Rechts Extremisme

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Laat ik me eens niet inhouden en het spelletje net zo achterlijk meespelen, komtie:

Meerendeel van de mensen probeerd inhoudelijk een discusie te voeren, anderen, zoals lisa (ik ga het beesie gewoon bij de naam noemen) niet

Lisa, is het je al ooit opgevallen dat zo snel jij je gaat bemoeien met een discussie, het vrij snel volledig ontspoord?

Je bent erg goed in het speuren in het archief en reposten van oude breichten (god knows why)

Doe jezelf en het forum een lol speur eens wat discussies na waar jij je in gemengd hebt en bekijk dan wat de resultaten daarvan waren
Bekijk ook eens hoe dat nu toch komt (ik heb je al enige info verschaft daarover)

Jij weet niks van mij,en je begrijpt helemaal niks van mij, en zolang jij niet de moeite neemt daar eens naar te informeren,inzicht te verschaffen in de persoon Joy, ipv allerlei zelfbedachte onzin te concluderen, behandel ik jouw op dezelfde manier als mijn eerste reactie op jou in deze draad

Je verdient geen enkel respect zolang je blijft reageren op de manier zoals je reageerd

Is het je ook ooit opgevallen, nog een, dat jij degene bent die structureel op de persoon speelt, in dit geval mij, ook weer in dit draadje, en dat ik mbt jouw situatie je op geen enkele manier heb beoordeeld of veroordeel, bijv om het feit dat je travestiet bent, om het feit dat je wel of niet werkt, om het feit dat je misschien je kinderen zo nu en dan een corrigerende tik geeft , of nu en dan in een jurk op een motor zit?

Nee, en waarom niet?

Omdat ik:

a - daar niets vanaf weet (en dus ook niet allerlei zelfverzonnen conclusie ga trekken)
b - het me ook niets interesseerd
c - het er helemaal niet toe doet wat ik daar wel of niet van vind

Daarentegen heb jij wel pittige meningen over mij, meningen gestoeld op totaal niks

Weet jij veel of dat ik misschien niet werk omdat ik besloten heb dat ik het belangrijker vind mijn doodzieke moeder dagelijks te verzorgen omdat ik de enige ben die er voor haar kan zijn?

Weet jij veel of dat ik misschien niet betaald werk maar wel mijn steentje aan maatschappij bijdraag dmv vrijwiligerswerk?

Weet jij veel of dat ik me dagelijks inzet voor een verbetering van de buurt omdat ik ook dat enorm belangrijk vind?

Weet jij veel of dat ik bezig ben een eigen bedrijf op te zetten om zo mezelf te kunnen ontwikkelen?

Nee, dat weet je NIET

En of die 4 voorbeelden waar zijn doet er niet eens toe, waar het om gaat is jouw respectloze manier van concluderen gebaseerd op niks nada nop, iets waar ik zo onderhand mijn buik vol van heb

Denk daar maar eens over na

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

sowee, het zoveelste topic helemaal kapotgeluld

en dat moet allemaal bewaard worden, liefst 3 jaar?

Joy
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Joy schreef: Jij weet niks van mij,en je begrijpt helemaal niks van mij, en zolang jij niet de moeite neemt daar eens naar te informeren,inzicht te verschaffen in de persoon Joy,
Hoe? Waar? Website, profiel?

Kit...
Spiegel
daar ben ik weer

Bericht door Spiegel »

Joy schreef:sowee, het zoveelste topic helemaal kapotgeluld

en dat moet allemaal bewaard worden, liefst 3 jaar?

Joy
Jij doet me denken aan iemand die steeds een bushokje in elkaar trapt en dan gaat lopen zeuren dat het zonde van het geld is dat dat ding iedere keer weer opnieuw neergezet wordt.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Nou, ik vraag mij af wie hier op de kast is gejaagd... ik zit lekker op de bank en moet vreselijk lachen om dit onzin.
Joy schreef:Lisa, is het je al ooit opgevallen dat zo snel jij je gaat bemoeien met een discussie, het vrij snel volledig ontspoord?
Pot....ketel....zwart.
Joy schreef:Jij weet niks van mij,en je begrijpt helemaal niks van mij
Daar heb je gelijk in. Is ook niet relevant want het gaat om hoe je je hier gedraagt.
Joy schreef:Je verdient geen enkel respect zolang je blijft reageren op de manier zoals je reageerd
Natuurlijk verdien ik jouw respect niet. Ik ben niet zoals jij, ik behoor niet tot de bijzondere mensen in de wereld waar jij jezelf toegerekent, waarvan men iets kan leren. Nee, ik behoor tot de arme zielepoten die zwoegen en knokken voor hun geld en hun relatie, terwijl jij leuke dingen doet. Het zijn jouw woorden, niet de mijne.
Joy schreef:waar het om gaat is jouw respectloze manier van concluderen gebaseerd op niks nada nop, iets waar ik zo onderhand mijn buik vol van heb
Ik heb helemaal geen conclusie, respectloos of anders, over jouw getrokken, Joy, dat verzin je zelf. Ik heb gezegd dat als je een uitkering ontvangt omdat je niet kan werken, dat ik daarvoor begrip heb, en dat als je je te goed vindt om te werken, daar heb ik geen begrip voor. Dat jij eruit concludeer dat ik vind dat jij of een of de ander bent, is aan jou, niet aan mij. Ik ken je inderdaad niet, alleen wat jij hier schrijft.

En dat jij je buik vol heb – prima, kan best. Wat doe je hier nog? Er zijn toch andere fora waar je terecht kan? En als je daar niet meer welkom ben, dan maak je toch zelf eentje? Want ik ben hier gastvrouw, dus ik ga hier niet weg.

Je blijft roepen dat ik iets tegen jou heb, dat ik je altijd opzoek om ruzie te maken, maar je komt hier toch vrijwillig, wetend dat ik een van de moderators ben? Of is dat een verkeerde conclusie van mij? Jij weet wat de regels zijn, je blijft ze overtreden, en dan de vermoorde onschuld roepen “kijk ‘ns iedereen hoe Lisa Joy behandelt” wanneer je daarover wordt aangesproken. Dacht je echt dat ik iets tegen je had, en wilde je een confrontatie vermijden, dan hield je je in bij het uiten van kritiek op de site, want volgens jou kan ik dat niet hebben, en zeker van jou niet. Dus ga niet zielig doen en slachtoffertje spelen. Want dan ben jij degene die niet serieus is te nemen.

Denk daar maar eens over na

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Het is moeilijk te vergelijken.
Als TV in de kast kan je heel erg ongelukkig zijn ......als trans kan je dat ook zijn.
Maar de 'gevoeligheden' liggen op een totaal ander vlak.
Een TV in de kast zit voornamelijk met een hele pak (onnodige) angsten, een TS zit vaak met een hele pak 'integratie' problemen.

Groeten,

Melina
Heel treffend gezegd, Melina, en deste geloofwaardiger en waardevoller omdat jij in beide situaties ervaringsdeskundige bent. Hier leren we allemaal van, als we ervoor open staan.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joy schreef: ik kijk om mij heen en ik zie mensen zwoegen knokken vechten in werk en relatie en vraag me af, wat is daar geslaagd aan?

in het verlengde houd ik me daar niet eens mee bezig , ik doe zoveel mogelijk wat ik leuk vind en dat vind ik vele malen belangrijker dan 'geslaagd' zijn

Joy
Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar voor zover ik dit soort uitlatingen IRL ken, is uit de situatie meestal vrij snel duidelijk dat het om een "aquired taste" gaat. Ik ken geen mensen die tot in het diepst van hun hart gelukkig zijn met deze positie.

Dat zie ik wel bij mensen die proberen te doen wat ze leuk vinden op een manier dat anderen daar ook van meegenieten. Die hun energie erin seken om dat te bereiken, hulp en steun van anderen weten te mobiliseren en aanvaarden en zelf ook weer hulp en steun aan andeen bieden bij hun strevingen.
Aanstekelijk, vind ik dat. Misschien wel een buitenbeentje te zijn, maar geen buitenstaander.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

komtie weer lieve lisa:

Natuurlijk verdien ik jouw respect niet. Ik ben niet zoals jij, ik behoor niet tot de bijzondere mensen in de wereld waar jij jezelf toegerekent, waarvan men iets kan leren. Nee, ik behoor tot de arme zielepoten die zwoegen en knokken voor hun geld en hun relatie,terwijl jij leuke dingen doet. Het zijn jouw woorden, niet de mijne.

-fout, jouw woorden, ik heb alleen gezegd dat ik doe waar ik zin in heb, de rest heb jezelf verzonnen
Joy schreef:waar het om gaat is jouw respectloze manier van concluderen gebaseerd op niks nada nop, iets waar ik zo onderhand mijn buik vol van heb
Ik heb helemaal geen conclusie, respectloos of anders, over jouw getrokken, Joy, dat verzin je zelf.

-fout, hierboven staan enkele voorbeelden van conclusies, dat ik me bijv zou rekenen tot bijzondere mensen, dat verzin je zelf

Ik heb gezegd dat als je een uitkering ontvangt omdat je niet kan werken, dat ik daarvoor begrip heb, en dat als je je te goed vindt om te werken, daar heb ik geen begrip voor. Dat jij eruit concludeer dat ik vind dat jij of een of de ander bent, is aan jou, niet aan mij. Ik ken je inderdaad niet, alleen wat jij hier schrijft.

-fout, ik heb niet gezegd dat ik mezelf te goed vind om te werken, wederom een conclusie die je zelf trekt

En dat jij je buik vol heb – prima, kan best. Wat doe je hier nog? Er zijn toch andere fora waar je terecht kan? En als je daar niet meer welkom ben, dan maak je toch zelf eentje? Want ik ben hier gastvrouw, dus ik ga hier niet weg.

-van mij hoef je ook niet weg, blijf lekker zitten zou'k zeggen

daarnaast loop ik niet 1 2 3 weg als ik ergens mijn buik vol van heb,dat zou een primitieve reactie zijn, en op die manier kun je in je leven wel voor alles weglopen, of dat zin heeft, dacht het niet, ik geef je mijn mening thats all

Je blijft roepen dat ik iets tegen jou heb, dat ik je altijd opzoek om ruzie te maken, maar je komt hier toch vrijwillig, wetend dat ik een van de moderators ben?

-fout, waar staat dat ik denk dat je iets tegen me hebt?waar staat dat jij me op zoekt om ruzie te maken?

wederom: gedachten en conclusies ontsproten uit het onbegrijpelijke brein van lisa, je verzint het toch echt zelf hoor

Ik kom hier idd zelf, wetend dat jij een moderator bent? sowhat? ?????

wat dat er mee te maken heeft, schiet mij maar lek...

Of is dat een verkeerde conclusie van mij? Jij weet wat de regels zijn, je blijft ze overtreden, en dan de vermoorde onschuld roepen “kijk ‘ns iedereen hoe Lisa Joy behandelt” wanneer je daarover wordt aangesproken.

Het is idd een verkeerde conclusie, als jij vind dat ik de vermoorde onschuld speel, moet je dat maar lekker vinden, het is jouw conclusie, alweer

Dacht je echt dat ik iets tegen je had, en wilde je een confrontatie vermijden, dan hield je je in bij het uiten van kritiek op de site, want volgens jou kan ik dat niet hebben, en zeker van jou niet. Dus ga niet zielig doen en slachtoffertje spelen. Want dan ben jij degene die niet serieus is te nemen.

-werderom, het wordt nu echt erg, een conclusie van jou en uitsluitend jou en alleen jou

ben je nu echt zon domme koe, of doe je alsof, want in het laatste slaag je met verve,of...subtieler, snap je het nu echt niet?

met jou is niet in gesprek te gaan, mond steevast uit in wirwar van vage conclusies, bedenksels, verzinsels

a wordt b, blauw wordt groen, een kast wordt een tafel en de brievenbus wordt postbode

das zon beetje jouw manier van communiceren

the end

joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Janiek2 schreef:
Joy schreef: ik kijk om mij heen en ik zie mensen zwoegen knokken vechten in werk en relatie en vraag me af, wat is daar geslaagd aan?

in het verlengde houd ik me daar niet eens mee bezig , ik doe zoveel mogelijk wat ik leuk vind en dat vind ik vele malen belangrijker dan 'geslaagd' zijn

Joy
Ik kan natuurlijk niet voor jou spreken, maar voor zover ik dit soort uitlatingen IRL ken, is uit de situatie meestal vrij snel duidelijk dat het om een "aquired taste" gaat. Ik ken geen mensen die tot in het diepst van hun hart gelukkig zijn met deze positie.

Dat zie ik wel bij mensen die proberen te doen wat ze leuk vinden op een manier dat anderen daar ook van meegenieten. Die hun energie erin seken om dat te bereiken, hulp en steun van anderen weten te mobiliseren en aanvaarden en zelf ook weer hulp en steun aan andeen bieden bij hun strevingen.
Aanstekelijk, vind ik dat. Misschien wel een buitenbeentje te zijn, maar geen buitenstaander.
Wat is jouw beeld van iemand die zegt zoveel mogelijk te doen wat hij/zij leuk vind?

Joy
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

goh ik ben weer even weg (forum rehab)

jammer dat zelfs de forum moderatoren meedoen aan off topic chat! foei

dus

on topic: Iggy Pop : 'They are changing the colors') ben wel extreem anti-racistisch misschien is dat ook wel een kompensatie ergens voor. in elk van deze extreme bewegingen zitten carriere-ontspoorden die gewoon geweld glorificeren punt, daar zit verder geen gedachte achter.

Dit is de frustratie van alle slachtoffers: het Waarom??? en dat is zo teleurstellend banaal: verkeerde plek, verkeerde plaats? verkeerde kleur, verkeerde kleding? verkeerde God? verkeerde lichaam...
Why?

Maar is het een randverschijnsel? Ik denk het wel ben maar een paar keer in die enge situaties verzijlt en meestal omdat ik niet wegliep maar als een konijn in de aggressie lampen bleef staan
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Sem schreef :
Wat vinden jullie van mensen die extreem rechts zijn, behoudt voor eigen cultuur vooropstellen, en buitenlanders niet mogen ?
Hier kan ik me wel iets bij voorstellen hoor, dat er mensen zijn die zo denken, we mogen trots zijn op onze eigen cultuur ja, en er zijn idd veel buitenlanders die niet deugen in mijn optiek.

Maar er zijn er ook heel veel die wel deugen, op ons bedrijf werkt af en toe ook een turkse man, hij heeft dan wel zijn eigen cultuur behouden, en dat mag ook, maar heeft zich wel ingezet voor onze maatschappij dmv arbeid en zijn kinderen hebben allemaal een goede opleiding genoten en tegenwoordig ook een baan waarin ze hun steentje bijdragen aan onze welvaart.
(Van deze mensen hebben wij hier geen last, ze accepteren onze cultuur ook)
Diverse malen hebben wij via uitzendwerk ook asielzoekers aan het werk gehad, daarvan staat 1 stel (man uit Soedan en vrouw uit Irak) me nog echt bij, deze hebben 2 jaar op rij een periode van 6 weken bij ons gewerkt, over deze mensen waren wij echt tevreden, ze probeerden zich in onze maatschappij te integreren, werkten met plezier, waren Nederlandes les aan het volgen en wilden echt er iets van maken hier.
(ze vonden het ook jammer dat ze niet meer weken mochten werken, maar dat mocht toen niet).
Daarna is de man nog enkele keren op visite geweest, en aan hun hebben we nog steeds goede herineringen overgehouden.

Maar er zijn er net zoveel waar je echt niets aan hebt, ze willen niet werken, zijn lui eerlijk gezegd, willen niet integreren en hebben geen respect voor onze maatschappij, zo'n mensen kom je dus ook tegen via uitzendwerk, maar deze kunnen na 1 a 2 dagen alweer vertrekken hoor.
Maar eerlijk gezegd kom je dat soort volk ook tussen ons Nederlanders tegen en daar walg ik van, zijn het niet waard om hier te leven in dit land.

Waar ik wel echt niets mee op heb zijn links extremisten, voor mij staat het vast dat diegene die werkt of verantwoording draagt in dit land en ervoor zorgt dat we welvaart kennen behoorlijk meer te besteden mogen hebben dan degene die niet werkt of kan werken (het probleem van deze stellig is alleen dat de mensen die buiten hun schuld niet aan dit proces mee kunnen doen er de dupe van zijn, maar is onvermijdelijk denk ik)
En verder heb ik ook een bloedhekel aan k*tpolitici en ambtenaren die maar geld blijven verspillen aan onzinnige dingen of hun vergadercultuur/inspraakcultuur.

Tsja, ik durf er gerust voor uit te komen dat ik rechts georienteerd ben, maar gelukkig ook wel begrip heb voor mensen die buiten hun schuld in een situatie komen waardoor ze kansloos zijn om uit zichzelf iets van hun leven te maken, mits deze mensen hun best doen om eruit te komen of zich op een andere manier inzetten in onze maatschappij kunnen ze steun krijgen.

groetjes Bibi
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joy schreef: Wat is jouw beeld van iemand die zegt zoveel mogelijk te doen wat hij/zij leuk vind?

Joy
Ik ben hier nog niet zo lang, dus ik probeer me een beeld te vormen van wie jij bent en waarom jij zegt wat je hier zegt. Binnen de context waarin jij die dingen zegt, heb ik de indruk dat jij het vooral druk hebt met opboksen tegen de gevoelens van onvrede, die het met zich meebrengt als je niet kunt zijn wie je werkelijk bent en daarmee in het volle leven tot bloei kunt komen. Dat is helaas geen zeldzaam verschijnsel onder OSM. Ben ook een ervaringsdeskundige.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

kom je dat soort volk ook tussen ons Nederlanders tegen en daar walg ik van, zijn het niet waard om hier te leven in dit land.
deporteren dan maar?

en waarna toe?

of stel je iets anders voor? brrr

Valt me wel tegen van je en hoe lang duurt het dan nog voor jij als trans vrouw tot 'dat soort volk' gaat behoren?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Bibi_ schreef:
Maar eerlijk gezegd kom je dat soort volk ook tussen ons Nederlanders tegen en daar walg ik van, zijn het niet waard om hier te leven in dit land.

Tsja, ik durf er gerust voor uit te komen dat ik rechts georienteerd ben,
Nou, ik durf er gerust voor uit te komen dat jij extreem-rechts georiënteerd bent.
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

@Dorine

Tsja in dat opzicht heb ik dan denk ik wel een uitgesproken mening inderdaad, maar je haalt er nu een klein stukje uit, terwijl je het hele verhaal moet lezen.

Op het moment dat ik als Trans vrouw tot 'dat volk' moet gaan behoren, nou dan is er iets goed mis met mij waardoor ik echt niet meer kan functioneren in deze maatschappij, dat klopt, en dan zal het niet makkelijk zijn nee.
Maar op dit moment is het zo dat ik me voor de volle 100 % dan wil inzetten dat ik werk heb, al moet ik er weer voor gaan leren, of laaggeschoold werk gaan doen, maar werk hebben zal ik.
Heeft niets met status ofzo te maken, maar eerder dat ik een onderdeel van onze maatschappij wil zijn, mijn steentje wil bijdragen.

groetjes Bibi
Plaats reactie