gaatjes laten schieten

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wendy78
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 18:53

gaatjes laten schieten

Bericht door wendy78 »

hallo allemaal,

Het is er gisteren dan eindelijk van gekomen: ik heb gaatjes in mijn oren laten zetten.
Na heel lang twijfelen (bang voor reacties, 6 weken geneestijd, etc) heb ik dan toch moed genoeg gevonden om naar een bijoux winkel te gaan om knopjes te laten schieten.

Enkele maanden geleden ben ik al een keer de winkel binnen gestapt om wat informatie in te winnen (heb duidelijk aangegeven dat ik twijfelde). Ik kreeg toen van de verkoopster het advies om eens magneetknopjes te proberen (een aanrader!). Zo kon ik ondervinden hoe het is om met oorbellen door het leven te gaan en of het mij zou staan. Tevens alvast reacties van anderen peilen (echter de magneetjes heb ik nooit gedragen tegenover bekenden).

Gister dan weer vol goede moed de winkel binnengestapt. Ik was erg nerveus. De verkoopster stelde mij op m'n gemak, en rustig samen met haar een paar knopjes uitgezocht (zilverkleurig met witte steentjes).
Nadat mijn oren schoongemaakt waren en via kleine stipjes gemerkt waren, werden de 2 oorbellen geschoten (dat ging erg vlot, en zonder pijn).

Tijdens het afrekenen had ik een erg opgelucht gevoel en bekeek onwennig mijn nieuwe glinsterende aanwinsten in de spiegel. Het geeft nog wel een apart gevoel om als man met oorknopjes door het leven te gaan (hoewel het in het huidige straatbeeld veel voorkomt).

Uiteraard was ik erg huiverig voor de de reacties van anderen.
Nadat ik bij de bijoux winkel was geweest had ik nog een afspraak staan bij mijn kapper.

De kapster die me altijd knipt, begon gelijk over mijn nieuwe oorbelletjes. Ze reageerde erg positief en gaf me nog eens extra een bevestiging dat ik er geen spijt zal krijgen.

Ik kan niet wachten tot de 6 weken voorbij zijn zodat ik kan wisselen!
En misschien komt er in de toekomst nog wel een 2e gaatje...

Voor mensen dien og twijfelen over oorgaatjes: ik zou zeggen: DOEN!!!

Liefs, Wendy
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Dank voor je stukje. Wat goed dat je het gedaan hebt. Ik wil ook graag gaatjes in mijn oren, maar ik zie tegen die zes weken tegenop. Ik zou graag daarna grote ringen in mijn oren willen dragen, of mooie hangers.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Nance
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jul 21, 2003 16:26

Bericht door Nance »

Echte gaatjes zijn 'cool' ik heb er zelf ook wat...

Afbeelding

Beide kanten het zelfde. Misschien in de toekomst meer.
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Hoi Josette, is het niet wat genuanceerder? Ik denk dat jij tegen het zetten van gaatjes opziet ipv die zes weken en de reactie van anderen erop :( Het smoesje van zes weken wordt denk ik gebruikt om nog wat uit te stellen.

Ik heb ze vorig jaar ook laten zetten en met de leuke tijdelijke setjes die je er bij koopt is het prima te doen. En daarna? Heerlijk om die supermooie oorbellen etc te kunnen dragen.

Wat mij overigens wel is opgevallen dat er schijnbaar van uitgegaan wordt dat mannen kleine ringetjes dragen in hun oren of aan één kant. (real life als man draag ik bescheiden knopjes en niet erg bling, bling of erg vrouwelijk. Toen ik eens met behoorlijk grote oorknopjes ergens kwam kon je een subtiel gevoel ervaren dat zij/hun er moeilijk mee hadden.

Als vrouw zijnde leef ik mij heerlijk uit met hangertjes in alle vormen en maten :D :D Zelfs aan de ringen moeten wat extra hangertjes o.i.d. zitten :D
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik heb aan beide kanten ook gaatjes ( het valt allemaal best wel mee hoor, dat gaatjes schieten ) en draag altijd redelijk grote oorringen. Nooit geen op- of aanmerkingen gehad: schijnbaar past het goed bij me!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
wendy78
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 18:53

Bericht door wendy78 »

Josette schreef:Dank voor je stukje. Wat goed dat je het gedaan hebt. Ik wil ook graag gaatjes in mijn oren, maar ik zie tegen die zes weken tegenop. Ik zou graag daarna grote ringen in mijn oren willen dragen, of mooie hangers.
Hoi Josette,
Als je twijfels hebt, zou ik gewoon eens bij een juwelier of bijouterie binnenlopen om je vrijblijvend te laten informeren. Bij Bijou Brigitte en Claire's (in veel winkelsteden te vinden) kunnen ze goed adviseren en hebben ze ook leuke magneetknopjes (sommige lijken net zweerknopjes) om eens te proberen :D

Succes!

Liefs, Wendy
Gebruikersavatar
ChantelleTV
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 18:20
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door ChantelleTV »

Ik heb ze ook al een paar jaar aan beide kanten, welgeteld 1 collega die er problemen mee had, omdat hij dat ordinair vindt, vond me een kamper, maar dat zegt meer over hem dan over mij. Hij wist toen nog niet van mijn alter ego. Verder nooit wat over gehoord en so what, het zijn mijn oren, toch? Gewoon doen, dus.
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
Gebruikersavatar
Ingrid Go
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 0:26
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Ingrid Go »

Hallo allemaal,

Ik denk er ook al een hele tijd over om gaatjes in mijn oren te laten zetten, en wil na de zes weken geneestijd graag mooie grote hangers in mij oren.

Ik zie absoluut niet op tegen het zetten van de gaatjes en door die zes weken geneestijd kom ik ook wel door. Je zou zeggen geen probleem, toch ?

Helaas wel, mijn werk. Voor mijn werk kom ik bij veel klanten over de vloer voor controle van gegevens. Een pak is een must en oorbellen horen er zeker niet thuis. Dus tijdens mijn werk is het onmogelijk om oorbellen te dragen, en kan dus niet permanent oorbellen dragen in de eerste zes weken.

Als jullie hier een oplossing voor hebben, dan hoor ik die graag.

Liefs Ingrid
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

If all else fails, buy new shoes
MeiLian
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di apr 12, 2005 18:15

Bericht door MeiLian »

Hoi Ingrid,

je kunt ook magnetische oorknopjes gebruiken. Ik heb er zelfs mijn moeder mee voor de gek kunnen houden, die was namelijk erg geschrokken en dacht dat ik mijn oren had laten piercen. Zelfs van dichtbij zag ze niet.
MeiLian
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: di apr 12, 2005 18:15

Bericht door MeiLian »

Hoi Ingrid,

je kunt ook magnetische oorknopjes gebruiken. Ik heb er zelfs mijn moeder mee voor de gek kunnen houden, die was namelijk erg geschrokken en dacht dat ik mijn oren had laten piercen. Zelfs van dichtbij zag ze niet.
Ook grote oorbellen zijn er als clips en met een veer systeem. Ik heb er een heleboel bij Claire's vandaan...

XXX
Gebruikersavatar
Amber_DS
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 0:26
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Amber_DS »

Nou ik heb voor de verandering maar eens een gaatje in mijn neus geprikt, in mijn oren zitten er aan beide kanten al 5.

Groetjes Bibi42
Van januari t/m juni terug naar het vu en dan wachten op het groene licht, dan gaat het balletje pas echt rollen.
Gebruikersavatar
Amber_DS
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 0:26
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Amber_DS »

Hoi Ingrid,
Sorry maar volgens mij had ik dit niet hier moeten plaatsen omdat dit een ander onderwerp zou moeten zijn.
Ik moet nog een beetje bekijken waar ik wat moet plaatsen maar dat komt wel.
Nogmaals sorry!!

Groetjes Bibi42
Van januari t/m juni terug naar het vu en dan wachten op het groene licht, dan gaat het balletje pas echt rollen.
Lucille
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 9:05

Re: gaatjes laten schieten

Bericht door Lucille »

[quote="wendy78"]hallo allemaal,

Het is er gisteren dan eindelijk van gekomen: ik heb gaatjes in mijn oren laten zetten.
Na heel lang twijfelen (bang voor reacties, 6 weken geneestijd, etc) heb ik dan toch moed genoeg gevonden om naar een bijoux winkel te gaan om knopjes te laten schieten.

Enkele maanden geleden ben ik al een keer de winkel binnen gestapt om wat informatie in te winnen (heb duidelijk aangegeven dat ik twijfelde). Ik kreeg toen van de verkoopster het advies om eens magneetknopjes te proberen (een aanrader!). Zo kon ik ondervinden hoe het is om met oorbellen door het leven te gaan en of het mij zou staan. Tevens alvast reacties van anderen peilen (echter de magneetjes heb ik nooit gedragen tegenover bekenden).

Gister dan weer vol goede moed de winkel binnengestapt. Ik was erg nerveus. De verkoopster stelde mij op m'n gemak, en rustig samen met haar een paar knopjes uitgezocht (zilverkleurig met witte steentjes).
Nadat mijn oren schoongemaakt waren en via kleine stipjes gemerkt waren, werden de 2 oorbellen geschoten (dat ging erg vlot, en zonder pijn).

Tijdens het afrekenen had ik een erg opgelucht gevoel en bekeek onwennig mijn nieuwe glinsterende aanwinsten in de spiegel. Het geeft nog wel een apart gevoel om als man met oorknopjes door het leven te gaan (hoewel het in het huidige straatbeeld veel voorkomt).

Uiteraard was ik erg huiverig voor de de reacties van anderen.
Nadat ik bij de bijoux winkel was geweest had ik nog een afspraak staan bij mijn kapper.

De kapster die me altijd knipt, begon gelijk over mijn nieuwe oorbelletjes. Ze reageerde erg positief en gaf me nog eens extra een bevestiging dat ik er geen spijt zal krijgen.

Ik kan niet wachten tot de 6 weken voorbij zijn zodat ik kan wisselen!
En misschien komt er in de toekomst nog wel een 2e gaatje...

Voor mensen dien og twijfelen over oorgaatjes: ik zou zeggen: DOEN!!!

Liefs, Wendy Hallo Wendy, ik ben Lucille, ik laat binnekort mijn navel piercen. Leuk dat je je oren laat schieten voor mooie oorhangers. Maar de navel is ook zeer aan te bevelen, het is zeer vrouwelijk,
Groetjes Lucille
Hallo, lieve meiden ik ben Lucille.

Ik doe graag mee op het forum. Lees ook mijn andere profiel op de site A.U.B.

Groetjes,
Lucille.
Gebruikersavatar
Nance
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jul 21, 2003 16:26

Bericht door Nance »

Gaatjes laten schieten wordt steeds leuker...heb er pas weer 1 bij laten schieten...Met het 'nieuwe' systeem, werkt erg goed moet ik zeggen. Je oor wordt niet meer zowat uit elkaar geperst/geschoten, meer eigenlijk wordt het er 'rustig' doorheen geduwd. Je voelt ook minder, niet meer dat branderige gevoel achteraf.
Plaats reactie