Geweldige link, moet je echt eens lezen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

wikipedia is niet echt betrouwbaar als je feitelijk betrouwbare info zoekt

iedereen kan namelijk informatie op wikipedia zetten, en niemand die controleerd of het klopt
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hey Lisa...
Nou homo's roddelen soms ook heel gemeen over vrouwen hoor!
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Lisa,

< allebei collega's van mij en heb ik mijn mannelijke collega's nooit zo minachtend achter hun rug horen spreken over ze als hun zogenaamde 'vriendinnen' dat deden; ik kon ook aardig met ze opschieten en wij spraken over veel dingen samen maar ik had nooit het idee dat ze zelf door hadden hoe de vrouwen over hen praatten en ik durfde het niet te vragen of te vertellen>

Hoe zouden je mannelijke collega's en de vrouwen over jou praten achter je rug om?
Of ben jij het klassieke geval van de 'kast tv' onder bepaalde omstandigheden? Of weten die homo-collega's juist wel dat je TV bent en jezelf dan Lisa noemt?

Ik ben benieuwd,

groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Lisa,

ik vergat er nog aan toe te voegen dat TV's in de ogen van die tov je homocollega's achter hun rug om smalende hetero collega's en vrouwen wel tien keer minder zijn, want............TV. In de ogen van de meeste mensen nog erger dan een openlijke, verwijfde homo, zoals we allemaal weten, toch?
Daarom ben ik wel heel erg benieuwd naar je antwoord, of bv die homocollega's op je werk weten dat jij TV bent en je Lisa noemt, al was het maar uit een soort van 'solidariteit' met andersvoelenden he?

Groetjes Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

zinvolle site, die verder gaat dan alleen pasabiliteit
beetje in verlengde van de anne lawrence site
als overtuigd ts een must, als twijfelaar helemaal

ik vind de site boeiend, er staat veel info op en het gaat verder dan alleen pasabiliteitsproblemen

Inderdaad, deze site is voor mensen die wat verder kijken .....
Namelijk hoe gaat het leven dan verder,na de hormonen en na de operaties. Is dus vooral voor mensen die een 'normaal' leven willen beginnen na de transitie. Een leven tussen en met de andere mensen in de maatschappij.
Mensen die niet willen verder leven in eenzaamheid , eenzaamheid als prijs om toch maar hun zin te kunnen/mogen doen.

Ik weet niet hoe dat hier leeft, maar wat mij vaak is opgevallen, bij travestieten, transgenders en transseskuelen (al dan niet in de kast) is het gebrek aan 'intieme' relaties, het gebrek aan warmte en liefde.
Dikwijls de prijs die ze betalen voor hun grote geheim of voor hun anders zijn denk ik dan.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

Toch wonderbaarlijk hoe mensen die passabiliteit verdedigen toch altijd weer een ander nodig hebben.

Eerst om te laten vertellen hoe mooi ze wel niet zijn (weten ze dat zelf niet als ze in de spiegel kijken?)
Daarna om onderdeel te worden van een groep (waarom zou dat zonder FFS niet kunnen? Ben je ineens een ander mens als je een FFS gehad hebt? Denk je nu echt dat je vanwege je uiterlijk wel-of-niet als collega/buur/familielid geaccepteerd wordt?)
Daarna om met een website van een ander je gelijk te halen...

Wie spreekt er over zijn gelijk halen.
De informatie is er gewoon op die site en ze is heel erg goed naar mijn mening.
Informatie die nuttig is voor mensen , die na jaren een abnormaal (verborgen) leven, eindelijk willen evolueren naar een normaal leven.

Als je vanuit jezelf leeft is het allemaal toch wel veel simpeler. Als ik in de spiegel kijk dan weet ik wat ik zie: ik zie mijzelf, zoals ik ben. Ik zie nog mannelijke delen, die horen bij mij. Ik zie ook vrouwelijke delen, die horen ook bij mij. Ik zie in de spiegel waar ik vandaan kom, ik zie wat ik graag anders wil (voor mijzelf, niet voor een ander).

Je gebruikt hier zeer vaak IK.
En dat is kenmerkend.
In een maatschappij leef je echter niet alleen, maar met anderen.
(Je bent niks , of niemand ... als niemand om je geeft)

Niet dat mijn omgeving niet belangrijk is. Ik werk nog steeds succesvol samen met mijn collega's. Ik word geaccepteerd op een damestoilet. Ik word geaccepteerd zoals ik ben door mijn familie, buren, kennissen. Het leven kan zo simpel en zo mooi zijn als je daarbuiten niet continue van een ander de bevestiging moet krijgen dat je een vrouw bent...

Geaccepteerd als wat ?
Weirdo ? Vreemde verschijning ?
Je wil zeggen ze laten je lopen en ze laten je doen, zolang je echt niet te dichtbij komt ?
Hoe dikwijls heb je echt diepe menselijke interactie als persoon ?
En neen het is niet alleen seks, maar ook knuffels , warmte en genegenheid bijvoorbeeld.
Hoeveel mensen vragen je om samen op stap te gaan ? Hoeveel mensen willen je graag rond hun hebben ?
Hoe dikwijls ga je met een vriendin (of je vriendje) op museum bezoek ?

Zie je : je snapt niet echt wat sommige hier schrijven :
Het gaat na een tijdje niet meer om bevestiging te krijgen dat je een vrouw bent .... neen het gaat om dat de maatschappij bevestigt dat je een 'normaal mens' bent.
En dus niet één of ander speciaal geval .....
Je genderrol 'vrouw' wordt immers automatisch bevestigd als ze niet meer zien dat je een trans bent.
Om te maken dat ze niet meer zien of denken dat je 'iets' speciaal bent, moet je dus passable zijn.

Je schreef dat ik agressief aan het posten was ?
Maar ben je niet zelf heftig in je reactie ? Omdat je weet dat we de vinger op de wonde leggen ?
Mogen we de waarheid niet schrijven ?

Bij de vrouwen geraak je er niet (echt) in als niet passable T, want je bent geen vrouw en je zal het nooit zijn voor hen.
(Je snapt waarschijnlijk niet eens wat ik schrijf, één van de vrouwen onder de vrouwen zijn is het leukste wat ik ooit in mijn leven heb mogen ervaren)

De gemiddelde man wil je ook niet en nog veel meer, die zullen helemaal geen respect voor je hebben ..... éénmaal ze weten dat je T bent heb je gewoon gedaan : je kan eventueel nog functioneren als leuk 'seksobject'.

Mijn opinie over de reactie op jou hier.
--------------------------------------------

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met het feit dat je transgender bent hoor.
Leven en laten leven.
Maar wel met het feit dat je je manier van leven wil laten gelden als een 'normale' manier van leven.
Dat is het niet : wat je doet is simpel ..... de dingen waar je met je gezicht (als transgender) tegen de muur zal lopen , schrap je gewoon van je lijstje.
Intieme relaties met andere mensen, aansluiten bij een sportclub volgens je aangevoelde gender , solliciteren als transgender (wat zou je trouwens doen als je je werk zou verliezen ? Als man of als transgender gaan solliciteren ?).
Je werk dat je nu hebt kunnen behouden had je al en we weten dat je daar eigenlijk wettelijk beschermd bent tegen ontslag (op papier dan toch).
De WC-kwestie is niet altijd een succes geweest en dat weet je zelf ook wel. Er zijn echt wel conflicten geweest.
Hoe men zal reageren bij het genderteam (maatschappelijke interactie) is nog afwachten denk ik zo.
Het is echter opvallend dat je daar ook het liefst zou 'rond willen wandelen'.
Met andere woorden sluit elke vorm van 'maatschappelijke controle' en 'maatschappelijke interactie' maar uit en dan kan je inderdaad leven zoals je wil.
Vroeger had men dat ook hoor, die mensen leefden alleen ergens in een grot of in een hut. kluizenaar noemde men dat dan.

Proficiat dat je dat kan volhouden hoor, alleen gaat je 'pantser' na een tijdje barsten vertonen .... ik kan het je alvast vertellen.
Ik heb immers net zoals jij geleefd , als travestiet in de kast .....en ook als travestiet met een dubbel leven : man/vrouw.
En dat is er nu nog niet helemaal uit hoor. Dat neemt best wat tijd om te evolueren naar een 'normaal' leven

Groetjes,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

Mensen die zoals jij zegt een "heel normaal leven willen lijden" (na de operatie), die zie je hier praktisch niet meer. Omdat ze zich daar volgens mij niet meer mee bezig (willen) houden.

Dat klopt ergens wel.
Al zie je dat veel van die mensen toch af en toe terugkomen.
(onlangs is Kitty nog teruggekomen dacht ik)
Of zich nog af en toe in het wereldje eens laten zien.
Ook Lynn heeft dan toch die website onderhouden.
Het is minder relevant, maar af en toe ga je nog eens terug ..... mogelijk ergens heimwee, zoals naar de plaats waar je vroeger woonde bijvoorbeeld.
Zelf heb ik al een hele pak dingen afgesloten.
Planetgender, vlaamse genderkring, genderstichting, genderteam, holebi-milieu. De zoektocht is ergens afgelopen, ok ik ben een hetero-vrouw .... lange weg maar het is nu duidelijk.

In het travestie-milieu ga ik nog wel af en toe eens uit.
Ik heb me wel voorgenomen dat 2007 mijn laatste jaar is.
Na de FFS en nadat ik verhuisd ben knip ik die laatste link ook door.

En uhhh, jij hebt toch ook een groot geheim (die je dan weliswaar voor je houd) en jij bent ook anders toch? Of zie ik dat verkeerd?

Je 'anders' zijn kan dan nog latent aanwezig zijn, maar het is geen punt meer in het normaal dagelijks functioneren in je nieuwe genderrol.
Vermits het niet 'echt' meteen zichtbaar is gaat men er ook niet over beginnen.

Je bent uiteindelijk wat een ander ervan maakt.
Voor de maatschappij ben je niet meer zo anders hoor.
Je voelt dat heel erg goed aan.
Hoe meer dat de dingen kloppen, hoe gemakkelijker dat je kan bewegen in je nieuwe 'genderrol'
Het is dan ook niet vreemd dat vele transen als alles achter de rug is : verhuizen en van werk veranderen en een volledig nieuwe vriendenkring opbouwen.
Je zal het dan mogelijk nog wel eens vertellen, maar je zal het zeker niet meer systematisch ter sprake brengen. In de eerste fases van de transitie is dat zeker wel het geval, ook al omdat het dan meestal ook heel erg zichtbaar is.
Die fase is echter enorm uitputtend.
Ik kan het echt niet meer tellen hoe vaak ik al mijn verhaal heb moeten doen in het verleden.

Ik zou het zo zeggen.

Ik was 2 weken geleden op een valentijn dinner met 250 mensen.
Als er 10 'me met zekerheid gelezen' hebben zal het veel zijn (dus nog steeds voor de FFS wel te verstaan) .

Als travestiet (pre-SRS, voor hormonen, met plakborsten en blonde pruik) , dus in het begin van mijn transitie waren dat er ongetwijfeld 200 of meer.
Dat maakt dus een enorm verschil in hoe je je kan bewegen.
Al die ogen op jou zo van : zie daar dat is zo een speciaal geval .... dat weegt echt na een tijdje.
Je ziet dan ook soms dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren.
Nu komen de mensen gewoon bij mijn aan tafel zitten, komen mannen me halen om te slowen ..... gewoon zoals elke andere vrouw.
Dat maakt een enorm verschil in je eigen gevoel.

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Lisa,

<< allebei collega's van mij en heb ik mijn mannelijke collega's nooit zo minachtend achter hun rug horen spreken over ze als hun zogenaamde 'vriendinnen' dat deden; ik kon ook aardig met ze opschieten en wij spraken over veel dingen samen maar ik had nooit het idee dat ze zelf door hadden hoe de vrouwen over hen praatten en ik durfde het niet te vragen of te vertellen>

Zie ook de eerdere berichtjes van mij........maareh...stel......jij bent om bepaalde redenen niet uit de kast op je werk, en highly convenient een onverdachte, passabele heteroman........wat gaat er dan eigenlijk door je heen als je die vrouwen en die heteromannen collega's hoort sneren en smalen achter de rug van die verwijfde homocollega's over die verwijfde homocollega's?
"Als ze weten dat ik wel eens een pruik opzet, make up opdoe, en me in vrouwenkleding hijs en me Lisa noem, ben ik dan in hun ogen 100 keer verwijfder dan al mijn verwijfde homo collega's bij elkaar'?
Dankzij een speling van de natuur al dan niet 'discreet' 'verwijfd' in het kwadraat......en stel nou dat ze het te weten zouden komen, je '2e natuur', vooropgesteld dat ze het niet weten, tjah, die openlijke verwijfde homo's vallen overduidelijk op mannen, maar jij hebt een vrouw en kinderen, want je bent hetero.
Hou zouden die over verwijfde homo's achter hun rug om smalende en snerende vrouwen en heteromannencollega's daar dan over denken? Verwarring? Onbegrip? Medelijden met je vrouw en kinderen zelfs misschien?
Of misschien.........heel misschien.....stijgen die openlijke verwijfde homocollega's zelfs wel in achting, als jullie 'gevallen' naast elkaar gelegd zouden worden, bij wijze van -onvermijdelijke- vergelijking, want zij verwijfd en homo, jij '2e natuur verwijfd' en hetero?

Ik gebruik de term 'verwijfd' hier omdat mensen in het algemeen travestie ed nou eenmaal zo zijn, wij hier op travestie.org weten natuurljk wel beter. TV's zijn in de regel hetero, en 'verwijfd' is alleen van toepassing op sommige homo's.

Ik vind dit een zeer interessante materie.

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:Ik weet niet hoe dat hier leeft, maar wat mij vaak is opgevallen, bij travestieten, transgenders en transseskuelen (al dan niet in de kast) is het gebrek aan 'intieme' relaties, het gebrek aan warmte en liefde. Dikwijls de prijs die ze betalen voor hun grote geheim of voor hun anders zijn denk ik dan.
Zie binnenkort het forum van de VGK of Isis: ik heb vandaag een tweede gesprek met mijn psycholoog bij de VU gehad waarin ze hier ook naar zocht. Ze heeft ook aangegeven wat er volgens haar achterzit. Voor haar gevoel is het (bij mij) iets dat vanzelf gaat komen als ik meer mijn seksualiteit ga onderzoeken. En dat dat nog niet gebeurd is is heel verklaarbaar vanuit mijn pubertijd.

Ik sluit het niet uit, ik sluit ook niet uit dat er na dat zoeken niets gebeurt en dat ik alleen-maar-niet-eenzaam zal blijven.
Wie dan leeft, wie dan zorgt. En daar was zij het roerend mee eens.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:
melina_r schreef:Ik weet niet hoe dat hier leeft, maar wat mij vaak is opgevallen, bij travestieten, transgenders en transseskuelen (al dan niet in de kast) is het gebrek aan 'intieme' relaties, het gebrek aan warmte en liefde. Dikwijls de prijs die ze betalen voor hun grote geheim of voor hun anders zijn denk ik dan.
Zie binnenkort het forum van de VGK of Isis: ik heb vandaag een tweede gesprek met mijn psycholoog bij de VU gehad waarin ze hier ook naar zocht. Ze heeft ook aangegeven wat er volgens haar achterzit. Voor haar gevoel is het (bij mij) iets dat vanzelf gaat komen als ik meer mijn seksualiteit ga onderzoeken. En dat dat nog niet gebeurd is is heel verklaarbaar vanuit mijn pubertijd.

Ik sluit het niet uit, ik sluit ook niet uit dat er na dat zoeken niets gebeurt en dat ik alleen-maar-niet-eenzaam zal blijven.
Wie dan leeft, wie dan zorgt. En daar was zij het roerend mee eens.

Groetjes,

Frederique
belangrijker is natuurlijk wat jij er zelf van vind/denkt, niet de psycholoog
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:wikipedia is niet echt betrouwbaar als je feitelijk betrouwbare info zoekt

iedereen kan namelijk informatie op wikipedia zetten, en niemand die controleerd of het klopt
Hallo Joy

Nou doorgaans zou ik je daar gelijk geven Joy (overigens wat je zegt over het controle is niet helemaal waar want er zijn moderators voor alle onderdelen die controle uitoefenen over de contributies en als iemand zich opzettelijk probeert om de wiki te gebruiken voor het verspreiden van valse informatie wordt ze onverbiddelijk gebannd). Maar het betrouwbaarheid groeit met de dag voor dezelfde redenen dat open source software zoals Linus steeds betrouwbaarder wordt: men controleert elkaar en doordat er zo veel mensen zijn met kennis is de uiteindelijke groep schrijvers die verantwoordelijk zijn voor de wiki minstens net zo bekwaam maar zeker veel groter dan de groep schrijvers betrokken bij de Winkler Prins.

Maar ik zou inderdaad wel voor zeer zware wetenschappelijke of historische onderwerpen niet de wiki mijn hele vertrouwen geven; voor een lichtere onderwerp zoals gangbare gedrag binnen het moderne uitgaansleven denk ik dat de schrijvers van de Wikipedia dichter bij de bron zitten dan de professoren die het WP schrijven.

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:Hoe zouden je mannelijke collega's en de vrouwen over jou praten achter je rug om?
Of ben jij het klassieke geval van de 'kast tv' onder bepaalde omstandigheden? Of weten die homo-collega's juist wel dat je TV bent en jezelf dan Lisa noemt?
mila schreef:ik vergat er nog aan toe te voegen dat TV's in de ogen van die tov je homocollega's achter hun rug om smalende hetero collega's en vrouwen wel tien keer minder zijn, want............TV. In de ogen van de meeste mensen nog erger dan een openlijke, verwijfde homo, zoals we allemaal weten, toch?
Daarom ben ik wel heel erg benieuwd naar je antwoord, of bv die homocollega's op je werk weten dat jij TV bent en je Lisa noemt, al was het maar uit een soort van 'solidariteit' met andersvoelenden he?
mila schreef:<< allebei collega's van mij en heb ik mijn mannelijke collega's nooit zo minachtend achter hun rug horen spreken over ze als hun zogenaamde 'vriendinnen' dat deden; ik kon ook aardig met ze opschieten en wij spraken over veel dingen samen maar ik had nooit het idee dat ze zelf door hadden hoe de vrouwen over hen praatten en ik durfde het niet te vragen of te vertellen>

Zie ook de eerdere berichtjes van mij........maareh...stel......jij bent om bepaalde redenen niet uit de kast op je werk, en highly convenient een onverdachte, passabele heteroman........wat gaat er dan eigenlijk door je heen als je die vrouwen en die heteromannen collega's hoort sneren en smalen achter de rug van die verwijfde homocollega's over die verwijfde homocollega's?
"Als ze weten dat ik wel eens een pruik opzet, make up opdoe, en me in vrouwenkleding hijs en me Lisa noem, ben ik dan in hun ogen 100 keer verwijfder dan al mijn verwijfde homo collega's bij elkaar'?
Dankzij een speling van de natuur al dan niet 'discreet' 'verwijfd' in het kwadraat......en stel nou dat ze het te weten zouden komen, je '2e natuur', vooropgesteld dat ze het niet weten, tjah, die openlijke verwijfde homo's vallen overduidelijk op mannen, maar jij hebt een vrouw en kinderen, want je bent hetero.
Hou zouden die over verwijfde homo's achter hun rug om smalende en snerende vrouwen en heteromannencollega's daar dan over denken? Verwarring? Onbegrip? Medelijden met je vrouw en kinderen zelfs misschien?
Of misschien.........heel misschien.....stijgen die openlijke verwijfde homocollega's zelfs wel in achting, als jullie 'gevallen' naast elkaar gelegd zouden worden, bij wijze van -onvermijdelijke- vergelijking, want zij verwijfd en homo, jij '2e natuur verwijfd' en hetero?

Ik gebruik de term 'verwijfd' hier omdat mensen in het algemeen travestie ed nou eenmaal zo zijn, wij hier op travestie.org weten natuurljk wel beter. TV's zijn in de regel hetero, en 'verwijfd' is alleen van toepassing op sommige homo's.

Ik vind dit een zeer interessante materie.

Groetjes Mila.
Hoi Mila

Ik weet niet direct wat de relevancy is van jouw vragen; het lijkt alsof je een beetje verontwaardigd bent dus als ik jou heb beledigd mijn excuses.

Maar ter correctie: mijn punt was juist dat ik nooit een onvertogen woord over de twee homo's hebben gehoord van hun mannelijke collega's en zelfs niet van vrouwelijke collega's die niet binnen de twee vriendenkringen (want het ging over twee aparte vriendenkringen van twee verschillende homo's die toevallig bij hetzelfde instantie als ik werkte). Dat in tegenstelling tot de zgn 'vriendinnen' van de twee die hun wel opnamen als deel van hun groep, dingen samen deden, samen uitgingen, samen naar voorstellingen, samen winkelen, etc). Maar als de homo's bijvoorbeeld tijdens de lunchpauze afwezig waren werden er opmerkingen gemaakt door die vriendinnen waar ik dacht van... moet dat nou? Terwijl de mannelijke (en overige vrouwelijke) collega's het nooit nodig vonden om opmerkingen wel of niet serieus te maken over de geaardheid van de twee -- ze waren twee wel gerespecteerde collega's door hun bekwaamheid en kennis en dat was het belangrijkste. Overigens waren de twee homo's -- hoewel collega's van elkaar -- ook niet met elkaar bevriend; ze werkte op verschillende afdelingen en woonde in andere woonplaatsen en hadden allebei hun eigen vriend waarmee ze samenwoonden en eigen bezigheden.

En als je over mij benieuwd bent -- nou laat ik het zo zeggen: er waren daar ook andere homo collega's (moet haast wel statistisch gezien en van een paar wist ik het van gesprekken die ik met ze had gehad) die geheel geen vrouwelijke gedrag vertoonde; hielden zelfs van voetbal enzo en deden mee met de heteromannen gesprekken; ze waren gewoon niet in de kast want op een directe vraag gaven ze eerlijk antwoord maar hun instelling was dat hun prive leven gescheiden dient te zijn van hun werkleven. Dus ook voor mij waren er een paar collega's met wie ik een sterke vriendschap hadden gesloten en van de paar waren er enkele die ik het had verteld.

En dat is juist omdat ik volledig op de hoogte ben over hoe men daarop reageert: ik heb genoeg gesprekken van 'mannen onder elkaar' gehoord om te weten hoe men in het algemeen erover denkt en daarom weten maar enkele van de mannen in mijn omgeving (zowel op mijn werk als in vriend- en familiekring) ervan; degenen die ik in staat acht om het te kunnen begrijpen en accepteren vertel ik het wel en de anderen hoeven het niet te weten.

Ook weet ik via mijn vrouw hoe vrouwen in het algemeen erover praten want zij hoort ook op haar werk de gesprekken nav de verschijning op TV van Kelly of van travestieten op de buis.

En vwb homo-kringen -- mijn eigen broer is homo en wij hebben het ook uitgebreid over gehad hoe men in die kringen daarover denkt.

Zoals al verscheidenen malen is geofferd is travestie een heel andere verschijning dan transseksualiteit en transgender en iemand zoals ik die merendeels als man leeft heeft een voordeel dat wij dus niet open en bloot over onszelf hoeven zijn met iedereen. En dat terwijl ik ook niet hoef anders te zijn dan ik ben; hoef niet te doen alsof ik van voetbal hou of overmatig in auto's geinteresseerd; want net zoals de twee homo collega's heb ik de respect van mijn collega's gekregen omdat ik mijn werk goed doe; de enige collega's die op vervelende opmerkingen kunnen rekenen zijn niet de homo's en niet de allochtonen (en ook niet de vrouwen) maar degenen die de kantjes aflopen.

Dus hoop ik dat ik jouw vraag voldoende heb beantwoord hoewel ik nog steeds niet inzie waar je heen wil

Groetjes
Lisa
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

wat ik totaal niet begrijp is de vergelijking van het gedrag van homo's hoe generaliserend/stigmatiserend, met 'vrouwelijk' gedrag

de homo's die waarschijnlijk bedoeld worden zijn de ' met de handjes omhoog wapperende homoos' , dat gedrag zie je terug op de gayparade, en daar is niets vrouwelijks aan

het overgrote meerendeel vertoont niet dat gedrag, is gewoon mens , homo in ruste

Joy
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Joy schreef:wat ik totaal niet begrijp is de vergelijking van het gedrag van homo's hoe generaliserend/stigmatiserend, met 'vrouwelijk' gedrag

de homo's die waarschijnlijk bedoeld worden zijn de ' met de handjes omhoog wapperende homoos' , dat gedrag zie je terug op de gayparade, en daar is niets vrouwelijks aan

het overgrote meerendeel vertoont niet dat gedrag, is gewoon mens , homo in ruste

Joy
Hallo Joy

Zoals je hier al zegt is het 'gayparade' gedrag helemaal niet vrouwelijk en daar hebben Mila en ik het helemaal niet over

Wij hebben het over mensen zoals Mila zelf toen zij nog als man leefde die homo zijn en door hun doen en laten een vrouwelijke uitstraling hebben; en dan nog in het bijzonder die dan ook nog eens wanneer zij in een hetero omgeving verkeren doorgaans makkelijker en vaker met vrouwen omgaan dan met hetero mannen

En verder hebben wij het over hoe de mensen om hun heen reageren op ze

Dus Joy het is nu mijn beurt voor de verandering om te zeggen dat je geen woorden in mijn mond moet leggen en/of als je dat eruit pikt is dat aan jou niet aan mij ;-) :D

Groetjes
Lisa
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Lisa met een S schreef:
Joy schreef:wat ik totaal niet begrijp is de vergelijking van het gedrag van homo's hoe generaliserend/stigmatiserend, met 'vrouwelijk' gedrag

Joy
Hallo Joy

Zoals je hier al zegt is het 'gayparade' gedrag helemaal niet vrouwelijk en daar hebben Mila en ik het helemaal niet over

Wij hebben het over mensen zoals Mila zelf toen zij nog als man leefde die homo zijn en door hun doen en laten een vrouwelijke uitstraling hebben; en dan nog in het bijzonder die dan ook nog eens wanneer zij in een hetero omgeving verkeren doorgaans makkelijker en vaker met vrouwen omgaan dan met hetero mannen

En verder hebben wij het over hoe de mensen om hun heen reageren op ze

Dus Joy het is nu mijn beurt voor de verandering om te zeggen dat je geen woorden in mijn mond moet leggen en/of als je dat eruit pikt is dat aan jou niet aan mij ;-) :D

Groetjes
Lisa
termen als verwijfde homos en hun gedrag komen veelvuldig terug in deze thread, ik begrijp niet wat homo' s met genderissues te maken hebben

ik leg jou ook geen woorden in je mond want reageerde helemaal niet op jouw stukje, ik reageerde algemeen op de thread, magoed, ik begrijp best dat je nu eenmaal sneler op je achterste pootjes staat als ik op een bericht van jou lijk te reageren

Joy
Plaats reactie