Rechts Extremisme

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Ik maak me eerder druk over het hand over hand toenemende islamofascisme, waarbij blanke nederlanders zich kapot zouden moeten schamen.
De mond vol over 'rascisme' en 'discriminatie', maar niet (willen) zien dat er zaterdags voor de synagogen in amsterdam marok islamofascisten staan die de bezoekers luidkeels uitschelden, bespugen en met stenen bekogelen. Net als de bruinhemden in de jaren 30 in Duitsland.
Niet (willen) zien dat er in Amsterdam oost/noord/west homo's/potten/transen wonen waar de hondedrollen door de brievenbus gaan, de stenen door de ruiten, en waar ze in elkaar geslagen worden door islamofascisten.
Soms schaam ik me diep om nederlandse te zijn, bij het zien en lezen van zoveel selectieve anti-rascisme en anti discriminatie.

Mila.
Hete soep....
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joy schreef:ik was gewoon mezelf, en ik wordt een beetje vreemd aangekeken maar er is geen hond die er iets van zegt

Heb je er enig idee van hoe zij jou zagen en wat de reden van de ontspannen sfeer was?
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

geen id hoe ze me zagen, boeit ook niet wel?

een rode draad hier op dit forum is :

hoe ziet men mij,waarbij realiteit uit oog wordt verloren, men maakt het veel belangrijker dan het is, terwijl het 99 van de 100 mensen geen ene moer kan schelen hoe een ander erbij loopt

zolang je erzelf geen punt van maakt doet een ander dat ook niet

Joy
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joy schreef:zolang je erzelf geen punt van maakt doet een ander dat ook niet

Joy
Tja, ik ken jou helemaal niet, dus ik vraag maar eens het een en ander.

Maakt het jou niet uit of men je meneer of mevrouw noemt? Transgender pur sang of als compromis of uit onverschilligheid? Alles kan.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Mila heeft gelijk. Helaas kon dit voor decennia jaar niet worden gezegd en werden gelegenheden als vier en vijf mei misbruikt. Helaas worden lieden die geweld tegen T's en homo's goedpraten nog steeds de hand boven de kop gehouden, onder het mom zwakkeren hebben altijd gelijk, ook al halen ze je het bloed onder de nagels vandaan. Als je zielig bent, heb je het nooit zelf gedaan. Walgelijk geknuffel naar de ratten toe
liefs, Josette
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Janiek2 schreef:
Hete soep....
Inmiddels hebben wij hier thuis de pizza weer op en zo vlak voor de afwas schiet mij opeens te binnen dat de rivier bijna twee jaar heeft gestroomd, maar dat het water nog steeds water is. Het kostte niet veel moeite de draad weer op te pikken:

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... ght=#44204

De soep is goed warm gehouden, lijkt me....

Geplaatst: Vr Apr 22, 2005 16:34 Onderwerp:
In de Revu deze week een uitgebreid artikel over *zwart* rascisme jegens blanken/autochtonen.
Is eigenlijk oud nieuws ( bv maroks die hollandse vrouwen luidkeels voor hoer uitmaken, maar hoofddoekdraagsters met alle egards behandelen), maar het is wel zo realistisch hier eens aandacht aan te besteden in de media. Enneh, ja hoor, onze zielige, vervolgde asielzoekers houden er ook nogal fascistoide opvattingen tov blanken/westerlingen op na.
Goddank, goddank is er eindelijk een einde gekomen aan het 'politiek correct' hersenspoelen van blanke nederlanders, zoals dat gebeurde in de jaren 70/80/90.
Groetjes Mila.
Geplaatst: Vr Apr 22, 2005 18:14 Onderwerp:
En dan word ik er op aangesproken dat ik wel eens wat cru kan zijn.
Ik vind dit onderbuikgereutel toch echt even erger hoor.
Maar ja, het schijnt populair te zijn tegenwoordig.
De reactie was van Esther, kort daarna gebanned omdat ze wat te direct was.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Josette schreef:Mila heeft gelijk. Helaas kon dit voor decennia jaar niet worden gezegd en werden gelegenheden als vier en vijf mei misbruikt. Helaas worden lieden die geweld tegen T's en homo's goedpraten nog steeds de hand boven de kop gehouden, onder het mom zwakkeren hebben altijd gelijk, ook al halen ze je het bloed onder de nagels vandaan. Als je zielig bent, heb je het nooit zelf gedaan. Walgelijk geknuffel naar de ratten toe
Hé, Josette, ook weer terug in de stokpaardrace?
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Janiek2 schreef:
Joy schreef:zolang je erzelf geen punt van maakt doet een ander dat ook niet

Joy
Tja, ik ken jou helemaal niet, dus ik vraag maar eens het een en ander.

Maakt het jou niet uit of men je meneer of mevrouw noemt? Transgender pur sang of als compromis of uit onverschilligheid? Alles kan.
-ik sta mezelf toe heen en weer te bewegen binnen het genderspectrum, het maakt me iid weinig uit of men mij man of vrouw noemt, het is slechts een individuele beoordeling

ik heb het altijd verbijsterend gevonden wanneer iemand die zich overduidelijk als vrouw wil presenteren maar daar een karikatuur van is, veelal kwaad werd omdat die boze buitenwereld hen niet behandelde zoals ze zich voelden

neem die kritiek en leer ervan

als je nog ergens in begin van het proces staat van man naar vrouw, je net 3 maanden hormonen slikt, en je wordt niet gezien als vrouw, dan is dat een constatering van buitenwereld , en 1 die geheel logisch is

enfin, k dwaal af...

joy
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joy schreef:
-ik sta mezelf toe heen en weer te bewegen binnen het genderspectrum, het maakt me iid weinig uit of men mij man of vrouw noemt, het is slechts een individuele beoordeling
Je kunt jezelf wel heel veel toestaan op dat punt. Als je opvalt, kan dat je -afhankelijk van de omgeving waarin je verkeert- duur komen te staan. Als je niet opvalt, dan word je toch automatisch ingedeeld al sman of vrouw. Buiten dit forum is bijna iedereen kleurenblind als het om het genderspectrum gaat.

Dus ik blijf nieuwsgierig: tijdens die theevisite, waren die andere nationaliteiten mannen of vrouwen? En waar hoorde jij op dat moment bij.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Janiek2 schreef:De reactie was van Esther, kort daarna gebanned omdat ze wat te direct was.
Dit vind ik regelrecht stemmingmakkerij. Esther was inderdaad direct en had veel kritiek op individuen, op de organisatie en beheer van de site en op mij persoonlijk. Daarvoor werd ze niet gebanned.

Esther werd gebanned omdat ze volhield, ondanks meerdere verzoeken, zowel in het openbaar als prive, om Josette als vrouw aan te spreken, maar herhaaldelijk sprak over haar als 'hij' en met gebruik van haar mannennaam.

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 4279#44279

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Janiek2 schreef:
Joy schreef:
Je kunt jezelf wel heel veel toestaan op dat punt. Als je opvalt, kan dat je -afhankelijk van de omgeving waarin je verkeert- duur komen te staan. Als je niet opvalt, dan word je toch automatisch ingedeeld al sman of vrouw. Buiten dit forum is bijna iedereen kleurenblind als het om het genderspectrum gaat.

Dus ik blijf nieuwsgierig: tijdens die theevisite, waren die andere nationaliteiten mannen of vrouwen? En waar hoorde jij op dat moment bij.
het hele traject van man naar vrouw geen is voor mij rechte lijn en ook niet alleen maar voorwaarts, het is stapje doen stapje terug stapje links rechts, zon beetje alsof je voor een mijnenvelt staat en met je voet aftast wat je volgende stap wordt, of gene stap, kan ook

die theevisite was niet echt een theevisite, ik viel er middenin, ik moest ergens zijn en daar deed de situiatie zich voor, doeterniet toe waarom en waarvoor, alleen maar mannen

ik doe gewoon, een ander doet ook gewoon, men kijkt wel ff en ik kijk terug, en thats it

ik trek niet onnodig de aandacht en heb daar ook geen behoefte aan

ik werd in die situatie waarschijnlijk beschouwd als zijnde man, omdat ik er waarschijnlijk in 1e instantie zodanig uitzie

ik zeg 1e instantie omdat het een puur natuurlijk mechanisme is van een mens om in de eerste nanoseconde van menselijk contact, dat onderscheid te maken, heeft men nodig voor sociale omgang

in 2e instantie wordt ik ff langer geobserveerd omdat men toch iets afwijkends ziet, en dat is een juiste constatering

en meer is het dan ook niet

Joy
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

hoe ziet men mij,waarbij realiteit uit oog wordt verloren, men maakt het veel belangrijker dan het is, terwijl het 99 van de 100 mensen geen ene moer kan schelen hoe een ander erbij loopt

Wel Joy ergens heb je hier wel een punt hoor.
Dat klopt eigenlijk ook wel voor de meeste activiteiten in het dagelijkse leven.
Ik maak wel een uitzondering als het gaat over 'dating' of het zoeken van een partner.
Ergens wil men dan weten dat je man of vrouw bent .... en als ze twijfelen dan willen ze in elk geval weten dat 'je fluit' er al dan niet nog aanhangt.

Groeten,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Lisa met een S schreef:
Janiek2 schreef:De reactie was van Esther, kort daarna gebanned omdat ze wat te direct was.
Dit vind ik regelrecht stemmingmakkerij. Esther was inderdaad direct en had veel kritiek op individuen, op de organisatie en beheer van de site en op mij persoonlijk. Daarvoor werd ze niet gebanned.

Esther werd gebanned omdat ze volhield, ondanks meerdere verzoeken, zowel in het openbaar als prive, om Josette als vrouw aan te spreken, maar herhaaldelijk sprak over haar als 'hij' en met gebruik van haar mannennaam.

http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 4279#44279

Lisa
mens hou toch op

je gaat zelf oude onderwerpen uit de sloot halen ,vervolgens mond dat uit in gezeur en beticht je anderen van stemmingmakerij, iets waar je zelf bij vlagen ook een handje van hebt

esther kan zich daarnaast niet verdedigen dus mijn advies luid: stop hiermee

daarnaast, off topic

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

melina_r schreef:Joy schreef :

Wel Joy ergens heb je hier wel een punt hoor.
Dat klopt eigenlijk ook wel voor de meeste activiteiten in het dagelijkse leven.
Ik maak wel een uitzondering als het gaat over 'dating' of het zoeken van een partner.
Ergens wil men dan weten dat je man of vrouw bent .... en als ze twijfelen dan willen ze in elk geval weten dat 'je fluit' er al dan niet nog aanhangt.

Groeten,

Melina
Het is ook wat makkelijker afstand te bewaren als jevanuit jezelf niet veel behoefte hebt aan diepere contacten

daten is iets waar ik geen enkele moeite voor doe

eigenlijk ben ik gewoon als een van mijn lieverheersbeesies, die fladderen ook het leven door en weinig mensen merken ze op

:D

Joy
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

ik heb het altijd verbijsterend gevonden wanneer iemand die zich overduidelijk als vrouw wil presenteren maar daar een karikatuur van is, veelal kwaad werd omdat die boze buitenwereld hen niet behandelde zoals ze zich voelden

neem die kritiek en leer ervan

als je nog ergens in begin van het proces staat van man naar vrouw, je net 3 maanden hormonen slikt, en je wordt niet gezien als vrouw, dan is dat een constatering van buitenwereld , en 1 die geheel logisch is

Yep, ik ben het alweer volledig met je eens.
Maar het ligt zo enorm gevoelig hé.
Niet aan ergeren zou ik zeggen, gewoon laten doen .... want uiteindelijk is dat gewoon een deel van het proces.
Die 'drang' om je te bewijzen in je gewenste genderrol en om 'uit te blinken' in vrouwelijk vertoon neemt echt wel af hoor met de tijd.

Groeten,

Melina
Plaats reactie