Hoi hoi Frederique, ja dat deed ik bewust.Frederique_ schreef: gaan stemmen toen jij de combinatie van uiterlijk + omgeving van elkaar lostrok: .
Ja dat is mooi en belangrijk, maar dat staat er wat mij betreft eventjes los van. Ik heb dat nl. al best heel lang gedaan, maar ik blijf mezelf maar lelijk vinden...en zodra ik iets van een meisje zie, voel ik me gelukkig worden...dan baal ik extra van mijn baardschaduw, inhammetjes, mannelijke kaaklijn...ik had zo gewoon niet horen te worden...Veel te mannelijk.Frederique_ schreef: ik las de zin die ik daar quootte namelijk als: je kunt ook (deels) psychisch aan jezelf werken om jezelf te identificeren met je uiterlijk.
Ja ik schrijf dit omdat ik het gevoel heb dat ik als transgender steeds tussen wal en het schip inval. Ik heb mijzelf vanaf het allereerste begin niet geidentificeerd als "man" want ik wist al heel vroeg dat ik homoseksueel was. Ik zie zelfs het nut niet zo in van borsten en een neovagina als de rest van mijn uiterlijk mannelijk blijft. Ik identificeer mij niet met mijn geslachtdelen of platte borst...Een SRS is voor mij dus ook niet de "oplossing"...sterker nog, het is bijzaak. En borsten kun je ook gemakkelijk "creeeren"....een vrouwelijker gezicht niet.Frederique_ schreef:Overigens vind ik dat zowel FFS als SRS als epilatie als logopedie als hormonen-zonder-SRS als psychische hulp allemaal in het basispakket thuishoort.
Maar juist de zaken waar ik wel heel erg veel behoefte aan heb (epilatie - FFS - hormonen) zijn voor mij - om diezelfde redenen - op dit moment financieel niet bereikbaar. Dat plaats mij een beetje voor een dilemma.
Kan ik als man nog verder gaan met functioneren en het volhouden te leven als man om zo het geld bij elkaar te verdienen om vrouwelijker te worden - of trek ik dat niet meer en moet er zo snel mogelijk iets gebeuren. Of blaas ik het in zijn geheel af en ga ik proberen op een andere manier gelukkig te worden (via psychologische hulpverlening - wat ik nu al uitvoerig doe! - )... want ik vraag me af of ik vanwege ziekte uberhaupt wel ooit dat geld bij elkaar krijg tussen nu en 5 jaar...en er zijn echt wel veel meer dingen die ik OOK wil...namelijk gewoon leven... een goede klarinet kopen, lessen volgen...op zangles gaan, mogelijk een nieuwe studie doen. Ik denk dat psychologische hulpverlening voor mij de beste oplossing is, om hiermee te kunnen dealen - voorlopig... Hopelijk kan ik ooit tevreden worden met dat uiterlijk.
Seks kan me even gestolen worden hoor. Ik vind het trouwens helemaal niet aangenaam, nu ik eruit zie als jongen.
borsten en een neovagina - lijkt me een laatste logische en wenselijke stap... (of niet) - ligt eraan in hoeverre je tevreden ben met jezelf...maar is niet mijn voornaamste wens. integendeel!
Groetjes,
Mina