Ter uwer Info

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joy schreef:alsof dit forum zo erg is...
Ja, dit forum kan erg hard aankomen.

Als ik kijk waar ik mij binnen mijn transitie vanaf 2004 het ongelukkigst voelde dan is dat:
1) bij het VU-genderteam (vanwege voortdurende onzekerheid willen-ze-wel-of-willen-ze-niet en de rare manier waarop men soms met patienten omgaat)
2) op het forum van travestie.org (vanwege diverse felle discussies waarbij ik op de een-of-andere manier continue uit het vakje TG gezet werd; vanwege felle discussies met mensen die me anderhalf jaar nadat ik een bericht ergens over schreef die gegevens nogsteeds aanhaalden in berichten naar mij en vanwege oeverloze betutteling door bepaalde mensen)

Als ik dan Jos Megens in z'n verhaaltje bij De Wandeling hoor praten over de VU als "veilige haven" in een verder onrustige wereld en als ik mensen hier hoor over "als je dit forum al niet aankunt is er nog een lange weg te gaan" dan heb ook ik zo mijn bedenkingen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

1 - staat los van dit forum

je conclusie over jos en gendertream ook

maar, kijk eens terug, heb je dan niet veel geleerd?

en, het heeft alemaal te maken met verwachtingen, wat verwachtte je toen je dit forum opkwam

tis allemaal zon ramp niet wel?

tzijn maar letters

los daarvan vind ik vu ook maar bar weinig bieden, ik heb er iig weinig an, hoezeer een mevr sandberg ook haar best doet, erg veel vertrouwen in het reilen en zeilen van vu heb ik ook niet, gestoeld op ervaring, e doch, daar ga ik me niet druk om maken

Joy
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Joy,

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg, maar wat ik bedoelde te schrijven is dat ik het buitengewoon triest vind om te constateren dat de grootste oorzaak van het mij ongelukkig voelen niet in de "boze, onwetende buitenwereld", maar juist in het transgender-wereldje zelf ligt. Als wij elkaars anders-zijn, elkaars andere uitgangspunten of inzichten al niet serieus kunnen nemen en niet met die verschillen kunnen of willen omgaan - hoe kunnen we dan van de buitenwereld verwachten dat die ons anders-zijn accepteert? En ja, het zijn maar letters. Net als schelden geen pijn doet. Voor de persoon die die letters opkladdert en de mensen die anderen uitschelden geldt dat inderdaad.

Als de VU op een rare manier met transgenders omgaat (en ja, ik vind dat ik stelselmatig slechter/raarder behandeld wordt bij het genderteam dan bij het diabetesteam 2 deuren eerder dan meneer Megens z'n kamer) dan is dat toch een conclusie die men aan het denken zou moeten zetten... De goeden niet te na gesproken, met mevrouw Breweays heb ik betere ervaringen.

Groetjes,

Frederique
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:Joy,

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg, maar wat ik bedoelde te schrijven is dat ik het buitengewoon triest vind om te constateren dat de grootste oorzaak van het mij ongelukkig voelen niet in de "boze, onwetende buitenwereld", maar juist in het transgender-wereldje zelf ligt. Als wij elkaars anders-zijn, elkaars andere uitgangspunten of inzichten al niet serieus kunnen nemen en niet met die verschillen kunnen of willen omgaan - hoe kunnen we dan van de buitenwereld verwachten dat die ons anders-zijn accepteert? En ja, het zijn maar letters. Net als schelden geen pijn doet. Voor de persoon die die letters opkladdert en de mensen die anderen uitschelden geldt dat inderdaad.

Groetjes,

Frederique
je laat je geluk afhangen van anderen?

en, in de kern is het simpelweg ook , ieder voor zich

wat wil je dan? wat verwacht je dan?

stel jezelf eens de vraag, wat kan jij nu voor een ander betekenen? en andersom?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Joy,

Wat je verwacht op een forum als dit is: begrip te krijgen dat je van de buitenwereld niet krijgt (of: verwacht te krijgen). Begrip voor lastige situaties, begrip voor levenssituaties waar je in verzeild raakt, begrip voor de vragen die je in alle eerlijkheid (volgens sommigen: naiviteit) hier stelt. Als je dan ziet hoe sommige mensen met elkaar omgaan: de manier waarop Mila mensen met een partner beschrijft, felheid waarmee soms de vakjes (met name) TG en TS bevochten worden... Dan is dat dus totaal niet wat ik verwacht (en ook niet wat ik als gewenst zie) als je dit forum bezoekt. Verder: een plek waar mensen hun gedachten onder woorden kunnen brengen door ze van zich af te schrijven (ik heb gemerkt dat dit bij mij erg therapeutisch werkt en herken dit ook wel in berichten van anderen).

Wat ik hier verwacht: ik verwacht goede informatie, eerlijke vragen, leuke discussies waarin je het echt niet met elkaar hoeft eens te zijn maar waarbij de toon waarop je kritiek uit wel is afgestemd op gelijkwaardigheid met alle anderen waarmee je schrijft.

Wat ik bied: berichten waarin ik aangeef dat bepaalde "standaard uitgangspunten" over T* zijn (m.n. passabiliteit) niet verplicht zijn, om mensen zo bij zichzelf te laten checken of dat bij hun misschien ook zo is. Berichten met nieuws uit de T*-wereld. Een mooie liedtekst als die mij raakte en als die me ook leuk voor een anders proces lijkt. En verder zo weinig mogelijk ruis.

En jij? Wat verwacht jij hier en wat biedt je?
(Natuurlijk ook een goede vraag voor anderen dan Joy)

Groetjes,

Frederique
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Heeey Frederique!

Nou ik kan wel zeggen dat ik een te gek gave tijd heb gehad op dit forum de laatste maanden. Heb een aantal heel lieve mensen ontmoet en ik vond het superinteressant om al die verschillende verhalen en uitgangspunten van anderen te lezen.
Ik lees ook graag jouw berichtjes op dit forum, het is juist fijn dat jij je stem laat horen over passabiliteit...net zoals Mila dat bijv doet. Uiteindelijk heb je dan best wel een objectief beeld van de werkelijkheid, die is op sommige punten wat genuanceerder, maar op andere gebieden kan het behoorlijk tegenvallen. Ik verwacht niet zoveel van dit forum maar wel dat we proberen elkaar een beetje met respect te benaderen/behandelen. Ik ervaar de meeste discussie's hier als positief, het zet me meestal toch wel aan het denken, en dan leer ik er soms wat van. Ik vind alleen wel dat mensen als Spiegel voor mijn gevoel de boel onveilig maken, omdat het betekent dat iedereen eigenlijk zomaar dit forum binnen kan wandelen en een persoonlijk gevecht aangaan met een van de forumleden. Het liefst zou ik zien dat dat niet meer mogelijk zou zijn. Maar een goede discussie kun je maar beter niet uit de weg gaan, maakt je meestal toch wat sterker, (ik vind het soms wel uit de hand lopen- en veel te ver gaan - als het persoonlijk beledigingen en aanvallen zijn).
Maar ik vind wel dat ieder recht heeft zijn of haar mening te uiten (ookal klinkt die niet altijd even aangenaam). Het allerbelangrijkste is dat een forum leeft, dat er gediscusseerd wordt....
zou liever niet zien dat het een gortdroog plaatsje op het web zou worden waar enkel de diepe zieleroerselen van mensen besproken zouden kunnen worden...
Ik ben daar ook gek op maar een beetje luchtigheid mag er ook wel zijn!...

In ieder geval ben ik wel tevreden zo (muv het Spiegel-verhaal)...
Maar dat heb ik hem (of haar) ook laten weten..

En ja nu Spiegel er toch over begint....ik vind de selectie voor het TS forum nog steeds merkwaardig. Dat komt omdat ik weet dat er een hoop mensen lid van zijn die niet als vrouw leven en eigenlijk ook helemaal niet zo zeker zijn van hun geaardheid. Dus dan vraag ik me zelf af wat mij dan zo bijzonder verschillend maakt. Ook de manier waarop je een afwijzing krijgt is erg onpersoonlijk en niet inhoudelijk. Maar ik ben nu gelukkig op ISIS, waar ik wel een enorme steun aan heb!

x,
Mina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:Hoi Joy,

Wat je verwacht op een forum als dit is: begrip te krijgen dat je van de buitenwereld niet krijgt (of: verwacht te krijgen). Begrip voor lastige situaties, begrip voor levenssituaties waar je in verzeild raakt, begrip voor de vragen die je in alle eerlijkheid (volgens sommigen: naiviteit) hier stelt. Als je dan ziet hoe sommige mensen met elkaar omgaan: de manier waarop Mila mensen met een partner beschrijft, felheid waarmee soms de vakjes (met name) TG en TS bevochten worden... Dan is dat dus totaal niet wat ik verwacht (en ook niet wat ik als gewenst zie) als je dit forum bezoekt. Verder: een plek waar mensen hun gedachten onder woorden kunnen brengen door ze van zich af te schrijven (ik heb gemerkt dat dit bij mij erg therapeutisch werkt en herken dit ook wel in berichten van anderen).

Wat ik hier verwacht: ik verwacht goede informatie, eerlijke vragen, leuke discussies waarin je het echt niet met elkaar hoeft eens te zijn maar waarbij de toon waarop je kritiek uit wel is afgestemd op gelijkwaardigheid met alle anderen waarmee je schrijft.

Wat ik bied: berichten waarin ik aangeef dat bepaalde "standaard uitgangspunten" over T* zijn (m.n. passabiliteit) niet verplicht zijn, om mensen zo bij zichzelf te laten checken of dat bij hun misschien ook zo is. Berichten met nieuws uit de T*-wereld. Een mooie liedtekst als die mij raakte en als die me ook leuk voor een anders proces lijkt. En verder zo weinig mogelijk ruis.

En jij? Wat verwacht jij hier en wat biedt je?
(Natuurlijk ook een goede vraag voor anderen dan Joy)

Groetjes,

Frederique
-je verwachtingen zijn hoog

-je geeft alleen mila aan als stoorzender, das geen ijkpunt

-ik verwacht niks, ik lees ik schrijf nu en dan voeg ik iets toe, nu en dan leer ik, meestal lees ik er snel overheen, boeit me weinig zoveel zaken al zo vaak voorbij gekomen, ik haal eruit wat ik wil

dat is momenteel cminmaal en das ook prima

ik reken niemand iets aan, tis maar een forum

joy
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek en Kitty schreven :

Kitty-Madison schreef:
De heftige reacties die ik her en der lees op dit forum heb ik in de maatschappij nog niet meegemaakt.... Ik ken er meer die zeggen dat de maatschappij een stuk makkelijker is dat dit forum...

Kitty.

Dat kan ik zonder meer beamen... Daar is de verdunning een stuk groter.

IK begrijp ergens wat jullie willen zeggen, er is echter een grote maar.

1) Het klopt dat je in de maatschappij de confrontatie en de conflicten voor een deel gewoon uit de weg kan gaan.
Je moet dan wel ergens voorzichtig zijn dat je niet 'systematisch' gaat vluchten om toch maar niet gekwetst te worden.
Eenzaam heid is dan de prijs die je moet betalen om de confrontatie niet hoeven aan te gaan.
Uiteindelijk leef je dan 'eenzaam' en 'alleen' met je computer/internet en verder het beschermde T-milieu.

2) Veel hangt ook af in welke mate je echt 'relaties' wil aangaan met andere mensen.
Zolang je bij andere mensen niet in hun 'persoonlijke' leven komt , heb je inderdaad niet veel 'conflicten' binnen de maatschappij vandaag de dag.

Ik vind de kritiek op dit forum zeker niet overdreven.

Als je eens de opninie wil lezen van mensen die iets 'negatiever' zijn over mensen die anders over 'gender' denken dan kan je misschien eens de commentaren (onder op de pagina) op deze site nalezen :

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3311 ... leven.html

Ergens geeft dat voor mij aan dat veel mensen in onze maatschappij wel een duidelijk uitgesproken mening hebben, maar die in direkte confrontatie niet meteen te kennen geven.
Achter je rug om echter ....

Groeten,

Melina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben hier begonnen te schrijven in de hoop (niet de verwachting) dat ik mezelf beter zou leren kennen. Het is een vorm van therapie. Net als Frederique heb ik me hier ook vaak ongelukkig gevoeld, met name door de vaak ongenuanceerde scheldkanonades. Ik ben toch gebleven, en heb mensen waar ik in eerste instantie van dacht van moet dat nou zo toch wetente waarderen. Net als in het echte leven liggen sommigen je nu eenmaal beter dan anderen. Ik weet niet of ik nog lang zal blijven, al zal ik nog wel regelmatig terugkeren vermoed ik.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Melina,

Niet iedereen die alleen is voelt zich ook eenzaam.
En idioten vind je overal. Zodra ze tegenover je staan zijn ze meestal minder groots dan op zo'n internetpagina... En als ze je echt kennen stellen ze meestal hun mening bij.

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Melina,

<Als je eens de opninie wil lezen van mensen die iets 'negatiever' zijn over mensen die anders over 'gender' denken dan kan je misschien eens de commentaren (onder op de pagina) op deze site nalezen :>

Dit betreft iemand die van man naar vrouw ging, en nu onzijdig wil worden....begrijp jij het? Begrijp ik het? Begrijpen de Telegraaflezers het? Begrijpt iemand het?

Groetjes Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mina schreef :

ik vind de selectie voor het TS forum nog steeds merkwaardig. Dat komt omdat ik weet dat er een hoop mensen lid van zijn die niet als vrouw leven en eigenlijk ook helemaal niet zo zeker zijn van hun geaardheid. Dus dan vraag ik me zelf af wat mij dan zo bijzonder verschillend maakt. Ook de manier waarop je een afwijzing krijgt is erg onpersoonlijk en niet inhoudelijk

Dat is precies niet evident.
IK heb zelfs de indruk dat ik sneller tot de hormonen ben toegelaten door het genderteam dan dat ik hier toegang kan verkrijgen op het TS-forum.
Enfin, deze keer is er toch een mailtje geweest.
De eerste keer heb ik op mijn aanvraag zelfs geen reply gehad.

Groeten,

Melina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mila schreef:
Dit betreft iemand die van man naar vrouw ging, en nu onzijdig wil worden....begrijp jij het? Begrijp ik het? Begrijpen de Telegraaflezers het? Begrijpt iemand het?
Is het noodzakelijk om iemand te begrijpen om haar of hem te respecteren als mens?

Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<
Is het noodzakelijk om iemand te begrijpen om haar of hem te respecteren als mens?>

Nou, best wel......waarom al die moeite om van man naar vrouw te gaan, en vervolgens onzijdig te willen worden? Was daar een srs voor nodig dan? Die persoon had toch ook voor een onzijdige status kunnen vechten zonder hormonen en srs?

"Men" begrijpt een m/v al niet, laat staan zo iemand.

En daarbij: mensen volkomen onbegrijpelijke dingen door de strot duwen, dat werkt niet.

Mila.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Lieve Melina,

Had je er beter niet even bij kunnen zetten: "niet geschikt voor gevoelige kijkers"... vindt het best wel shockerend om dit te lezen werkelijk!
Het lijkt wel een heksenjacht af en toe hoe die mensen omgaan met ons...
Ik weet het ook nog uit mijn middelbare school periode...en ik weet ook wat het ego van sommige mensen denkt..
Ik ben daar ook wel realistisch in..maar als je het dan leest, doet me dan toch wel pijn...(en heb nog maar de eerste twee reacties gelezen!!!)...
wel bedankt voor je bijdrage overigens..

x,
Mina
Plaats reactie