Toegang tot TS forum

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

persoonlijk, en ik wil de toelatings,anier hiermeee weer eens ter discusie stellenm, vind ik dat forumleden die al toegelaten zijn het recht moeten hebben te bepalen of iemand toegelaten wodt of niet, en geen commissie die er geheel buiten staat

ik weet niet wat in het verleden een probleem geweest is of niet

het is wel zo dat de groep leden de enigen zijn die met betreffende trans of trans in spe te maken hebben op dat forum (en een eventiele moderator)

iemand die zich aanmeld en die uit de lucht komt vallen, die mag zich van mij eerst maar eens bekend maken op andere delen van het forum

ik neem nu even mina als tegenvoorbeeld

zij schrijft hier enige tijd en inmiddels kent iedereen haar en haar bijdragen

mina wil toegelaten worden op het transforum, wat mij betrefd geen enkel probleem, temeer omdat ze al aangegeven heeft zich in de transenhoek te begeven, en door haar postings bijdragen heeft geleverd aan het forum elders

my 2 cents

joy
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy

Als jij de discussie over wie wel of niet toegang tot het TS forum mag hebben en hoe dat wordt geregeld wilt heropenen vinden wij dat prima alleen -- zoals je hier stelt dat de huidige leden daarover mag beslissen --zou ik zeggen heropen de discussie in het TS forum

De huidige procedure is met instemming van de meerderheid van de deelnemende leden van het TS forum tot stand gekomen en betekent een extra belasting voor de leden van de toegangscommissie (waarin Johnn de voorzitter is en verder bij mijn weten uit TS-en bestaat; ik ben zelf geen lid van de commissie)

Wel wil ik opmerken dat ik net de oorspronkelijke discussie opnieuw heb gelezen en het was ook in 2003 jouw mening dat alle leden van het TS forum over toelating van een nieuwe lid moest kunnen beslissen; maar dat voorstel heeft toch niet de wens van de meerderheid van posters gehaald om een paar redenen:
  • Niet iedereen die lid is van het forum wenst aan de leden zichzelf kenbaar te maken en onze forum -- in tegenstelling tot andere fora -- staat stille lezende niet-posters toe;
  • De praktische vraagstuk over hoe je dat gaat bepalen is niet opgelost: stel dat iemand zich aanmeldt om lid te worden; waar wordt de discussie gevoerd over toelating? In het openbare forum of in het TS forum zelf? Als de nieuwe lid is toegelaten mag zij zelf dan de discussie lezen die over haar is gevoerd? En gelet op de vrijblijvendheid van schrijven en de kleine aantal actieve posters en de frequentie waarmee sommige het forum raadplegen (bijvoorbeeld een Mara) hoe bepaal je wanneer iemand genoeg stemmen heeft om te worden toegelaten
Dit zijn allemaal overwegingen die je graag mag meenemen als je in het TS forum zelf verder wilt gaan met dit onderwerp

Gelet op jouw consequente stelling -- zowel nu als in 2003 -- dat toelating tot het TS forum een zaak is van de TS'en zelf denk ik dat je wel in mijn voorstel kunt vinden om de discussie daarnaartoe te verplaatsen

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Joy! je bent een lieverd!

Maar goed..what it all comes down to....is dat ik gewoon te eerlijk ben geweest...ik durf mijzelf nog geen TS te noemen... eerst wil ik daarvoor als meisje gaan leven - pas dan kan ik dat met redelijkheid zeggen toch?
Maar goed ik voel me wel meer meisje dan jongen (als ik al weet wat het is om een jongen te zijn)...
maar dat is niet voldoende - apparently!

Hoe kan ik mijzelf nou TS noemen, als ik nog niet volledig als vrouw heb geleefd...(ik bedoel daarmee in vrouwenkleding en als vrouw) ...., naar de bakker, naar mijn werk enz enz. Volgens mij kan dat niet, Ik ben daar zelf wat terughoudend over in elk geval.

Mijn advies voor nieuwkomers: Als je lid wil worden van het TS forum, en niet zo zeker bent van jezelf...wees dan oneerlijk en onvolledig...dan maak je meer kans...dan als je gewoon eerlijk bent over je twijfels.

;) :lol:

groetjes,
Mina
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mina

Ik begrijp jouw teleurstelling wel. Het is niet leuk als zoiets je overkomt.

Zoals al eerder is verteld is het hele toegangsproces totstand gekomen mede op aandringen van een aantal leden van het TS forum zelf (waaronder Joy) die vonden dat je niet zomaar en automatisch toegang mocht krijgen tot het TS forum zonder een toetsing om te kijken of je erbij hoorde of niet.

Ik heb een poosje in het toegangscommissie gezeten en ben eruitgestapt zodra wij TS-en konden vinden die bereid waren om de verantwoordelijkheid op zich te nemen. Want hoewel er heel veel mensen waren die vonden dat er toelatingseisen moesten komen waren er heel weinig die voor welke reden dan ook de verantwoordelijkheid voor de toetsing van anderen op zich wilde nemen. Als je even over nadenkt is dat ook logisch omdat als TS-zijnde in transitie ben je erg bezig met jezelf en je eigen situatie en een andere beoordelen in een sortgelijke situatie is niet makkelijk.

Ik kan je wel verzekeren dat men uiterst zorgvuldig de overwegingen maakt en goed over nadenkt voordat ze hun stem uitbrengen. Ook wordt er rekening mee gehouden met het feit dat men zoekende kan zijn zonder zeker te weten of niet; in zo een geval probeert men een inschatting te maken in welke fase in het traject men zit. Ik wil dus niet zeggen dat er geen fouten worden gemaakt want het blijft mensenwerk. Er wordt besloten op basis van meerderheid van stemmen. Er zijn in mijn tijd mensen afgewezen waarvoor mijn stem voor toelating was en mensen toegelaten terwijl een of meerdere leden daartegen waren en dat zou ongetwijfeld nog steeds zo zijn. Ik merkte ook een verschuiving in het manier waarmee de toelatingseisen werden toegepast in de loop der tijd; natuurlijk eigenlijk omdat met veel meer ervaring in het beoordelen van aanvragen je inzichten daarover veranderen.

Natuurlijk kan men liegen om er binnen te komen als men dat wil net zoals je aan de VU kan liegen als je dat echt wil. Als men zo met ons om wilt gaan kunnen wij dat niet tegenhouden. Dat jij dat niet heb gedaan verdient een compliment en ik hoop dat je eerlijk blijft; het siert je wel.

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Als ik me niet vergis ben ik in die tijd mede naar voren gesprongen omdat er iemand op het ts forum zat die simpelweg geen enkele genderproblematiek in zich had, ene XXX

hij was man, leefde als man, en dat was wat hij was, geen trav gene transgender, geen ts

Enige raakvlak zat hem erin dat hij over genderissues schreef, op internet als ik me niet vergis

Zo iemand heeft op het ts forum idd niets te zoeken en dat was de hoofreden dat ik me er mee ging bemoeien

Ik ken de toelatingseisen niet, ik weet niet welke criteria men hanteerd om iemand toe te laten,wat toetst men werkelijk?

Ik ben daar eigenlijk wel newsgierig naar

en,geef je het afgewezen lid een reden op? leg je uit waarom niet?

een simpelweg: niet toegelaten ,zal die frustratie enorm vergroten

Joy

(N.B. op verzoek van de betrokkene welke hier genoemd werd, naam en verwijzing naar de werkkring aangepast/verwijderd door Johnn)
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy

Als je in het draad die je hebt geopend in het TS forum kijkt naar de posting die Forumwatch had gepost 15 minuten nadat jij de draad had geopend dan vind je de link naar de oorspronkelijke discussie.

Dan zie je dat jouw bezwaar niks met XXX te maken had maar met Josette; verder kan je de hele discussie volgen en ook de uiteindelijke criteria voor toelating.

Voor de rest is het standaard procedure dat iemand een e-mail ontvangt met enige korte uitleg; natuurlijk is iedereen vrij om een nader toelichting te vragen en wanneer dat gebeurt wordt er ook netjes beantwoord

Groetjes
Lisa

(N.B. op verzoek van de betrokkene welke hier genoemd werd de naam aangepast/verwijderd door Johnn)
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Eerst ontving ik geen reactie...ook niet via mail (waarschijnlijk een technische fout) want ik heb echt maar 1 email adres dat ik overal voor gebruik...)
Dus ik heb twee keer een aanvraag gedaan, en niets gehoord.
en daarna hier op dit forum om een reactie gevraagd...
uiteindelijk via PB iets gekregen dat erg veel lijkt op een standaard mailtje:

Bewerkt door moderators

En toegegeven, als je met TS gevoelens worstelt, dan baal je idd wel van zo'n reactie. Ik neem niemand wat kwalijk ofzo hoor.
Ik zie de logica achter de beslissing wel, maar mijn gevoel neemt het soms over van mijn verstand (thank god!). :)

kus,
Mina

dank je Lisa en Joy...
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Forum Reglement schreef:De volgende zaken vallen onder de algemene netiquette:
  • Privéberichten, mails etc. zijn privé en dienen dan ook privé te blijven. (post NOOIT een privebericht of email die je ontvangen hebt op onze site)
Niet alleen daarom maar ook omdat mededelingen over de eisen voor toelating tot het TS forum behoren niet in het openbare forum te worden gemaakt
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

zo op het oog heb ik alle vertrouwen in de huidige toelatingscie. Ik vind het dan ook prima dat zij een goede motivatie- en belangenafweging maken namens het forum en travestie.org. Alhoewel ik individueel genomen beslissingen natuurlijk niet kan beoordelen, maakt men op mij (op dit moment niet zijnde ts) een transparante en integere indruk. :D
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Plaats reactie