Passabiliteit
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Of zelfs in de '50's met de petticoat jurken waarmee ze altijd gegarandeerd een beetje mooie vrouwelijke vorm konden nabotsenmila schreef:Jazeker, de gemiddelde tv mocht willen dat ze nog in de jaren 60 leefde toen de gemiddelde bio vrouw op een tv leek. Pruiken, haarstukken, valse wimpers, kilo's make up enz.
En ik ben geen feministe, ik ben androniste, gezien de situatie van de gemiddelde geboren man anno 2007.
Groetjes Mila.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Midden-achter zit een voetbalstip en ook aan de voorkant beginnen zich 2 inhammen te vormen...mila schreef:wat is er aan jouw haar te zien dan? Als ik zo vrij mag zijn?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hoi Cisca,
<Ook al ziet de omgeving dat je niet als meisje geboren bent, hoe gaat men dan met je om?>
In mijn geval is het niet direct te zien, maar na verloop van tijd wel te merken. Geen idee waaraan, maar mensen voelen vanzelf wel aan met een TS te maken te hebben, hoe vrouwelijk qua uiterlijk en stem ook.
En 'men' gaat prima met mij om hoor, met alle egards en respect word ik behandeld, en dat is fijn, want daar ging het me ook om, in de eerste instantie.
Alleen versierderige mannen, dat is een ander probleem. Ik geef nooit en te nimmer aanleiding, het initiatief nemen zij altijd. En ik geef geen sjoege, want als het muntje valt, dan heb ik het natuurlijk gedaan. Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Alleen op geeigende plaatsen, zoals uitgaansgelegenheden waar veel tv/tg/ts komen, of op feestjes van vrienden en kennissen wil ik nog wel eens ergens op in gaan, daarbuiten, verstandelijkerwijs, niet.
Groetjes Mila.
<Ook al ziet de omgeving dat je niet als meisje geboren bent, hoe gaat men dan met je om?>
In mijn geval is het niet direct te zien, maar na verloop van tijd wel te merken. Geen idee waaraan, maar mensen voelen vanzelf wel aan met een TS te maken te hebben, hoe vrouwelijk qua uiterlijk en stem ook.
En 'men' gaat prima met mij om hoor, met alle egards en respect word ik behandeld, en dat is fijn, want daar ging het me ook om, in de eerste instantie.
Alleen versierderige mannen, dat is een ander probleem. Ik geef nooit en te nimmer aanleiding, het initiatief nemen zij altijd. En ik geef geen sjoege, want als het muntje valt, dan heb ik het natuurlijk gedaan. Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Alleen op geeigende plaatsen, zoals uitgaansgelegenheden waar veel tv/tg/ts komen, of op feestjes van vrienden en kennissen wil ik nog wel eens ergens op in gaan, daarbuiten, verstandelijkerwijs, niet.
Groetjes Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
'k Ben nog niet aan de hormonen, maar 't is wel een van de redenen dat ze van mij best mogen opschieten...mila schreef:Oepsie! En het stoort je niet? Of wel? Jij bent toch nog niet aan de hormonen/androcur, of wel?
En stoort het mij? Tja, 't was natuurlijk mooier als dat alles er niet was, maar nu het er is hoort 't bij mij...
Groetjes,
Frederique
Beste Frederique,
Ik vind het tof te kunnen lezen hoe trots jij met jezelf omgaat.
Je accepteert jezelf zoals je bent, en dat dwingt respect af.
Dit inspireert me anders met mijn "genderdysforie" (weer zo'n woord) om te gaan. Ik begin na lang nadenken en leven toch wel behoorlijk te balen van al die vooroordelen met betrekking tot mannelijkheid en vrouwelijkheid.
Vroeger had ik het gezeik in mijn omgeving dat ik maar jongensachtig moest doen, geen jurken dragen, iedereen stond je constant belachelijk te maken en uit te lachen als je het anders deed als anderen of omdat je anders was.
Wat me enorm in de weg zit de laatste tijd is dat sinds ik bezig ben mijzelf te ontdekken veel mensen hier en in mijn naaste omgeving blijkbaar ontzettend goed weten wat vrouwelijkheid is, wat een TS is, wanneer je een TG bent of travestiet...met andere woorden, ook nu nog, is iedereen behoorlijk ijverig bezig met elkaar corrigeren, van zo moet het, anders klopt het niet.
Nou daar baal ik dus stevig van, het is niet wat ik wil, ik wil alleen maar mijzelf zijn, en dus niet passabel ten koste van mezelf. Ik wil geen archetype meisje zijn, ik wil geen maniertjes aanleren, daar pas ik voor, ik wil niet met de mode meegaan om maar niet op te vallen, ik wil dragen wat ik leuk en mooi vind! Daar gaat het mij om!
Ik ben op zoek naar bevrijding, ..niet om gevangen te worden in een rigide keurslijf van vrouwelijkheid. Ik heb niks met dat soort vrouwelijkheid (en mijn meeste heteroseksuele vriendinnen ook niet bovendien!)...I want to kick ass.. gewoon mezelf zijn...en doen wat ik wil en waar ik zin in heb! Niet hoe het hoort of moet! grrr hihihihi
Ik denk regelmatig, waar hebben we het nou toch over...!
Laten we gewoon onszelf zijn....en accepteer elkaar.
kus en groetjes.
Mina
Ik vind het tof te kunnen lezen hoe trots jij met jezelf omgaat.
Je accepteert jezelf zoals je bent, en dat dwingt respect af.
Dit inspireert me anders met mijn "genderdysforie" (weer zo'n woord) om te gaan. Ik begin na lang nadenken en leven toch wel behoorlijk te balen van al die vooroordelen met betrekking tot mannelijkheid en vrouwelijkheid.
Vroeger had ik het gezeik in mijn omgeving dat ik maar jongensachtig moest doen, geen jurken dragen, iedereen stond je constant belachelijk te maken en uit te lachen als je het anders deed als anderen of omdat je anders was.
Wat me enorm in de weg zit de laatste tijd is dat sinds ik bezig ben mijzelf te ontdekken veel mensen hier en in mijn naaste omgeving blijkbaar ontzettend goed weten wat vrouwelijkheid is, wat een TS is, wanneer je een TG bent of travestiet...met andere woorden, ook nu nog, is iedereen behoorlijk ijverig bezig met elkaar corrigeren, van zo moet het, anders klopt het niet.
Nou daar baal ik dus stevig van, het is niet wat ik wil, ik wil alleen maar mijzelf zijn, en dus niet passabel ten koste van mezelf. Ik wil geen archetype meisje zijn, ik wil geen maniertjes aanleren, daar pas ik voor, ik wil niet met de mode meegaan om maar niet op te vallen, ik wil dragen wat ik leuk en mooi vind! Daar gaat het mij om!
Ik ben op zoek naar bevrijding, ..niet om gevangen te worden in een rigide keurslijf van vrouwelijkheid. Ik heb niks met dat soort vrouwelijkheid (en mijn meeste heteroseksuele vriendinnen ook niet bovendien!)...I want to kick ass.. gewoon mezelf zijn...en doen wat ik wil en waar ik zin in heb! Niet hoe het hoort of moet! grrr hihihihi
Ik denk regelmatig, waar hebben we het nou toch over...!
Laten we gewoon onszelf zijn....en accepteer elkaar.
kus en groetjes.
Mina
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Mijn tip: negeer het.mina schreef:Wat me enorm in de weg zit de laatste tijd is dat sinds ik bezig ben mijzelf te ontdekken veel mensen hier en in mijn naaste omgeving blijkbaar ontzettend goed weten wat vrouwelijkheid is, wat een TS is, wanneer je een TG bent of travestiet...met andere woorden, ook nu nog, is iedereen behoorlijk ijverig bezig met elkaar corrigeren, van zo moet het, anders klopt het niet.
Toen ik voor het eerst op dit forum schreef dat ik aangesproken was door een toiletjuffrouw of ik in het vervolg toch graag het mannentoilet wou gebruiken (en daar best wat verontwaardigd over was) viel hier een half forum over mij heen: hoe had ik zowieso het lef gehad om in die outfit het vrouwentoilet te willen gebruiken? Arme vrouwen...
Sindsdien heb ik het nog 2 keer in dezelfde (soort) kleren geprobeerd. Soms moet je ook wel wat eigenwijzerigs hebben voordat je kunt accepteren dat mensen soms toch gelijk hebben... Omgekeerd is ook het geval: als ik van te voren mijn aanpak om op het werk over te gaan hier had beschreven met het verzoek om commentaar, dan had ik hier merendeels negatieve adviezen gekregen (die kreeg ik nu nl achteraf ). Mijn aanpak werkte in mijn situatie toch goed...
Een forum kan niet meer of minder doen dan vanuit mensen hun eigen (dus: andere) omgeving adviezen geven. Soms goeie, soms heel erg slechte. Je zult ze zelf moeten filteren...
Da's een goede instelling! Vooral doen!mina schreef:Nou daar baal ik dus stevig van, het is niet wat ik wil, ik wil alleen maar mijzelf zijn, en dus niet passabel ten koste van mezelf. Ik wil geen archetype meisje zijn, ik wil geen maniertjes aanleren, daar pas ik voor, ik wil niet met de mode meegaan om maar niet op te vallen, ik wil dragen wat ik leuk en mooi vind! Daar gaat het mij om!
Groetjes,
Frederique
-
- ForumFan
Hoi Mina
Toen ik vorig jaar in een gigantische dip zat heb ik het volgende naast mijn pc gehangen.
Wat ben ik?
Wie ben ik?
Wat kan ik?
en met de uiteindelijke conclusie vet eronder geschreven:
Mijzelf zijn!!!
Uniek en Veelzijdig Mens.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toen ik vorig jaar in een gigantische dip zat heb ik het volgende naast mijn pc gehangen.
Wat ben ik?
Wie ben ik?
Wat kan ik?
Mijzelf zijn!!!
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
ik mis een belangrijke:dhiamara schreef:Hoi Mina
Wat ben ik?
Wie ben ik?
Wat kan ik?
Mijzelf zijn!!!
Wat wil ik
Afgelopen zaterdag was ik op een homofeest in Den Haag, alwaar mijn groepje werd uitgebreid met wat dames uit den lande. In dit groepje zat ook Jolanda, een mv-trans die nog voor geen meter passabel is. Maar dat maakt haar allemaal niks uit; ze is namelijk gewoon zichzelf. De hele nacht heeft ze gefeest als een wilde samen met haar vriendin. En niemand die ook maar keek, wees, fluisterde of lachte. Waarom? Omdat ze durfde te zijn wie ze was. Gewoon zichzelf.
Derhalve hulde aan Jolanda! Een voorbeeld voor iedereen die niet achter de geraniums vandaan durft!
Derhalve hulde aan Jolanda! Een voorbeeld voor iedereen die niet achter de geraniums vandaan durft!
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Wat mij vooral opvalt is het eerste positieve bericht dat ik van Coco lees... En dan ook nog over iemand die niet passabel is...
Je gaat vooruit, meid!
Groetjes,
Frederique
Je gaat vooruit, meid!
Groetjes,
Frederique
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
O, jee.. nou durf ik bijna niks meer te zeggen... morgenochtend is het weer: Ja hoor, zie je wel... De muizen hebben aan de kaas gezeten en die mutsen van gisteren waren alweer aan de slowchat !!!
Veldwachter! VELDWACHTER !!!! PAK ZE !!!!
Geeft niks, doe'k zelf ook heel de tijd. Soms lukt het me nog wel om een echte vent te zijn (Heb ik en passant toch nog iets gezegd over passabel, dus niet volledig off-topic) Maar volgens mij zijn we nu inmiddels met een select gezelschap wat het aardig met elkaar eens is M.B.T. passabele Transen, dus wat doen we hier nog? Op heel internet staan naar schatting 17,34 miljoen meningen over passabiliteit waarvan er maar één kommadrie werkelijk hout snijden, dus waar gaat het nou nog over ? Dat is inderdaad mijn mening, geen wetenschappelijk vaststaand iets.
Ik had r ff voor nodig, maar dit is mening kommadrie:
http://www.jadephoenix.org/lvtgw/Info_h ... ssing1.htm
Voor mening één moet ik nog een paar weken zoeken.
Ciska.
Veldwachter! VELDWACHTER !!!! PAK ZE !!!!
Geeft niks, doe'k zelf ook heel de tijd. Soms lukt het me nog wel om een echte vent te zijn (Heb ik en passant toch nog iets gezegd over passabel, dus niet volledig off-topic) Maar volgens mij zijn we nu inmiddels met een select gezelschap wat het aardig met elkaar eens is M.B.T. passabele Transen, dus wat doen we hier nog? Op heel internet staan naar schatting 17,34 miljoen meningen over passabiliteit waarvan er maar één kommadrie werkelijk hout snijden, dus waar gaat het nou nog over ? Dat is inderdaad mijn mening, geen wetenschappelijk vaststaand iets.
Ik had r ff voor nodig, maar dit is mening kommadrie:
http://www.jadephoenix.org/lvtgw/Info_h ... ssing1.htm
Voor mening één moet ik nog een paar weken zoeken.
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Wat ken jij me toch slecht, zeg. Niet dat je ooit moeite gedaan hebt om je te verdiepen in een ander, maar dat daargelaten.Frederique_ schreef:Wat mij vooral opvalt is het eerste positieve bericht dat ik van Coco lees... En dan ook nog over iemand die niet passabel is...
Je gaat vooruit, meid!
Groetjes,
Frederique
Zo, is dat meer in de trant zoals je de berichten van me hebben wilt?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ja Coco, ik heb meerdere keren op dit forum pogingen gedaan om iets posities van je te lezen. Telkens beantwoord door bijtend cynisme en inhoudsloze antwoorden van jouw kant. Lees je threads maar terug...
En verder stop ik deze discussie met jou, 't heeft nl geen enkele zin...
Groetjes,
Frederique
En verder stop ik deze discussie met jou, 't heeft nl geen enkele zin...
Groetjes,
Frederique