Psychologie magazine
Moderator: Moderators
Ik denk dat zij liever bevestigd zou worden in wie zij werkelijk is, namelijk een vrouw die geconfronteerd is met iets heel pijnlijks, en niet onder stoelen of banken heeft gestoken wat zij daarvan vond en vervolgens toch, om redenen die zij alleen tegenover zichzelf te verantwoorden heeft, bij die trans is gebleven. Die koopt echt helemaal niks voor het 'medeleven' dat jij hier in de aanbieding hebt.mila schreef: Voor zover ik het artikel lees *is* ze een slachtoffer
Hoi Janiek,
trouwens: ik kan wel erg veel respect hebben voor de tg die vooralsnog als man blijft functioneren om het huwelijks/dagelijks leven niet overhoop te trekken.
Ook heel erg respectvol naar de vrouw toe, als zoiemand een 'moderandi' weet te vinden om zicht te kunnen blijven handhaven als man/echtgenoot, en die zijn er gelukkig ook.
Ik vind dat artikel over Ria en Laura *uitermate* pijnlijk om te lezen, Laura zielsgelukkig, maar heeft mede daardoor Ria ongelukkig gemaakt.
Waar bestaat een dergelijke relatie eigenlijk uit? "Dog eat dog" oid?
Groetjes Mila.
P.s: voor wat betreft die ex vrouw van: ik was *de enige* TS die naar haar luisterde, en niet haar partner stimuleerde/bewierrookte/ophemelde in haar proces. Ook dat was uitermate pijnlijk voor die ex vrouw van.
trouwens: ik kan wel erg veel respect hebben voor de tg die vooralsnog als man blijft functioneren om het huwelijks/dagelijks leven niet overhoop te trekken.
Ook heel erg respectvol naar de vrouw toe, als zoiemand een 'moderandi' weet te vinden om zicht te kunnen blijven handhaven als man/echtgenoot, en die zijn er gelukkig ook.
Ik vind dat artikel over Ria en Laura *uitermate* pijnlijk om te lezen, Laura zielsgelukkig, maar heeft mede daardoor Ria ongelukkig gemaakt.
Waar bestaat een dergelijke relatie eigenlijk uit? "Dog eat dog" oid?
Groetjes Mila.
P.s: voor wat betreft die ex vrouw van: ik was *de enige* TS die naar haar luisterde, en niet haar partner stimuleerde/bewierrookte/ophemelde in haar proces. Ook dat was uitermate pijnlijk voor die ex vrouw van.
O ja, natuurlijk; je bent tot allerlei soorten van respect en medeleven in staat, maar er zijn grenzen -ook voor jou- en daar val ik buiten, dat had ik al gemerktmila schreef:trouwens: ik kan wel erg veel respect hebben voor de tg die vooralsnog als man blijft functioneren om het huwelijks/dagelijks leven niet overhoop te trekken.
Hoi hoi,
En mijns inziens zit er daglicht tussen medelijden en medeleven. Je zult mij niet horen over ontkenning...., er zijn ook andere manieren om met dergelijke aspecten van het leven om te gaan.....
Groetjes en liefs,
Babette.
zoals al eerder vermeldt vind ik het buitengewoon onkies als mensen ongenuanceerde kritiek spuien op andere mensen die ze niet persoonlijk kennen. Ik ken ze toevallig wel, en ik heb diep respect voor de keuzes die zij in hun relatie gemaakt hebben. Bovendien ga je voorbij aan het feit dat een ieder het recht heeft om die keuzes te maken die bij die persoon passen ongeacht de omstandigheden.mila schreef: Voor zover ik het artikel lees *is* ze een slachtoffer, en Laura allesbehalve, zij is nu dolgelukkig.
Groetjes Mila.
En mijns inziens zit er daglicht tussen medelijden en medeleven. Je zult mij niet horen over ontkenning...., er zijn ook andere manieren om met dergelijke aspecten van het leven om te gaan.....
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
<Patricia1979 schreef:
Ik ben het er wel mee eens. Als je zoiets van jezelf al duidelijk van te voren weet, zou je gewoon niet in een relatie met een vrouw moeten stappen.>
Ja, idd, en ook als de issues nog niet zo'n duidelijke vorm aangenomen hebben ook niet.
Waarvoor ga je dan alsnog een relatie aan? In de hoop 'dat het je geneest'? Als bewijs 'dat het helemaal niet zo is'?
Liefde lijkt me iets heel anders in deze, als je 'incompleet bent' en 'niet lekker in je (geslachtsvel) zit, dan hou je niet van jezelf, en als je niet van jezelf houd, hoe kun je dan van een ander houden?
Enneh, Mina, wat versta jij dan onder 'tijdig vertellen'?
Groetjes Mila.
Ik ben het er wel mee eens. Als je zoiets van jezelf al duidelijk van te voren weet, zou je gewoon niet in een relatie met een vrouw moeten stappen.>
Ja, idd, en ook als de issues nog niet zo'n duidelijke vorm aangenomen hebben ook niet.
Waarvoor ga je dan alsnog een relatie aan? In de hoop 'dat het je geneest'? Als bewijs 'dat het helemaal niet zo is'?
Liefde lijkt me iets heel anders in deze, als je 'incompleet bent' en 'niet lekker in je (geslachtsvel) zit, dan hou je niet van jezelf, en als je niet van jezelf houd, hoe kun je dan van een ander houden?
Groetjes Mila.
Hoi hoi,
Groetjes en liefs,
Babette.
er is ook nog eens zoiets als een groeiproces; je levensproces. Ik moet de eerste mens nog tegenkomen die vanaf zijn of haar geboorte precies wist hoe het leven eruit zou zien.... En dan is er ook nog de mogelijkheid om bepaalde dingen samen uit te zoeken...mila schreef:<Patricia1979 schreef:
Groetjes Mila.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
<Ik moet er op de eerste plaats al niet aan denken om sex met een vrouw te moeten hebben. Nu niet en post-op ook niet.>
Hier idem, ik weet van kinds af aan dat ik op men, and only men val.
Maar degen die op vrouwen vallen en ts/tg zijn? Lijkt me extra verwarrend en complicerend, maar toch: als dat gevoel zo vrouwelijk is, hoe kun je dan passabel functioneren als man? Hoe kun je kinderen verwekken? Want als er iets het summum van mannelijkheid is, dan is dat wel een kind verwekken, net zoals het summum van vrouwelijkheid een kind baren is.
Hoe kun je daar psychologisch mee leven, met het vaderschap van een transvrouw?
Mila.
Hier idem, ik weet van kinds af aan dat ik op men, and only men val.
Maar degen die op vrouwen vallen en ts/tg zijn? Lijkt me extra verwarrend en complicerend, maar toch: als dat gevoel zo vrouwelijk is, hoe kun je dan passabel functioneren als man? Hoe kun je kinderen verwekken? Want als er iets het summum van mannelijkheid is, dan is dat wel een kind verwekken, net zoals het summum van vrouwelijkheid een kind baren is.
Hoe kun je daar psychologisch mee leven, met het vaderschap van een transvrouw?
Mila.
Vanaf het allereerste begin van de relatie...mila schreef: Enneh, Mina, wat versta jij dan onder 'tijdig vertellen'?
Groetjes Mila.
Ik heb dat ook wel eens gedaan - en gezegd dat ik me eigenlijk een meisje voelde - maar niet iedereen weet het van zichzelf...
het heeft volgens mij geen zin elkaar een guilt trip te gaan bezorgen over iets waar je eigenlijk heel weinig aan kunt doen...
x,
Mina
er stond dan ook: En bij de VU blijkt dat geloof ik zo'n 80% van de transen op vrouwen valtPatricia1979 schreef:Das wel een heel hoog percentage. Wist wel dat het merendeel van de transjes op vrouwen valt, maar 80% had ik niet gedacht. Ik had eerder gedacht aan 60%.mila schreef:En bij de VU blijkt dat geloof ik zo'n 80% van de transen op vrouwen valt, van de tg's, voor zover die bestaan dan geloof ik ook zo'n 80%.
maw, de 80 %, daar zit een behoorlijke marge naar onder en boven in, geloof ik
waar die cijfers vandaan komen, weet niemand
is ook niet belangrijk
joy
-
- Eredivisie
Mila schreef :
Jawel, grootschalig onderzoek van de VU waar ook uit bleek dat zo'n 50% van de transen thuis werkloos achter de geraniums zonder partner.
Was het promotie onderzoek van Bram Kuiper, toenmalig psycholoog bij de VU/Genderteam.
Heb je daar ergens een link van ?
Ik beloof ook plechtig als ik mijn werk verlies dat ik meteen geraniums ga kopen.
Anders geraak ik nooit in die groep van 50% (lol)
Groetjes,
Melina
Jawel, grootschalig onderzoek van de VU waar ook uit bleek dat zo'n 50% van de transen thuis werkloos achter de geraniums zonder partner.
Was het promotie onderzoek van Bram Kuiper, toenmalig psycholoog bij de VU/Genderteam.
Heb je daar ergens een link van ?
Ik beloof ook plechtig als ik mijn werk verlies dat ik meteen geraniums ga kopen.
Anders geraak ik nooit in die groep van 50% (lol)
Groetjes,
Melina
Jij begrijpt er blijkbaar iets meer van. Deze draad begon met mijn verhaal en dat is daar een voorbeeld van. Geen enkele persoon die in dat verhaal een rol speelt heeft iets aan uitlatingen in de trant van "als je transgender bent of transeksueel, dan moet je nooit en te nimmer een relatie met een vrouw beginnen" en meer van die het-had-nooit-moeten-gebeuren verzuchtingen.Babette schreef: er is ook nog eens zoiets als een groeiproces; je levensproces. Ik moet de eerste mens nog tegenkomen die vanaf zijn of haar geboorte precies wist hoe het leven eruit zou zien....
Vertel eens, Mila, hoeveel relaties zijn er aan je huidige voorafgegaan, voordat je klaar was voor deze? Je zult zelf ook wel uit eigen ervaring weten om wat voor iets-minder-dan-ideale redenen mensen relaties aangaan en hoe die vervolgens wel of niet blijken te werken. Ik ken weinig mensen die met al hun issues klaar zijn vordat ze een relatie beginnen. Mensen krijgen ook kinderen, zonder zich een voorstellng te kunnen maken van wat dat precies inhoudt.mila schreef:Ja, idd, en ook als de issues nog niet zo'n duidelijke vorm aangenomen hebben ook niet.
Waarvoor ga je dan alsnog een relatie aan? .