Waarom..

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
SamanthaA
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma jan 01, 2007 13:11

Waarom..

Bericht door SamanthaA »

Waarom, ondanks dat we met velen zijn, zijn we anders?
Waarom, ondanks dat men het weet, durf je het er weinig over te hebben?
Waarom, ondanks dat zat mannen het doen, zijn sommige dingen zo lastig?
Waarom, ondanks het meeste (mij) niet staat, voel ik me toch mooi?
Waarom, ondanks dat je geen gaatjes hebt, koop je toch oorbellen?
Waarom, ondanks dat het mag, durf ik er niet over te beginnen om gaatjes te zetten?
Waarom, ondanks dat je het zo graag wil, durf je niet over straat?
Waarom, ondanks dat je met andere dingen bezig bent, denk je er toch aan?
Waarom, ondanks dat je alles bij ze kwijt kan, is de familie het lastigst?
Waarom, ondanks dat ik dit denk, heb ik het eigenlijk geplaatst?

Bah er gaat toch veelste veel door mijn hoofd de hele dag!!
Op het moment vooral gaatjes zetten, vorige week zaterdag (niet afgelopen maar die ervoor) begon mijn moeder erover omdat ik het in mijn MSN had en ik hun opzettelijk niet geblokkeerd had staan. Ze zei toen, wat zag ik? wil je gaatjes in je oren? Nou dan laten we ze toch zetten volgende week zaterdag?
En toch op dat moment, bevries je, omdat het 2 jaar geleden er wat heftiger aan toe ging, dat alles erop duidde dat ze niets van dit wilden weten. Dus je mompelt een beetje met een blozende lach, ja.

A fijn, komt afgelopen zaterdag eraan zetten, langs 3 juweliers gelopen, maar niet durven zeggen: kom mam, gaan we naar binnen we zouden ze toch zetten?

Nu heb ik echter woensdag een sollicitatie gesprek, en ja (positief denken) tis toch appart, als je ineens oorbellen + gaatjes hebt, en dan 6 weken later (voor een hele lange tijd) niet meer. Het is niet zo makkelijk om dat op het werk te doen! Dus het ideale moment zou zijn, na het gesprek, want dan kan na ong 4 weken ik ze uit laten op het nieuwe werk, indien ik aangenomen wordt.

En toch, ondanks alles kan ik moreel ze niet laten zetten, zonder het eerst tegen pa en ma te zeggen, maar durf ik dat nou net weer niet te opperren.

Ben ook wel een bange scheiterd he? haha
If you can't be yourself, who can you be?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

* Er zijn op het werk ook mannen met oorknopjes, je bent daar echt niet alleen in
* Mijn tip: neem binnen je proces ook je rust en forceer niets, alleen dan houd je het vol... Er komt dan vanzelf een moment dat je wel durft - en dat je rustiger (en dus: blijer) bent dan dat je nu heel geforceerd iets met grote wil en doorzettingsvermogen er doorheen drukt...
* Nee, je bent geen scheitert. Ik herken het helemaal, 't hoort gewoon bij het proces...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Waarom, waarom ...


... ben ik uniek
... net als ieder ander. :-?
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

soms is het zinvol om je heen te kijken

soms is het raadzaam gewoon te doen wat je hart je ingeeft

vaak zijn de demonen in je hoofd in werkelijkheid honderden malen kleiner

en meestal is er maar 1 remedie voor die demonen, niet denken maar doen!
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Hey Samantha,

Alle begin is moeilijk. Probeer jezelf ook eens voor te stellen waar je twee jaar terug.., vijf jaar terug stond en hoever je nu bent gekomen. Stapje voor stapje kom je er echt wel. En schaam je niet voor gaatjes, iedereen heeft tegenwoordig gaatjes. Of je nou man of vrouw bent.
Oja, je titel "Waarom"...? Waarom niet? :)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

14 jaar geleden zat mijn klas vol met negerts die niks anders wilden dan gaatjes in alle oren, nisk homo, nee was toen normala ineens

ik bedoel maar

daar is niets raars aan, maar zo heeft iedereen wel iets waar ze moeite mee heeft, ook al is het voor een ander weer doodnormaal, zoals in mijn geval het willen van een tatoe :)
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

ja ik wil ook een taboe :)

lol
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

hey Lieve Samantha,

"en je wordt genegeerd als je het anders zou doen, alsof je iets ergs had misdreven...."

daar moest ik aan denken toen ik jouw verhaal las, want het is heel herkenbaar en dat soort vragen spoken ook in mijn hoofd...

het is van een liedje dat ik eens eerder hier heb gepost:
http://www.youtube.com/watch?v=c3FcGPsnMhE

en hey, veel mannen doen het misschien...maar misschien voel je je geen man?

x,
Mina
Sem
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 20, 2006 18:37
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Sem »

Ik heb ook dat hele de dag vragen in mijn hoofd spoken, vragen waar ik misschien nooit een antwoord op zal krijgen, van waarom ben ik zo, en wie heeft mij zo op de wereld gezet, als ik blijf denken wordt ik gek.
Ik zelf heb 2 gaatjes maar ik heb maar 1 oorbel in. :)
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
SamanthaA
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma jan 01, 2007 13:11

Bericht door SamanthaA »

Spoken is idd een goed woord!

Ik zou wel is mijn ziel in de spiegel willen zijn, wat zou er dan staan, ben ik dan geslachtsloos? of ben ik echt vrouw zoals ik me voel, of zit alles in de hersennen. Slakken en wormen en planten etc, zijn ook van beide genders.

Ja ik kan je wel vertellen, alles wordt duidelijker in mijn leven, maar het maakt het ook allemaal complexer. Neem vandaag nou, ik heb gesolliciteerd voor een baan. Als man natuurlijk want meer durf ik niet. Maar het is misschien wel een baan waar ik de rest van mijn dagen wil werken (de nog vele vele vele dagen). maar als ik vrouw wordt kan dat misschien niet meer, en dan denk ik weer, had ik niet beter me eroverheen kunnen zetten en de sprong moeten wagen als vrouw?

Och het leven blijft lastig. Ik weet wel! ik blijf mezelf! Al moet ik ervoor sterven! (dramatisch =P)
If you can't be yourself, who can you be?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Samantha,

Tja, wat in dit soort moeilijke situaties wijsheid is dat weet vooral jijzelf... Ik wens je veel succes bij het solliciteren en bij het vinden van een werkgever waar je vrouwtje goed uit de kast kan komen!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Ik heb deze wijze woorden al eens eerder gebruikt, maar voor jou zijn ze ook van toepassing :D . Leef gewoon lekker elke dag.
"Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways, chocolate in one hand, martini (or diet coke) in the other hand, body thoroughly used up, worn out and tired...
and shouting "WOO HOO what a ride !! "
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

SamanthaA schreef:Spoken is idd een goed woord!

Ik zou wel is mijn ziel in de spiegel willen zijn, wat zou er dan staan, ben ik dan geslachtsloos? of ben ik echt vrouw zoals ik me voel, of zit alles in de hersennen. Slakken en wormen en planten etc, zijn ook van beide genders.

Ja ik kan je wel vertellen, alles wordt duidelijker in mijn leven, maar het maakt het ook allemaal complexer. Neem vandaag nou, ik heb gesolliciteerd voor een baan. Als man natuurlijk want meer durf ik niet. Maar het is misschien wel een baan waar ik de rest van mijn dagen wil werken (de nog vele vele vele dagen). maar als ik vrouw wordt kan dat misschien niet meer, en dan denk ik weer, had ik niet beter me eroverheen kunnen zetten en de sprong moeten wagen als vrouw?

Och het leven blijft lastig. Ik weet wel! ik blijf mezelf! Al moet ik ervoor sterven! (dramatisch =P)
Uiteraard was je leven eenvoudiger en veiliger toen je nog niet uit de kast was

Eenmaal wel wordt het ook complexer maar kom je ook dichter bij jezelf en zelfacceptatie, je groeit in je persoonlijkheid, wordt sterker en dat zijn de vruchten die je kunt plukken als gevolg van de dappere stap die je hebt gezet

Naarmate je verder komt wordt het niet minder complex, maar ga je wel steeds makkelijker om met problemen waar je tegenaan loopt, pure winst, pluk die vruchten :)

Joy
Plaats reactie