lichaam

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

je kan anders leren kijken dan zie je het monster in de mooie vrouw en het stralend wezen in de zwerver of alle 3 in een persoon

kleuren, emoties, het zijnswezen ,aura s vergis je niet in zekere zin is dit een gift van god want wij zien wat werkelijk is en waar als we stoppen met dat egoistische doemdenken maar de expansie zien, de opening naar dromen naar delen naar liefde. Juist die gevoeligheid kan je ontwikkelen met oefening en je zal eens zien hoeveel meer er is....

neem de biologische werkelijkheid niet aan als een gegeven maar kunnen waarnemen dat dit los staat van wie we werkelijk zijn. Veel mensen komen hier niet aan toe omdat alles ' lijkt' te kloppen

anderen werken ook aan harmonie tussen lichaam en geest (net als wij) maar minder extreem omdat de divergie niet zo ENORM is
ik denk wel eens echt een foutje van de natuur

het is een oude oosterse wijsheid dat je niet ben wat je lichaam is, nu hoe duidelijk is dat? zelfde geldt voor beroepen je ' bent; geen ambtenaar maar als je dat gaat denken wordt je vanzelf een grijs figuur in de massa

Ik steek niet teveel tijd in verzorging en tuttelarij, wel in hygiene en geestelijke stabiliteit, lenigheid (van geest en lichaam). dat komt uiteindelijk schoonheid ten goede, de leuke kleding enzo komt ook wel
als ik het idee heb dat het kan

en Ciska krijg je nooit lieve reacties van mensen? en respekt dat je het durft? richt je dan daarop!

lijkt niet goed om het in dit berichtje ook over de KLM te hebben

hoop wel dat de blauwe wolken herinneren aan mooie dingen niet aan de valsheid nijd en plastic wereld van stewards
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

tiswat

of je leeft je leven als man en liegt jezelf voor
of je gaat als vrouw leven en je liegt uiteindelijk de hele wereld voor
of je onderdrukt alles en doet net alsof er niks aan de hand is en wordt knetter

of je besluit dat het sowieos nooit wat wordt en stapt uit het leven

wat een feest
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

als vrouw leven is de wereld toch niet voorliegen? zo vat de wereld het misschien op, (jij wordt toch nooit ongesteld?) maar zo zie ik het totaal niet ben je juist eerlijker dan ooit. als man schotel ik de wereld het verkeerde beeld voor

zeker niet als je eerlijk bent over je verleden, daar ben ik dankzij jou anders over gaan denken, ' stealth' is niet alleen heel moeilijk (onmogelijk) qua uiterlijk maar dan neem je weer het geheim mee.. als mensen het vragen gewoon zeggen denk ik, dergelijke geheimen zijn ondraagelijk, doet me nog het meest denken aan die witness protection programs van de CIA, ' gewoon' even een nieuw leven, jaja

als vrouw (ts) is wel :echt leven maar grote risico's nemen op gebied van veiligheid, sociale contacten, carriere perspectieven etc etc om niet te spreken van bad hair days, rare opmerkingen die je niet begrijpt

We zien wel hoe mn omgeving reageert, verhuizen kan altijd nog of verstoppen

lijkt me toch beter dan uit het leven stappen, kan altijd nog :wink: en ben je toch te scheiterig voor, gelukkig ik ook hoor

of gewoon even NIETS doen
nou direkt genoeg?

slaap lekker ik moet weer werken......... :(
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

o nog even over dat knetter worden:

dat kan wel denk ik :o

bij mij was het meer zo dat mn hoofd zo vol zat dat ik geen woorden meer kom vormen, ik dacht nu laat ik het gewoon iedereen weten, mn kop staat onder hoofdspannig, vergeet de simpelste dingen laat komen wat kome sindsdien heb ik dat niet meer

kan me heel goed voorstellen dat je drugs ofzo of verslavingen gaat proberen of juist heel mannelijke dingen doen

tja kennen we toch allemaal?
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

zo weer te laat :-)

dank je joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Dorine

als vrouw leven is de wereld toch niet voorliegen? zo vat de wereld het misschien op, (jij wordt toch nooit ongesteld?) maar zo zie ik het totaal niet ben je juist eerlijker dan ooit. als man schotel ik de wereld het verkeerde beeld voor

-neee, maarrrrr, je doet er wel alles aan om je verleden te verbergen, alles om te camoufleren dat je ooit een man was, alles om er voor te zorgen dat men je vooral ziet als vrouw, terwijl je dat vanaf je geboorte nooit bent gewest,dat is toch leven in een leugen naar buitenwereld?

zeker niet als je eerlijk bent over je verleden, daar ben ik dankzij jou anders over gaan denken, ' stealth' is niet alleen heel moeilijk (onmogelijk) qua uiterlijk maar dan neem je weer het geheim mee.. als mensen het vragen gewoon zeggen denk ik, dergelijke geheimen zijn ondraagelijk, doet me nog het meest denken aan die witness protection programs van de CIA, ' gewoon' even een nieuw leven, jaja

-ik denk dat de meesten er per situatie anders mee omgaan, heeft men geen argwaan en geen reden toe zeg je niks, wanneer iemand in ene andere situatie over - ik noem maar wat, je forse armen heeft, dan moet je je gaan verdedigen, iig ga je leugens vertellen om te voorkomen dat de waarheid uitkomt, tenzij je er geen problemen mee hebt en gewoon zegt: ja die amen zijn zo want ik ben geboren als man, zie ik ook niet 1 2 3 gebeuren

als vrouw (ts) is wel :echt leven maar grote risico's nemen op gebied van veiligheid, sociale contacten, carriere perspectieven etc etc om niet te spreken van bad hair days, rare opmerkingen die je niet begrijpt

We zien wel hoe mn omgeving reageert, verhuizen kan altijd nog of verstoppen

-dat is toch leven in een leugen?

lijkt me toch beter dan uit het leven stappen, kan altijd nog :wink: en ben je toch te scheiterig voor, gelukkig ik ook hoor

of gewoon even NIETS doen
nou direkt genoeg?

-valt mee dat directe :P

-maare ik denk dat ik over dat ales maar gewoon niet meer ga nadenken en wel zie waar het schip strand:)

maw, jump in & learn to swim

x

joy
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Als je heel erg veel afvalt gaat je lichaam na een tijdje ook spierweefsel verbruiken.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

dat stadium is het stadium van anorexia?
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

dat is wel logisch, maar dat is volgens mij over de grens van goede gezondheid

zolang je lichaam nog vet heeft wordt dat opgebruikt, is het vet te minimaal gaat je lichaam aan je spieren vreten

dwz, in een situatie weaarin je je lichaam zo ver belast dat het vetgehalte te laag is, er gene vet meer aangeboord kan worden bij verbranding, en de spieren aan de beurt komen

likt me niet gezond

ik ken overigens iemand die met grof geweld in 3 maanden iets van 50 kilo afviel

ze was idd van dik naar slank gegaan, maar het vel over haar hele lijf hing erbij als slappe was

je vel moet tijd hebben om te herstellen
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Joy schreef:ik ken overigens iemand die met grof geweld in 3 maanden iets van 50 kilo afviel

ze was idd van dik naar slank gegaan, maar het vel over haar hele lijf hing erbij als slappe was

je vel moet tijd hebben om te herstellen
Bij een dermate forse reductie van gewicht kan je huid nooit voldoende herstellen om weer strak te ogen. En zeker op plekken als je buik is dan een operatie nodig om het overtollige deel weg te halen.
Cyn.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik heb nooit echt veel vetweefsel gehad en ik ben 24 dus slap hangend vel zal niet zo snel onstaan. Ik weeg normaal rond de 68-70 maar toen ik rond de 63 woog heb ik wel spierweefsel verloren.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Ik vind mijn borstkas nog steeds te breed. Maar dat is bot en daar kan ik niks aan doen.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Jamie schreef:Ik vind mijn borstkas nog steeds te breed. Maar dat is bot en daar kan ik niks aan doen.
klinkt wel als: als er wel wat aan te doen viel liet ik het doen

dat vind ik erg ver gaan

Joy
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Tuurlijk liet ik er dan wat aan doen.
Plaats reactie