Wat is vrouwelijkheid?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik was laatst ook in Belgie in een restaurant waar geen scheiding was der geslachten. Opvoeding der heren is natuurlijk onafhankelijk van toiletgebruik nuttig.

Thuis hebben wij weliswaar twee toiletten, maar die worden toch echt gemengd gebruikt. Kwestie van opvoeding :-)

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Loesje1982 schreef:Jij bepaald wie je bent, wat je bent, en hoe je daar mee omgaat. En niemand heeft het recht je te vertellen wat goed of fout is.
Een van de laatste vormen van geaccepteerde discriminatie is dan ook die tussen mannen en vrouwen.
Hoi Loesje,

Leuk stukje, helemaal mee eens.

groeten,
Mina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoihoi,

<Nogmaals: waarom zijn jullie er zo van overtuigd dat je maatschappelijk gezien verworpen wordt als je als man een rok draagt?>

Grappig, verleden zomer zag ik ettelijke keren mannen in rokken op straat en in de supermarkt. Alleen was het verschil dat ze geen vrouwen of vrouwelijk pretendeerden te zijn.

Een man droeg (zelfs) een lange, gebloemde rok, daarbij een zware mannenschoenen, een strak truitje, een leuk petje, en geen make up.

De andere rokdragende mannen die ik zag droegen effen, lange rokken, met verder duidelijke mannenkleding en schoenen.

Ze liepen heel relaxt rond in hun rokken, en deden gewoon hun boodschappen enzo, maar ik vraag me af hoe of de omgeving gereageerd zou hebben als ze er pumps, een damesbloesje of truitje en make up er bij gedragen zouden hebben. Het waren nogal duidelijke mannen trouwens, nogmaals; zonder pretentie vrouwelijk of vrouw te zijn, voor zover ik kon waarnemen dan.

En ik heb ook verleden jaar ook een postje op het algemene forum geplaatst over de herenmode verleden zomer, die verrassend vrouwelijk qua stof en bloemenprints bleek te zijn.

Daar werd nogal lauw op gereageerd, mn door tv's, die blijkbaar die splitsing van persoonlijkheden niet op willen geven.

Groetjes Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Daar werd nogal lauw op gereageerd, mn door tv's, die blijkbaar die splitsing van persoonlijkheden niet op willen geven.
Is denk ik inherent aan het TV zijn en misschien juist het onderliggende motief voor het verschil tussen TV en TG

Is misschien de moeitie waard om daarover na te denken....maar helaas heb ik niet zo veel zin in.

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het dragen van rokken heeft nu eenmaal niet zoveel met vrouwelijkheid te maken, denk aan de romeinen bijvoorbeeld. Als vandaag de dag een overduidelijke man een rok aan heeft valt hij misschien wel op en wordt hij misschien ook wel nagekeken, maar dat zou hem met een driekleurige hanenkam en een harnas ook wel zijn overkomen.
Er zijn legio andere redenen voor een man om een rok te dragen:
Om te laten zien dat hij ergens (niet) bijhoort.
Om een typetje te spelen
voor de show
Om een man te imponeren
etc..
Allemaal dingen waar ik niks mee heb, maar van mij mogen ze. Ik hoop dat ik nu niet weer in een hokje wordt geduwd.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mila schreef:<Nogmaals: waarom zijn jullie er zo van overtuigd dat je maatschappelijk gezien verworpen wordt als je als man een rok draagt?>

Grappig, verleden zomer zag ik ettelijke keren mannen in rokken op straat en in de supermarkt. Alleen was het verschil dat ze geen vrouwen of vrouwelijk pretendeerden te zijn.
Jij bent er schijnbaar van overtuigd dat mensen die als man geboren zijn en pretenderen om vrouw of vrouwelijk te zijn (terwijl je nog kunt zien dat ze als man geboren zijn) maatschappelijk verworpen worden.

Welnu, ik heb oneindig vaak het tegendeel beweerd - en je gelooft me nog steeds niet. Overtuig jezelf komende zaterdag maar van je eigen ongelijk...

Waar acceptatie mijns inziens wel in zit staat ook in je eigen bericht:
mila schreef:Ze liepen heel relaxt rond in hun rokken, en deden gewoon hun boodschappen enzo
Zolang je gewoon doet word je geaccepteerd. Zodra je aan het protesteren bent en je dus afzet tegen "de samenleving" dan word je ook zo behandeld.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Irene schreef: Er zijn legio andere redenen voor een man om een rok te dragen:
Om te laten zien dat hij ergens (niet) bijhoort.
Om een typetje te spelen
voor de show
Om een man te imponeren

Irene
Misschien zelfs omdat het gewoon op zń tijd prettiger draagt dan een broek?

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

nog maar eens

http://www.spaink.net/boeken/mv_doorhalen.html

ff doorlezen en je komt vanzelf uit bij vrouwlijkheid

Joy
Plaats reactie