Psychologie magazine

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Psychologie magazine

Bericht door Frederique_ »

Even reclame maken voor Janiek's verhaal.

Psychologie Magazine heeft een artikel gepubliceerd over transgender, op grond van Janiek's persoonlijke verhaal en een korte visie van Peggy Cohen-Kettenis. Het ligt sinds gisteren in de kiosk, nota bene in een aanbieding samen met Opzij (6,50).

Ik las dit op de site van de Noodles, ik zal 'm morgen zelf ook snel gaan halen!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Ik ben een trouwe lezeres van Psychologie Magazine, maar heb de nieuwste uitgave nog niet gekocht. Dat had ik dus juist wel moeten doen. Morgen maar direct even een exemplaar halen. Maar dan zonder 'opzij' want met dat blad heb ik niks.

Groetjes

Amber
Be yourself- who else is better qualified?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

ik heb de psychologie gekocht en het interview met Janiek gelezen.........en eerlijk gezegd kreeg ik er negatief kippevel van.
En wel hierom:

'en haar vrouw? Die heeft het er moeilijk mee. Ze is immers met een man getrouwd, ze is niet lesbisch'.

En hierom:

'Zelf zou ik graag borsten willen. Maar zolang mijn vrouw daar niet aan toe is, onderneem ik geen stappen'.

Kortom: Janiek is er op vooruit gegaan door (grotendeels) zichzelf te worden, haar vrouw is er op achteruit gegaan, want dat zinnetje 'Die heeft het er moeilijk mee' spreekt boekdelen.

Als ik heel eerlijk mag zijn; ik heb medelijden met Janiek's vrouw.

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

En met Janiek, heb je daar ook medelijden mee? Dat ze wel verder wil (misschien zelfs wel: moet?), maar door de omstandigheden niet verder kan?

Als ik haar verhaal (en dat van anderen met partners) lees, dan kan ik alleen maar heel erg veel respect hebben voor beide partners. Zowel voor de T*-partner die telkens weer die verd*mde afweging moet maken tussen eigen gevoel, (eigen) gevoel voor de partner, gevoel van de partner voor de T* - en voor de partner die de vrouwelijke kant van de T* in de mik geduwd krijgt terwijl ze daar nooit om heeft gevraagd - maar die haar T* ook niet los wil laten... Een compromis zoeken zal zeker niet gemakkelijk geweest zijn...

Realiseer je dat beide kanten er zijn en niet en niet, zoals je hier suggereert, er sprake is van een "schuldige". Janiek heeft er, net zo min als jij of ik, om gevraagd om gevoelens te hebben die niet overeenkomen met je eigen gender...

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

<Janiek heeft er, net zo min als jij of ik, om gevraagd om gevoelens te hebben die niet overeenkomen met je eigen gender...>

Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik heb er *niemand* in meegesleept. Niet dan?

Als je zo in de knoop zit met jezelf, ga dan gewoon niet een relatie aan, ook niet 'al compenserend'.

Heb ik ook niet gedaan indertijd namelijk.

Groetjes Mila.
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

mila schreef:
Als ik heel eerlijk mag zijn; ik heb medelijden met Janiek's vrouw.

Groetjes Mila.
Integendeel !!! Zij voelt tenminste hoe het is om te leven.

Ze had evengoed met een gemiddelde meneer getrouwd kunnen zijn, en dan de eerste xx jaren van het huwelijk een baantje in de verzorging om de kop van de hypotheek af te betalen, dan een paar jaar dertussenuit om een stuk of wat kinderen te baren. Daarna herintreden in de verzorging, want wat kun je anders op die leeftijd?
Daarna als de kinders eenmaal de deur uit zijn neem je je ontslag, want je hebt het geld toch niet nodig en ach, oppas-oma is ook een soort beroep.
Maar er komen geen kleinkinderen, dus wordt je vrijwilliger in de verzorging, want daar heb je immers ervaring mee. na een paar jaar merk je dat je samen met je man oud bent, ga je in een bejaardenhuis wonen, waar je verzorgd wordt door mensen die thuis zijn in de verzorging. Zit je daar als bejaarde achter de sanseverias, kijk je terug op je leven: Wat heb je gedaan:
Met de bejaarden achter de sanseverias gezeten........

Lijkt me een leven als Trans-back-up toch veel meer diepgang hebben.

Ciska. (Die best iets in de muziek zou willen doen)
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Integendeel !!! Zij voelt tenminste hoe het is om te leven.>

Hoe kom je erop? Niet iedereen is zo maso aangelegd om lijden als louterend te zien.

En wat een arrogantie om dat doorsnee leven zoals jij dat beschrijft als 'leeg' of 'onvervuld' te zien?

Heel veel mensen kunnen uit een dergelijk bestaan heel veel halen hoor.

Enneh......tg/ts, ze worden hier opgehemeld, maar hun partners? Tjah, die moeten zich blijkbaar wegcijferen, om de weg vrij te maken voor tg/ts echtgenoot.

Mila.
Ciska Lacomte
Banned Lid

mila schreef: Enneh......tg/ts, ze worden hier opgehemeld, maar hun partners? Tjah, die moeten zich blijkbaar wegcijferen, om de weg vrij te maken voor tg/ts echtgenoot.

Mila.
Gefeliciteerd, meid! Je hebt de moeder van mijn kinderen aan het schaterlachen gekregen !!!

Ciska. (die heel verbaasd is over wat liefde vermag)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

mila schreef:Als je zo in de knoop zit met jezelf, ga dan gewoon niet een relatie aan, ook niet 'al compenserend'.

Heb ik ook niet gedaan indertijd namelijk.
Als je het verhaal werkelijk goed gelezen had dan wist je waarom zij dat anders deed. Ik vind je scherpe afkeuring hierover (die vooral lijkt te komen doordat je je eigen leven op dat van Janiek projecteert) misplaatst en hoop dat je ooit meer begrip zult kunnen opbrengen voor mensen die andere levenskeuzes maken (of: hebben gemaakt) dan jij doet...

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Ik vind je scherpe afkeuring hierover (die vooral lijkt te komen doordat je je eigen leven op dat van Janiek projecteert) >

Huh? Ik heb geen partner in mijn transitie meegesleept en er mee opgescheept.

En ja, idd: afkeuring, aan Janiek's vrouw word behalve een paar zinnetjes voorbij gegaan.

Alsof het een requisiet is, horend bij Janiek's transitie.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Dat eerste noem ik projecteren van jouw levensvisie op die van een ander - om daar een ander vervolgens (naar mijn mening) ongemeen hard op aan te vallen. Vind ik niet terecht.

Dat laatste: is dat een fout van Janiek, of fout van Psychologie Magazine, of niet vallend binnen de scope van het artikel?

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Gefeliciteerd, meid! Je hebt de moeder van mijn kinderen>

en je kinderen, schaterlachen die ook mee, of weten ze het (nog) niet dat hun pappie graag een vrouw wil worden?

mag ik je er trouwens op attenderen dat jij niet de enige tg/ts bent met een vrouw als partner, en dat die andere vrouwen ws niet schaterlachen?

Mila.
Ciska Lacomte
Banned Lid

mila schreef:dat hun pappie graag een vrouw wil worden?
Mila.
Wil worden? wil worden? Hoe lang beweer jij dat je al met transseksuelen omgaat? en dan nog zulke elementaire blunders maken?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Trouwens, Cisca,

<Integendeel !!! Zij voelt tenminste hoe het is om te leven.>

Het is duidelijk, je vrouw schaterlacht, ze voelt niet wat het is om te leven....met een tg/ts aan haar zijde....je bent toch niet getrouwd met een soort mummie, wil je zulke tegenstrijdige argumenten posten?

Zoveel pretenties heeft Cisca waar het aankomt op 'inzicht en intelligentie', maar oh oh oh, wat kletst ze zichzelf toch snel vast?

Ongeloofljk, dat <<Integendeel !!! Zij voelt tenminste hoe het is om te leven.>

Weerzinwekkend zou ik het zelfs willen noemen.

Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

ik kan alleen maar zeggen dat ik nooit in een relatie gestapt als man juist om dit te voorkomen. Ik begrijp niet dat je zo lang de schijn kan ophouden en dan ook nog verwacht dat je partner het begrijpt als je uit de kast komt!
Zij is dan ook haar beste jaren kwijt..en de arme kinderen
Voor de verandering eens met Mila en ik weet dat dit issue heel gevoelig ligt, wil niemand kwetsen (kijk lief naar Cis en een paar anderen)

Dat het daarna soms toch nog goed komt is overweldigend liefdevol en vergevend van die partner maar kan het nog beter begrijpen als ze gewoon wegloopt (met de kinderen), trouwens hoe kan je dan sex hebben? Is dat dan een toneelspel geweest?
Plaats reactie