Ter uwer Info

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef: Je moet uiteindelijk ja niet altijd maar aan een relatie vastklampen en eraan kapot gaan, uiteindelijk ontwikkelt iedereen verder en mensen kunnen ook houden ze vanmekaar weer uit mekaar groeien!

Ik houd van het leven, echt waar :wink:

groetjes

Mara
Klopt helemaal. Zijn er kinderen in het spel, dan is de zaak meestal anders. Dan probeer je langer of je de relatie een werkbare vorm kan geven, ook al ben je het erover eens dat uit elkaar gaan de beide partners meer ontwikkelingskansen zou bieden. En een lange geschiedenis samen is ook een factor.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek, ik wijs maar op een mogelijke oplossing.....uiteindelijk kan ik nie voor iedereen praten en als er voor anderen andere wegen zijn, dan is dat te respekteren, jammer dat het niet alleen jou treft, maar ook je familie, maar het is niet anders, dus maak het beste maar van.....en dat dan bedoel ik voor elk familielid :wink:

Trouwens gaan vele koppels stuk, ook koppels met kinderen, en dat vanwegen de uiteenlopensten redenen, daar hoef nog niet us iemand van genderdysfoor te zijn....dus....

succes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Janiek,

<@Mila: ik weet niet precies hoe lang het al geleden is dat we het punt zijn gepasseerd, waarachter het eigenlijk alleen nog maar ging om gelijk hebben/krijgen/houden. Van beide kanten, ik pleit mezelf daarvan niet vrij. Ik ga mezelf tot de orde roepen, want door steeds weer te reageren ben ik onderhand bezig mijn gevoel voor proporties in deze te verliezen.>

Ja, ik dacht exact hetzelfde....en ja, ik heb wel iets aan deze discussie overgehouden; namelijk dat de norm voor P********t weer anders is komen te liggen, in dit geval een stuk eenvoudiger.
Geen hormonen, electrische epilatie, haargrens naar voren proberen te halen, of wat voor behandeling dan ook; alleen een kohlstreepje en een paar oorbellen, et voila!

<dat ik zo natuurlijk overkom als vrouw, dat het niet eens nodig is om open te zijn over mijn achtergrond>

Zo kan het dus blijkbaar ook, en daar zullen andere (pre) transen hier op het forum vast heel veel aan hebben.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Janiek,

<@Mila: ik weet niet precies hoe lang het al geleden is dat we het punt zijn gepasseerd, waarachter het eigenlijk alleen nog maar ging om gelijk hebben/krijgen/houden. Van beide kanten, ik pleit mezelf daarvan niet vrij. Ik ga mezelf tot de orde roepen, want door steeds weer te reageren ben ik onderhand bezig mijn gevoel voor proporties in deze te verliezen.>

Ja, ik dacht exact hetzelfde....en ja, ik heb wel iets aan deze discussie overgehouden; namelijk dat de norm voor P********t weer anders is komen te liggen, in dit geval een stuk eenvoudiger.
Geen hormonen, electrische epilatie, haargrens naar voren proberen te halen, of wat voor behandeling dan ook; alleen een kohlstreepje en een paar oorbellen, et voila!

<dat ik zo natuurlijk overkom als vrouw, dat het niet eens nodig is om open te zijn over mijn achtergrond>

Zo kan het dus blijkbaar ook, en daar zullen andere (pre) transen hier op het forum vast heel veel aan hebben.

Mila.
Hoho, ik heb wél mijn baardgroei weg laten laseren, hoor. Zonder dat was het vast allemaal ook een ander verhaal.

En om nog iets aan mijn p-factor af te doen: bij mij speelt het verlangen om door seks-appeal een relatie met een (hetero of bi)man te verkrijgen nauwelijks een rol van betekenis. Dat is ook weer een heel ander verhaal dan in je gewone contacten (werk, vrijetijdsbesteding, winkelen) enigszins overtuigend als vrouw overkomen. Dat ligt voor de meeste, en zeker de jongere pre-transen natuurlijk heel anders.

Verder komt wat ik welbewust doe op dit gebied helemaal neer op wat jijzelf ergens in een lijstje met tips hebt geschreven: less is more als het om make-up gaat, kies geen té vrouwelijke kleding, denk erover na hoe je je postuur verhult, leidt de aandacht af van dingen die je kunnen "verraden".

En misschien is het wel waar dat wat er uit je innerlijk door de hele santekraam heen schijnt ook meehelpt. In elk geval om als een vanzelfsprekend geheel over te komen.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<bij mij speelt het verlangen om door seks-appeal een relatie met een (hetero of bi)man te verkrijgen nauwelijks een rol van betekenis>

Nou, dat heb ik andere transen wel eens geprobeert te vertellen; stel je bewust of onbewust beschikbaar op dmv 'sexappeal' en de mannen zullen als vliegen op stroop op je afkomen, waarbij je uiterlijk van ondergeschikt belang is, je 'beschikbaarheid' des te meer. Voor he/bi mannen is het nou eenmaal niet gemakkelijk om aan 'casual sex' te komen, dus die kruipen op alles wat vrouwelijk en beschikbaar is, hoeft nog niet eens zo ooglijk te zijn.
"Even ugly women get laid" quote van Dana International, en het is waar.
Stel je onbeschikbaar op, en je bent plots 'begeerlijk' op een heel ander vlak, 'play hard to get' is een vrouwenspelletje wat echt werkt dus, maaarrrrrrrrr........niet van doorslaggevend belang voor wat betreft de P factor.
Ik merk onmiddelijk of een man een ts lover is of dat hij mij voor een geboren vrouw aanziet; de 1e categorie voelt de hormoonvibraties van 5km afstand, ook al ben je zo vrouwelijk als Miss Universe, en hij pakt het wel heel erg direct aan, alsof je een soort object bent. De 2e categorie pakt het om en voorzichtiger aan, want het hele gebeuren tussen mannen en (geboren) vrouwen bestaat uit allerlei psychologische spelletjes.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik wilde er nog iets aan toevoegen, maar je had alweer geantwoord;).

En als je weet hoe extreem onzeker ik over mijn mannelijkheid ben geweest en wat het mij aan oncomfortabele situaties heeft opgeleverd om op kritieke momenten niet mannelijk genoeg over te kunnen komen; dat ik ooit een poos ben gaan krachttrainen en heb overwogen om logopedie te nemen om mijn stem mannelijker te laten klinken. Van nature zit ik waarschijnlijk zozeer in het midden dat de overstap voor mij niet te groot was.

Verder wil ik van mijn nieuwe positie niet net zo'n benauwde gevangenis maken als van de oude. Daarom streef ik ernaar om open te kunnen zijn wanneer dat nodig is of wanneer ik dat zelf graag wil, maar verder zo gewoon mogelijk als vrouw te kunnen functioneren. Altijd alles uit te moeten leggen plaatst ook zo'n druk op je leven.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Weet je wie ik in deze discussie node mis? Spiegel! De aandacht en de moeite die hij aan me besteed vind ik werkelijk vleiend :-)
Jammer alleen dat ie maar niet verteld op welk sub forum ik nou 'flink aan het janken ben geslagen' en waarom dan wel....of zou zijn 'betrouwbare bron' hem via pb sprookjes vertellen?

:-) Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:Janiek, ik wijs maar op een mogelijke oplossing.....
Die hebben we menigmaal overwogen, zowel samen als ieder voor zich.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Ha Mila jij bent me er eentje.
Schitterend wel die opmerking .... ik overweeg deze WE nog eens in het holebi-milieu op stap te gaan.
Al gewoon voor de direkte communicatie (lol)

BY the way ..... over die haarlijn.
Norman Van Der Dussen zal mijn inhammen fixen.
Ik weet niet of je het meteen zal begrijpen.
Maar je moet het zien als 2 omgekeerde driehoeken.
Eigenlijk gaat hij de haren aan de zijkant een beetje naar boven trekken en op die manier de haarlijn herstellen.
Je zal dan wel een litteken zien , maar dat zal dus beperkt zijn .....een deel in het haar en een deel er net onder.

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Melina,

<BY the way ..... over die haarlijn.
Norman Van Der Dussen zal mijn inhammen fixen.
Ik weet niet of je het meteen zal begrijpen.
Maar je moet het zien als 2 omgekeerde driehoeken.
Eigenlijk gaat hij de haren aan de zijkant een beetje naar boven trekken en op die manier de haarlijn herstellen.
Je zal dan wel een litteken zien , maar dat zal dus beperkt zijn .....een deel in het haar en een deel er net onder.>

Ik ben heel erg benieuwd :-) Heb je je eigenlijk op FFS support laten informeren over de (haarlijn) resultaten van NVDD?

Groetjes Mila.
lief dinnetje
Eredivisie

Mila schreef :

Ik ben heel erg benieuwd Heb je je eigenlijk op FFS support laten informeren over de (haarlijn) resultaten van NVDD?

Neen hoor.
Ik ken verschillende transen persoonlijk die hun FFS bij NVDD hebben laten uitvoeren.
Dus ik weet wat ik kan verwachten.

De resultaten van de Scalp advancement zijn heel slecht heb ik vernomen, maar dat ga ik dus niet laten doen.
Indien nodig breng ik de haarlijn lager met behulp van extra haar inplants.
Dat zal dan meteen ook de kleine littekens op en net onder mijn haarlijn coveren.
Nu niemand zal die kleine littekens te zie krijgen denk ik.
Want na de FFS laat ik eerst het haarstukje terug opzetten.
Begin volgend jaar kan ik dan eventueel al gaan voor nog extra hair inplants

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Melina,

<BY the way ..... over die haarlijn.
Norman >

Ken jij mensen dan die dezelfde procedure bij NVDD hebben ondergaan eigenlijk?

Groetjes Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef: Nou, dat heb ik andere transen wel eens geprobeert te vertellen; stel je bewust of onbewust beschikbaar op dmv 'sexappeal' en de mannen zullen als vliegen op stroop op je afkomen, waarbij je uiterlijk van ondergeschikt belang is, je 'beschikbaarheid' des te meer. Voor he/bi mannen is het nou eenmaal niet gemakkelijk om aan 'casual sex' te komen, dus die kruipen op alles wat vrouwelijk en beschikbaar is, hoeft nog niet eens zo ooglijk te zijn.
Ik heb hier ooit een profiel met een foto gehad. Toen was het wereldvreemde er binnen drie dagen af: allerlei aanzoeken van mannen, die weliswaar bekenden niet op "snelle seks" uit te zijn, maar wel op "fijne seks met man/vrouw rollenspel". We konden elkaar het beste zo snel mogelijk zien; mailen en elkaar leren kennen kon altijd nog...
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mila schreef: Voor he/bi mannen is het nou eenmaal niet gemakkelijk om aan 'casual sex' te komen, dus die kruipen op alles wat vrouwelijk en beschikbaar is, hoeft nog niet eens zo ooglijk te zijn.
Ohja, ? dat verschilt dan van de homowereld, waar casual seks heel normaal (voor velen zelfs als vanzelfsprekend) wordt ervaren...
lief dinnetje
Eredivisie

Mina schreef :

Ohja, ? dat verschilt dan van de homowereld, waar casual seks heel normaal (voor velen zelfs als vanzelfsprekend) wordt ervaren...

Wel ik moet zeggen dat ik wel wat geschrokken ben .....
In het holebi-milieu was het aantal aanbiedingen inderdaad enorm groot .....maar in het hetero-milieu is dat blijkbaar al van hetzelfde.
Het is allemaal vrij nieuw voor mij .... maar af en toe doen we nu al eens mee hé (lol)
Sommige mannen zijn echt wel heel erg, die lijken echt wel nooit genoeg te hebben. Elke dag een ander en wie weet misschien soms wel meer dan één per dag.
Enfin : leven en laten leven zou ik zeggen.

Groeten,

Melina
Plaats reactie