Tootsie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeanineO
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 13:26
Locatie: nabij Utrecht

Tootsie

Bericht door JeanineO »

Vanavond op Net 5.

Dustin Hoffman wederom als Tootsie.

Dus dames, zet je video als je naar het carnaval gaat, of markeer het in je tv gids.

groetje`s JeanineO

------------------------------------------------------------------------------------
Tootsie
zaterdag 17 februari om 23:30

Comedy/USA/1982 - De werkeloze acteur Michael Dorsey verkleedt zich als vrouw in de hoop zo eerder aan filmrollen te kunnen komen. Geen enkele producer wil hem namelijk in dienst nemen omdat hij hen met zijn gedrag telkens weer tegen zich in het harnas jaagt. Wanneer zijn vriendin Sandy auditie doet voor een soap, maar het laat afweten, doet Michael zich voor als Dorothy Michaels en redt zo het stuk. Hij wordt daarbij geholpen door zijn agent George en zijn kamergenoot Jeff. Alles gaat goed totdat ‘Dorothy’ verliefd wordt op zijn mooie medespeelster Julie en Julie's vader Les romantische gevoelens ontwikkelt voor 'Dorothy'.

Rolverdeling: Dustin Hoffman, Jessica Lange, Teri Garr, Dabney
i love my dresses.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

komt iedere keer weer voorbij hier als de film ook op tv is, terwijl de film weinig raakvlakken heeft et het werkelijke t gebeuren

of is iedere film met een man in een jurk meteen t gerelateerd?

:)
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

De belangrijkste relatie van Tootsie met de T-wereld gaat buiten de film om. Tijdens de opnames ging Dustin Hofman weleens als Tootsie de straat op gewoon om in zijn rol te komen en het viel hem op dat hij als vrouw anders behandeld werd.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

of hij werd anders behandeld omdatie dustin hoffman was


of hij werd anders behandeld omdatie dustin hoffman in een jurk was

:)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Ik heb 'dat mens' altijd een stom wijf gevonden. Zo van: "verwacht men straks van mij dat ik ook zo raar doe als ik eindelijk es in een jurk naar buiten durf? En wat voor een jurk... :oops: "

Dan zie ik liever een studententoneelvereniging die 'de tante van Charlie' uit probeert te voeren.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

wat dat betrefd is het stereotypje vrij snel en gemakkelijk neergezet
Plaats reactie