Belangrijk!!!

Algemeen

Moderator: Moderators

johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Belangrijk!!!

Bericht door johnn »

Lees het volgende topic a.u.b. even.

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=4800
Laatst gewijzigd door johnn op do apr 24, 2008 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

asjemenou :o

Wat is nu het probleem?
De opslagruimte of de limiet die de database heeft?
als het het 2e is
welke database gebruiken jullie dan?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

tijgertje schreef:Wat is nu het probleem?
De opslagruimte of de limiet die de database heeft?
als het het 2e is
welke database gebruiken jullie dan?
Onze site is ondergebracht bij een ISP die een bepaalde hoeveelheid ruimte aanbiedt -- zowel opslagruimte als database ruimte; ik heb duidelijk gezegd dat dankzij het hoeveelheid data dat in het database is opgeslagen tbv het forum wij tegen het plafond zit die ons is toegestaan

Ik snap dus niet de relevantie van dit vraag om als een manier om ons te hulpen het forum kleiner te maken

Lisa
If all else fails, buy new shoes
ChantelleTV
ff weer wat posten

Bericht door ChantelleTV »

Eh Duidelijk? Ik moest het ook 4 lezen voor ik het door had, en je reply leest ook al niet lekker. maar laten we daar geen ruzie over maken. Vraag is: wat nu?

Persoonlijk, ik weet natuurlijk niet of dat kan, zou ik alle threads ouder dan 3 jaar op externe geheugens opslaan, en daarna alles rucksichloss wissen. Als ergens om gevraagd wordt, kan dat eventueel worden teruggezet. Alles uit (laten) spitten of het interessant is?, nou ja zeg, heb je niets beters te doen?.

Een andere provider of meer ruimte inkopen is zeker geen optie?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

ChantelleTV schreef:Vraag is: wat nu?

Persoonlijk, ik weet natuurlijk niet of dat kan, zou ik alle threads ouder dan 3 jaar op externe geheugens opslaan, en daarna alles rucksichloss wissen.
Hebben wij op dit moment niet beschikbaar
ChantelleTV schreef:Alles uit (laten) spitten of het interessant is?, nou ja zeg, heb je niets beters te doen?.
Bedankt voor jouw hulp
ChantelleTV schreef:Een andere provider
Dat is een lange termijn oplossing; op dit moment biedt dat geen soelaas
ChantelleTV schreef:of meer ruimte inkopen is zeker geen optie?
Wij kijken of dat financieel haalbaar is
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Lisa met een S schreef:
tijgertje schreef:
Ik snap dus niet de relevantie van dit vraag om als een manier om ons te hulpen het forum kleiner te maken

Lisa
en die zin begrijp ik al helemaal niet (maar ik zit maar te plagen :D )

ik zal proberen mijn postings enigszins in te korten maar kan niet beloven dat het dan geen slowchat wordt

tist een oft ander

Joy
ChantelleTV
ff weer wat posten

Bericht door ChantelleTV »

ChantelleTV schreef:Alles uit (laten) spitten of het interessant is?, nou ja zeg, heb je niets beters te doen?.
Bedankt voor jouw hulp

Ik proef hier een tikkie cynisme, hoe moet ik nou bepalen of iemand anders wat wel of niet bellangrijk is? dat leidt alleen maar tot oeverloze discussies, toch! Ik bedoel je hebt een probleem en dat wil je op een snelle en praktische manier opgelost hebben. Tenminste ik zou dat wel willen.

Externe geheugens?, niet beschikbaar in de zin van niet mogelijk(praktisch)? of geen budget? In het laatste geval doe een oproep tot (tijdelijke) beschikbaarstelling.
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Lisa met een S schreef:... als een manier om ons te hulpen het forum kleiner te maken
Maar jullie willen niet aan de auto-pruning?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Nee want daarmee verliezen wij wel draden met veel waardevolle informatie
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Wat is het probleem nu? De totale ruimte die het forum inhoud?

Van de week op zoek gegaan naar mijn eigen draadje: Hockeytrutje.

Nou, dan weet ik al waar de oplossing ligt. 58 pagina's aan historie..in het forum "Algemeen". Hallo zeg. Daar zit zeker wel onzin en achterklap bij, te beginnen op pagina 58 en bij twijfel sla je de topics op als Documenten.. Dan is hier niet meer op te rageren helaas, maar dan zijn ze eventueel later nog wel opvraagbaar. Het vraagt een beetje ruimte van een harde schijf (wie wil vrijwillig haar schijfje beschikbaar stellen?) en je bent voorlopig weer van het probleem af.

Wat is het probleem nu? :wink:
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Ik begrijp het. Allereerst mijn waardering en dank voor het repareren van een aantal dingen... Over de hele database engine gesproken, ik gok even dat dat MySQL is. Geen idee of jullie er commandline wise of via zoiets als phpmyadmin erbij mogen maar na de opschoonactie kan er misschien wel een optimize table worden gedraaid. Ook het droppen van indexes zou een optie kunnen wezen maar dan alleen als wanhoopsdaad.

Aangezien we een redelijk groepje vaste aanhangsters hebben, waarom niet een kleine donatie zodat we meer database ruimte kunnen huren ? Het forum is klaarblijkelijk een succes dus dan is er ook wel animo voor een kleine bijdrage. hint hint :wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

tja um hier heb ik eigenlijk geen verstand van, misschien tijd voor een nieuw computer?
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Beste Mireille,

Een aantal van de akties zijn ook al uitgevoerd -- inclusief de optimalisatie. Daarmee hebben wij wat ruimte geschept maar ook lang niet genoeg. Op langere termijn moeten wij een structurele oplossing vinden als wij niet willen dat wij een automatische pruning moeten uitvoeren. Hiermee zou in het ergste geval wij tot een situatie komen waarmee bijvoorbeeld Joanne's uitgebreid verslag van haar SRS proces verloren gaat terwijl wij honderden zoniet duizenden postings behouden met dat gekissebis over passabiliteit en heen-en-weer schoppen. Daarmee wordt het forum veel meer een forum voor de kleine groep mensen die aktief posten dan voor de veel grotere groep zoekende mensen die onze forum dagelijks raadplegen.

Op langere termijn moeten wij inderdaad meer ruimte krijgen voor onze database en daar gaan wij er wat aan doen. Jij stelt voor dat wij vragen om een financiele bijdrag van welwillend mensen, maar ook daar zijn er mensen die denken dat er belangrijker dingen te doen zijn met hun geld dan ons te steunen dus mijn voorkeur is nog steeds om een bijdrage in tijd:

Ga even napluizen in de achterste pagina's van het forum. Daar vind je bijvoorbeeld een draad zoals De bewustwording van een transgenderist of
Van travestie naar transseksualiteit ...of niet of Kelly - goed of niet goed beeldvorming transeksueel/(postup) -- allemaal onderwerpen uit 2001 en 2002 die nog steeds aktueel zijn.

Kan je zien hoe men dan er nog over dacht en misschien zitten er inzichten bij waarover je er nog niet heb nagedacht. Dus help je ons niet alleen maar heb je er zelf misschien ook wat aan. En de draden zijn niet op slot, dus je kunt er nog wat aan toevoegen. Dan wordt het ook voor ons een stuk makkelijker om een pruning aktie uit te voeren want de draden die nog steeds waarden hebben vallen dan weer boven de pruning datum.

Groetjes,
Lisa
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Hoeveel mensen bekijken nog draden die 5 tot 6 jaar oud zijn? 10 per dag? 100 per dag? Een website, en mijns inziens ook een forum moet altijd up to date blijven. Niet moeilijk doen, alles ouder dan drie jaar er gewoon uit. Niet alleen hier, maar ook op het prikbord.

Wanneer men wat wil weten, ach, dan opent men wel een nieuwe draad, die is meteen actueel. Toch?

Kitty.
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Lisa met een S schreef:Onze site is ondergebracht bij een ISP die een bepaalde hoeveelheid ruimte aanbiedt -- zowel opslagruimte als database ruimte; ik heb duidelijk gezegd dat dankzij het hoeveelheid data dat in het database is opgeslagen tbv het forum wij tegen het plafond zit die ons is toegestaan

Lisa
De relevantie is mijn vraag wat precies het probleem was.
Het probleem is dus puur de opslagruimte die de hoster jullie geeft
hosten != ISP
Het had ook gekunt dat de site aan de technische limiet van de database zat.
Dat wil ook wel eens gebeuren op een populair forum.

De site zal wel enigzinds op te lappen zijn, maar uiteindelijk zullen jullie toch meer ruimte moeten hebbe. Met of zonder financiele bijdrage van de leden
Plaats reactie