Wat vind je van de Ander?

Algemeen

Moderator: Moderators

Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

zo'n burka heeft best voordelen

joy
Caroline B
dagelijks aanwezig

Bericht door Caroline B »

Hoe komt het toch dat na een aantal posts, de draad volledig zoek is? Maar goed, om nog even naar het onderwerp terug te keren. Bij alle groepen zie ik wel dingen waarin ik me herken, maar bij iedere groep zie ik ook verschillen. Ik kan mezelf totaal niet plaatsen. Dat heeft natuurlijk te maken met de definitie van de begrippen. Ik beschouw mezelf als travestiet omdat ik twee persoonlijkheden heb. De ene dag ben ik man, de andere vrouw. Maar ik ben absoluut geen show figuur. Ik draag vaak gewoon een spijkerbroek met trui en platte schoenen als ik me vrouw voel. Wel make-up, maar dat doe ik om de mannelijke kenmerken uit te vlakken.
Ik heb het er wel erg moeilijk mee gehad. Heel lang heb ik mezelf afgevraagd waar ik nou toe behoorde. Toen heb mezelf de vraag gesteld wat ik absoluut niet ben. Transseksueel viel als eerste af. Als transgender heb ik wel eens geleefd, maar daar werd ik absoluut niet gelukkig van, dus blijft er travestiet over. Nou vooruit dan maar, het maakt niet zoveel uit. Ik heb hier wel eens gelezen, dat iemand zich parttime vrouw noemde. Daar kan ik mezelf helemaal in vinden. Alleen hanteert de dokter dit begrip niet.
Ik moet ook zeggen dat hoewel deze site travestie.org heet, het helemaal geen site voor travestieten is. Ik heb het idee dat men hier de travestiet als oversekst, fetisjistisch feestbeest beschouwt, die toch geen problemen kent. Ik begrijp wel dat dit beeld is ontstaan, ik ken die sites ook wel, maar het is natuurlijk onzin om zo te generaliseren. Het heeft wel tot gevolg dat vele zich onbegrepen voelen en dus hoor je hier veel ik ben gewoon mezelf. Hoe gewoon dat is weet ik niet, maar dat is een andere discussie.
Caroline
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Hoi Caroline,

Dankjewel voor je reactie. Wat jij vertelt is helemaal de reden waarom ik deze draad ben gestart. Het valt mij namelijk op , en dat is al een hele tijd zo, dat er steeds een betrekkelijk klein groepje posters op dit forum is.
Beschouw dit draadje in feite als een uitnodiging aan iedereen om es rustig te vertellen over jezelf.
Mijn bedoeling is echt niet om iemand als 'goed' of 'fout' te bestempelen omdat je de vrouwelijkheid in jezelf op manier X of manier Y beleeft.

Ik weet ook dat er een heleboel mensen zijn die bang zijn om in een bepaalde 'groep' geplaatst te worden, maar er zijn ook mensen die als de dood zijn juist niet ergens bij te horen.

Bij mezelf zie ik een ontwikkeling van als het ware 'klassiek travestiet' naar 'transseksueel' (al is het laatste nog niet officieel bevestigd door de genderterapeut).
Als travestiet was ik nooit heel 'kinky'. Dus geen jarretelles en dergelijke, en al helemaal geen fetish-achtige kleren zoals: lak, leer of latex. Wel veel prinsessen kleertjes: Pailletten en glanzende stoffen, dat soort. Dat ik daarbij weleens opgewonden raakte (van mezelf) mag ik niet ontkennen.

Of het nu te maken heeft met zelf-acceptatie of met afnemend testosterongehalte, weet ik niet, maar de laatste jaren ben ik als vrouw erg veranderd. Ik vind niet dat het makkelijker geworden is, maar dat is een heel ander verhaal.

Wat betreft ontsporen van de draad: Je hebt gelijk. Het lijkt wel of de boel behekst is. Misschien kunnen we een sessie in die tipi in het bos beleggen om de kwade genius uit te drijven. (overigens is de 'flauwe humor' soms keihard nodig als medicijn tegen het afknappen.)

Veel liefs,

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Caroline B,

<het helemaal geen site voor travestieten is. Ik heb het idee dat men hier de travestiet als oversekst, fetisjistisch feestbeest beschouwt>

Toch niet via het forum hier neem ik aan? Voor zover ik de berichten van tv's hier lees is daar naar mijn idee geen sprake van hoor.

Wel op het advertentie gedeelte idd, maar dat lijkt me nou niet representatief voorde travestie.org. forum bezoekster.

Hoe heb jij als transgender geleefd als ik vragen mag? In je dagelijks bestaan ook?

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

P.s:

<Hoe komt het toch dat na een aantal posts, de draad volledig zoek is?>

Dat komt met name door Joy en Cisca die het nodig vinden om zo'n beetje overal te gaan slowchatten.

Groetjes Mila.
Ciska Lacomte
Banned Lid

mila schreef:P.s:

<Hoe komt het toch dat na een aantal posts, de draad volledig zoek is?>

Dat komt met name door Joy en Cisca die het nodig vinden om zo'n beetje overal te gaan slowchatten.

Groetjes Mila.

Forum Reglement

Het forum is bedoeld om op vriendelijke wijze te discussieren, lief en leed te delen en informatie te vergaren. Om het forum zo leuk mogelijk te houden word je geacht je aan de volgende regels te houden. Een aantal spreekt voor zich, maar voor de duidelijkheid noemen we ze toch even. De volgende zaken vallen onder de algemene netiquette:

* Denk aan je medebezoekers, heb respect voor ze en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.
* Probeer geen aanzet te geven tot onzinnige of vervelende discussies.
* Vermijd en voorkom flamewars (scheldpartijen/ negatieve discussies over en weer)
* Persoonlijke aanvallen of beledigingen van welke aarde dan ook worden niet getolereerd.
* On topic blijven (niet tever van het onderwerp / vraag afwijken). Topics die volledig en totaal off-topic raken maken het forum er niet overzichtelijker op en zelfs onaantrekkelijk om nog langer te lezen.
* Posting posten om het verkrijgen van een hogere ranking. Het posten ivm hogere ranking belast de server onnodig en wekt onnodige irritatie onderling.

Een posting met als enige doel zoeken naar contact met een ander, voor welke doel dan ook, zal, naar gelang het door de organisatie niet wenselijk wordt geacht, worden aangepast of verwijderd, en kan leiden tot sancties tegen de persoon die het plaatst. Gebruik hiervoor de daarvoor bestemde media: contact ads, e-mail, PB's, enz.

Ciska Lacomte schreef: Wat betreft ontsporen van de draad: Je hebt gelijk. Het lijkt wel of de boel behekst is.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Caroline B
dagelijks aanwezig

mila schreef:

Hoe heb jij als transgender geleefd als ik vragen mag? In je dagelijks bestaan ook?
Ik denk niet dat ik als een echte transgender geleefd heb, maar ik ben een periode half/half door het leven gegaan. Ik had lang haar wat ik liet verven, droeg geen rokken of bh's ,maar wel vrouwenbroeken, blouses, af en toe nagellak, mascara, maar verder geen make-up. Ik had toen weinig contact met mannen, want ik had een hekel aan dat haantjes gedrag. Alles van wat ik dacht dat mannelijk was heb ik vermeden. Ik dacht dat ik de vrouw en man in mij te kunnen verenigen. Maar dat lukte niet. Ik liep op een gegeven moment met mijn ziel onder mijn arm, tegen het depressieve aan. Toen heb ik het roer radicaal om gegooid. Haar eraf, gewoon weer dom de man uithangen, en ik knapte geestelijk weer op. Tot het moment dat die vrouw in je weer boven komt, toen heb ik die weer de ruimte gegeven, maar nu meer overdreven, pruik gevulde BH, rokjes gekocht, volledige make-up etc. Nu blijkt dat ik me daar het prettigst bij voel. Ik kan van beide kanten genieten, maar niet te samen. De vrouw en man in mij zijn als water en vuur. Ik ben daar alleminst blij mee, maar ik heb nu wel geaccepteerd dat ik zo ben. En dat heeft bij mij voor veel geestelijke rust gezorgd. Ook al heb ik er nog wel moeite mee dat ik zo flip flop ben. Dan weer mannelijk, dan weer vrouwlijk. Ik vind dat zo labiel. Het is ook heel moeilijk voor mijn omgeving omdat te snappen. Maar ik ben niet meer depressief en dat vind ik het belangrijkst.
Caroline
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Caroline,

nou, dan heb je een goede 'opdeling' gevonden, al het is dan maar afwachten tot wie wanneer 'de kop op steekt'.
Bi gendered word dat toch genoemd?

Wel erg bijzonder trouwens, dat je en publique als TG geleefd hebt dmv kleding, make up etc, chapeau!
Eigenlijk kun je eigenlijk alleen op die manier te weten komen over hoe en wat, je hebt per slot van rekening een klankbord in de zin van een buitenwereld nodig, om eea te reflecteren, toch?

Groetjes Mila.
Caroline B
dagelijks aanwezig

Ciska Lacomte schreef:Hoi Caroline,

Als travestiet was ik nooit heel 'kinky'. Dus geen jarretelles en dergelijke, en al helemaal geen fetish-achtige kleren zoals: lak, leer of latex. Wel veel prinsessen kleertjes: Pailletten en glanzende stoffen, dat soort. Dat ik daarbij weleens opgewonden raakte (van mezelf) mag ik niet ontkennen.
Maar is het de kleding die je dan opwind of is het de vrouw in je? Als vrouw kan ik mezelf opwinden. Dan fantaseer ik niet over wat ik aan heb, maar beleef ik met een vrouwenlichaam allerlei seksuele avonturen. Soms denk ik dat ik niet meer ben dan de sekspop van mijn mannelijke kant. Maar aan de andere kant loop ik dagen achter elkaar als vrouw rond, zonder enige seksuele interesse. Dus een veredelde opblaaspop ben nou ook weer niet. Het leven blijft boeiend op zo'n manier.
Caroline
Caroline B
dagelijks aanwezig

mila schreef: Eigenlijk kun je eigenlijk alleen op die manier te weten komen over hoe en wat, je hebt per slot van rekening een klankbord in de zin van een buitenwereld nodig, om eea te reflecteren, toch?

Groetjes Mila.
Hoi Mila

De buitenwereld, of de omgeving speelt een heel belangrijke rol in mijn leven. Ik denk dat je karakter die met die omgeving in interactie is ook heel veel bepaald. Ik sluit niet uit dat mijn karakter de reden is dat ik me niet als TG thuisvoel. Je verliest heel veel vrienden die vinden gewoon dat je gek bent. Je houdt welliswaar alleen de echte vrienden over, maar als je ergens in het openbaar binnenkomt en iedereen kijkt strak de ander kant op, of zit je onbeschaamd aan te staren, dan voel ik me ook niet op mijn gemak. Het leven zit heel ingewikkeld in elkaar, je moet daar toch je geluk zien te vinden. En op dit moment lukt me dat aardig.
Caroline
Ciska Lacomte
Banned Lid

Caroline B schreef: Maar is het de kleding die je dan opwind of is het de vrouw in je? ...............................

.............................. Maar aan de andere kant loop ik dagen achter elkaar als vrouw rond, zonder enige seksuele interesse.
Het laatste eerst: Dat klinkt vertrouwd: Hoe intensiever de vrouwelijke beleving, hoe kleiner de seksuele lading. Ik heb (nog) nooit volledig als vrouw geleefd, dus het bleef voor mij 'stiekum achter de gordijnen', maar in periodes dat ik zoveel mogelijk 'en femme' was, kon ik enorm genieten van de rust in mij.

Het eerste vind ik veel moeilijker te beantwoorden. Hoe dieper ik erover nadenk, hoe meer ik me ervan bewust ben dat de vrouw in mij pas sinds kort echt is gaan leven.
Het is in elk geval zeker dat ik nooit dameskleding aan heb gedaan vanwege de lustgevoelens, dus van daaruit kan ik zeggen: Het was de vrouw in me.

(half uur piekeren en prakkiseren......)

--- Ik merk dat dit best een moeilijk punt is voor mij: Mannelijke lust(beleving),
schijnt een typisch transending te zijn...

Ciska.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mannelijke lustbeleving, de beschrijving alleen al geeft mij een jakkesgevoel

magoed

wat ik me afvraag, je voelt je dan vrouw, rstiger, maar hoe ziet dat plaatje eruit? alleen kleren? kipfileetjes? make up?

alsof je zo naar buiten kan wandelen, dus fully dressed?

ik vind het wel fascinerend dat het verschil met mannekleren zon verschil in gevoel verooorzaakt, ik herken het ook

joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

Joy schreef:mannelijke lustbeleving, de beschrijving alleen al geeft mij een jakkesgevoel..............................

.....................alsof je zo naar buiten kan wandelen, dus fully dressed?

joy
Daarom staat het er nog es :D . Joy = zeker ook trans?

Dat tweede: Cis is gegroeid in de loop der tijd. vond ik het ooit best om in een mottig katoentje van wehkamp te lopen, zelfs met een ongeschoren kop erboven, tegenwoordig wil ik helemaal 'de dame' zijn (gaat ook wel over.... hoop ik). Dus: goed opletten wat ik draag: Voel ik me er goed in, ben ik er mooi in. Gepaste make-up, haartjes goed. Alles zo gaaf mogelijk.
Ik ben nou telkens zo'n twee uur bezig eer ik 'er' ben, en dan heb ik niet eens mijn nagels gelakt. Misschien onbewust zo uitgebreid omdat ik wegens omstandigheden de deksel op de (Hogedruk)pan houd? De tijd zal het leren.

Ciska. (die haar eigen topic best confronterend begint te vinden :P )
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik trans?

heb ik zelf nooit beweerd geloof ik, maar in me der nie op vast :)

dat fully dressed, is dat ook de lol die je erna beleeft? of bittere noodzaak om je ok te voelen?

confronterend, wellicht, maar ik wandel met je mee :)

Joy
Plaats reactie