Geweldige link, moet je echt eens lezen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Voor Dhiamara :

Over passing :

Als je als travestiet in de maatschappij wil rondlopen en verder niet echt 100% wil functioneren als vrouw dan zou ik me niet teveel zorgen maken hoor.
De angst zit vooral bij onszelf , want de meeste mensen zijn daar absoluut niet mee bezig. God ze zullen je wel lezen hoor en ja ze zien dan misschien ,ok dat is een travestiet. Maar je zal weinig last hebben hoor.
In dat opzicht is Frederique zeker een goed voorbeeld, er kan inderdaad zeer veel .... zolang dat je voldoende afstand blijft houden van andere mensen.

Waar ik enorm voor huiver is dat men zou schrijven : als niet-passable travestiet, transgender, prop of post-op trans kan men een volledig normaal leven in de genderrol van vrouw beleven.
Vergeet het maar hé !
Solliciteren, sporten , werk, relaties, intimiteit het komt allemaal op de helling te staan .... je komt in 'onzekerheid' terecht.

Ik vind de stelling dat ze maar hormonen moeten voorschrijven, als een travestie, transgender of potentiële transseksueel zelf voelt dat hij/zij daar aan toe is heel erg gevaarlijk.
Reden : wel de vrouwelijke hormonen zorgen ervoor dat je door een fase van pubertijd gaat als meisje (het groeien van je borsten onder invloed van de hormonen is een detail, het gaat om de psychishe processen en niet om de fysieke processen)
Daar sta je dan hé als niet-passable trav of trans, met emotionele en seksuele gevoelens van een meisje van 16.
Ga er dan maar mee om met de afwijzing en de pijn ..... niet evident als je dan wil gaan flirten en relaties en intimiteit nodig hebt.
Stel je eens voor als je bijna 2m bent en een schoenmaat 46 hebt. waar loop je naartoe ? Naar een fuif van de basketploeg om jongens te zoeken van 2m10. Die gaan je zien komen als niet-passable trans.

Groetjes,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

En dat zal altijd parten blijven spelen denk ik. Of je het nou vroeg of laat verteld.

ja maar je hebt meer kans dat je niet meer zal afgewezen worden.
Onlangs vroeg ik aan een mannelijke collega op het werk :
(Die heeft nu 2 jaar een vriendin en die leven al een jaar samen.)
Wat zou je doen als je vreindin nu zou vertellen dat ze een man is geweest vroeger.
Reactie : al is die 10 keer omgebouwd ... ik laat die nooit meer gaan.
Zie je als je die fase kan bereiken dan hoeft dat niet meer zo belangrijk te zijn. Ergens zullen ze het moeten verwerken, maar je kan dan wel al voldoende basis hebben om die crisis te overwinnen. Zo van ok het is ons geheim en de anderen hoeven het niet echt te weten, we zwijgen er gewoon verder over.

Gr,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

En kijk, in een donkere of halfdonkere dancing kan ik me voorstellen dat je dan niet direct door alle mannen ontdekt zou worden

Hmmm, blijkbaar ook niet op dates (face to face ) en bij goede verlichting.
Het gaat blijkbaar nog enkel om wat details in het gezicht, maar verder kan ik het toch wel goed volhouden.
Nu uiteraard moet er nog meer ervaring worden opgedaan .... dat is logisch.
Lynn spreekt ook over die casual dating.
Dat is dus nu ook waar ik mee bezig ben.
Je leert daar veel van .... mijn positie en mijn houding (ook psychisch naar het andere geslacht toe) zijn de voorbije 6 maand enorm geevolueerd.
Nu leer je echt in het leven staan als vrouw, en zoals Lynn ook schrijft, je maakt gewoon dezelfde fouten als alle andere jonge meisjes.
Daar moet je gewoon door om je volledig te kunnen assimileren als vrouw.
Het is eigenlijk echt wel van nul beginnen hoor. Ja je begint je leven gewoon opnieuw, vermoeiend dat is waar, maar boeiend en spannend.
En weet je als je er leuk uitziet als vrouw dan mag je dus veel hé.
Ze vergeven het je gewoon ..... enkele weken geleden nog een cola omver geduwd .... een man een natte broek bezorgd.
Waarschijnlijk zou ik als man wel heibel gekregen hebben (amai ik moet er niet aan denken, zo een vent), nu waren excuses en een lief en strategisch zoentje genoeg.
Is zelfs een vriend geworden nu.

Zelf vind ik het 'assimileren' tussen de vrouwen wel veel gemakkelijker verlopen. Dat gaat eigenlijk heel gemakkelijk moet ik zeggen, het is vooral met de houding en de verhouding naar het andere geslacht dat het enorm zoeken is.
Weet je .... met de tijd heb je als man aangeleerd om andere mannen als maten te beschouwen, dat mag je dus als vrouw niet gebruiken die skill.
Dat verwachten mannen niet van een vrouw ..... is heel moeilijk soms.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Dus ik vraag me dan af hoe lang je het gaat volhouden (en ja dus ook gewoon bij daglicht waar dan ook met die man (nen) afspreken) om zoiets te verzwijgen

Hmm, mijn situatie is misschien wel wat anders.
Ik weet best wel dat de meeste travestieten met het probleem zitten dat ze heel hoekig en mannelijk bewegen en die dingen.
Maar dat is bij mij altijd anders geweest. Ik werd vroeger vaak aangesproken door homo's. Omdat ik sowieso heel vrouwelijk beweeg.
Snap je ? Niet echt overdreven verwijfd hoor, maar toch .... mijn bewegingen zijn altijd te vrouwelijk geweest om me als hetero-man te laten gelden.

Ik ben ooit eens aan een bouwwerf gepasseerd en de mannen floten mij na ! Ik was toen gewoon als man hé. Ik dacht toen : wat nu ? Ik voelde toen aan mijn hoofd en dacht, tiens ik ben toch mijn pruik niet vergeten af te doen ?
Maar neen, gewoon mijn manier van bewegen was vrouwelijk blijkbaar.
Ik was daar toen nog best kwaad om ook, tja ik wou absoluut geen homo zijn, want ik voelde me zo niet.

Als ik dus dans, loop en beweeg hoef ik daar dus niet bij na te denken.
Enkel mijn stem is een beetje opletten, die is niet zwaar hoor ... maar zo als Lynn schrijft aan telefoon is het echt wel moeite doen.
Roepen moet ik wel vermijden .... wat wel vreemd is : als er een dominante man bij mij is dan gaat mijn stem heel hoog en dat gaat blijkbaar vanzelf. Dat was ook bij het vrijen zo. Heel erg vreemd eigenlijk, want tijdens het vrijen denk je gewoon niet na .... en toch heel vrouwelijk.
Soms schrik je nog van jezelf hoor.

Groetjes,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mara,

<ik iig vertel het niet meer zo makkelijk....uns wil je toch je verleden achter laten en gewoon leven met al wat erbij hoort....>

Nu je het zegt.......het word me nooit gevraagd.....en ik neem voor het gemak maar aan dat mensen het wel doorhebben of krijgen.
Maar als het me gevraagd zou worden, dan zou ik denk ik een antwoord geven als bv: 'ik ben een klein huisdier' oid, om er maar vanaf te zijn. Als het al gevraagd word, dan is er blijkbaar ook twijfel, of juist de wetenschap, en wil iemand dat blijkbaar bevestigd zien.

En ik hou het dus voor wat betreft mannen bij (mannelijke) bi mannen. Wel zo prettig, vind ik, als non op, temeer omdat die mannen ook over zichzelf nagedacht hebben, integenstelling tot de gemiddelde heteroman. Heterosexualiteit is de normaalste zaak van de wereld, dus de gemiddelde hetero denkt alleen over zichzelf na als dat in het geding komt, bv als die een (post op) TS tegenkomt, haar aantrekkelijk vind, en vervolgens in een acute ID crisis raakt.

Groetjes Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mila schreef:Hoi Mara,

<ik iig vertel het niet meer zo makkelijk....uns wil je toch je verleden achter laten en gewoon leven met al wat erbij hoort....>

Nu je het zegt.......het word me nooit gevraagd.....en ik neem voor het gemak maar aan dat mensen het wel doorhebben of krijgen.

Groetjes Mila.
mijn wereld stort in, begin ik net eindelijk te geloven dat je zo passabel was dat er geen hond ooit naar zou kraaien, zeg je dit (grapje hoor:)

enfin, back to topic

er zijn uiteraard diverse manieren om om te gaan met je verleden, er bestaat niet maar 1 manier

het is wel boeiend te lezen wat de verschillen zijn, en ik steek er nog wat van op ook

Hoe het mij zal vergaan, wie zal het zeggen, ik trek me niet zoveel aan van trajecten van anderen, manieren van omgang, niet dat ik het niet zinvol vind, maar meer omdat ik mezelf liever toe wil staan fouten te maken en mijn eigen weg te bewandelen,dan op voorhand me al gaan aanpassen omdat ik wel eens verkeerd gedrag zou kunnen vertonen of tegen een muur aan knal,van vallen en opstana leer je het meest, het zij zoals het zij

Joy
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Melina,

<met de tijd heb je als man aangeleerd om andere mannen als maten te beschouwen, dat mag je dus als vrouw niet gebruiken die skill.
Dat verwachten mannen niet van een vrouw ..... is heel moeilijk soms.>

Mannen beschouwden me pre transitie *nooit* als maat of wat dan ook, daar was ik te vrouwelijk voor. Ik kon het wel erg goed met vrouwen vinden, en ik had dan ook veel vriendinnen.

Of je het gelooft of niet: ik kan nu heel erg goed met mannen overweg, de sfeer heeft snel iets vertrouwelijks en prettigs, en ik hoor regelmatig van mannen dat ik weliswaar vrouwelijk ben, maar niet met dubbele texten spreek oa, en dat word zeer gewaardeerd door mannen, zodanig zelfs dat ik door sommige mannen vrij snel in vertrouwen word genomen, en ze vertellen me de meest intieme dingen over zichzelf.

Ik ben er eerlijk gezegd wel blij mee, want ik communiceer min of meer op hetzelfde intieme niveau met mannen, en dat is in vriendschappen en relaties heel wat waard.

Ik zou geloof ik niet zo snel 'het vrouwtje spelen' op dat vlak........of me iets van die strekking aan leren of zo.

Nu is 'maatjes zijn' met een man me heel wat waard, nu de verschillen tussen een man en ik groot genoeg zijn. Ik vrouwelijk, hij mannelijk, maar wel maatjes kunnen zijn.

Groetjes Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

Je bent wel snel van mening verandert Melina. Bovenstaand een quote van jou van 16 januari van dit jaar uit het topic "Passabiliteit".

Inderdaad.

Zoals ik geschreven heb, het leren gaat heel snel en die evolutie dus ook.
Ik voel me steeds minder schuldig over wie ik ben en ik schaam me absoluut niet meer nu dat ik een trans ben (naar een man toe dan).
Lynn schrijft dat trouwens ook hoor .... in het begin bij het daten heb je een misplaatst schuldgevoel :

Newly transitioned women tend to tell way too early, even on a first date, and often obsess with "being honest". This is especially true of women who are dating men and yet are afraid of men, and who are fearful of "violence" if a male lover were to find out later and feel "deceived".

Na mijn dating weet ik nu dat ik geen angst meer hoef te hebben.
Ik ben altijd correct behandeld op mijn dates.
Dus geen agressie, maar dus wel telkens een beleefd : voor een relatie , neen bedankt hoor.
Je zelfvertrouwen neemt dus met andere woorden heel snel toe als je er echt aan werkt. Als je echt gaat voor het 'casual' daten dan kan je enorm veel leren op korte tijd, ik moet wel toegeven dat het mentaal enorm slopend is hoor.
Ik heb op 2 maand ongeveer 15 dates achter de rug.
Vaak dus 'blind dates'.

Het is logisch ook dat de dingen snel evolueren.
Van de start van de RLT tot de 'volwassenheid' als vrouw zou het ongeveer 5 jaar nemen.
Dus wij gaan in snel tempo door een pak veranderingen , zowel lichamelijk en mentaal.

Het is soms gek hoor ....ik werk in een internationale functie in één van de top 5 bedrijven in de IT sector , dat terwijl ik dus als meisje door mijn pubertijd ga. Soms geeft dat nogal vreemde situaties.
Niet evident hoor. Alles loopt dus door elkaar in je leven .... je mag zo een transitie dus zeker niet onderschatten.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia:

Zie jij jezelf als travestiet dan
Je hebt het nu ineens over travestieten
Dit snap ik niet helemaal

Ik ben dat dus bijna 20 jaar geweest ja.
In mijn fase 'van zoeken' ben ik dus continu in het travestie-milieu uitgegaan
Je mag dat van mij gewoon vervangen door T's in het algemeen hoor ......

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

Waarom wordt je afgewezen als trans (als het gaat om intimiteit en tegelijkertijd emotionele binding, een relatie dus...juist ja omdat je nou eenmaal geen biologische vrouw bent. Je hebt een verleden als man.
En dat zal altijd parten blijven spelen denk ik. Of je het nou vroeg of laat verteld.

Ergens wel ,al gaat het verleden na een tijdje wel vervagen.
Het gaat zelfs heel snel hoor.
In het begin als ik mijn vroegere 'mannelijke' voornaam hoorde, durfde ik soms nog eens reageren. Dat is ondertussen al vergeten, dat roept niks meer op.
Dat gaat dus heel snel hoor.
Hoeveel weet je nog van je tijd op school bijvoorbeeld ?
Dat gaat heel snel hoor, vooral omdat je in die fase van RLT een volledige nieuwe jeugd gaat doormaken.
Het is alsof ze je brein herprogrammeren.
Ok er blijven dingen hangen, maar toch ... verdringing blijkt zeer snel te werken hoor.

Zie je, na een tijdje vind je dat zelf niet meer relevant .... OK ik ben vroeger een man geweest, so what .... op een bepaald punt in je transitie kan je dan zeggen : ik ben nu voor de maatschappij officieel een vrouw ... dus ....
Geslachtelijk en hormonaal ook een vrouw ...... wat blijft is dus inderdaad de basisopvoeding als man, maar verder ......
Als je dan ook nog via operaties heel passable kan worden, dan blijft er weinig over hoor van dat verleden.
Je voelt je vrij snel goed in je vel in je nieuwe genderrol als alles klopt.

Groeten,

Melina
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mila en Joy, ja het idd van de situatie afhankelijk wat ik vertel...en het leuke is, als je steevast volhoud dat je nooit man bent geweest, geloven ze je dit ook nog, heb het meegemaakt.....

....ik heb bvb twee bio-vriendinnen waar je echt niet gelooft dat ze geen mannen zijn, ze lopen dus met het zelfde probleem, maar ze vinden het eigenlijk geen probleem, ze hebben net zo als ik ook hun seksuele en relationere contakten....nu zijn we alledrie potten en mss ligt het daar anders, kan ook.

Maargoed, het maakt ook allemaal nie uit als je als mens passabel bent en daar kan ik me in Melinas mening het beste vinden, waar ze zegt, dat je diegene eerst us een kans moet geven jou te leren kennen voordat je mss meer over je verleden vertelt.

Iedereen zal toch op zijn manier gelukkig worden en in het leven spannende dingen beleven, tis maar wat voor maatstaaf je gebruikt, die ene zus, de andere zo....maar alles meteen op de plank gooien is zeker nie de verstandigste manier :wink:

Groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie

Eventjes een bedenking ter compensatie aan het gebrek aan lichaamstaal :

Hoi Joy, Frederique, Mara, Mila en Patricia (en andere) even zeggen : bedankt.

Ik heb hier enorm veel aan.

En Mila schrijf je mening hoor, ik heb geen lange tenen.
Ik vind zelf als ik in iets naiëf ben dat je dat simpelweg moet neerschrijven...... als er 1 ding is wat ik de voorbije jaren heb gedaan als travestiet en als trans , dan is het vooral leren van anderen.

En Joy : ik vind je manier van schrijven geweldig.
Zo 'droog' dat het echt wel heel erg leuk is.
Op internet mis je in de communicatie ergens de lichaamstaal, maar om je een idee te geven ik lig hier dus soms dubbel van het lachen.
(wel je tieten niet meer vergeten bij je zus hé (lol))
Have fun.

Melina
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Mannen beschouwden me pre transitie *nooit* als maat of wat dan ook, daar was ik te vrouwelijk voor. Ik kon het wel erg goed met vrouwen vinden, en ik had dan ook veel vriendinnen.
Hoi Mila

Dat je -- voor je transitie cq coming-out als zeer vrouwelijke homo (of bi) niet bevriend kon raken met hetero mannen lijkt mij logisch; maar waren de vriendschappen je met vrouwen hadden anders dan dat van de gemiddelde 'fag bangle' en hun 'fag hags' (zoals George Michael en Geri Halliwell; Elton John en Victoria Beckham of Rupert Everett en Madonna) en is dat anders nu dat je nu als vrouw leeft?

(leuk omschrijving van een 'fag bangle' kwam ik tegen overigens: "A gay man who is a just a fashion accessory to a straight women i.e. like the gay men in 'Sex in the City' they are an extension of the straight woman's ward robe")

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Lisa,

ik weet niet hoe jij 'fag hag' vertaald, maar dat zijn in de regel hetero vrouwen die zeer goed op kunnen schieten met/vallen op/ verliefd worden op ~mannelijke~ homo mannen. Je weet wel, die snelle, afgetrainde sportschoolbinken, goed gekleed, goed gebekt ook....en zeer vrouwvriendelijk, want homo, dus geen sexuele spanning, dus worden die fag hags verliefd, etc.

De vriendschappen die ik indertijd had met vrouwen zou ik eerder typeren als vrouwelijke vriendschappen, en die vrouwen waren geen fag hags, daar was ik te vrouwelijk voor :-)

De vriendschappen die ik nu heb met (hetero) mannen zou ik eerder typeren als 'maatjes', en daar ben ik vrouwelijk genoeg voor :-)

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Fag hag is a slang term for a woman who associates mostly or exclusively with gay men. It originated in gay male culture in the United States and was historically an insult, but it can also be used jokingly or in a positive way. Some women who associate with gay men object to being called fag hags, while others embrace the term.

Fag hags are sometimes stereotyped as lonely or unattractive women who are seeking a substitute for heterosexual relationships, or who are secretly sexually attracted to gay men. In fact, many women who identify as fag hags are already in romantic relationships, either with straight men or with women.

This relationship, like most positive relationships, generally evolves out of shared interests and opinions. It offers heterosexual women an opportunity to participate in a gay community where arts, fashion, and literature are embraced and encouraged. The gay community also offers straight women a safe environment to party in relative freedom from unwanted sexual advances.
Zo volgens Wikipedia speelt verliefdheid -- in tegenstelling tot het steriotype -- geen rol hierin -- en dat zie je ook in de lijst die ik heb gegeven: Madonna en Rupert of Victoria en Elton; Geri en Michael

Ook ken ik twee 'vriendinnenkringen' waarin homo's (die toegegeven wel iets vrouwelijks cq 'verwijfd' hebben) deelnemen; zij worden volledig daarin geaccepteerd wanneer zij aanwezig zijn (graag zelfs!) maar als zij er niet zijn wordt er soms wat smallends over hen gesproken -- die groep noem ik ook 'fag hags' omdat mi zij de homo's wel beschouwen als een soort accessoire waarmee ze zich net iets meer bijzonders voelen dan een 'gewone' vriendinnenclubje; het lacherige manier waarmee dat gebeurde deed mij denken aan het manier waarmee dat in Sex in the City gebeurde ware het niet dat ik het eerst bij hen zagen en dan later pas in de serie

De homo's in deze kringen waren allebei collega's van mij en heb ik mijn mannelijke collega's nooit zo minachtend achter hun rug horen spreken over ze als hun zogenaamde 'vriendinnen' dat deden; ik kon ook aardig met ze opschieten en wij spraken over veel dingen samen maar ik had nooit het idee dat ze zelf door hadden hoe de vrouwen over hen praatten en ik durfde het niet te vragen of te vertellen

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie