ook maar iets met mij te maken heeft, maar des te meer met jezelf, en als je er even bij stil zou staan, denk ik dat je tot de zelfde conlusie zou komen

Joy
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Maak ik me boos? Nee, toch?
Ik geef alleen maar aan dat je met stilzitten en afwachten niet verder komt. Als je op zoek bent naar een belangrijke verandering zul je in beweging moeten blijven en niet alleen openstaan voor 'vooruitgang', maar je zult ook in staat moeten zijn om afscheid te nemen.
Ik heb ooit iemand horen zeggen:

Volwassen worden gaat vanzelf, maar je kunt pas volwassen zijn als je afscheid hebt kunnen nemen van je eigen kindheid

In de aanloop naar m'n huidige beroep ben ik langzaam maar zeker al m'n vrienden kwijtgeraakt, want ik zag ze nooit meer: ik was altijd aan het werk. Ik kan daarover treuren, maar ik kan ook proberen te bedenken wat het alternatief zou zijn. Waarschijnlijk zou ik dan nu een loser zonder baan zijn, misschien door m'n vrienden in de steek gelaten omdat ik zo'n treurig geval zou zijn?

Die keuze zie ik nu weer voor me, maar degenen die ik misschien kwijtraak staan veel dichter bij me dan mijn vrienden van toen.
Ik leef nu dus niet zozeer met de hoop dat ik de goede keus maak, maar meer met de angst voor een verkeerde keuze. en niet kiezen is ook kiezen !

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

nou ik kan natuurlijk alleen maar voor mijzelf spreken en leef (nog) niet uiterlijk als vrouw maar in mijn sociale dagelijkse leven ben ik helemaal mijzelf laten ze maar soft noemen, of te lief in werkomgeving doe ik precies wat ik wil, dienstbaar werk, sociaal en schaam me ook niet iemand aan te raken of te bemoedigen :-) of zachtjes te praten. Ik hoopte dat dat genoeg zou zijn... maar het gaat toch nog dieper

Ik heb toen ik jong volwassen was zeg maar wel geprobeerd maatschappelijk succes te bereiken (studie militaire dienst carriere) maar werd gewoon echt misselijk als mensen over geld en macht kwijlde. Keur het niet af als je daar voor kiest hoor, ik vond het gewoon ook zo simpel ergens, zo n doodlopende weg (net als jezelf ontkennen doodlopend is)

volg eigenlijk gewoon mijn hart, mijn (redelijke) intelligentie heeft me niet altijd geholpen vaak tegengezeten

ik zal wel altijd onder mijn 'niveau' blijven werken

voordeel is wel dat je niets te verliezen hebt want als ts ben je wel makkelijk onderuit te halen door ambitieuze collega's ? heb ik gelukkig geen ervaring mee omdat ik onderop de ladder sta

:wink:

het is gewoon moeilijk denk ik, ook al zijn er veel succesverhalen :-)

en ik ben het met Ciska en Cynthia eens dat er teveel modder gegooid is ook door mij, komt omdat ik onzeker ben over mijn uiterlijk.

de andere kant is dat je daar ook wel wat begrip voor kan opbrengen, vaak posten we gewoon heel emotioneel en hoeft ook niet allemaal in steen gebeiteld te zijn toch?


het beste voor iedereen

Dorine
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:Maak ik me boos? Nee, toch?
Ik geef alleen maar aan dat je met stilzitten en afwachten niet verder komt. Als je op zoek bent naar een belangrijke verandering zul je in beweging moeten blijven en niet alleen openstaan voor 'vooruitgang', maar je zult ook in staat moeten zijn om afscheid te nemen.
Ik heb ooit iemand horen zeggen:

Volwassen worden gaat vanzelf, maar je kunt pas volwassen zijn als je afscheid hebt kunnen nemen van je eigen kindheid

In de aanloop naar m'n huidige beroep ben ik langzaam maar zeker al m'n vrienden kwijtgeraakt, want ik zag ze nooit meer: ik was altijd aan het werk. Ik kan daarover treuren, maar ik kan ook proberen te bedenken wat het alternatief zou zijn. Waarschijnlijk zou ik dan nu een loser zonder baan zijn, misschien door m'n vrienden in de steek gelaten omdat ik zo'n treurig geval zou zijn?

Die keuze zie ik nu weer voor me, maar degenen die ik misschien kwijtraak staan veel dichter bij me dan mijn vrienden van toen.
Ik leef nu dus niet zozeer met de hoop dat ik de goede keus maak, maar meer met de angst voor een verkeerde keuze. en niet kiezen is ook kiezen !

Ciska.
Het is duidelijk dat jouw manier van leven een andere is dan die van mij, prima mag, ik accepteer die verschillen

Hoeft geen boosheid aan te pas te komen lijkt mij

Vooral over het volwassen worden verschillen we duidelijk van mening, ik denk namelijk dat het verliezen van je kind zijn interne dood als gevolg heeft

(Dorine, ik heb je geen enkele keer met modder zien gooien:)

(ben je veel te braaf voor :)


Joy
Gebruikersavatar
Sjosjana
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: do sep 01, 2005 21:24

Reactie

Bericht door Sjosjana »

Tja

Waar gaat dit onderwerp over. Over trans..... en werk, huidig en in het verleden.
Ik lees over de moeilijkheden die andere hierbij hebben ervaren.
Echter het kan ook anders. Laat ik het over mezelf hebben van beroep ben ik boomverzorger dat kan ik niet meer doen , houtallergie.
Heb daarna wat rondgezworven en een opleiding gestart mederwerker ict.
Maar ja ik ben anders ben een vrouw in een mannenlichaam.
En dan gaat alles opeens erg snel, jezelf accepteren om wie en wat je werkelijk bent. Dit resulteert in het feit dat ik sinds eind vorig jaar bij het vu loop. Toen ik in januari een baan kon krijgen bij kpn, op de helpdesk.
Heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben daar aan de slag gegaan als mezelf, vrouw dus. Ik merk op dat ik nog geen hormonen gebruik.
En ik wordt daar geaccepteerd om wie en wat ik ben. Ik ben wel zo eerlijk geweest om mijn collega's uit te leggen wat er aan de hand is.
Wat ik wil zeggen is het volgende dromen is een ding de daad bij het woord (droom) voegen is een stap die je gewoon dient te doen wil je je droom leven, ongeacht de consequenties die daar aan verbonden zijn.
Wees eerlijk tegenover jezelf en durf te leven.
En ik ik wordt steeds meer mijn droom
Credendo Vides
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Ik heb hier wel het een en ander over te melden.
Sinds 1 januari zit ik zonder werk, via een outplacementtraject.
Heb afgelopen week 2 solicitatie gesprekken gevoerd.
De eerste job is afgewezen, o.a. omdat ik in de loop van dit jaar er 3 maanden uit zal zijn vanwege de operatie.
De twwede job is nog een vraagteken; dar wordt dit punt onderzocht.
Maar het is om die reden dus lastig om een baan te vinden.
Maar dat had ik wel verwacht.
Cyn.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ja Cynthia, ik kan me voorstellen dat het voor een werkgever lastig te aanvaarden is als hij van te voren weet dat een nieuw in te werken kracht er ook nog eens drie maanden tussenuit moet. Dan moet de werkgever wel behoorlijk omhoog zitten, of het moet hem toevallig wel goed uitkomen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Irene schreef:Ja Cynthia, ik kan me voorstellen dat het voor een werkgever lastig te aanvaarden is als hij van te voren weet dat een nieuw in te werken kracht er ook nog eens drie maanden tussenuit moet. Dan moet de werkgever wel behoorlijk omhoog zitten, of het moet hem toevallig wel goed uitkomen.
Dat realiseer ik me wel; daarom ben ik eveneens zoekende naar een tijdelijke baan bijv. voor maximaal 6 maanden. Op projectbasis of zo.
Cyn.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dat is denk ik de beste oplossing. Dat bedoelde ik ook met de opmerking dat het de werkgever goed uitkomt. Heeft voorlopig iemand nodig en na een paar maanden niet meer.

Veel succes

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie