Genezen?

Algemeen

Moderator: Moderators

mila
Forumdiva

Genezen?

Bericht door mila »

Ik trof dit profiel met lang verhaal.......is openbaar, dus mag het hier eigenlijk gepost worden ter illustratie? Eigenlijk?

Anyway, ik ken deze persoon van T&T avond, en die leek me een 'verstokte' tv/(tg?).

Inmiddels allesbehalve dus, want na het overlijden van zijn moeder tot inzicht en 'zelf'genezing gekomen.

Interessant.

http://www.travestie.org/html/profielen ... hp?id=2781
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Iemand die gender dysforie heeft geneest niet.

En een travestiet is weer heel wat anders..
Ciska Lacomte
Banned Lid

Re: Genezen?

Bericht door Ciska Lacomte »

mila schreef: Anyway, ik ken deze persoon van T&T avond, en die leek me een 'verstokte' tv/(tg?).
Dus je geeft toe dat jouw oordeel niet heilig is.

Dank je.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Dus je geeft toe dat jouw oordeel niet heilig is.>

Ja, lees het maar goed door, voor jou is er ook hoop hoor!

Mila.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ken angela uit die beginperiode, daarna uit het oog verloren.

Zonder op dit specifieke geval in te willen gaan zou ik toch op willen merken dat er heel veel onder ons zijn (geweest) die meende genezen te zijn meestal na een emotioneel ingrijpende gebeurtenis.

Irene
Kleine stapjes
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Een bijzonder verhaal. Ik geloof overigens niet zo in een plotselinge 'genezing' Maar dat neemt niet weg dat het belangrijk is dat Aat zich zo gelukkig voelt. Of dit nu als Aat of als Angela is, is niet zo interessant. Net zo min is het interessant wat anderen daar van vinden. Leid je leven zo gelukkig mogelijk. Iets wat overigens voor ieder mens geldt.

Amber
Be yourself- who else is better qualified?
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Kimyy schreef:Iemand die gender dysforie heeft geneest niet.

een travestiet is net zo generdysfoor als een tg/ts, alleen op een ander vlak

Joy
gast
Eredivisie

Re: Genezen?

Bericht door gast »

mila schreef:Ik trof dit profiel met lang verhaal.......is openbaar, dus mag het hier eigenlijk gepost worden ter illustratie? Eigenlijk?
Het verhaal mag je niet zo maar overnemen en herpubliceren, nee, al is het openbaar. Je hebt daar de toestemming nodig van degene die het geschreven heeft (auteursrecht) - ook al is het een profiel hier op trav.org.

Linken mag wel, maar het is wel zo netjes als je de persoon in kwestie ervan op de hoogte stelt.

Kitty.
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Joy schreef:
Kimyy schreef:Iemand die gender dysforie heeft geneest niet.

een travestiet is net zo generdysfoor als een tg/ts, alleen op een ander vlak

Joy
Aha, dus eigelijk zit er geen verschil in een Ts/Tg/Tv? :P
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Ik las laatst een interview met Maarten (Maartje) 't Hart (Libelle, dacht ik) die zichzelf ook als ex-TV betitelde.
Hij vond dat 'ie er te oud voor was ('was geen gezicht meer') en 'hij had het niet meer zo nodig om zichzelf te kunnen uiten'.

Tsja, kan ook, natuurlijk.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb iets vergelijkbaars gelezen in de Varagids, maar ik verdenk Maarten 't Hart er nog altijd van dat zijn/haar coming out op het boekenbal van een aantal jaren geleden gewoon is tegengevallen, en dat hij/zij daardoor heeft geprobeerd een verhaal op te hangen (daar verdiend hij/zij tenslotte zijn/haar brood mee).
Als genderdysforie een ziekte is (zo klinkt het wel) dan is het in ieder geval chronisch ;-)

Irene
Kleine stapjes
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

nadat ik een medium had horen verklaren hoe haar leven, en de bescherming van mij in elkaar zat, kon ik ineens Angela verklaren
ja zo zie je Mila er is meer tussen hemel en aarde, en wanneer geef je je persoonlijke kruistocht (haha) eens op?

Gelukkig kent de geesteswereld geen vooroordelen en is er geen twijfel over wat je bent, met wortels van liefde de aarde in en aan de vruchten herken je de boom

Liefs

Dorine
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Ach, voor iedereen is het een eigen zoektocht en het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat die zoektocht vanzelfsprekend naar méér vrouwelijkheid (in geval van M => V)_ zou moeten gaan. Het kan net zo goed de andere kant op eindigen, met iemand die z'n plek vindt als man.

Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht: Waarom noem ik me vrouw ? Kan toch net zo goed hetzelfde leven als nu, maar dan onder de noemer 'man' ? En het is toch een eigen invulling die ik er aan geef.
Opvallen doe ik toch wel.

Maar goed, zo werkt dat toch niet bij mij, geloof ik.

Maar wat je bent (TV, TG, niks) wordt uiteindelijk wel bepaald door wat je doet en niet door wat je 'bent', wat voor labeltje je jezelf opplakt of wat voor diagnose je jezelf stelt.

Dus als je (als M=>V) op een gegeven moment geen vrouwenkleding meer draagt ben je geen T* meer. Of je daar gelukkig van wordt staat daar los van.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

ik heb Maarten horen zeggen op de radio 'ik weet niet wat mij bezielde'
zal ook wel voor Marc Marie gelden? dat 'leven tussen de sexen' heeft dus een bepaalde houdbaarheidsdatum voor kunstenaars wat ik altijd al dacht, vaak ook ten dienste van carriere (David Bowie bijv). Ik zal niet zeggen dat dat beledigend is maar ivoelt wel opportuun, alleen hoe heet ie nou ook weer? die van dominee grimdaad, die wist het tot op hogere leeftijd te blijven doen , tof !! maar wel hoog acteur/levensgenieter/opportunist gehalte, niks mis mee maar kan ik ook niks mee
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik veroordeel dat ook niet hoor. Er wordt van mensen in de publiciteit zoals Maarten 't Hart of Kelly weleens verwacht dat ze als een soort boegbeeld gaan optreden. Ik begrijp heel goed dat ze zich daar niet toe geroepen voelen. Ik probeer me dan te verplaatsen (iets makkelijker in Maarten dan in Kelly) en bedenk me dan dat ik hun positie waarschijnlijk ook de marketing zijn werk zou laten doen en waarschijnlijk is het marketingtechnisch interessanter als je als schrijver een zweem van geheimzinnigheid over je heen hebt.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie