Sem schreef:Maar dat bekvechten hoeft toch niet, ik vind dat niet nodig, het is zoiets van boven een ander proberen uit te komen.
Het is vooral een kwestie van niet (kunnen) lezen wat er werkelijk staat. Veel meiden hanteren hun eigen leven als een soort mal waar alles wat ze hier tegenkomen maar doorheen moet passen. Ze zijn bang om daarvan af te wijken, want een ander begrijpen betekent vaak: PIJN. Eigen zielepijn die je juist zoveel mogelijk probeert te ontlopen. Daar verzet je je dus tegen. Niet eens tegen die andere persoon.
Ik laat mezelf ook wel verleiden tot een hoop gekibbel. Het helpt om op het moment dat de redelijkheid vervaagt te denken: "Gaan we nu wedstrijd doen wie de grootste p*k heeft?"
Het is weleens vreselijk vermoeiend om vast te moeten stellen dat meer dan de helft van wat je schrijft niet goed wordt gelezen. Er zijn mij meer dan eens zaken toegedicht die ik werkelijk nooit gezegd heb, maar dat zijn dingen die men blijkbaar oppikt. Moet ik me daar boos om maken? Nee dus, want het overkomt mij ook, zeker als de visie's en meningen erg doorelkaar lopen.
Natuurlijk zijn er 'paartjes' aan te wijzen waarvan je weet dat het nóóit goed komt., mensen tussen wie het domweg niet klikt. Misschien moeten die gewoon es bij elkaar op theevisite gaan, es bijkletsen en daarna opnieuw proberen. Uiteindelijk misschien een verbod om op elkaar te reageren invoeren, ik weet het niet, maar het is een gedachte die ik heb.
Enfin, als je de historie van het forum bekijkt leer je al snel dat het niet zal veranderen.
Helaas.
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.