Ter uwer Info

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<Had je er beter niet even bij kunnen zetten: "niet geschikt voor gevoelige kijkers"... >

Eeeeeeeehhhhhmmmmmmm.......nee die reacties zijn niet leuk om te lezen nee, maareh, het had ook over het homohuwelijk kunnen gaan, 67 jarige net bevallen moeders, moslims, turken die bestolen zijn door de Mili Gürus, transen die koekoeksklokken verzamelen, travestieten die van breien, haken en kantklossen houden, lesbische stellen op Aruba, enzenzenzenzenz.....en je zul dan gegarandeerd evenveel negatieve reacties lezen.

Trek het je niet te veel aan hoor,

groetjes Mila.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

melina_r schreef:Janiek en Kitty schreven :

Kitty-Madison schreef:
De heftige reacties die ik her en der lees op dit forum heb ik in de maatschappij nog niet meegemaakt.... Ik ken er meer die zeggen dat de maatschappij een stuk makkelijker is dat dit forum...

Kitty.

Dat kan ik zonder meer beamen... Daar is de verdunning een stuk groter.

IK begrijp ergens wat jullie willen zeggen, er is echter een grote maar.

1) Het klopt dat je in de maatschappij de confrontatie en de conflicten voor een deel gewoon uit de weg kan gaan.
Je moet dan wel ergens voorzichtig zijn dat je niet 'systematisch' gaat vluchten om toch maar niet gekwetst te worden.
Eenzaam heid is dan de prijs die je moet betalen om de confrontatie niet hoeven aan te gaan.
Uiteindelijk leef je dan 'eenzaam' en 'alleen' met je computer/internet en verder het beschermde T-milieu.

2) Veel hangt ook af in welke mate je echt 'relaties' wil aangaan met andere mensen.
Zolang je bij andere mensen niet in hun 'persoonlijke' leven komt , heb je inderdaad niet veel 'conflicten' binnen de maatschappij vandaag de dag.
Melina,

Ik hoef niet naar mijzelf te kijken. Ik red me wel. Wat me niet bevalt aan reacties op het internet over mij laat ik gewoon links liggen, ook hier op het forum. In de maatschappij heb ik helemaal geen conflicten of zo, en die hoef ik dus ook niet uit de weg te gaan. Ik vlucht ook niet, omdat ik ook niet bang ben om confrontaties aan te gaan als die er zijn - om de simpele reden dat mensen IRL zich niet achter hun beeldscherm en nicknames verschuilen. Dan wil ik best een discussie beginnen en ik weet zeker dat we er uit gaan komen.

Kit.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Kit schreef :

Melina,

Ik hoef niet naar mijzelf te kijken. Ik red me wel. Wat me niet bevalt aan reacties op het internet over mij laat ik gewoon links liggen, ook hier op het forum. In de maatschappij heb ik helemaal geen conflicten of zo, en die hoef ik dus ook niet uit de weg te gaan. Ik vlucht ook niet, omdat ik ook niet bang ben om confrontaties aan te gaan als die er zijn - om de simpele reden dat mensen IRL zich niet achter hun beeldscherm en nicknames verschuilen. Dan wil ik best een discussie beginnen en ik weet zeker dat we er uit gaan komen.

Kit.

Inderdaad (ik had het trouwens niet specifiek over iemand hoor) .
Dat is 'nu' ook zo voor mij.
Ik ga voor niemand meer opzij.
Ik kan me wel eens ergeren aan het 'primitief' gedrag van bepaalde mensen, maar verder worden we elke dag sterker en sterker.

Maar ik weet heel goed dat niet elke trans dat op die manier kan.
Vluchten is voor velen dan vaak de enige 'oplossing'
Met als gevolg dat sommige dan in een depressie terecht komen of zelfs beslissen om uit het leven te stappen.

Gr,

Melina
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik heb mij nauwelijks bemoeid met de discussie omtrent het gedrag van Mila omdat alles al gezegd is dat ik zou willen zeggen. Wel vind ik dat Joanne milder is geworden ten opzicht van het gedrag van Mila dan ze was over het gedrag van Petra destijds, dat nauwelijks in haar confronterend manier afwijkt van Mila nu:

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 7153#37153

Of:

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 7030#37030

Of:

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 7479#37479

Lisa
If all else fails, buy new shoes
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Amai Lisa dat is straf,

Dat is meer dan 2 jaar geleden en je hebt dat nog teruggevonden.

Enfin dat is weer een duidelijk bewijs dat de aarde rond is.

Groetjes,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

wat heeft in godsnaam petra er mee te maken?

petra vergelijken met mila

mijn ontgaat geheel de logica

daarnaast stemmingmakerij, joanna gaat anders om met mila dan 2 jaar geleden met petra, of iets dergelijks vaags

so fukking what!

joy
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Nou ja ik denk dat het komt dat het beleid hier niet helemaal duidelijk is...
Als iemand hier vindt dat Mila te ver gaat moet je haar er persoonlijk op aanspreken...en niet toestaan dat dat via ene onbekende spiegel gebeurt.

Ik kan het niet anders interpreteren dat de moderators spiegel hier toestaan omdat ze hem ten dele gelijk geven...waarom zou je zijn gedrag anders toelaatbaar vinden. Dat is het niet, punt.

Beetje shocking vind ik dat wel...en ik denk ook dat de moderators er goed aan zullen doen eens samen te overleggen of dit wel een gezonde gang van zaken is.

x,
Mina
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joy schreef:alsof dit forum zo erg is...
Nou, ik vind het ook nie zoooooooooooooo erg.....ik vind het juist leuk dat hier verschillende meningen worden neergeschreven, in sommige kan ik mu vinden en bij anderen heb un glimlach op en bij weer anderen trek ik de wenkbrouwen omhoog......maar dat is juist zo leuk, juist om te zien, hoe we met de zelfde aandoening toch zo zeer kunnen verschillen
Frederique schreef:de mensen die anderen uitschelden
Misschien ben juist jij diegene Frederique die un beetje overreageert, dat geeft nie, un prikkelbare periode kent iedereen tijdens het trajekt, ik denk, dat je echt un hele boel van dat wat hier geschreven wordt te serieus neemt of zich veelste veel van aantrekt en vooral het meteen indeelt in uitschelden, felle kritiek of tal van andere benamingen voor de meningsuitingen van de aktieven leden hier op deze forum, ik vind er echt niks mis mee hoor, dat moet kunnen en ik vind dat je verwachtingen kunt hebben, maar je moet ook bedenken dat hier verschillende mensen lezen en posten en ja, we zijn hier allemaal voor dat beetje genderdysforie, en ja we leven allemaal anders, de een zus, de andere zo, daar is het toch normaal, dat er controvers gesproken wordt.

Dat dan meteen als niet kunnen afstempelen, nou zeg, ik vind het un beetje overdreven, Milas mening over de partnervan deel ik ook, ik heb er zelf un meid juist die aparte kerel weggenomen waar ze stapelverlieft op was, ik heb haar ontzettend pijn gedaan en daar vind ik Milas uitlatingen nog best terughoudend, ze heeft verdomt gelijk, ik wil het zelf echt nie meemaken, dat mij mun lief zo wordt afgepakt.

Ik weet nie of je daar echt mee kunt praten over relaties en zo, volgens mij ben je nog nooit echt verlieft op iemand geweest en hebt samen met iemand het leven gedeelt, un seksuele relatie mee gehad en alles wat erbij komt kijken, Mila heeft gelijk, het is rot voor de partner op die manier telleur worden gestelt, ik weet er ook alles van, het is voor allebei un ***-situatie en daarbij is het in mijn geval nog niet us plots gebeurt, ik was altijd open en over mijn anderszijn, ze wist het van begin af aan....ja dat gebeurt, ondanks dat je T*watdanook bent, dat juist hetrovrouwen op je vallen....

....twee en un half jaar trug was het weer zo, un hetromeid uit Dortmund werdt stapel verlieft op me en ja daar heb ik het uitgemaakt voordat het echt te serieus werdt, dat heeft al heel wat emoties gekost, ik wil er verder niet over hebben, ik kon gewoon niks aan doen, ik heb un aantal homovrienden, deels best verwijft, die dat ook kennen, dat meiden op hun verlieft raken.....het gebeurt, maar hoe ga je ermee om op dit moment dan, tis nie altijd makkelijk hoor, maargoed daarom gaat het ook eigenlijk nie meer.

Het gaat om dit forum en dat vind ik dan ook niet als een van de geschiktesten plekken om steun en begrip te krijgen, ik ben van mening dat het leven buiten speelt, weg van het virtuele, daar leven we uiteindelijk, daar heb je alle vormen van communikatie tussen de mensen en niet alleen zinnen en letters en zo, uiteindelijk willen we ons plek in de buitenwereld veroveren, daar willen we geaccepteert worden en Frederique als je daar nou probeert bvb iemand te vertellen hoe praktisch maandverband niet is om remsporen optevangen die anders mogelijk in je slip kunnen belanden, dan weet ik nie of je daar beter kunt scoren dan op dit forum, of niet dan....of je hebt keigoeie vrienden of kennissen, die er un aparte soort humor in zien.

.....en nee T* zijn is geen lifestyle, we zijn geen sekte of hechte club, tenminste menige hier wil opgaan tussen de mensen in de buitenwereld en dat kun je niet ontkennen, dat dat allemaal soms bets tegenvalt en zeggen, dat dit forum zo verschrikkelijk erger is dan dat. Jij bent zeker nog niet door boerenlui en nazies in mekaar gemept vanwegen un anderer uiterlijk bvb.....ik kan je wel zeggen dat de buitenwereld best hard kan zijn en dit forum nou echt niks voorstelt en daar kan ik de stelling beamen, dat als je hier niet tegenkunt, je nog un lange weg te gaan hebt.
Frederique schreef:Wat ik hier verwacht: ik verwacht goede informatie, eerlijke vragen, leuke discussies waarin je het echt niet met elkaar hoeft eens te zijn maar waarbij de toon waarop je kritiek uit wel is afgestemd op gelijkwaardigheid met alle anderen waarmee je schrijft.
Ik vind wel, dat je dit wat jij verwacht, toch ook best geboden krijgt hier op trav.org of zeg nou zelf.....

groetjes vanuit Dorno

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mwuah ,voorafgaand aan een aanmelding weet je niet hoe iemand zich gaat gedragen

persoonlijk vind ik het gedrag van spiegel ook niet bepaald geweldig, e doch, hij zij het paard hond kat muis, is vrij om te schrijven wat hij zij paard hond kat muis wil, net als ik

ik stoor me der verder niet aan, al ben ik van mening dat de grens moet liggen bij persoonlijke aanvallen dan wel beledigingen

iemand die als doel heeft een ander te onttronen, whatever, die zou eens bij zichzelf te rade moeten gaan, en heeft iig teveel vrije tijd

Joy
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Joy schreef: iemand die als doel heeft een ander te onttronen, whatever, die zou eens bij zichzelf te rade moeten gaan, en heeft iig teveel vrije tijd

Joy
Dat niet alleen...die hoort hier gewoon niet thuis is mijn mening :)

wow...mooie post Mara! en helemaal waar, dit forum is peanuts vergeleken met de buitenwereld!
Ik heb het als man al veel zwaarder gehad dan ik ooit op dit forum heb meegemaakt.
Ik ervaar dit forum eerder als een zacht kussen...
Echt een hoop lieve ruimdenkende mensen hier.
Daarom heb ik in 2,5 maand al 551 postjes geplaatst...
dat doe k alleen als ik me thuis en op me gemak voel :)

groeten,
Mina

ps: hahaha ik lig helemaal in een deuk om die Petra...lijkt me een kleurrijke dame? en die hebben jullie gebanned? oh shame on you ;)
(ja weet natuurlijk niet wat er allemaal gebeurd is hoor, maar ze schrijft zeer komisch en vind ook wel dat ze wat te vertellen heeft hoor)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joy schreef:ik stoor me der verder niet aan
Dat is juist de truc van het overleven in het algemeen...... :wink:

En ja Mina, daar zeg je wat......waarom anders zullen al die andere aktieve posters nou zo veel tijd aan dit forum besteden, isn't it.....zeker heeft iedereen een andere redenen ervoor, maar toch zitten we allen hier te lezen en te posten en zitten op die momenten ff niet onder het volk buiten.....ik vind het hier nie erg en geloof maar, zelfs in mun vriendenkring gaat et er veel heftiger aan toe, maar ook daar lukt de truc van Joy......iedereen heeft toch een andere blik op die wereld, ik zou de laatste zijn, die iemand verbied z'n gedachten uit te spreken, ik zegt toch ook recht door zee mun mening, wat ik me van een ander aantrek of hoe ik iets oppak is uiteindelijk mun mogelijke probleem, toch....

.....en ja, ik ken wel van die periodes waar je best gevoelig bent, maar echt zich dan ook nog alles van un forum en z'n posting aan te trekken of het overserieus op te vatten, nou nee, dat hoef toch niet......

.....zeker kan dit forum un tijdelijke vervang voor het leven buiten zijn, als je zelf echt aan uitwisseling op een bepaalt thema aantoe bent, maar uiteindelijk is het niet de plek waar het echte leven speelt en dus ook nie representatief in kwestie. Wezen we maar allemaal blij, dat we hier metmekaar kunnen praten, discussies kunnen voeren, ouwehoeren of wat dan ook.....ik vind dit forum un schat aan ervaringen van mensen, aan informatie en zo voort.....maar het blijft un plek waar veel erg anoniem werdt uitgedragen en ergens wil ik niet weten hoe de gesprekken zullen verlopen als we op het moment allemaal rond un tafel zullen zitten :wink:

Ach ja, was solls, ich geh jetzt schlafen, hahahaha

Welte rusten allemaal

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ach ja, helaas worden juist die mensen die zich wat sterker en directer profileren dan de middenmaat, maar wel degelijk wat zinnigs hebben te melden,vroeg of laat gebanned, of iig gedreigd met

ik noem een petra, ik noem een esther, ik noem wellicht een mila, ik noem mezelf

of het erg is?

het is zonde dat juist die mensen waar je een hoop van kan leren zo behandeld worden

een manco van een forum als dit, de mensen op het forum,of de mensen achter het forum, who knows

Joy
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
mila schreef:<
Is het noodzakelijk om iemand te begrijpen om haar of hem te respecteren als mens?>

Nou, best wel......waarom al die moeite om van man naar vrouw te gaan, en vervolgens onzijdig te willen worden? Was daar een srs voor nodig dan? Die persoon had toch ook voor een onzijdige status kunnen vechten zonder hormonen en srs?

"Men" begrijpt een m/v al niet, laat staan zo iemand.

En daarbij: mensen volkomen onbegrijpelijke dingen door de strot duwen, dat werkt niet.

Mila.
kijk, daar zit 'em nou precies de kneep! Mensen dienen elkaar te respecteren ongeacht het al dan niet aanwezige begrip. Het blijkt uit het bovenstaande ongelooflijk moeilijk te zijn om andere mensen in hun waarde te laten en om andere mensen de vrijheid te gunnen hun pad te bewandelen. Toch is dat de kunst van het leven.

En het is natuurlijk een beetje raar om "men" als uitgangspunt te nemen: "men" is een abstractie, generaliserend en als zodanig volkomen subjectief.

Daarbij geldt ook nog altijd dat een ieder mens het recht heeft zijn of haar levens- en leerprocessen te doorlopen, ongeacht de mening van een ander. Deze discussie gaat over het al dan niet binnen behoorlijk beperkende kadertjes passen, en over wie dat bepaalt. Ik heb gelezen dat Joy het een soap noemde en dat is de perfecte beschrijving: een wereld in miniatuur. :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

ij bent zeker nog niet door boerenlui en nazies in mekaar gemept vanwegen un anderer uiterlijk bvb.....ik kan je wel zeggen dat de buitenwereld best hard kan zijn en dit forum nou echt niks voorstelt en daar kan ik de stelling beamen, dat als je hier niet tegenkunt, je nog un lange weg te gaan hebt.
okay, post op depressies en hordes boerenlui en nazis achter je aan en telegraaflezers die met pen en papier zwaaien

gaat lekker zo ;-0

hey Mara, op naar de volgende tussenstop !!

Dorine
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Janiek en Kitty schreven :

Kitty-Madison schreef:
De heftige reacties die ik her en der lees op dit forum heb ik in de maatschappij nog niet meegemaakt.... Ik ken er meer die zeggen dat de maatschappij een stuk makkelijker is dat dit forum...

Kitty.

Dat kan ik zonder meer beamen... Daar is de verdunning een stuk groter.

IK begrijp ergens wat jullie willen zeggen, er is echter een grote maar.

1) Het klopt dat je in de maatschappij de confrontatie en de conflicten voor een deel gewoon uit de weg kan gaan.
Je moet dan wel ergens voorzichtig zijn dat je niet 'systematisch' gaat vluchten om toch maar niet gekwetst te worden.
Eenzaam heid is dan de prijs die je moet betalen om de confrontatie niet hoeven aan te gaan.
Uiteindelijk leef je dan 'eenzaam' en 'alleen' met je computer/internet en verder het beschermde T-milieu.

2) Veel hangt ook af in welke mate je echt 'relaties' wil aangaan met andere mensen.
Zolang je bij andere mensen niet in hun 'persoonlijke' leven komt , heb je inderdaad niet veel 'conflicten' binnen de maatschappij vandaag de dag.

Ik vind de kritiek op dit forum zeker niet overdreven.
Die "maren" zijn op mij allesbehalve van toepassing, want ik leef en werk gewoon als vrouw. Ik heb het geluk, niet de verdienste, dat ik zo natuurlijk overkom als vrouw, dat het niet eens nodig is om open te zijn over mijn achtergrond, maar waar dat nodig of gewenst (door mijzelf) is, ga ik dat nooit uit de weg. Ook niet als het een groep Marokkaanse pubers op het plein om de hoek is. Dus ik weet wel waar ik over praat, als ik zeg dat wie de sfeer dit "pierenbadje" emotioneel overleeft, in de buitenwereld niets meer te vrezen heeft.

En als het gaat om wat men aan negatiefs over gendervariante mensen denkt, dan is mijn ervaring dat die opvattingen bij de meeste mensen in het vakje 'vooroordelen' zitten, naast wat men over moslims, homo's, zwarten, oude vrijsters, kinderlozen etc. denkt. En die worden altijd over groepen geuit òf achter iemands rug om. In een persoonlijke confrontatie smelten die vooroordelen bijna altijd weg als sneeuw voor de zon, een enkel hardnekkig geval daargelaten....

Nee hoor, dingen als die discussie met Mila over het artikel in Psycholgie magazine heb ik in de buitenwereld nog niet meegemaakt. Dat is volstrekt uniek. Net als Mila zelf, maar in dit geval niet in positieve zin, naar mijn mening.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie